Dekbedovertrek 'satijn'; strijken?

25-08-2010 18:53 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet een nieuw dekbedovertrek. Nu zag ik bij de Hema een effen dbo van 'satijn'. Achterop stond iets in de trant van 'door strijken blijft de luxe kwaliteit behouden'. Nu weet ik wel iets beters te doen dan strijken en ik vraag mij af: als je dit soort overtrekken niet zou strijken, zullen ze er dan erg gekreukt uitzien? Wie heeft hier ervaring mee? Ik heb nu katoen (geloof ik, geen idee eigenlijk, kan ook een mix zijn) en die strijk ik ook niet en ik vind het wel meevallen met de kreukels. Nog andere voors/tegens voor 'satijn'?
quote:caatoo schreef op 26 augustus 2010 @ 21:35:

[...]

Vouwen?! (ik heb wel wat beters te doen ;)).Die lakens gaan vanuit de droger zo weer op en om het bed . Ja maar, ja maar.... ik heb meerdere overtrekken. Wil kunnen kiezen. En tegen de tijd dat de vuile is gewassen en gedroogd, zit er allang al een nieuwe om het dekbed, dus moet ik hem wel opvouwen en in de kast leggen.
Ik gebruik satijn voor het hoofdkussen omdat de haren dan minder in de war raken. Overigens zegt de term satijn iets over de manier van weven en niet over het materiaal. Dat wist ik eerst ook niet maar een verkoopster vertelde het. Meestal is satijn geweven gewoon katoen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Satijn
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven