Aaibaar

29-08-2010 13:23 59 berichten
Voor je eraan begint, heb je al uitgezocht of er een dierenarts in de buurt is? Zonder een arts in de buurt zou ik er niet aan beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Gaat dat op batterijen HL?
Ik denk dat een door de dierenarts gecontroleerde straatkat die goed tam is zich beter aanpast aan de omstandigheden dan een uit het Westen overgevlogen verwende huiskat. Of neem een lief kittentje van de straat, die kun je nog helemaal vormen naar je eigen inzicht en zelfs binnenhouden als dan nodig is.

Zomaar een kat meenemen kan trouwens meestal niet. Vaak moet hij dan eerst een poos in quantaine. Dat moet je eerst even checken.
Als er hier ergens een nest kittens beschikbaar is, dan zou dat ideaal zijn inderdaad Iris, ik heb wel wat contacten, dus ga dat eens checken! (raak gelijk enthousiast!)
Bij een huiskat moet je bij kittens wachten tot ze zeker 10 weken zijn, maar bij een wild kittentje vind ik dat te laat, want dan kost het goed tam maken best veel tijd.

Neem dus de rustigste/liefste uit het nest en doe het bij 8 weken al. Je kunt er ook twee nemen, dan hebben ze elkaar als je veel weg bent.
En opvang voor een kat is ook vrij goed te regelen. Zeker als je er 2 hebt kun je iemand 1 keer per dag laten komen. En als je zo'n automaat neemt hoef diegene alleen maar in de gaten te houden of dat goed werkt, bak even uitscheppen, water bijvullen en misschien even spelen.

Ik zou eerder voor een kat gaan dus. En die kun je ook gewoon binnen houden.

Wel even investeren in krabpaal, speeltjes en afleren van kattenkwaad.
quote:Kym schreef op 29 augustus 2010 @ 21:48:

Gaat dat op batterijen HL?Nee, werkt op de druk van de brokjes. Als het bakje leegraakt wordt het klepje vanzelf open gedrukt en komen er weer brokjes in het bakje. Heel handig!
@ kym: er zijn heel veel soorten voederautomaten. ik kocht een automaat voor mijn hond omdat ze heel vroeg in de ochtend eten moet krijgen om te voorkomen dat ze een lege maag krijgt. kijk maar eens op zooplus bij voederautomaten! je weet niet wat je ziet! ook voor water met een drinkfontein enzo. mag de link? ik heb niks met die winkel http://www.zooplus.nl/shop/katten/voerbak/voerautomaten
Dank voor de tips over de voerbakken, een handig fenomeen!
Er is ergens een nestje kittens hier, alleen waarschijnlijk zijn ze allemaal al voorzien van een toekomstig huis. Jammer!

Maar hopelijk zal er toch nog eentje over zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven