Hoe zit dat met brie

27-08-2010 20:02 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een suffe vraag, maar hoe lang kun je brie bewaren?

Had nog een stukje van vorige week, maar daar zat aan de zijkant wat wittigs op...dus weggebonjourd.

Hoe lang kun je brie normaal gesproken bewaren?
gewoon aan de brie vragen of hij nog goed is. Als hij "oui" zegt, is het goed. Zegt hij "ja" dan is hij echt te lang in Nederland.
@Rider: ik heb het gevraagd. Hij zei niets en keek me - door het nieuwe schimmeltje heen - wazig aan. Grensgevalletje?
quote:Kikkerrr schreef op 28 augustus 2010 @ 00:03:

[...]

Volgens mij is de nieuwe schimmel toch een iets ander schimmeltje dan de schimmelkorst.

Van gewone kaas snij ik de schimmel ook niet af hoor. Als er een groene plek op de kaas verschijnt dan word ik bij de aanblik al niet lekker :puke:Gewoon eraf snijden, de kaas eronder is dan nog goed.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:Merder schreef op 27 augustus 2010 @ 20:37:

[...]

zal ik je de volgende keer consulteren voor een catchy topictitel? Dan kan je wel gekke smileys naar mij sturen, maar ik heb niet mijn dure brie weggeflikkerd. Wat ik dus bedoel is het volgende: als je er over nadenkt, dan is je schimmel dus beschimmeld. En wat is het ergste dat er kan gebeuren als je een beschimmelde schimmel eet? Vast niet dat je er dood van neervalt. Dus gewoon even een stukje proeven, en is het nog lekker, dan gewoon eten.
Liever elitair dan een pauper!
Ook 'n brie-vraagje: vroeger hield ik meer van brie dan van camenbert, omdat brie milder/zachter smaakte. De laatste jaren tref ik meestal bittere brie en vind ik de camenbert (rustique) juist gelijkmatig van milde smaak. Is de brie veranderd? Heb ik in 99% van de gevallen gewoon pech met mijn gekochte brie? Ik probeer brie niet eens meer en ga gelijk voor de camenbert.
Waar koop je je brie, Elninjo? Supermarkt brie vind ik ook niet lekker, van de kaasboer daarentegen... Mmmm!
wij hebben hier geen kaasboer, maar ik kocht 't bij AH, Jumbo, Spar, Sligro, zowel van de mat als zo'n voorverpakte en ze sucken allemaal
Dan zou ik, als je in de stad of een ander dorp ben, het toch eens proberen. Van de AH vind ik 'm ook niet meer lekker.
He wat grappig Elninjoo, ik heb het precies andersom waardoor ik geen camembert meer koop. Probeer een kaasje bij de kaasboer, of de vers afdeling van de AH. Tegenwoordig heb je ook lekkere kruidenbrie, brie met zalm ineen, en nog wat variaties heb ik wel gezien. Bij de vers afdeling moet je gewoon brutaal zijn en vragen of je een stukje ervan mag proeven. Niet lekker dan neem je de camembert.
Misschien is mijn smaak veranderd? Het ligt denk ook aan de smeuigheid van het kaasje, bij brie is vaak het midden zo ruw en dat smaakt bitter. Nu ben ik inmiddels gek op camenbert rustique omdat die (tot nu toe) altijd wel smeuig is in 't midden en dus zacht van smaak, dat ik niet persé meer brie hoef.
Ja ik vind brie ook het lekkerste als die een beetje "loopt".
quote:elninjoo schreef op 29 augustus 2010 @ 08:44:

Misschien is mijn smaak veranderd? Het ligt denk ook aan de smeuigheid van het kaasje, bij brie is vaak het midden zo ruw en dat smaakt bitter. Nu ben ik inmiddels gek op camenbert rustique omdat die (tot nu toe) altijd wel smeuig is in 't midden en dus zacht van smaak, dat ik niet persé meer brie hoef.Dat is een ander soort. Je hebt bij de AH 2 soorten, de roombrie, die dus wel zacht is in het midden en nog een ander soort en die is een beetje korrelig en inderdaad niet lekker. Als ik haast heb neem ik nog wel eens wat bij de AH mee en dan let ik goed op of het binnenin wel lekker zacht is, maar bij de kaasboer is de brie sowieso veel lekkerder.
De lekkerste brie koop je bij de lidl en de aldi!
quote:Judith888 schreef op 30 augustus 2010 @ 12:35:

De lekkerste brie koop je bij de lidl en de aldi!Jij hebt blijkbaar nooit echt verse ambachtelijke gegeten. Voor voorverpakt zijn ze wel acceptabel op zich ja.
quote:YetiMan schreef op 31 augustus 2010 @ 14:45:

[...]

Jij hebt blijkbaar nooit echt verse ambachtelijke gegeten. Voor voorverpakt zijn ze wel acceptabel op zich ja.Inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven