een hobby

05-08-2010 12:12 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag mij wel eens af welke hobbies mensen hebben. Ik doel dan niet op reakties als:

"mijn gezin is mijn hobby" of "mijn werk is mijn hobby".

Nee, wat doen jullie, buiten het zorgen voor de kinderen, het huishouden, je werk en de dagelijkse beslommeringen om?

Ik ben nu midden 40, de kinderen worden groot en zelfstandig. Ik werk een aantal dagen in de week en heb best wat tijd over. Op mn vrije dagen merk ik dat ik snel wat ga hangen of wat achter de de laptop hang. 'smiddags even de stad in met de fiets of even naar de markt of bij iemand een bakkie doen. Ik zou zo graag iets willen gaan doen maar weet niet wat!
quote:kersenoogje schreef op 05 augustus 2010 @ 14:04:

Ik heb trouwens op mijn werk een tijd terug ook gevraagd naar de hobby's die mijn collega's hadden.... Nou ik denk dat van de 20 er 4 een hobby hadden. De rest had niet zoveel tijd zeiden ze.... Een hobby werkt juist zo ontspannend, even van de dagelijkse rompslomp af.joh, als ik een filmpje kijk ben ik ook uit de dagelijkse rompslomp. Ik betitel het alleen niet als hobby
Wat een luxe, zoveel vrije tijd dat je een hobby moet bedenken. Sorry, ik ben echt helemaal verbaasd Geniet ervan zou ik zeggen, de zon schijnt!
Wat leuk hier te lezen dat er meer mensen zijn met verschillende hobby's. Ik vind erg veel leuk om te doen en verveel me dus nooit. Werk 40 uur en verder zo efficient mogelijk het huis netjes houden. Dan heb ik tijd voor lezen, koken/bakken, haken/breien (simpele dingen gewoon waar ik niet bij na moet denken en borduren (kruissteek paketten)/ sporten 3 keer per week, soms nog een soduko er tussendoor, en ga ook regelmatig graag uit eten en stappen en een keer shoppen wat dan weer niet echt als hobby gezien kan worden. Meestal wens ik dus dat een dag iets meer uren zou hebben. Want nu ik hier weer lees van die legpuzzels denk ik meteen weer van ja, dat is lang geleden, deze winter ook maar weer s eentje maken.
Mij is ooit verteld dat je terug moet gaan naar wat je als 7 jarige leuk vond. (als je nu niet iets compleet anders weet te bedenken)

Ik teken(de) graag, dat heb ik toen weer opgepakt.

Daarnaast heb ik bonsai, maar daar doe ik niet zo heel actief meer wat mee, houd de boompjes voornamelijk in leven (en dat mislukt dan ook nog ) en fotografeer ik graag. Daar ga ik de komende maanden een grondige basiscursus voor doen.

Af en toe vind ik het ook heerlijk om te frutselen met kraaltjes, te stoeien met een homp klei, iets te maken van afval.. Al met al heb ik een hele kast vol liggen met knutsel en frutselspul, alsmede teken- en schildermaterialen. M'n vrije tijd gaat voornamelijk op aan forum en tv, dat dan weer wel.
Later is nu
Hoi Dreamer, dat van teruggaan naar toen je 7 was zit wel grote kern van waarheid achter volgens mij. Als ik naar mezelf kijk vond ik het toen ook al erg leuk om te lezen (wilde ik al voordat ik het kon) en breien en haken e.d. vond ik in school ook altijd leuk terwijl de meeste er niets van moesten weten. Ook heb ik heel veel gepuzzeld (legpuzzels) toen ik klein was. Heb hier nooit bij stilgestaan maar is wel zo, zo kleurde ik ook graag en ben nu aan het tekenen maar het lijkt me nog steeds net zo leuk om vb mandala's in te kleuren dan om zelf te tekenen/schilderen want daar kan ik toch niet voor 100% m'n aandacht bijhouden en geef het al vrij snel op.
Pfoe, hobby's, volgens mij heb ik er wel een paar.

- Tekenen/schilderen (moet ik nodig weer eens tijd voor vrij maken)

- Lezen

- Schrijven

- Koken

- Zingen (helaas is de band waarin ik zat gestopt)

- Concerten bezoeken

- Films kijken (ja, dat vind ik een hobby :P )
Kijk hier eens: http://hobby.startpagina.nl/
Later is nu
Geldt koken dan wel als hobby? Is wel een onderdeel van het huishouden. Ps. Ik vind je gezin een betere hobby dan shoppen. Krijg kriebels als iemand dat zegt.
Denk dat alles wat je leuk en ontspannend vind en wat je meer doet dan nodig je als hobby kan zien. Dus ook koken. Ik zou op dit moment wel willen dat ik meer tijd had voor hobby .... kom er wel aan toe maar niet half zoveel als ik zou willen, misschien doe ik wel te veel dingen graag en zou ik moeten kiezen aan welke hobby ik wel en geen tijd wil besteden. Want het moet toch maar gebeuren naast werk, huishouden e.d., en alles willen doen lukt me niet. Meer mensen met veel hobby's en hoe verdelen jullie dit in tijd ??
Mijn hobby's zijn dansen, doe ik 2x per week, lezen, films/series kijken, borduren en piano spelen. De laatste 2 staan even op een laag pitje maar dat is niet zo erg. Heb altijd wel genoeg te doen.
Buiten forummen en lezen doe ik niet echt veel. Het lezen schiet er soms bij in omdat ik geen zin heb. Ik zou graag eens een echte hobby gaan doen, zoals pottenbakken. Maar woon helaas in een dorp in Vlaanderen waar niet veel te doen is en al zeker geen pottenbakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven