Aaibaar

29-08-2010 13:23 59 berichten
Voor je eraan begint, heb je al uitgezocht of er een dierenarts in de buurt is? Zonder een arts in de buurt zou ik er niet aan beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Heel ergens anders dan jij, Caribisch gebied (Dominicaanse Republiek) waren ook veel expats etc die honden wouden. Denk dat dat bij jou wel wat minder is? De straathonden daar, waren ook wel mensen gewend, ze liepen ook gewoon door de wijken heen etc.

Meenemen in vliegtuig zou ik ook niet aanraden hoor (ik heb het 1x gedaan, vlucht terug naar Nederland) en toen zat de hond onderin.

Als de hond boven met je mee mag vliegen en het is maar een uur of 2, dan is het nog niet zo'n ramp.

Maar dan nog, lijkt een opvangplekje mij ook idealer.

Anders heeft de dierenarts misschien nog tips of heeft hij adressen?
Leuk, je hebt een Afrikaans hondje? Waar vandaan dan? Ben benieuwd!

SPCA is hier (ook al) niet. Ik wacht het mailtje van de fokker nog even af.

Oh en inderdaad; een groot ras biedt ook veel meer veiligheid hier. De mensen zijn hier doodsbang voor honden. En dat kan erg handig zijn!
Er zijn hier mensen met honden Miss, maar die dienen dan echt als waakhond voor op het terrein. Zie je natuurlijk in veel meer van dit soort landen en ook in het Caribisch gebied. Ik zou er echter ook wat plezier aan willen beleven. Meenemen naar het strand, trainen op gehoorzaamheid etc. Hartstikke leuke bezigheid.
Kym, dat hondje is er helaas niet meer, ze is 10 jaar geworden. Meegenomen bij de lokale SPCA toen we in Afrika woonden.
Leuke honden! Wel duur voor in zo'n land trouwens: door westerse expats gefokt?

Kun je daar geen paard nemen eigenlijk? Of zie je die daar niet/nauwelijks?
quote:Kym schreef op 29 augustus 2010 @ 15:32:

Er zijn hier mensen met honden Miss, maar die dienen dan echt als waakhond voor op het terrein. Zie je natuurlijk in veel meer van dit soort landen en ook in het Caribisch gebied. Ik zou er echter ook wat plezier aan willen beleven. Meenemen naar het strand, trainen op gehoorzaamheid etc. Hartstikke leuke bezigheid.Ben ik helemaal met je eens. Ik zou toch eens langs de dierenarts gaan, misschien weet hij nog wel een opvang (en/of andere adressen) waar je eens langs kunt gaan. Of misschien weet hij ook wel een plek waar je katten vandaan kunt halen?
Hey Elnin, ja duur, maar wat ik al zei; er is weinig aanbod, dus kunnen ze het ook vragen. De mensen zijn Amerikaans, maar oorspronkelijk van hier.

Paard, ja, uiteraard ook uitgezocht, maar ach, het is het gewoon net niet.. Kan best een paar keer rijden (er zijn niet veel paarden hier), maar het type paard (meer pony) geeft me haast geen gevoel van 'paardrijden', jammer he.

HL, nou ja, het hondje is in elk geval nog 10 jaar geworden!

De moederhond

En een voorbeeld van zo'n paardje

http://animal.rescueme.org/lr

Misschien heb je hier iets aan, dierenopvang in Liberia. (google Animal Shelter Liberia anders eens) Wellicht dat je daar ook nog wat kan vinden!

Edit:

Zie dat er helemaal geen honden opstaan in Liberia...
Hmnm, fokker mailde me net, opvang wordt onhandig, omdat zij ook te vaak weg zijn. Jammer..
Bijenkoningin, het bestaat helaas niet hier.
Ik zag het inderdaad!

He, jammer van de fokker, zou wel een handige oplossing zijn! Wellicht kan je aan de dierenarts vragen of hij/zij weet waar er ergens een opvang is of een adres weet waar een fokker ofzo zit.
Ja, kan ik doen Bijenkoningin, maar ik weet het antwoord toch al; fokkers zijn hier niet (niet zoals wij ze kennen) en een goed georganiseerde opvang ook niet. Alles is en verloopt hier nogal primitief hoor, stel je je er vooral niets bij voor, haha!
Wat doet die man van de pups dan met zijn honden als hij zelf naar het buitenland gaat? Of hebben ze personeel in&om het huis?
Ja goede vraag HL, geen idee. Misschien heeft ie er gewoon geen zin in om voor andermans dieren te zorgen, hij heeft er zelf al 2 bij huis lopen.
Overigens vind ik de dierenarts wel een goed idee om te vragen. Er zijn vast meer mensen die dieren hebben en ook opvang zoeken. Misschien kent de dierenarts mensen met wie je een soort uitwisseling kunt regelen!
Ja, ga ik ook absoluut achteraan HL!
Haha, ben wel bekend met de Afrikaanse manier van organiseren... Die is er niet of heel weinig en op een niet zo'n rap tempo, tenzij men er zelf beter van kan worden

Vader heeft altijd (en nog steeds) in Afrika gewerkt als expat (Libië, Nigeria, Angola), vandaar en soms waren er wel wat particuliere project van 'westerlingen', zo is hij ook aan een hond gekomen destijds voor in en om het huis daar.
Ja, nou dan heb je in elk geval inderdaad een beetje een beeld

Vrees dat ik het honden-idee maar uit mijn hoofd moet zetten, vrij omslachtig. Hoe jammer het ook is.
Ik ga iets heel gek opperen, maar ik ben bloedserieus: waarom neem je geen geitje of schaapje?

Die kun je buiten houden, zijn makkelijk te verzorgen én ze zijn knuffelbaar, meer zelfs dan je denkt. Twee is beter, want het zijn kuddedieren.
Mis ik iets? Waarom is de droom opeens uiteen gespat?

Of schapen en geiten hun leven daar veilig zijn weet ik niet, haha.
Iris, zou ik ook erg leuk vinden, maar..we hebben geen land. Wonen heel stad aan een drukke straat. En een geit op een balkon is ook zo zielig he? ...

HL, een hond moet ik echt geregeld krijgen qua opvang en aangezien de fokker niets kan betekenen zie ik echt weinig andere mogelijkheden.
Jammer!
Nee dan lukt het inderdaad niet met een geitje of schaapje. Konijntjes dan? Of adopteer die tamme kat die je bij dat restaurant zag.

Ik snap je behoefte aan knuffelgezelschap, dus ik hoop dat je toch nog iets passends vindt.
Ja, een kat is een stuk gemakkelijker natuurlijk. Ik kan hier rondkijken, maar zit er zelfs over te denken iemand die deze kant op komt een kat te laten meenemen voor me. Dan weet ik zeker dat het gezond is e.d., toch?
Een kat is idd veel makkelijker. En als je overweegt om iemand een kat mee te laten nemen, denk dan ook aan een brokjesautomaat. Dan kun je zo dagen weg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven