hoe vind je iets terug????
dinsdag 31 augustus 2010 om 10:48
AAAARGGG!!!! Ik ben echt een oen... Ik ben al bijna een jaar een armband kwijt (grote emotionele waarde) en ik weet gewoon niet waar ik dat kreng heb opgeruimd.
Het probleem is dat ik:
a) weet dat hij opgeruimd is (en niet weggegooid enz)
b) ik hem dus allang terug had moeten vinden (want hele huis op de kop gezet
c) ik hem ergens heb gelegd met de woorden "nu maar niet vergeten dat hij hier ligt" (dus wel vergeten....)
d) hij niet op een plek ligt die vatbaar is voor verplaatsen/jatten/weggooien (want daar heb ik natuurlijk over nagedacht toen ik hem 'veilig' opborg......)
Heeft iemand suggesties voor domme-plekken-waar-je-iets-waardevols-neerlegt-zodat-je-het-nooit-meer-terugvindt?????
Het probleem is dat ik:
a) weet dat hij opgeruimd is (en niet weggegooid enz)
b) ik hem dus allang terug had moeten vinden (want hele huis op de kop gezet
c) ik hem ergens heb gelegd met de woorden "nu maar niet vergeten dat hij hier ligt" (dus wel vergeten....)
d) hij niet op een plek ligt die vatbaar is voor verplaatsen/jatten/weggooien (want daar heb ik natuurlijk over nagedacht toen ik hem 'veilig' opborg......)
Heeft iemand suggesties voor domme-plekken-waar-je-iets-waardevols-neerlegt-zodat-je-het-nooit-meer-terugvindt?????
dinsdag 31 augustus 2010 om 11:20
dinsdag 31 augustus 2010 om 11:21
@ alle lieverds die denken dat ik maar 1 mandje met prullen heb......was het maar zo...ik heb wel dertig mandejs/vaasje/doosjes (al dan niet op zolder)
Ik ben niet erg netjes, maar vindt altijd alles terug....
Heb laatste de hele slaapkamer leeggehaald, opnieuw ingericht (en meteen gezocht) Niet gevonden
Rommelhok leeggehaald, opnieuw ingedeeld, niet gevonden
MEterkast idem dito
Mediakast in de huiskamer idemdito
Boekenkast idem dito
Kledingkast idem dito
(Wow heb nog best veel opgeruimd...zou je nu ook niet zeggen haha)
Ik ben niet erg netjes, maar vindt altijd alles terug....
Heb laatste de hele slaapkamer leeggehaald, opnieuw ingericht (en meteen gezocht) Niet gevonden
Rommelhok leeggehaald, opnieuw ingedeeld, niet gevonden
MEterkast idem dito
Mediakast in de huiskamer idemdito
Boekenkast idem dito
Kledingkast idem dito
(Wow heb nog best veel opgeruimd...zou je nu ook niet zeggen haha)
dinsdag 31 augustus 2010 om 11:21
Ik ga altijd terug naar het moment dat ik het het laatste in mijn handen had, in gedachte kijk ik er naar en laat het gaan. Meestal weet ik dan gelijk weer waar ik het gelaten heb.
Als je paniekerig gaat lopen bedenken waar je het gelaten kan hebben, dan komen er zoveel mogelijkheden bovendrijven , dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Dus ga rustig zitten, visualiseer die armband en kijk er goed naar, dan komt het antwoord vanzelf in je op.
Dwing niets af.
Als je paniekerig gaat lopen bedenken waar je het gelaten kan hebben, dan komen er zoveel mogelijkheden bovendrijven , dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Dus ga rustig zitten, visualiseer die armband en kijk er goed naar, dan komt het antwoord vanzelf in je op.
Dwing niets af.
dinsdag 31 augustus 2010 om 11:22
dinsdag 31 augustus 2010 om 11:23
dinsdag 31 augustus 2010 om 11:24
Tja ik heb een 'leeg boek' (zo een die eruit ziet als een boek, maar een doosje is)...maar daar ligt hij ook niet (hoewel ik dat nu de beste plek zou vinden)
M.b.t. de administratie en garantie...dat ligt op een grote berg om eens uit te zoeken......iets met een speld en een hooiberg (maar weet vrij zeker dat het daar niet ligt)
Ik heb ook nog maar eens gekeken bij het mapje met mijn testament...(aangezien die armand ern ring de enige dingen zijn die daarin zijn vastgelegd.....)
M.b.t. de administratie en garantie...dat ligt op een grote berg om eens uit te zoeken......iets met een speld en een hooiberg (maar weet vrij zeker dat het daar niet ligt)
Ik heb ook nog maar eens gekeken bij het mapje met mijn testament...(aangezien die armand ern ring de enige dingen zijn die daarin zijn vastgelegd.....)
dinsdag 31 augustus 2010 om 11:28
Tja de sokkela doorzoek ik als eerst (in de hoop dat ik er elke keer overheen kijk)
HEt lullige is dat ik inderdaad precies weet wanneer ik die armband voor het laatst vasthad, ik voel zo het gewicht in mijn hand. Dit was toen ik er een geschikt plekje voor zocht... Ik ben toch met die armband door het hele huis geweest voor een mooie plek. Het proces ging ongeveer als volgt:
*denkt na, staart naar boekenkast, denkt na, staart naar zolder, denkt, wikt voor en nadelen voor elke plek af, ruimt op* Alleen het 'opruimdeel' is echt een zwart gat....
HEt lullige is dat ik inderdaad precies weet wanneer ik die armband voor het laatst vasthad, ik voel zo het gewicht in mijn hand. Dit was toen ik er een geschikt plekje voor zocht... Ik ben toch met die armband door het hele huis geweest voor een mooie plek. Het proces ging ongeveer als volgt:
*denkt na, staart naar boekenkast, denkt na, staart naar zolder, denkt, wikt voor en nadelen voor elke plek af, ruimt op* Alleen het 'opruimdeel' is echt een zwart gat....
dinsdag 31 augustus 2010 om 11:30
In de keuken achter de theedoeken? In de nooit gebruikte blender, citruspers of wat dan ook?
Tussen de winterspullen, handschoenen en sjaals?
En als je nu daar gaat zitten waar je normaal gesproken eerst je armband had liggen. Je pakt dan een willekeurige andere armband die je zogenaamd veilig wilt opbergen, waar loop je er dan mee naar toe?
Tussen de winterspullen, handschoenen en sjaals?
En als je nu daar gaat zitten waar je normaal gesproken eerst je armband had liggen. Je pakt dan een willekeurige andere armband die je zogenaamd veilig wilt opbergen, waar loop je er dan mee naar toe?
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
dinsdag 31 augustus 2010 om 11:31
Tsja, wat je absoluut meeneemt bij een verhuizing zijn de verhuisdozen. Misschien heb je nog zo'n doos op zolder staan en het daarin gedaan?
Verder als je het geplaatst hebt bij iets wat ABSOLUUT mee zou gaan bij een verhuizing zou ik nog even denken of je nog iets hebt geerfd van iemand waar het in of bij kan liggen. Of iets waar je zo'n waarde aan hecht wat ergens ligt, daar zal je het wel bij gedaan hebben. Doos met oude herinneringen/foto's/schoolspullen/enz.
Verder als je het geplaatst hebt bij iets wat ABSOLUUT mee zou gaan bij een verhuizing zou ik nog even denken of je nog iets hebt geerfd van iemand waar het in of bij kan liggen. Of iets waar je zo'n waarde aan hecht wat ergens ligt, daar zal je het wel bij gedaan hebben. Doos met oude herinneringen/foto's/schoolspullen/enz.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik denk dus ook elke keer dat hij naast me ligt.... in de computerkast....maar daar ligt hij niet (en gevoelig voor jatten)
Jullie hebben in elk geval wel goede ideeen, want er is 1 kastje in de keuken dat niet helemaal stabiel hangt. Ik kom dus bijna nooit in dat kastje omdat ik bang ben dat als ik er teveel inze4t hij dan naar beneden komt....ga daar nog maar even checken...
Jullie hebben in elk geval wel goede ideeen, want er is 1 kastje in de keuken dat niet helemaal stabiel hangt. Ik kom dus bijna nooit in dat kastje omdat ik bang ben dat als ik er teveel inze4t hij dan naar beneden komt....ga daar nog maar even checken...