Anoniem belterreur

27-08-2010 12:09 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een maand wordt ik dagelijks circa 8 a 12 gebeld door een anoniem nummer die dan vervolgens de telefoon er weer opgooit. Er wordt naar mijn mobiele nummer gebeld maar ook naar mijn huistelefoon.

Wat kan ik hier tegen doen? Ik dacht dat het vroeger zo was dat je dit kon melden bij KPN en dan zou de beller een waarschuwing krijgen, en omdat ik vermoed dat de beller mij van zijn werk belt (ik wordt nooit 's avonds of in het weekend gebeld), lijkt me dit een goede "straf" voor de beller. Alleen kan ik er nu geen informatie meer over vinden.

Wie weet wat ik hier tegen kan ondernemen?
misschien moet je je provider even bellen.
gegoogeld op knp ongewenste telefoontjes:

Telefonische overlast

Als u vaak last hebt van ongewenste telefoontjes, kunt u zich wenden tot KPN. Omdat wij inzicht hebben in de verkeersgegevens, kunnen wij contact opnemen

met de beller, bijvoorbeeld om door te geven dat bepaalde apparatuur verkeerd is geprogrammeerd. Wanneer u kennelijk met opzet lastig wordt gevallen, dan biedt een ander telefoonnummer misschien uitkomst. Mocht dat geen oplossing zijn, en komen de telefoontjes bij herhaling van dezelfde KPN-aansluiting, dan laten we de desbetreffende klant schriftelijk weten dat u hiervan niet gediend bent. In

laatste instantie kunnen wij u het telefoonnummer met de naam en het adres van de beller geven (met uitzondering van mobiele prepaid nummers), zodat u zelf verdere stappen kunt ondernemen. Voor meer informatie kunt u bellen met KlantenService Vaste Telefonie (0900-0244, ¤0,10 p/m) of KlantenService Mobiel (0800-0507).
.
tessaa wijzigde dit bericht op 02-10-2010 18:30
Reden: privacy
% gewijzigd
Ja, heb ik ook gehad van een computer.

Sinds ik me het ingeschreven in het bel me niet register is het afgelopen! Heb je dat al gedaan?
quote:Tessaa schreef op 27 augustus 2010 @ 12:20:

Het hoeft niet zo te zijn dat het 'iemand' is. Ik heb het wel eens met een computer gehad. Van een krant was dat geloof ik. Hoor je echt helemaal niks als je opneemt? Ook geen gekraak ofzo?

Ik eens met de alarminstallatie van een bedrijf, opd e een of andere manier stond daar iets zodanig verkeerd ingeprogrammeerd dat 't ding op de meest vreemde tijdstippen mijn telefoonnummer belde.

Maar goed, als het zowel je vaste als je mobiele nummer is, zal het wel wat anders zijn.

Kan het zijn dat je "gewoon" last hebt van telemarketingellende? Ik heb wel eens gehad dat die ook maar bleven bellen en dat net elke keer als ik opnam de verbinding was verbroken. Stond er ook ergens iets verkeerd in de computer. Dat belmeniet-register kan in elk geval geen kwaad.
Oooh, heb jij ook een man-in-lange-regenjas?
En zodra ik er hier iets over zegt, word ik wéér gebeld. Het is gewoon iemand die de viva-dames stalkt
Het lijkt me inderdaad heel vervelend.

Aangezien je nummerherkenning hebt, zou ik dus gewoon niet opnemen. Dan heeft de eventuele persoon aan de andere kant van de lijn in ieder geval geen sukses...

Oh, sorry, ik zie dat het een anoniem nummer is..

Maar dan zou ik dat ook lekker niet opnemen!
En een geheim telefoonnumer?
Wij hebben het jaren geleden ook gehad. We werden zelfs 's nachts zeker 5 tot 6 keer gebeld. We vonden het eigenlijk wel sneu dat de persoon in kwestie dat deed. Moest ie speciaal voor ons 's nachts zijn bed uit om ons lastig te vallen. We hadden toen ons vaste nummer doorgeschakeld naar mijn oude mobiel en konden zo het aantal gemiste oproepen zien. We sliepen er verder wel om.
Ja dat herken ik. Ik heb op een gegeven moment gewoon niet meer opgenomen. Mensen die mij onbekend belden en mij wel echt willen spreken, kunnen mijn voicemail inspreken dan bel ik wel terug. En het werkte. Heeft nog 3 dagen geduurd en toen was het over. Wie het was zal ik nooit weten.

Op de huistelefoon hebben wij heel lang gehad dat iemand belde, en dan gewoon niets zei maar ook niet ophing. Dus dan hingen wij maar weer op, en ja een uur later weer. Na 3 weken hebben wij gewoon maar niet meer opgehangen. Erg vervelend voor diegene natuurlijk en toen was het ook klaar (later hoorde we pas dat de kpn contact voor je kan opnemen maar dat wisten we toen nog niet)
Erger u niet, verwonder u slechts!
Ik heb hier een paar maanden geleden een topic over gehad.

Bij mijn geval was het een call-center. In een callcenter regelt een computer de uitgaande gesprekken automatisch. Zodra er een verbinding is met een klant, wordt er een callcentermedewerker aan gekoppeld. Als er geen medewerker aan gekoppeld wordt, bijvoorbeeld omdat er geen een vrij is, wordt de verbinding automatisch verbroken.

Ik heb via de site van KPN een formulier ingevuld en dan houdt KPN het 2 weken in de gaten, maar ze kunnen er meestal niks aan doen. Bij mij was het na een week of 6 vanzelf weer over.
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
quote:Whiskers schreef op 27 augustus 2010 @ 12:29:

Ja, heb ik ook gehad van een computer.

Sinds ik me het ingeschreven in het bel me niet register is het afgelopen! Heb je dat al gedaan?Bij mijn ouders hetzelfde.
Bedankt voor alle reacties, ik hoop dat het iets op gaat leveren. Het is misschien inderdaad wel zo'n call center gebeuren...ik ben benieuwd.
Ik heb ook iets soortgelijks: telefoon gaat over, je neemt op, en dan hoor je een stem aan de andere kant: please hold, en dan gaat de telefoon over! Weet iemand wat dat dan is?

Tartufone, je inschrijven in het bel-me-niet registeren, echt, scheelt zoveel telefoontjes!
@SeptemberGirl, heb ik gedaan, ik heb me ingeschreven in het bel me niet register, n.a.v. het advies dat ik hier heb gekregen, maar de treiterijen gaan gewoon door. Nu ben ik zo benieuwd wie het is..
Heb net de KPN gebeld...en zij vertelden mij dat ze niets kunnen doen...in verband met de wet op de privacy kunnen zij helemaal niets voor me betekenen. Er werd me beloofd dat er een brochure wordt toegestuurd en hiermee moet ik zelf maar proberen of ik ervan af kan komen. Als dit niet lukt dat moest ik aangifte doen bij de politie.

Ik vind het heel erg triest dat de KPN niks onderneemt om haar abonnees te beschermen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven