Kokoswater
dinsdag 24 augustus 2010 om 17:01
laatst hoorde of las ik ergens dat kokoswater (niet te verwarren met kokosmelk) zo enorm gezond zou zijn.
Ik kan het echter nergens vinden, en bij de reformzaak hebben ze het ook niet.
Ik kan ook wel een kokosnoot kopen, maar het moet echt water zijn uit een jonge (groene) kokosnoot.
Weet iemand waar ik zoiets zou kunnen kopen?
Ik kan het echter nergens vinden, en bij de reformzaak hebben ze het ook niet.
Ik kan ook wel een kokosnoot kopen, maar het moet echt water zijn uit een jonge (groene) kokosnoot.
Weet iemand waar ik zoiets zou kunnen kopen?
dinsdag 24 augustus 2010 om 19:07
dinsdag 24 augustus 2010 om 20:20
Dan ben ik een uitzondering
Zo water uit de noot vind ik echt super lekker!
Ik vind de kokkos uit pak/blik te opgemeukt en smaakt helemaal niet naar se sap die uit een gewone kokos noot komt.
Die harige koop ik soms, eet met de kinderen dan dat hele ding leeg en de stukken die ik er niet uit krijg geef ik met schil en al aan de hond (die is er ook gek op en het is een leuke bezigheid voor d'r )
Die grote groene vind ik t vlees niet lekker van (beetje slijmerig) maar die koop ik als ik ze zie altijd. gat er in, rietje er door, mmmmm! Heerlijk!
Zo water uit de noot vind ik echt super lekker!
Ik vind de kokkos uit pak/blik te opgemeukt en smaakt helemaal niet naar se sap die uit een gewone kokos noot komt.
Die harige koop ik soms, eet met de kinderen dan dat hele ding leeg en de stukken die ik er niet uit krijg geef ik met schil en al aan de hond (die is er ook gek op en het is een leuke bezigheid voor d'r )
Die grote groene vind ik t vlees niet lekker van (beetje slijmerig) maar die koop ik als ik ze zie altijd. gat er in, rietje er door, mmmmm! Heerlijk!
dinsdag 24 augustus 2010 om 20:21
Heerlijk spul, maar wel alleen als het ijskoud is, van een jonge kokosnoot. Even schudden om te kijken als ie vol is. (hoor je echt klotsen is ie niet vol) Wil je niet gelijk aan de drank praten, maar met een scheutje rum erin, waan ik me in Brazilie (favoriet vakantieland). Daarna openmaken en vruchtvlees met een lepel eruit schrapen.
woensdag 25 augustus 2010 om 23:59
Het is in de US behoorlijk in opkomst, geloof ik.
Kokosnootwater, maar dan kant en klaar te koop in kartonnen drankverpakking. Het wordt daar ook wel gezien als de nieuwe isotone dorstlesser slash caloriearme sportdrank.
Laatst geproefd en inderdaad... het smaakt hetzelfde vers kokosnoot water, maar dan zonder het gedoe van al die nootkrakerij en zonder het risico dat het water al zurig smaakt. En als je de smaak niet te pruimen vindt: het is ook verkrijgbaar met een bijv. een ananassmaakje.
In Nederland ook verkrijgbaar bij de toko-om-de-hoek. Of de watertjes met een smaakje ook hier in NL te koop zijn, weet ikniet.
Kokosnootwater, maar dan kant en klaar te koop in kartonnen drankverpakking. Het wordt daar ook wel gezien als de nieuwe isotone dorstlesser slash caloriearme sportdrank.
Laatst geproefd en inderdaad... het smaakt hetzelfde vers kokosnoot water, maar dan zonder het gedoe van al die nootkrakerij en zonder het risico dat het water al zurig smaakt. En als je de smaak niet te pruimen vindt: het is ook verkrijgbaar met een bijv. een ananassmaakje.
In Nederland ook verkrijgbaar bij de toko-om-de-hoek. Of de watertjes met een smaakje ook hier in NL te koop zijn, weet ikniet.
donderdag 26 augustus 2010 om 14:16
Je moet volgens mij niet het water van de jonge groene kokosnoot hebben, die je in blikjes in de meeste oosterse toko's kunt krijgen, maar die van de oranje "King Coconut", ook wel Thambili genaamd.
Die vond ik in ieder geval veel lekkerder dan de groene kokosnoot. Alleen de King Coconut ben ik in Nederland nog nergens tegengekomen.
Afbeelding:
En hier wat info.
Die vond ik in ieder geval veel lekkerder dan de groene kokosnoot. Alleen de King Coconut ben ik in Nederland nog nergens tegengekomen.
Afbeelding:
En hier wat info.