Gemiddeld bedrag hypotheek adviseur?
donderdag 26 augustus 2010 om 20:14
Hallo, ik ga binnenkort voor het eerst (alleen) op mezelf wonen en ben nog niet echt thuis in hypotheken afsluiten etc.
Ik heb al een eerst (gratis) gesprek gehad bij een onafhankelijke hypotheekadviseur. Hij rekent ongeveer ¤2100 voor zijn kosten op een hypotheek van ongeveer ¤120.000
Is dit gemiddeld? Ik heb namelijk geen idee
Ik heb al een eerst (gratis) gesprek gehad bij een onafhankelijke hypotheekadviseur. Hij rekent ongeveer ¤2100 voor zijn kosten op een hypotheek van ongeveer ¤120.000
Is dit gemiddeld? Ik heb namelijk geen idee

donderdag 26 augustus 2010 om 20:28
via een beroepsvereniging heb ik een hypotheekadviseur voor iets rond de 1200-1500 geloof ik. Dat is een onafhankelijke adviseur, die geen verdere percentages opstrijkt. Het bedrag is onafhankelijk van de hoogte van je hypotheek en gaat niet per gesprek. (Ja, ik was wat sceptisch en heb dit allemaal gecheckt en gevraagd)
Ik weet niet of jij via werk ergens lid van een organisatie zoals dit bent, maar het loont de moeite.
In mijn vakgebied wordt er met bepaalde soort tijdelijke contracten gewerkt die de bank normaliter niet graag ziet. Echter het beroepsperspectief is goed en via die beroepsvereniging kun je heel eenvoudig een hypotheek krijgen, terwijl het zonder bemiddeling rechtstreeks bij de bank heel lastig is.
Ik weet niet of jij via werk ergens lid van een organisatie zoals dit bent, maar het loont de moeite.
In mijn vakgebied wordt er met bepaalde soort tijdelijke contracten gewerkt die de bank normaliter niet graag ziet. Echter het beroepsperspectief is goed en via die beroepsvereniging kun je heel eenvoudig een hypotheek krijgen, terwijl het zonder bemiddeling rechtstreeks bij de bank heel lastig is.

donderdag 26 augustus 2010 om 20:37

donderdag 26 augustus 2010 om 21:55
donderdag 26 augustus 2010 om 22:30
quote:mimootje schreef op 26 augustus 2010 @ 22:08:
waarom neem je geen tussenpersoon???En dat bedoel ik dus: waarom wel? Waarom ga je niet gewoon met je bank praten? Desnoods diverse. Kan een hoop centjes schelen: met een bank kun je onderhandelen over je rente. Dat kun je niet met een tussenpersoon.
waarom neem je geen tussenpersoon???En dat bedoel ik dus: waarom wel? Waarom ga je niet gewoon met je bank praten? Desnoods diverse. Kan een hoop centjes schelen: met een bank kun je onderhandelen over je rente. Dat kun je niet met een tussenpersoon.
vrijdag 27 augustus 2010 om 03:50
Ik ben bij het afsluiten van mijn hypotheek zelf bij een aantal banken geweest. Uiteindelijk heb ik toch ook een tussenpersoon laten komen en via die tussenpersoon was het wel degelijk een véél goedkopere hyptheek met lagere rente en kortingen op diverse verzekeringen. Dus een goede tussenpersoon die ook om de zoveel jaar je verzekeringen update en al je belasting rompslomp regelt vind ik heel fijn.