Aaibaar

29-08-2010 13:23 59 berichten
Voor je eraan begint, heb je al uitgezocht of er een dierenarts in de buurt is? Zonder een arts in de buurt zou ik er niet aan beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Zoals sommigen van jullie weten woon ik niet in Nederland, maar ben ik geemigreerd naar een (derdewereld) land waar mijn vriend en ik momenteel een eigen zaak hebben.

Ik lig nog heerlijk in mijn bed zo op de zondagochtend. Een vrije dag, ik hoef niets. Maar ik kan ook vrij weinig, het aanbod aan entertainment in dit land is immers minimaal. En het regent ook nog eens bijna de hele dag.

Thuis had ik mijn konijn, die dan lekker bij me op bed sprong en die ik dan heerlijk achter zijn oortjes kon krabbelen.

En ik mis dat dus, dieren om me heen. De gezelligheid, de zachte vacht, een kopje dat zich in je nek drukt. Lief!

Ik zou dolgraag een huisdier willen en ben dus volop aan het nadenken hoe & wat dat dan zou kunnen worden. Mensen hebben hier nauwelijks dieren in huis. En is het uberhaupt verstandig, ik weet het niet.

Gewoon, een topic om even mijn gedachten te delen. Als ik nu in Nederland was geweest had ik acuut een stel knuffels aan katten uitgezocht

Omdat het land waar je zit niet bekend is, is het ook moeilijk om je een advies te geven. Iki zou je net zo goed een luiaard of een brulaap aan kunnen raden.
Die twee zijn niet heel aaibaar, schat ik zo in en nee, die hebben we hier toch niet

Er is wel een dierenarts nummerzoveel, dat is inderdaad ook wel een must.
Er is vast vrij makkelijk aan een hond of kat te komen
Misschien kan je lokaal een leuke hond organiseren. Eén die niet zo groot is en dan ook bij je kan zijn als je werkt. Van alle huisdieren zijn zij het meest trouw en hoef je er niet de hele dag naar om te kijken.
Dat is het 'm nu juist Franciska, hond twijfel ik over (straathonden zijn er, en heb een nest herderachtige honden gezien die hier zijn gefokt door iemand), want die moet er veel uit. Ik kan dat op dit moment bieden, want heb er de tijd voor, maar wij gaan ook regelmatig het land uit. Hond kan dan niet steeds mee. En ik zal dan altijd iemand moeten hebben die ervoor zorgt, kan lastig worden.

Katten, amper gezien, alleen laatst bij een restaurant liep een kat die aaibaar was (als in: tam).
hamster is leuk, ik heb ook een lief meissie, een dwerg-mandarijn hamster, ik kan alles ermee doen, maar owee een ander dan gaat ze echt blazen

P.S. Ik sla meteen je openings foto op, wat een super leuke foto !
Ha die Kym! Hoe gaat het met de zaak?

Bestaan er eigenlijk dierenwinkels daar? En eehhh... elk dier is toch lastig als je het land uit gaat?
Hey Kim,

Is het dan uberhaubt wel slim om een huisdier te nemen als je veel het land uit bent? Hoe doe je dat met de verzorging?
Hii Frizz

Nee, geen dierenzaken hier hoor!

En of elk dier lastig is, nee dat denk ik niet; dieren die binnen kunnen blijven, daar heb ik wel oppas voor (wat familie van vriend woont hier ook en die zouden dat prima vinden). Maar ik vind iemand opzadelen met een hond toch een ander verhaal. Daar moet je echt tijd voor maken en hebben.
Een hond is leuk en lekker veilig om mee over straat te gaan!

Maar:

-Kun je voer kopen?

-Is er een dierenarts?

-Is er een pension of zijn er vrienden waar je de hond kunt brengen?
Natuurlijk zal de hond ook automatisch een wakende functie hebben en brengt het een stuk veiligheid met zich mee.

Voer is verkrijgbaar in de supermarkten, er is een dierenarts en de opvang..dat is 't 'm ja. Ik kan de mensen mailen die die pups nu hebben om te vragen of zij evt. de hond willen opvangen als wij weggaan? 9zij hebben groot terrein en meer honden), zoiets zou ideaal zijn..
Ik zit me een beetje af te vragen wat verdere opties zouden zijn in een land als waar jij bent. Konijnen, hamsters ed zullen wel niet te krijgen zijn, laat staan speciaal voer voor ze.

Een hond of kat is toch het meest voor de hand liggend.
Oeh leuk! Puppy time ;)
Inderdaad Frizz, hier valt niets te krijgen, zelfs een kat of hond wordt lastig, behalve dan dit nest herderpups..

Ik heb die man even een mail gestuurd trouwens, lekker brutaal, of zij wat aan opvang kunnen bieden als wij er niet zijn.

Het lijkt me zo heerlijk om een maatje te hebben die ik helemaal kan trainen en dan vervolgens overal mee naar toe kan. Zou leuk zijn he!

Oh, een paar van die pups:

Oh wat een leukerds! Ze zijn al best groot zeg, week of 6?
Ik ben geen hondenlover maar ik leef me in.

Ik ben benieuwd wat ze terug gaan mailen. Vind het helemaal geen gekke vraag: toch juist goed dat je vooruit denkt en niet zomaar tot actie overgaat? Zij zullen toch hopelijk ook willen dat hun hondjes goed terecht komen?

Moet je er (veel) voor betalen?
Hm ja, ze zijn aan de prijzige kant ja. 600 dollar (!). Maar daar kan uiteraard best nog wat vanaf.

HL, ze zijn nu 8 weken. Scheetjes he?
Wauwiedepauwie.

Maar hebben ze dan een stamboom enzo? Garantie dat ze helemaal gezond zijn? Zijn het offciele fokkers?
600 dollar is veel geld, maar dat betaal je al snel voor een goede hond. Hebben ze een stamboom (of is dat een hele stomme vraag voor Liberiaanse begrippen)?

Ze zijn erg leuk. Goed idee hoor, om die mensen te vragen of ze op willen passen als jullie op reis zijn!
Nee, zitten vast geen papieren bij. Er wordt wel gezegd 'purebred', maar wie vertelt me dat dat echt zo is?

Ze hebben wel entingen gehad en zijn ontwormd. Ze zagen er wel goed uit hoor, lekker ronde buikjes ook (alhoewel ik viel voor een van de kleinere hondjes, die kwam steeds naar me toe). Het blijft veel geld, maar dat kun je vragen als er geen concurentie is blijkbaar..
Als de mensen van de puppies je hond kunnen opvangen, zou dat inderdaad ideaal zijn.

Kan dat niet, dan zou ik voor een wat kleiner ras gaan. Dan heb jije meer kans dat je iemand vind die op hem wil/kan passen wanneer je weg bent. De hele kleine rassen (max cairn terrier ofzo) mogen op korte vluchten ook bij jou meevliegen ipv bij de bagage.

Wil je trouwens perse een rashond? Het is toch ook hartstikke makkelijk om een puppy van zo'n straathond mee te nemen, mee naar de dierenarts voor alle intentingen en ontwormingen en klaar is kees.

Ik heb zelf een periode in een land gewerkt met veel straathonden, als hobby ging ik langs een aantal nestjes in de buurt en verzorgde de puppies + mama, geregeld zocht ik ook baasjes (meestal buitenlanders) voor de puppies. Ging altijd erg goed
Miss, leuk idee, maar niemand zorgt hier voor de straathonden. Ze hebben hun eigen plekken en zullen daar werpen en no way dat ze daar mensen bij laten.

Ik hoef helemaal geen rashond, maar het nest dat nu bij de mensen ligt is toeval een herdersoort. Meenemen in vliegtuigen wordt niks, ga ik de hond niet aan doen. Zou dus echt ideaal zijn als hij hier een opvangplekje heeft wanneer nodig is.

In welk land zat jij?
Goed dat ze tot nu toe alle noodzakelijke behandelingen hebben gehad, dat maak je niet vaak mee. Ons afrikaanse pupje kwam destijds inclusief parvo, maar heeft het gelukkig overleefd. Overigens zou ik in een land als Liberia ook voor een groot ras gaan.

Is er trouwens een SPCA? Die bieden ook nog wel eens opvang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven