Geld & Recht alle pijlers

Zwaar verbaasd!

28-08-2010 15:51 544 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben gewoon even benieuwd....

Ik sta vanochtend bij de supermarkt en heb 45 cent in een portemonnee. Shit! Net niet genoeg voor het winkelwagentje. Komt er een vrouw naar buiten met muntje van 50 c in haar wagentje. Dus ik vraag aan haar of ik het karretje mag, en dan krijgt zij mijn 45 c. Zegt ze: nee, natuurlijk doe ik dat niet! Je komt 5 c tekort! Ik was zó verbaasd! Wat boeit die 5c en je wil toch ook wel iemand helpen? Ik stond echt met mijn mond vol tanden. Wat vinden jullie? is die vrouw enorm gierig? Of moet ik zelf maar voor mijn muntje zorgen en is het tegenwoordig ieder voor zich? Wie had het ook niet gedaan?

By the way: 't is goedgekomen hoor, door behulpzaam personeel van de supermarkt.
Ik had je mijn wagenmuntje gegeven en dan had ik bij de servicebalie zelf weer een nieuwe gevraagd.

Die dingen zijn toch gratis.
Ik zou zelf nevernooit vragen het op die manier te doen. 5 cent is idd niet veel, maar het zou echt niet in me opkomen dat aan een andere klant te vragen...
Die vrouw is niet alleen enorm gierig, maar vooral enorm zielig.
Van mij had je het karretje ook meegekregen hoor. Wat een knieperd, om 5 cent...tsss...
Waarom ben je zwaar verbaasd? Je kunt toch niet in haar portemonnee kijken? Straks moet ze elk duppie omdraaien en kan ze die vijf cent echt niet missen....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
haha, ik had gezegd....verwacht ook nooit hulp van een ander als je te krenterig bent om iemand uit de brand te helpen voor 5 cent...stik er in!

als je mij was tegen gekomen had ik je mn karretje gegeven hoor!
Ik zou het trouwens niet gedaan hebben, om de hele simpele reden: is mijn 'karregulden' en die heb ik altijd in mn jaszak zitten. Inderdaad, om dit soort gevallen te voorkomen.
De brutaliteit om jou niet meer te geven dan jij haar geeft! Net zo aso als je toetje niet mogen omruilen omdat je hem zelf buiten de winkel laat tieven...
quote:Whiskers schreef op 28 augustus 2010 @ 15:54:

Ik had je mijn wagenmuntje gegeven en dan had ik bij de servicebalie zelf weer een nieuwe gevraagd.

Die dingen zijn toch gratis. Nou, die dingen heb je niet bij elke winkel, hoor (ik heb er geen!). Ik kom bijv bij Aldi en Lidl. Daar heb je volgens mij geen muntjes van.
Suus!
quote:fleurtje schreef op 28 augustus 2010 @ 15:54:

Ik zou zelf nevernooit vragen het op die manier te doen. 5 cent is idd niet veel, maar het zou echt niet in me opkomen dat aan een andere klant te vragen...

Ik snap , net zoals Fleurtje, ook niet dat het in je opkomt.

Je kan ook niet bij een ander in haar portemonnee kijken; misschien moet ze het wel hebben van elk muntstuk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je had mijn karretje mogen hebben hoor. Maar misschien ergens zo'n munt scoren om herhaling te voorkomen
Het gras aan de overkant is niet groen.
ja sneu hoor. Zo heb ik eens een man gevraagd of ik zijn wagentje mocht. Hij knikt, Ik geef hem 50 cent, hij lacht vriendelijk. Bij terugkomst bleek er een muntje (zo'n standaardmuntje voor wwagentjes) in het wagentje te zitten. Grrrr.
quote:fleurtje schreef op 28 augustus 2010 @ 15:54:

Inderdaad. Hoe brutaal ben je dan?

Was dan een echte vrouw geweest en had het aan de balie geprobeerd. Was ook niet gelukt en dat had je vast niet raar gevonden.
quote:_coffee schreef op 28 augustus 2010 @ 15:57:

[...]

Nou, die dingen heb je niet bij elke winkel, hoor (ik heb er geen!). Ik kom bijv bij Aldi en Lidl. Daar heb je volgens mij geen muntjes van.

Volgende keer maar naar de appie , of let je op de centjes....

( net als die mevrouw)
quote:dangeensuus schreef op 28 augustus 2010 @ 15:56:

De brutaliteit om jou niet meer te geven dan jij haar geeft! Net zo aso als je toetje niet mogen omruilen omdat je hem zelf buiten de winkel laat tieven...Ik dacht dus ook meteen aan dat topic! Zelfde TO?!
quote:fleurtje schreef op 28 augustus 2010 @ 15:56:

Ik zou het trouwens niet gedaan hebben, om de hele simpele reden: is mijn 'karregulden' en die heb ik altijd in mn jaszak zitten. Inderdaad, om dit soort gevallen te voorkomen.Ja, dat snap ik! Maar als ze dat zou zeggen dan heb ik ook alle begrip. (heb ook zo'n vaste munt, maar nu dus niet bij me)
quote:_coffee schreef op 28 augustus 2010 @ 15:57:

[...]

Nou, die dingen heb je niet bij elke winkel, hoor (ik heb er geen!). Ik kom bijv bij Aldi en Lidl. Daar heb je volgens mij geen muntjes van.O, wel zelf alleen bij de Lidl en de Aldi winkelen en dan zitten zemelen over iemand die niet 5 ct er bij in wil schieten?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik vind het echt hondsbrutaal van je TO, het idee dat je het probeert en dan ook nog zwaar verbaasd bent dat je het niet krijgt....
Het zou in mijn hoofd niet opkomen om zoiets te vragen, al is 't maar 5 cent...
Dat dus BGB.. op naar de appie zoals ik al zei
Coffee, dan fiets je zo even naar de appie en dan vraag je er daar één.

Probleem opgelost.
quote:Hasse88 schreef op 28 augustus 2010 @ 15:55:

Waarom ben je zwaar verbaasd? Je kunt toch niet in haar portemonnee kijken? Straks moet ze elk duppie omdraaien en kan ze die vijf cent echt niet missen....

Sommkige mensen moeten inderdaad elk dubbeltje omdraaien.

Maar hallo, 5 cent. Als je dat niet kan missen ben je toch toch wel EXTREEM zielig.

En dan ook nog zo'n opmerking maken 'Natuurlijk niet'.
TO, kun je even geld met mij wisselen? Ik geef jou 75 euro in ruil voor een briefje van 100

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven