April 2011 mama's
zondag 1 augustus 2010 om 11:38
Hallo!
Wie is er ook in of rond april 2011 uitgerekend en vindt het leuk om ervaringen uit te wisselen? Ik weet sinds afgelopen week dat ik zwanger ben, op 4 april 2011 ben ik uitgerekend. Ik ben 30 en heb een dochter van 2,5. Ik vind het retespannend, ben steeds bang dat het toch mis gaat... Hoe beleef jij deze tijd?
NaamLeeftijdUDVK/GynBijzonderhedenFelien3230 maarthartje klopt! 14-09 volgende echo2e kindje, zoon van 1,5Fysiogirl282 april10-09 echo, hartje klopt!2e kindje, zoon van bijna 2Kato282 april1e kindjeJufjen303 april12-08 VK/gyn2e kindje, zoon van 1,5Poehbeer_84254 april24-08 VK1e kindjeHerah304 april07-09 gyn2e kindje, dochter van 2,5Plukkie78316 april2e kindje, zoon van 1,5Zonnetje1976346 aprilmedio augustus2e kindje, dochter van 2Xmix327 april2e kindje, zoon van 1,5Marije1338 april01-09 gyn3e kindje, 2 zoons van 6 en 3,5MissTT399 april19-08 VK2e kindje, dochter van 2Aja11 april2e kindje, dochter van 1,5Hopenopeenwondertje2411 april6 september echo1e kindjeLeonidas2413 april02-09 echo, 14-09 VK1e kindjeJacqie822816 april24-08 VK, 02-09 echoK2e kindjeSjors0073116 april06-09 VK1e kindjeLoos3318 april3e kindje, 2 dochters van 3 en 1Ribbeltje3018 april1e kindjeKaGe31medio april1e kindje
Wie is er ook in of rond april 2011 uitgerekend en vindt het leuk om ervaringen uit te wisselen? Ik weet sinds afgelopen week dat ik zwanger ben, op 4 april 2011 ben ik uitgerekend. Ik ben 30 en heb een dochter van 2,5. Ik vind het retespannend, ben steeds bang dat het toch mis gaat... Hoe beleef jij deze tijd?
NaamLeeftijdUDVK/GynBijzonderhedenFelien3230 maarthartje klopt! 14-09 volgende echo2e kindje, zoon van 1,5Fysiogirl282 april10-09 echo, hartje klopt!2e kindje, zoon van bijna 2Kato282 april1e kindjeJufjen303 april12-08 VK/gyn2e kindje, zoon van 1,5Poehbeer_84254 april24-08 VK1e kindjeHerah304 april07-09 gyn2e kindje, dochter van 2,5Plukkie78316 april2e kindje, zoon van 1,5Zonnetje1976346 aprilmedio augustus2e kindje, dochter van 2Xmix327 april2e kindje, zoon van 1,5Marije1338 april01-09 gyn3e kindje, 2 zoons van 6 en 3,5MissTT399 april19-08 VK2e kindje, dochter van 2Aja11 april2e kindje, dochter van 1,5Hopenopeenwondertje2411 april6 september echo1e kindjeLeonidas2413 april02-09 echo, 14-09 VK1e kindjeJacqie822816 april24-08 VK, 02-09 echoK2e kindjeSjors0073116 april06-09 VK1e kindjeLoos3318 april3e kindje, 2 dochters van 3 en 1Ribbeltje3018 april1e kindjeKaGe31medio april1e kindje
zaterdag 28 augustus 2010 om 15:27
Beetje jammer dat er nu in deze periode en ook dadelijk in september zoveel feesten zijn.. ik heb me voor vandaag al afgemeld met 'darm'klachten, maar ik kan natuurlijk niet te veel feestjes over slaan, dat gaat ook opvallen.
@sam; ja ook voor de eerste keer. mijn zus heeft al 2 kleintjes dus ik weet een beetje wat me te wachten staat en voor de zwangerschap was ik er ook al wel wat mee bezig dus ik weet al het een en ander. Ik ga de verloskundige nog wel vragen om een tip voor een goed 9-maanden boek om te kopen. vind het wel leuk om ook 's avonds in bed een beetje over de ontwikkelingen te kunnen lezen. En als mijn zus het eenmaal weet ga ik haar 'namenboek' lenen, en dan iedere week een letter doen ofzo.
ik hoop maar dat alles goed blijft gaan want ik ben er nu zo mee bezig dat het een enorme teleurstelling zou zijn als het mis zou gaan.
@sam; ja ook voor de eerste keer. mijn zus heeft al 2 kleintjes dus ik weet een beetje wat me te wachten staat en voor de zwangerschap was ik er ook al wel wat mee bezig dus ik weet al het een en ander. Ik ga de verloskundige nog wel vragen om een tip voor een goed 9-maanden boek om te kopen. vind het wel leuk om ook 's avonds in bed een beetje over de ontwikkelingen te kunnen lezen. En als mijn zus het eenmaal weet ga ik haar 'namenboek' lenen, en dan iedere week een letter doen ofzo.
ik hoop maar dat alles goed blijft gaan want ik ben er nu zo mee bezig dat het een enorme teleurstelling zou zijn als het mis zou gaan.
zaterdag 28 augustus 2010 om 16:26
Elefien, ja dat had ik dus ook...Een vriendin van me heeft 2 kindjes dus ik weet ook het 1 en ander....Heb gisteren een boek bij de bieb gehaald, zwangerschap voor dummies, hahahaha...Is een erg leuk en leerzaam boek...
Yep wij hebben ook best veel feestjes in het vooruitzicht en ik drink ook altijd graag een pilske, maar ik drink echt gewoon water nu...Zeg gewoon dat ik antibiotica heb ofzo, hahahaha....
Heb je veel last van kwaaltjes? Ik eigenlijk helemaal niet..waarschijnlijk rond de innesteling ben ik een week erg misselijk geweest en dat is nu ook weg, ik zorg gewoon dat mijn maag altijd gevult is....ben een week heel erg moe geweest en dat zakt nu af...Wel hele zere boobs en 1x per dag zeker een ijzersmaak in mijn mond...Voor de rest af en toe een krampje, maar meer niet....Dus mag helemaal niet klagen!
Liefs Sam
Yep wij hebben ook best veel feestjes in het vooruitzicht en ik drink ook altijd graag een pilske, maar ik drink echt gewoon water nu...Zeg gewoon dat ik antibiotica heb ofzo, hahahaha....
Heb je veel last van kwaaltjes? Ik eigenlijk helemaal niet..waarschijnlijk rond de innesteling ben ik een week erg misselijk geweest en dat is nu ook weg, ik zorg gewoon dat mijn maag altijd gevult is....ben een week heel erg moe geweest en dat zakt nu af...Wel hele zere boobs en 1x per dag zeker een ijzersmaak in mijn mond...Voor de rest af en toe een krampje, maar meer niet....Dus mag helemaal niet klagen!
Liefs Sam
zaterdag 28 augustus 2010 om 20:21
zaterdag 28 augustus 2010 om 21:45
zondag 29 augustus 2010 om 15:16
Welkom nieuwe mama's!
Hier gaat alles goed. Van de week voor het eerst zelf het hartje gehoord met de angelsound. Is erg vroeg, bij mijn zoontje hoorde ik het pas met bijna 11 weken.
Heel bijzonder weer.
Bijna 10 weken alweer, volgende week vrijdag mag ik weer voor een echo.
Morgen ga ik het wat collega's vertellen. Vind het lastig om het nog geheim te houden, ook omdat ik steeds best wel ziek ben.
Hier gaat alles goed. Van de week voor het eerst zelf het hartje gehoord met de angelsound. Is erg vroeg, bij mijn zoontje hoorde ik het pas met bijna 11 weken.
Heel bijzonder weer.
Bijna 10 weken alweer, volgende week vrijdag mag ik weer voor een echo.
Morgen ga ik het wat collega's vertellen. Vind het lastig om het nog geheim te houden, ook omdat ik steeds best wel ziek ben.
zondag 29 augustus 2010 om 20:28
Hoi meiden!
Mag ik ook met jullie meeschrijven? Ik ben 28 jaar oud, getrouwd en zwanger van ons eerste kindje. Volgens de berekening van de huisarts ben ik 29 april uitgerekend.
Nu moe en futloos maar kan toch 's avonds niet goed in slaap komen. Met m'n rug gaat het nu beter maar heb wel ontzettend last van darmkrampen. De dokter zei dat het vaszittende lucht is maar de pijn is soms zo erg dat het me de adem ontneemt en ik wel een half uur rustig moet zitten of liggen.
Deze week heb
Mag ik ook met jullie meeschrijven? Ik ben 28 jaar oud, getrouwd en zwanger van ons eerste kindje. Volgens de berekening van de huisarts ben ik 29 april uitgerekend.
Nu moe en futloos maar kan toch 's avonds niet goed in slaap komen. Met m'n rug gaat het nu beter maar heb wel ontzettend last van darmkrampen. De dokter zei dat het vaszittende lucht is maar de pijn is soms zo erg dat het me de adem ontneemt en ik wel een half uur rustig moet zitten of liggen.
Deze week heb
zondag 29 augustus 2010 om 21:27
alle nieuwe zwangeren, welkom en gefeliciteerd.
Nog even en dan komen de meibabies er al aan.
Geinig dat de zwangerschapskwaaltjes bij sommigen nog niet te merken zijn. Hier volop misselijk en ik weinig energie.
Afgelopen vrijdag bij der verloskundige geweest. Beetje standaard en niet zo spannend. Wel leuk om haar weer te zien, want zij heeft ook de bevalling van ons zoontje gedaan.
Dinsdag de echo. Toch wel erg spannend. Daarna kan ik er misschien wat meer van genieten. Van de week zijn er meer die de echo krijgen. Vinden jullie het ook zo spannend?
Nog even en dan komen de meibabies er al aan.
Geinig dat de zwangerschapskwaaltjes bij sommigen nog niet te merken zijn. Hier volop misselijk en ik weinig energie.
Afgelopen vrijdag bij der verloskundige geweest. Beetje standaard en niet zo spannend. Wel leuk om haar weer te zien, want zij heeft ook de bevalling van ons zoontje gedaan.
Dinsdag de echo. Toch wel erg spannend. Daarna kan ik er misschien wat meer van genieten. Van de week zijn er meer die de echo krijgen. Vinden jullie het ook zo spannend?
zondag 29 augustus 2010 om 23:02
Jaaa! Ik heb volgende week maandag mijn eerste echo. Ben dan 10 weken en 2 dagen.. Zooo spannend! Ben echt de dagen aan het aftellen!
Morgen komt er een vrouw langs van moeders voor moeders. Vind ik ook best spannend! Zal dan ook weer een zwangerschaptest gedaan worden..
Ik ben vooral in de ochtend erg misselijk en moet dan meestal ook spugen. De rest van de dag blijf ik wat weeig maar is het goed vol te houden. Maar ach, het is allemaal voor een goed doel!
Verder iedereen rustig het weekend doorgekomen en weer helemaal klaar voor een nieuwe frisse week? Pfff...
Morgen komt er een vrouw langs van moeders voor moeders. Vind ik ook best spannend! Zal dan ook weer een zwangerschaptest gedaan worden..
Ik ben vooral in de ochtend erg misselijk en moet dan meestal ook spugen. De rest van de dag blijf ik wat weeig maar is het goed vol te houden. Maar ach, het is allemaal voor een goed doel!
Verder iedereen rustig het weekend doorgekomen en weer helemaal klaar voor een nieuwe frisse week? Pfff...
maandag 30 augustus 2010 om 12:35
Hoi mama's
Vanavond komen ze hier van moeders voor moeders, dan is het allemaal weer iets echter
Heb sinds gisteravond last van m'n maag als ik koffie heb gedronken, echt vreselijk en vanmorgen voor het eerst overgegeven.
En nog 14 dagen dan heb ik eindelijk een echo. Ben dan ruim 7 weken, zo benieuwd of het hartje nu wel klopt. Enig idee of je hem ook al kunt horen?
Vanavond komen ze hier van moeders voor moeders, dan is het allemaal weer iets echter
Heb sinds gisteravond last van m'n maag als ik koffie heb gedronken, echt vreselijk en vanmorgen voor het eerst overgegeven.
En nog 14 dagen dan heb ik eindelijk een echo. Ben dan ruim 7 weken, zo benieuwd of het hartje nu wel klopt. Enig idee of je hem ook al kunt horen?
maandag 30 augustus 2010 om 13:20
@ mas.. Dat wordt dan inderdaad nog lastig. wel leuk dat ook hij zich er wat in gaat verdiepen. Ik zou het zo jammer vinden als het echt een 'vrouwending' blijft. in het begin was mijn vriend er iets meer mee bezig, maar nu hij is gewend aan het idee zwakt het wat af.. Voor ons is het toch anders omdat we af en toe ook wat aan ons lichaam voelen, dat hebben zij natuurlijk niet.
maandag 30 augustus 2010 om 13:33
Hallo allemaal,
Helaas al even niet meer kangs geweest.
Vorige week een echo gehad, bij 7 weken (is hier overigens standaard, bij 7 weken echo). Helaas geen kloppend hartje maar de vk wilde het toch nog een weekje afwachten. Embryo zag er namelijk goed uit en zat precies op 7 weken. 2 dagen later kreeg ik bloedingen, en nu nog. Over een week kijken of alles schoon is. Echt balen dus.
Ik wens jullie allemaal een hele fijne zwangerschap toe, geniet ervan!!!!!!!!
Groetjes Zonnetje
Helaas al even niet meer kangs geweest.
Vorige week een echo gehad, bij 7 weken (is hier overigens standaard, bij 7 weken echo). Helaas geen kloppend hartje maar de vk wilde het toch nog een weekje afwachten. Embryo zag er namelijk goed uit en zat precies op 7 weken. 2 dagen later kreeg ik bloedingen, en nu nog. Over een week kijken of alles schoon is. Echt balen dus.
Ik wens jullie allemaal een hele fijne zwangerschap toe, geniet ervan!!!!!!!!
Groetjes Zonnetje
maandag 30 augustus 2010 om 13:35
Hoi 3e kindje, ik heb ook ineens last sinds gisteren van koffie en misselijkheid, terwijl ik toch al in de 10e week zit en ervoor nergens last van had! Toch een beetje raar. Maar ik vind het ergens ook wel prettig om misselijk te zijn, dat is in ieder geval weer even een bevestiging dat het nog steeds "goed"zit. Ik heb de echo pas de 10e dus het is maar afwachten.
maandag 30 augustus 2010 om 14:05
Hallo alle mammas
Ik sluit me hier ook aan. Ik ben voor 21 april uitgerekend.
Ik ben 24 en moeder van een zoon van 2.5.
Ik heb en vroege echo donderdag omdat ik en miskraam in januari had. Ik hoop dan en kloppende hartje te zien. Ik heb geen zwangerschapsklachten betje moe allein. Ik hoop dat het goed zit deze keer.
En nog gefeliceteerd allemaal.
Ik sluit me hier ook aan. Ik ben voor 21 april uitgerekend.
Ik ben 24 en moeder van een zoon van 2.5.
Ik heb en vroege echo donderdag omdat ik en miskraam in januari had. Ik hoop dan en kloppende hartje te zien. Ik heb geen zwangerschapsklachten betje moe allein. Ik hoop dat het goed zit deze keer.
En nog gefeliceteerd allemaal.
maandag 30 augustus 2010 om 15:09
Elefien, Mijn vriend had in het begin helemaal geen interesse, nu ietsje meer, maar hij heeft nog steeds zoiets van zolang ik nog geen kloppend hartje of een groeiend buikje zie, kan ik het nog niet echt geloven! Wanneer heb jij je echo? Das jammer dat zijn interesse nu afneemt, maar dat komt echt wel goed...Ja dat is ook zo....Ik heb er vanaf gisteren met vlagen misselijkheid bij, wordt je ook niet echt vrolijk van zeg! En dat pas met 6 weken...Meestal hoor je toch dat je kwaaltjes krijgt vanaf een week of 7! Of zit ik nu helemaal fout>
maandag 30 augustus 2010 om 15:40
@zonnetje: Heel veel sterkte meid! Neem de tijd om het verlies te verwerken.
@Bosnie: Gefeliciteerd!!!
@Hakaa: Dat heb ik dus ook! Bij mijn vorige zwangerschap (mei2010 miskraam juni) had ik nergens last van en voelde me echt super goed. Nu ben ik blij dat de koffie beetje vreemd valt zeg maar.Alleen ben ik nogal een koffie leut en zal het mensen vast gaan opvallen als ik geen koffie meer drink.
@Bosnie: Gefeliciteerd!!!
@Hakaa: Dat heb ik dus ook! Bij mijn vorige zwangerschap (mei2010 miskraam juni) had ik nergens last van en voelde me echt super goed. Nu ben ik blij dat de koffie beetje vreemd valt zeg maar.Alleen ben ik nogal een koffie leut en zal het mensen vast gaan opvallen als ik geen koffie meer drink.
maandag 30 augustus 2010 om 17:27
Mas, ik denk ook dat het met 'de aandacht' van manlief helemaal goed komt. hij is alleen gewoon zo nuchter en helemaal overtuigd dat het nu gewoon goed zit.. tja als ik dan de verhalen hier op het forum lees weet ik wel beter.. niets is nog zeker. 15 sept krijg ik een echo dat is met 7 weken en 5 dagen, best vroeg dus maar wel fijn voor wat meer zekerheid. Kwaaltjes kun je volgens mij vanaf het moment van bevruchting krijgen dus na 6 weken is nog niet zo gek. Ik heb nogsteeds nergens last van behalve soms mijn darmen. vanmiddag werd ik wel ineens heel moe, maar dat had ik voor de zwangerschap ook dus tja..
Wanneer hebben jullie een echo?
Wanneer hebben jullie een echo?
maandag 30 augustus 2010 om 19:54
Elefien, Dat komt zeker goed! Tja het gaat niet altijd goed, ben er niet bang voor, maar ik sluit het ook niet uit, het kan altijd gebeuren! 15 september schiet al op zeg, spannend hoor! Ik moet over 2 weken een afpspraak maken bij de dokter en daarna een afspraak maken voor echo, ik weet helemaal niet hoe alles in zn werk gaat, daarom moet ik eerst ff naar de dokter...IK zal dan ook zo rond de 7 of 8 weken zijn...Aangezien ik een hele onregelmatige cyclus heb, weet ik niet precies wanneer ik mijn eisprong heb gehad! Als je geluk hebt heb je nergens geen last van....nou ben met vlagen misselijk, maar ook niet overdreven, en kan wel met vlagen extreem moe zijn...en voor de rest valt het nog mee...Vind het allemaal zo spannend....Alleen mijn moeder weet het nog maar, ben zo benieuwd hoe de rest van de familie reageerd! Maar die moeten nog even wachten...Heb jij het al tegen mensen verteld?
Liefs Sam
Liefs Sam
maandag 30 augustus 2010 om 20:43
Sam, nee wij hebben het nog aan niemand verteld. ik heb het alleen de dag na de test aan iemand van het loopbaancentrum waar ik een afsluitend gesprek had verteld. ik kon het niet voor me houden; ze zei.. je straalt helemaal ik zie dat het goed met je gaat.. tja.. toen flapte ik het er natuurlijk uit! Zij vertelt niets door en bovendien kent ze geen mensen uit mijn persoonlijke kring. aanstaande vrijdag ga ik het een goede vriendin vertellen, die zie ik maar weinig in real life dus dat kan wel. en 12 sept net voor de echo ga ik het al wel aan mijn zus vertellen, die zie ik dan. Mijn familie woont verder weg dus is het minder moeilijk om het voor me te houden..
Ik ben ook zoooooo benieuwd hoe mensen zullen reageren. mijn ouders hebben al 2 kleinkids van mijn zus maar mijn schoonouders nog niet.. ik denk dat ze het super leuk vinden..
Kun jij je ook zo moeilijk concentreren op je werk??? Ik dwaal de hele tijd af... En nu.. rommelende darmen.. zucht..
Ik ben ook zoooooo benieuwd hoe mensen zullen reageren. mijn ouders hebben al 2 kleinkids van mijn zus maar mijn schoonouders nog niet.. ik denk dat ze het super leuk vinden..
Kun jij je ook zo moeilijk concentreren op je werk??? Ik dwaal de hele tijd af... En nu.. rommelende darmen.. zucht..