Werk & Studie alle pijlers

Collegegeld

17-08-2010 12:22 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoii allemaal,

Ik ben een vierdejaars MER student en ik heb dit jaar vertraging opgelopen. Ik heb al mijn vakken gehaald... Het enige wat ik moet doen, is stage lopen. Maar ik begin pas in februari...

Ik had toen school gebeld of ik voor het hele schooljaar collegeld moet betalen of alleen gedurende mijn stageperiode.

De school vertelde mij dat ik voor het gehele schooljaar moet betalen, totdat ik mijn diploma heb behaald.Want ik vind het behoorlijk krom dat je voor het hele schooljaar collegeld moet betalen terwijl ik pas in feburari begin. en voor februari heb ik ook geen colleges of wat dan ook.

Heeft er ook iemand in deze situatie gezeten?
Als je ingeschreven wil blijven staan en dus recht op OV etc houden, moet je volgens mij altijd collegegeld betalen.
Helaas is dat toch echt zo.

Als je er zo over nadenkt.. het laatste jaar ga je vaak maar 1x per week naar college en de rest van het jaar ben je aan het werk. daar betaal je ook de volle mep voor.

gewoon betalen, diploma halen en niet teveel over nadenken.

succes met afstuderen!
Ja dat is jammer maar zo werkt het wel. Kun je niet in dat eerste semester gewoon een paar leuke verdiepingsvakken volgen? Of een baantje zoeken, of ergens anders een stage zoeken?
als je tot februari geen colleges hebt, waarom ga je dan niet eerder stage lopen? Dan kun je na je stage namelijk wel de rest van je collegegeld terugkrijgen.

Wat je school zegt klopt, je moet ingeschreven staan voor het hele collegejaar en dat is dus vanaf 1 september.
Waarom niet vanaf 1 september stage lopen dan?
dat is raar, ik ben eerder een tijd met mijn studie gestopt en me weer per januari ingeschreven, scheelde een boel collegegeld. En ja, uiteraard had ik in de tussentijd geen recht op studiefinanciering of een ov kaart, maar dat lijkt me normaal.
Ik heb het volgend jaar andersom. Ik ben 4e jaars, dus laatste jaars. Maar door omstandigheden heb ik vertraging opgelopen waardoor ik na het afstuderen nog 20 weken stage moet lopen. Vanaf volgend jaar september. Ik moet dan dus collegegeld betalen terwijl ik alleen een half jaar stage loop en verder niks. Ook krom.

Inderdaad maar niet teveel over nadenken...
quote:TheEmpress schreef op 17 augustus 2010 @ 13:27:

Ik heb het volgend jaar andersom. Ik ben 4e jaars, dus laatste jaars. Maar door omstandigheden heb ik vertraging opgelopen waardoor ik na het afstuderen nog 20 weken stage moet lopen. Vanaf volgend jaar september. Ik moet dan dus collegegeld betalen terwijl ik alleen een half jaar stage loop en verder niks. Ook krom.

Inderdaad maar niet teveel over nadenken...Maar als je je collegeld in termijnen betaald en na je stage af kunt studeren ipv tot juli te wachten, dan kun je vaak maar de helft aan collegegeld betalen. Tenzij mijn oude opleiding er rare systemen op na hield......
je kunt je collegegeld gewoon terugvragen hoor TheEmpress, je moet meestal nog betalen tot de maand nadat je bent afgestuderd, daarna krijg je terug de overige maanden gewoon terug als je restitutie aanvraagt (behalve als je na juni afstudeert)
quote:Soepkippie schreef op 17 augustus 2010 @ 14:49:

je kunt je collegegeld gewoon terugvragen hoor TheEmpress, je moet meestal nog betalen tot de maand nadat je bent afgestuderd, daarna krijg je terug de overige maanden gewoon terug als je restitutie aanvraagt (behalve als je na juni afstudeert)

Ik dacht dat alleen de eerste 3 maanden van het schooljaar collegegeld kon terugvragen, daarna niet meer. Goed dat ik het weet, nu maar hopen dat de examencommissie ook niet onnodig lang rekt, maar misschien kan ik de aanvraag tot uitreiking diploma al eerder doen.

Bedankt voor de info!
Ik heb een half jaar vertraagd en toen ok voor neits collegegeld betaald.
nouja op zich kan de opleiding er natuurlijk ook niets aan doen dat jij vertraging oploopt. En als je in dat half jaar vertraging bijvoorbeeld wel aan een scritpie werkt, dan moet je toch ingeschreven staan om begeleiding te kunnen krijgen.
Bedankt voor al jullie reacties!

Toch goed om te weten dat ik niet alleen in deze situatie bevind...Al vind ik soms dat wel zo...

Ik vind deze situatie nog steeds heel krom...

Maar het voelt wel goed dat jullie toch meedenken...

En ik zal mijn best doen en ik zal mijn diploma behalen!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven