Aaibaar

zondag 29 augustus 2010 om 15:29
Heel ergens anders dan jij, Caribisch gebied (Dominicaanse Republiek) waren ook veel expats etc die honden wouden. Denk dat dat bij jou wel wat minder is? De straathonden daar, waren ook wel mensen gewend, ze liepen ook gewoon door de wijken heen etc.
Meenemen in vliegtuig zou ik ook niet aanraden hoor (ik heb het 1x gedaan, vlucht terug naar Nederland) en toen zat de hond onderin.
Als de hond boven met je mee mag vliegen en het is maar een uur of 2, dan is het nog niet zo'n ramp.
Maar dan nog, lijkt een opvangplekje mij ook idealer.
Anders heeft de dierenarts misschien nog tips of heeft hij adressen?
Meenemen in vliegtuig zou ik ook niet aanraden hoor (ik heb het 1x gedaan, vlucht terug naar Nederland) en toen zat de hond onderin.
Als de hond boven met je mee mag vliegen en het is maar een uur of 2, dan is het nog niet zo'n ramp.
Maar dan nog, lijkt een opvangplekje mij ook idealer.
Anders heeft de dierenarts misschien nog tips of heeft hij adressen?
zondag 29 augustus 2010 om 15:30
zondag 29 augustus 2010 om 15:32
Er zijn hier mensen met honden Miss, maar die dienen dan echt als waakhond voor op het terrein. Zie je natuurlijk in veel meer van dit soort landen en ook in het Caribisch gebied. Ik zou er echter ook wat plezier aan willen beleven. Meenemen naar het strand, trainen op gehoorzaamheid etc. Hartstikke leuke bezigheid.

zondag 29 augustus 2010 om 15:37
quote:Kym schreef op 29 augustus 2010 @ 15:32:
Er zijn hier mensen met honden Miss, maar die dienen dan echt als waakhond voor op het terrein. Zie je natuurlijk in veel meer van dit soort landen en ook in het Caribisch gebied. Ik zou er echter ook wat plezier aan willen beleven. Meenemen naar het strand, trainen op gehoorzaamheid etc. Hartstikke leuke bezigheid.Ben ik helemaal met je eens. Ik zou toch eens langs de dierenarts gaan, misschien weet hij nog wel een opvang (en/of andere adressen) waar je eens langs kunt gaan. Of misschien weet hij ook wel een plek waar je katten vandaan kunt halen?
Er zijn hier mensen met honden Miss, maar die dienen dan echt als waakhond voor op het terrein. Zie je natuurlijk in veel meer van dit soort landen en ook in het Caribisch gebied. Ik zou er echter ook wat plezier aan willen beleven. Meenemen naar het strand, trainen op gehoorzaamheid etc. Hartstikke leuke bezigheid.Ben ik helemaal met je eens. Ik zou toch eens langs de dierenarts gaan, misschien weet hij nog wel een opvang (en/of andere adressen) waar je eens langs kunt gaan. Of misschien weet hij ook wel een plek waar je katten vandaan kunt halen?
zondag 29 augustus 2010 om 15:40
Hey Elnin, ja duur, maar wat ik al zei; er is weinig aanbod, dus kunnen ze het ook vragen. De mensen zijn Amerikaans, maar oorspronkelijk van hier.
Paard, ja, uiteraard ook uitgezocht, maar ach, het is het gewoon net niet.. Kan best een paar keer rijden (er zijn niet veel paarden hier), maar het type paard (meer pony) geeft me haast geen gevoel van 'paardrijden', jammer he.
HL, nou ja, het hondje is in elk geval nog 10 jaar geworden!
De moederhond
En een voorbeeld van zo'n paardje
Paard, ja, uiteraard ook uitgezocht, maar ach, het is het gewoon net niet.. Kan best een paar keer rijden (er zijn niet veel paarden hier), maar het type paard (meer pony) geeft me haast geen gevoel van 'paardrijden', jammer he.
HL, nou ja, het hondje is in elk geval nog 10 jaar geworden!
De moederhond
En een voorbeeld van zo'n paardje
zondag 29 augustus 2010 om 16:08
http://animal.rescueme.org/lr
Misschien heb je hier iets aan, dierenopvang in Liberia. (google Animal Shelter Liberia anders eens) Wellicht dat je daar ook nog wat kan vinden!
Edit:
Zie dat er helemaal geen honden opstaan in Liberia...
Misschien heb je hier iets aan, dierenopvang in Liberia. (google Animal Shelter Liberia anders eens) Wellicht dat je daar ook nog wat kan vinden!
Edit:
Zie dat er helemaal geen honden opstaan in Liberia...
zondag 29 augustus 2010 om 16:45

zondag 29 augustus 2010 om 18:46
Haha, ben wel bekend met de Afrikaanse manier van organiseren... Die is er niet of heel weinig en op een niet zo'n rap tempo, tenzij men er zelf beter van kan worden
Vader heeft altijd (en nog steeds) in Afrika gewerkt als expat (Libië, Nigeria, Angola), vandaar en soms waren er wel wat particuliere project van 'westerlingen', zo is hij ook aan een hond gekomen destijds voor in en om het huis daar.
Vader heeft altijd (en nog steeds) in Afrika gewerkt als expat (Libië, Nigeria, Angola), vandaar en soms waren er wel wat particuliere project van 'westerlingen', zo is hij ook aan een hond gekomen destijds voor in en om het huis daar.

zondag 29 augustus 2010 om 20:54