ik heb marktplaats ontdekt!

27-08-2010 12:47 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kocht elk seizoen voor een kapitaal nieuwe(merk) kinderkleding.

Vaak ging dit dan nog bijna nieuw inde zak van max als het te klein werd.

Nu had ik afgelopen week voor het eerst alle winterkleding van vorig jaar op marktplaats gezet, en binnen een week was alles verkocht!.

Ik vond 2e hands altijd een beetje een"vies"idee, maar nu bedacht ik me dat de sale bak in de h&M waarschijnlijk viezer is met al die graaiende handen.

En hier ligt de te kleine kleding ook nog bijna nieuw in de schone kast.

Ik ben dus helemaal om, ik ga niet meer alles nieuw kopen,maar combineren met 2e hands van marktplaats.

Wie doet dit ook opdeze manier?
Wie niet, ik denk dat meer dan de helft van de moeders dat doet.
Ik niet, maar de kleding die ik heb is merkloos en vierdehands, of van Zeeman, Hema en c&a, dus ik vermoed dat er weinig mensen zijn die ik er blij mee maak
Ik! Marktplaats rules!

Ik combineer H&M, zeeman, wibra en dus de "merkkleding" van MP en ik moet zeggen dat ik vaak complimenten krijg over hoe leuk mijn dochtertjes eruit zien.

dat tweedehands vies is vind ik zo'n belachelijk argument, ik heb nog nooit iets vies opgestuurd gekregen, integendeel, en bovendien is het gewoon een leuke sport om via MP leuke dingen te scoren.
Niet alleen voor kinderkleding hoor. Ik heb er ook een paar prachtige nieuwe adidas sneakers gescoord.
x
Ik denk dat MP niks viezer is dan de zak met tweedehands kleertjes die je van de buurvrouw krijgt. Gewoon kwestie van even in de wasmachine en klaar!

Koop zelf weinig trouwens voor Snaak op MP, paar keer goeie miskoop gedaan, maar voor mezelf kan ik er nog wel eens leuk slagen. Laatst trouwens voor Snaak wel een ontzettend leuk jurkje gekocht, van Mimpi, gloedjenieuw, en voor de helft van de winkelwaarde, kijk, en dat vind ik dan wel weer leuk!!
Vroeger ging je in een oude tochtige kerk naar de kinder(kleding)beurs. Tegenwoordig blijf je lekker met een bakkie goede koffie achter je pc.

Niets mis mee lijkt mij!
Ik koop alle kleding op MP, ben in geen maanden meer een winkel binnen geweest.
Ik koop geen kleding op MP maar heb wel 'n keer wat kleding verkocht. Schaamteloos lage biedingen! Ik gooi voortaan dus kleding waar ik niks meer mee wil gewoon weg, ipv de moeite van adverteren te doen. Voor dvd's koop en verkoop vind ik MP wel weer okee.
't Is alleen jammer dat MP aan het 'verloederen' is. Ook door de categorieen waarin je de dingen aan kunt bieden. "Zo goed als nieuw" blijkt na het lezen van de advertentie toch erg vaak "erg vaak gedragen door dochtertje maar het ziet er nog heel mooi uit".

De oude categorieen "nieuw" en "nieuw met kaartje" werkten beter.
quote:elninjoo schreef op 27 augustus 2010 @ 12:57:

Ik koop geen kleding op MP maar heb wel 'n keer wat kleding verkocht. Schaamteloos lage biedingen! Ik gooi voortaan dus kleding waar ik niks meer mee wil gewoon weg, ipv de moeite van adverteren te doen. Voor dvd's koop en verkoop vind ik MP wel weer okee.Schreef je idd een keer. Maar toen we vroegen om welke merken het ging, verbaasde het me ook niet zo. Het zijn gewoon bepaalde merken die erg goed verkopen, en dan m.n. kinderkleding.
Marktplaats NU pas ontdekt? Dat bestaat toch al sinds 1995 ofzo?
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik breng de te klein geworden kleertjes weg naar een vriendin en mijn schoonzus. Die zijn er hartstikke blij mee en daar doe ik het voor.
quote:Maleficent schreef op 27 augustus 2010 @ 12:58:

Marktplaats NU pas ontdekt? Dat bestaat toch al sinds 1995 ofzo? Haha, ik ging het pas doen toen ik een kind had gekregen. Eerst Ebay, maar dat vond ik uiteindelijk nog steeds best duur soms. Toen MP. Daarna, toen ik zwanger was van Nr2, positiekleding op MP. Uiteindelijk koop ik daar dus alles, ook nieuw ondergoed (waar kaartjes nog aan zitten), spliksplinternieuwe schoenen etc.
Ik koop er vaak speelgoed voor zoontje.

En soms zijn lievelingstutbeestje, als ze op MP staan, want ze zijn in de winkel niet meer te koop en hij verslijt ze best snel.
quote:Maleficent schreef op 27 augustus 2010 @ 13:02:

Ik koop er vaak speelgoed voor zoontje.

En soms zijn lievelingstutbeestje, als ze op MP staan, want ze zijn in de winkel niet meer te koop en hij verslijt ze best snel.Oh ja, ik heb ook een aantal reserves op MP gekocht, was ik zoooo blij mee! Mensen vragen wel de hoofdprijs voor die dingen. Logisch, ouders zijn veel te blij dat ze eindelijk een nieuwe vinden :-)
Ik doe dat al vanaf het begin en het scheelt superveel geld. En de verloedering van MP? Ik vind wel dat mensen tegenwoordig wel erg laag bieden, beetje onredelijk maar ja, het is aan jezelf of je daar op in gaat.

Kijk trouwens eens op Hippas, daar staan tegenwoordig ook babykleding en dan echt alleen maar merk kleren.
Oh en speelgoed doe ik ook zeker. Even goed schoonmaken en je hebt supergoed spul voor heel weinig. En het speelgoed wordt tegnminste nog een keer gebruikt ipv altijd maar nieuw kopen.
Ik koop ook veel babykleding op MP. Toen mijn andere kinderen klein waren (zijn nu grote pubers) moest ik alles nieuw kopen, want ik had eerst een jongen en toen een meisje.MP bestond nog niet. Toen de derde geboren werd kocht ik veel in de tweedehands kledingwinkel. Ik bracht daar zelf ook mijn kleertjes naar toe. Merkkleding kocht ik eigenlijk bijna nooit.

Nu met nummertje 4 (nakomertje!) vind ik het heerlijk om op marktplaats te kijken naar leuke dingen. Ik koop het liefst kledingpakketten. Ik heb nog maar 1 keer gehad dat het niets was, er zaten echt veel vlekken in. De verkoper bood toen meteen aan om het bedrag terug te storten, uiteindelijk vond ik het schappelijker om dat ze de helft teruggaf. Uiteindelijk bleken het trouwens spuugvlekken te zijn die weer na enige tijd tevoorschijn komen. Ik heb alles met glansspoelmiddel ingesmeerd en toen werd het weer schoon.

Gisteren ook weer een doos kleertjes gehad met de post. Zit nu lekker in de wasmachine!
quote:Scuba schreef op 27 augustus 2010 @ 13:03:

Ik doe dat al vanaf het begin en het scheelt superveel geld. En de verloedering van MP? Ik vind wel dat mensen tegenwoordig wel erg laag bieden, beetje onredelijk maar ja, het is aan jezelf of je daar op in gaat.

Kijk trouwens eens op Hippas, daar staan tegenwoordig ook babykleding en dan echt alleen maar merk kleren.

Ik heb in het begin op Hippas gestaan, ongewild. MP trok de advertenties van bepaalde merken weg en zette ze op Hippas. Vond er niks aan, duur.

Mensen bieden vaak erg laag, maar je hoeft er idd niet op in te gaan. Heel veel mensen gaan er trouwens wel op in, merk ik als koper. Dus het werkt twee kanten op; als verkoper vind ik het irritant, als koper natuurlijk niet

Op een gegeven moment weet je ook wel op welke verkopers je moet bieden en welke niet. Iemand die anderhalve maand lid is van MP en 45 euro voor een zgan rokje van Hilfiger vraagt, dat is kansloos, daar ga ik niet op bieden. Die willen de hoofdprijs en zullen ook niet zakken.
Ik koop ook veel kleertjes voor zon op MP.

Ik was het, doe het in de doos om te bewaren totdat hij erin past, die gaat de garage bij mijn moeder in (staat geen auto in trouwens) en daarna was ik het nog een keer en strijk ik bijna alles om even goed schoon te krijgen.

zitten soms zulke leuke dingen bij
quote:fleurtje schreef op 27 augustus 2010 @ 13:11:

[...]

Ik heb in het begin op Hippas gestaan, ongewild. MP trok de advertenties van bepaalde merken weg en zette ze op Hippas. Vond er niks aan, duur.

Mensen bieden vaak erg laag, maar je hoeft er idd niet op in te gaan. Heel veel mensen gaan er trouwens wel op in, merk ik als koper. Dus het werkt twee kanten op; als verkoper vind ik het irritant, als koper natuurlijk niet

Op een gegeven moment weet je ook wel op welke verkopers je moet bieden en welke niet. Iemand die anderhalve maand lid is van MP en 45 euro voor een zgan rokje van Hilfiger vraagt, dat is kansloos, daar ga ik niet op bieden. Die willen de hoofdprijs en zullen ook niet zakken.Oh dat is irritant zeg dat ze dat deden. Echt niet netjes. Maar ze zijn nu echt begonnen met babykleren. Het werkt daar natuurlijk anders omdat het vaste prijzen zijn waarmee je werkt. Wel handiger dan al dat bieden. En ze zijn geloof ik best streng op de merken. Ach, nog meer aanbod kan geen kwaad volgens mij.
Had laatst een vestje voor kind gekocht, was maar twee keer gedragen zei verkoopster. Toen het binnen kwam, bleken er veel vlekken op te zitten, zelfs kruimels van iets.

Heb verkoper gemaild dat dit echt niet zgan was, dat ik dit met wassen er ook niet uit zou krijgen. Ze vroeg me het te wassen, mocht het eruit gaan, dan stuurde ze me de verzendkosten terug. Het ging er idd niet uit, heb haar dat gemaild en toen wilde ze de helft terugstorten. Ik heb om het volledige bedrag gevraagd + twee keer de verzendkosten. Uiteindelijk heb ik dat ook gekregen.
Ik heb nu geboden op een boekenreeks die ik al heel lang wil hebben. Ik hoop dat de man ingaat op mijn bod

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven