Geld & Recht alle pijlers

Loonheffing (1x) over 2 maandsalarissen

30-08-2010 19:11 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een kennis van mij heeft een minimuminkomen. Nu heeft zij vorige maand geen inkomen ontvangen.Wat al vervelend was..

Dus vrijdag stond er het dubbele salaris op haar bank. Het geval wil is dat dit bedrag veel lager is dan zij normaal ontvangt.

Normaal krijgt zij ongeveer 930 euro per maand. En het dubbele zou dus 1860 moeten zijn. Maar nu stond er maar 1600 euro op. Dit omdat er maar 1x loonheffing is berekent over 2 maanden loon. Dat is een veel hoger bedrag natuurlijk.

Mag dit uberhaupt? En wat zijn haar rechten hierin?

Alvast bedankt
Ik denk dat ze aan het eind van het jaar een belastingformulier moet invullen en dat ze het geld dan terugkrijgt.
Moet zoiets dan niet in 2x overgeschreven worden? 1x maand X en 1x maand Y, om dit soort dingen te voorkomen?

Het is trouwens inderdaad zo dat het later bij de belastingaangifte weer rechtgetrokken wordt. Maar ik kan me voorstellen dat ze daar niet op kan wachten.
Ja ik dacht ook dat het gewoon apart berekent moest worden. Ik heb haar wel gezegd dat ze haar werk moet bellen.

Het is al geen vetpot wat ze krijgt..
Ja, lijkt me in ieder geval iets wat ze met personeelszaken/de mensen die er over gaan moet opnemen. Misschien valt er nog wat te regelen (al acht ik de kans klein).
Volgens mij wordt het lastig via het werk wat terug te krijgen, dat geld is immers gewoon via de standaardregels al naar de belastingdienst gestuurd. Ik vraag me af of er via de voorlopige teruggaaf van de belastingdienst iets te regelen is?
boekhoud programma's kijken naar het totaalbedrag aan loon wat er ingevuld wordt.

hierover wordt een totaalbedrag aan premies bepaald, en afgedragen.

als zij het loon van vorige maand deze maand heeft gekregen, dan heeft ze recht op compensatie van het te laat betaalde loon. (ff zoeken via google)

bij het invullen van je inkomstenbelasting (meestal rond april) wordt het inderdaad rechtgezet, maar de vraag is, of ze zolang kan wachten! succes!
Ja waarschijnlijk kan het via haar werk niet meer geregeld worden. Had ik zelf niet aan gedacht eigenlijk. Dacht of hoopte dat het nog wel kon.

Ik ga ff googlen op de voorlopige teruggaaf.

Bedankt voor het meedenken zover
@reddevil daar ga ik ook even achteraan..
Dit is echt onzin. Een salarisadministratie hoort gewoon een correctie te kunnen uitvoeren en de loonheffing over beide maanden te verrekenen. Geen genoegen mee nemen dus en vragen om een correctie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven