Aaibaar

zondag 29 augustus 2010 om 21:49
Ik denk dat een door de dierenarts gecontroleerde straatkat die goed tam is zich beter aanpast aan de omstandigheden dan een uit het Westen overgevlogen verwende huiskat. Of neem een lief kittentje van de straat, die kun je nog helemaal vormen naar je eigen inzicht en zelfs binnenhouden als dan nodig is.
Zomaar een kat meenemen kan trouwens meestal niet. Vaak moet hij dan eerst een poos in quantaine. Dat moet je eerst even checken.
Zomaar een kat meenemen kan trouwens meestal niet. Vaak moet hij dan eerst een poos in quantaine. Dat moet je eerst even checken.

zondag 29 augustus 2010 om 21:57
Bij een huiskat moet je bij kittens wachten tot ze zeker 10 weken zijn, maar bij een wild kittentje vind ik dat te laat, want dan kost het goed tam maken best veel tijd.
Neem dus de rustigste/liefste uit het nest en doe het bij 8 weken al. Je kunt er ook twee nemen, dan hebben ze elkaar als je veel weg bent.
Neem dus de rustigste/liefste uit het nest en doe het bij 8 weken al. Je kunt er ook twee nemen, dan hebben ze elkaar als je veel weg bent.
zondag 29 augustus 2010 om 22:54
En opvang voor een kat is ook vrij goed te regelen. Zeker als je er 2 hebt kun je iemand 1 keer per dag laten komen. En als je zo'n automaat neemt hoef diegene alleen maar in de gaten te houden of dat goed werkt, bak even uitscheppen, water bijvullen en misschien even spelen.
Ik zou eerder voor een kat gaan dus. En die kun je ook gewoon binnen houden.
Wel even investeren in krabpaal, speeltjes en afleren van kattenkwaad.
Ik zou eerder voor een kat gaan dus. En die kun je ook gewoon binnen houden.
Wel even investeren in krabpaal, speeltjes en afleren van kattenkwaad.

maandag 30 augustus 2010 om 10:07
@ kym: er zijn heel veel soorten voederautomaten. ik kocht een automaat voor mijn hond omdat ze heel vroeg in de ochtend eten moet krijgen om te voorkomen dat ze een lege maag krijgt. kijk maar eens op zooplus bij voederautomaten! je weet niet wat je ziet! ook voor water met een drinkfontein enzo. mag de link? ik heb niks met die winkel http://www.zooplus.nl/shop/katten/voerbak/voerautomaten