Las Barettas Naranjas!

20-06-2010 15:09 2501 berichten

Copyright: Elessie
anoniem_64ef814a18d67 wijzigde dit bericht op 14-09-2010 22:14
Reden: dat zomerhoedje hebben we écht niet meer nodig
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh, dan moet ik eens kijken of in stadsdeel van broer ook zoiets kleinschaligs is. In 1997 woonde broer net in Sokstad en maakte ik daar Sinterklaas mee. Broer woonde op een T-kruising. Zo zag ik aan de ene kant een schoolplein vol met kinderen die helemaal gek werden van de spanning ( en maar zingen, en zingen ...) , en in de andere straat (uit zicht van de kinderen) een wanhopige sinterklaas die z'n paard maar niet opkwam en een zwarte piet die maar tegen Sinterklaas z'n achterwerk stond te duwen ...
Dat lijkt me een hilarisch gezicht.

Van 12 tot 3 bij de buren gehangen en sindsdien is buurjongetje hier aan het spelen. Het weer is k*t, een kwartier regen en dan weer een kwartier zon vervolgens een plensbui, dan weer wat zon en regen tegelijk. Kun je niets mee

Net vriendin 1 aan de lijn over ak-verhaal van vriendin 2. Ze hebben een eetdate volgende week en ik heb mezelf ook uitgenodigd. Ik zou haar graag even zien in plaats van alles per mail. Daarnaast eten we regelmatig met z'n drietjes (we kennen elkaar van de brugklas nog) en dat is al heel lang geleden.

Remma, hoe was je eerste dag?

Sok, doe je het nog?
Donderdag gaan we trouwens naar World Press Photo. Ik was niet zo blij met Pamman dat hij dat nu pas meldde want het is dan mijn eerste dag, volgende dag ook werken en we hadden 's avonds eigenlijk al iets. Ik word altijd wat ongelukkig van dit soort 'korte termijn acties'. Maar goed. Hij heeft snel oppas geregeld, ik heb andere ding afgezegd en van een nachtje wat minder slapen zal ik niet doodgaan (helemaal niet na 6 weken vakantie;-)). Ik vind dat echt lastig, om het plan in mijn hoofd te wijzigen.
ik ook hoor, hou daar ook niet zo van.

Sok heeft 2-uur-durende tandartssessie overleefd bij hele begripvolle tandarts, maar is wel beurs en nopg redelijk verdoofd en kan dus niet zo lekker drinken
Geen warme dranken of helemaal niks Sok? Hoeveel sessies moet je nu nog?

Feestje klinkt nat maar gezellig Nitro. Ik moet eerlijk gezegd niet denken aan massale intocht, stadsdeel lijkt mij fijner.

Geschetst beeld is wel super grappig trouwens.

Gaan leeuwen ook op tijd naar bed Pammie?

Ik heb kort geslapen, maar heb er geen last van. Waarschijnlijk door veel slapen gisteren haha.

Ben na het schilderen van Esman de boekenkast opnieuw aan het inrichten. Lekker klusje... Maar alles is wel weer schoon en netjes.
mooi verhaal, Nitro, zie het al helemaal voor me!

Fijn, Esmee, dat je je ondanks weinig slaap, goed voelt. En succes nog met je boekenkastklusje

ik moet overigens nog 2 sessies: eentje, waarbij de definitieve brug goed gemaakt moet worden (pas- en meetwerk) en een om de definitieve brug te plaatsen. Maar dat was het ergste, dus ik kan eht wel hebben. Verdoving is nu uitgewerkt, heb nog steeds een droge bek (tandarts was bezig met draadjes - hij heeft het uitgelegd, maar ik begreep er niks van) die uit een oplossing kwamen en die oplossing was zó ontzettend goor en droogt je mondlsijmvlies helemaal uit. Ik kon het me nog helemaal herinneren van de vorige keer
goedemorgen! Iedereen goed geslapen? Ik wel (gelukkig) hiep hiep hoera voor elessie
Elessie jarig? Gefeliciteerd!

Ai, Sok, dat klinkt als niet zo fijne tandarts-actie. Gaat blijkbaar beter vanochtend, als je goed hebt geslapen.

Ach, ik heb sowieso hele goede herinneringen aan december 1997. Net een paar weken afgestudeerd, baan in vooruitzicht, geen kinderen, relatie of wat dan ook, helemaal carefree op visite bij liefste broer. Dan nog zo'n leuke Sinterklaasdag, ik geloof ik liep nog dagen te stralen.

Pammie, ik heb dat ook soms, dat ik me tot leuke dingen moet dwingen omdat ik andere plannen in mijn hoofd had. Komt meestal helemaal goed, jullie zullen zeker veel plezier hebben.

Esmee, hoe doe je dat, weinig slapen en toch goed voelen? Jongste stuurde mij vannacht drie keer eruit om drinken te halen om het vervolgens niet op te drinken, lag verder de kreunen, dromen en draaien en kwam er tussen half negen (bedtijd) en half tien (eindelijk slapen, grom) 9 keer uit. Ik ben niet blij. Op het kdv slaapt hij momenteel ook heel slecht. Er zal wel veel in z'n hoofdje omgaan momenteel, ik hoop dat dit een (helaas al redelijk langdurige) fase is ...

Hiep hiep voor Es!

Fijn dat je goed hebt geslapen Sok, geen pijn meer?

Nitro, wat een drama die nachten. Heb je al weleens een actie ondernomen om te zorgen dat ze echt gaan slapen (stickervel ofzo). Klinkt behoorlijk slopend. Gaat man er ook weleens uit? Drie keer drinken slaat natuurlijk ook nergens op, hij heeft echt geen dorst (zoals ook bleek).

In 1997 zat ik net in mijn tweede studiejaar, het drukste jaar ooit, ging ik heel veel uit (dat quotum nooit meer gehaald ) en had ik een ex waar ik mee aanklooide (hoewel, in december kende ik Pamman net een maandje).

Gisteravond had ik een goed gesprek met mijn dochter. Ze maakt zich nu al erg druk over school, dat ze weer moet rekenen en dat ze dat niet kan. Ze draaft dan meteen door dat het in groep 5 nóg moeilijker wordt. Prul. En ook alleen gaan slapen blijft een probleem. Ze kon wel heel goed verwoorden hoe het voelt en wat haar wel en niet helpt. Ik heb haar verteld hoe trots we op haar zijn, hoeveel ze al geleerd heeft afgelopen jaar en dat ze een geweldig rapport had. Dat je ook niet alles goed hoeft te kunnen, dat iedereen zijn eigen talenten heeft en dat je niet meer kunt doen dan je best. Dat komt dan wel even aan maar over 2 dagen kan ze zichzelf weer helemaal naar beneden halen. Lastig hoor.
Zozo, wat attent van hullie zeg! En dat nadat ik zo lang afwezig ben geweest :-)

Ik dacht, ik wip even langs om stiekem taart neer te zetten, maar stiekem is dus niet nodig Lief hoor, zijn hullie!

Alles goe hier. Probeer na mijn vakantie computertijd weer ernstig te beperkten, vandaar afwezigheid. Lukt wel aardig maar 't sluipt er toch weer snel in. Desalniettemin gaat het prima hier. Ben lekker uitgerust van de vakantie en ga dus relaxed mijn 38e levensjaar in. (Ik vind 37 echt wel een beetje een 'oeps' leeftijdhoor....)

Ik heb niet alles bijgelezen, zo hier en daar na mijn vakantie een hapje en een snapje dus ik ben voor nu wel effekes uitgepraat.

O ja, ik heb nog geen kadootjes gehad want dat doen we vanavond met z'n allen. Enige kadootje dat ik kreeg was een opmerking van Annabel dat ik nu een rimpel in mijn voorhoofd had.
Pammie, we doen de kinderen om en om. Want de oudste dwaalt dus s'nachts ook over de gang op zoek naar het toilet en weigert dan alleen verder te slapen (bang). Stickervel vinden ze allebei prachtig, maar oudste valt snel na behalen van doel terug in het oude patroon en jongste snapt nog niet dat er een "prestatie" tegenover zo'n sticker staat.

Esther, fijn dat het goed gaat daar! Even uitkijken dat je vanavond geen botox-behandeling kado krijgt
Es, met dan aan Hyves, hoor, anders ben ik ook niet zo attent.

lekker dan, zo'n opmerking van Bel; kan je het dan weer mee doen.

Nitro: slopend, zulke nachten. maar ik zou wel wat strenger zijn bij dat drinken halen; 1x niet opdrinken = jammer dan.

oja, aan de slag maar weer

(Pssst, niet verder vertellen, maar Anky is donderdag jarig
Gefeliciteerd Es! Attente dochter hoor

Ach die Mini toch, wel lastig voor haar hoor. Je hebt het lief opgelost iig. Hopen dat er steeds een langere periode tussen zit voor ze weer zo'n aanval krijgt.

Geen idee hoe ik dat doe Nitro, maar vandaag heb ik de terugval geloof ik... Ben zo duf als een konijn. Niet handig want het lijkt wel of er bananen in de oren van Mini zitten.
Ik zit sinds een uurtje bij mijn pa, spontane logeerpartij :-) Mini en Mannie mochten de hond uitlaten maar ik ga eens kijken waar ze blijven, is een lang rondje.
Gezellig Pammie. Maar jij blijft niet slapen neem ik aan? Je moet morgen voor het eerst weer aan de slag toch? Heb je er zin in?
jawel, wel slapen. Ik ga niet dat roteind rijden voor een uurtje Donderdag is mijn eerste dag want woensdag is geen werkdag.
herken gedachtengang van mini wel, pammie. Ik heb mezelf aangeleerd niet te ver vooruit te denken. Misschien een tip? Sta nu overigens in de trein, geen zitplaats meer. Vakantie is nu echt voorbij
Hoi dames, daar ben ik heel even, we hebben een camping met wifi, dus gewoon vanaf de laptop. Heb al 2 weken geen internet gezien. We zijn in Parijs, trouwens. Gaan morgen naar Eurodisney, Parijs was bedoeld als tussenstop, maar nu we er toch zijn

Vakantie valt in een aantal opzichten mee, en een aantal opzichten ook wel tegen. We hebben eerst in de Loire streek een leuke camping gehad (niet die van jou Pammie, dat haalden we niet, want Limoen werd wagenziek, maar we zijn toch een heel eind gekomen). Daarna door naar de kust (ook een aanrader van Pammie, van vorig jaar), maar ook toen haalden we het net niet en werd Mandarijn wagenziek. De Loire vonden ze leuker trouwens dan de kust, op die kust camping waren helemaal geen nederlandse kinderen op de camping en hoewel het weer mooi was op een dagje regen na, en we vlak aan het strand stonden, wilden ze op een gegeven moment ook niet meer naar zee, en begon Limoen buien te krijgen, niks was meer goed, ze miste opa en oma, en na de zoveelste uitbarsting hebben we maar ingepakt en zijn naar Parijs gereden, maar daar kwamen we net tijdens spitstijd aan, stonden vervolgens 2 uur in de file, weer een zieke Limoen en in het donker de tent opzetten op een stenenveld, geen succes dus, ze hebben hier echter ook stacaravans dus vandaag zijn we geswitched naar een stacaravan, echt bed, bank, supermooi uitzicht, eigen douche en wc, Limoen redelijk blij, voor even dan, want vanavond begon het gestier alweer. Denk dat we na de vakantie toch maar eens advies aan de huisarts gaan vragen want of het nou gewoon een verkeerde wisselwerking tussen ons en Limoen is, of dat er toch ook meer aan de hand is met haar, ik weet het niet. Het drukt een beetje een stempel op de vakantie eerlijk gezegd. Ze plast ook de hele vakantie al alsmaar in haar broek omdat ze geen tijd heeft om te gaan en de wc's op de camping te vies vindt.. nou ja, genoeg over Limoen, we hebben wel heel veel leuke dingen gedaan, heerlijk weer gehad, de reis ging op zich redelijk goed, en met wat meer voorbereiding de volgende keer is kamperen en buitenland denk ik wel weer haalbaar. Maar nu moet het even bezinken..
Ik ben trouwens het weekend weer thuis, dan lees ik ook weer bij, ik hoop dat ik niet hele belangrijke dingen over het hoofd zie nu, maar ik zag wel dat Es jarig is: van harte gefeliciteerd Es! Bonne anniversaire..

ik vind het trouwens heerlijk om weer in Frankrijk te zijn, wat een mooi land is het toch, we nemen het er van met de wijntjes en de croissantjes, mijn broeken zitten allemaal te strak en ik ben zelf nogal verliefd geworden op de kustplaats waar we geweest zijn, het kostte moeite te accepteren dat de kinderen het er wat minder geweldig vonden.
he Citro! fijn zo'n campuing met Wifi! Fijn dat het goed gaat, jammer alleen van Limoen. Heb overigens collega die hetzelfde ge-emmer met even oude zoon heeft; duie heeft alleen ook geen oplossing, maar misschien helpt het als je weet dat je niet de enige bent?

Veel plezier nog in Eurodisney!

heb vanavond laarzen binnengekregen via O'Moda (gabor, heeft esmee me ooit eens aangeraden) en zowaar: om mijn poezelige spekkuitjes passen ze! Dus eigenlijk ben ik wel een gelukkige vrouw op dit moment.

Pammie: nog veel plezier met je logeerpartij! Opmerking in de trein was wat kort, maar ik herken het getob van Pammie heel erg goed; dat ik op mijn 6e bij wijze van spreken al wakker kon liggen hoe het moest als ik naar de middelbare school ging. Ik heb mezelf echt aangewend om zo kort mogelijk voor me uit te kijken, niet te ver vooruit te kijken omdat je dat toch niet kunt plannen en alles vaak anders loopt dan je denkt. Maar dat is ervaring, dat zal ze zelf moeten ondervinden. En jouw opmerkingen zijn natuurlijk ook heel goed, maar ik kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt om haar zo te zien worstelen.

Poek had vanavond nog een leuke: nadat ze een sausje op mijn bloemkool had geschept: 'mama: ik word later opschepper!'.

en collega vertelde van moeder op de BSO die, nadat de BSO-juf gevraagd had of ze de kinderen kleren aan konden trekken die vuil mochten worden:'maar ik heb toch geen kleren om vuil te laten worden?!' BSO-juf stond ook met mond vol tanden en ik vind de kindjes van die moeder best sielug.
Jullie ook bloemkool, Sok? Die van ons was uitgekozen door Pluis.

Es, gefeliciteerd! "Aan je 38e levensjaar beginnen" klinkt toch een stuk ouder dan 37 worden hoor.

Pammie en Citro, allebei zorgen om dochters dus. Lastig dat er zoveel aan kinderen niet stuurbaar is...

Citro, want zijn jullie nog vaak verhuisd op vakantie. Ik vermoed dat wij met twee kleine kinderen toch wat honkvaster gaan zijn.

Esmee, hier ook een kind met bananen - vooral op de momenten dat Nino huilerig was, en laten dat er vandaag nou ook net relatief veel geweest zijn.
Wij ook bloemkool met sausje, lekker hoor Citro, haai! klinkt goed jullie vakantie, en ook weer niet. Ik herken het gedrag van Limoen wel, Mini kan dat ook hebben. Heel lastig om mee om te gaan, ik heb ook nog geen methode. ik hou het er maar op dat zij niet het type is van veel veranderingen.
o, lekker dan, bananen-kinderen. gelukkig is de dag weer om.

bloemkool was weliswaar door mij uitgekozen, maar wel één van de weinige dingen die het grut min of meer eet.
En Sok, dank voor je uitgebreide antwoord :-) Ik hoop dat ik Mini kan helpen om die gedachten wat positiever te maken. haar wat meer zelfvertrouwen te geven. Ze kijkt alleen naar wat ze (Zogenaamd) niet kan.
Ik ben zelf niet zo van de bloemkool. Maar ik eet dan ook liever nooit aardappelen/groente/vlees.

Pff Citro, ik word al moe als ik jullie reis lees zeg. Maar ik ben ook erg honkvast. Wij hebben ooit 3 locaties in 2 weken gedaan en ik kreeg pas het vakantiegevoel toen we de laatste week op 1 plek waren. En toen waren er nog geen kinderen .

Moppie heb ik in bed gelegd nadat we Mannie naar school hebben gebracht. Die kleine man kon vanaf het wakker worden alleen maar huilen, niet gezellig en vooral vermoeiend. Hij liet zich zonder problemen in bed leggen, dus ik hoop niet dat hij ziek wordt.

Mini heeft een nieuwe fase en noemt mij de hele tijd mammie, wel schattig maar nu wordt het irritant haha.

Heeft Nino nog krampjes of gaat dat beter?

Ga morgen spontaan met vriendin naar de musical. Mijn moeder heeft kaartjes gewonnen, leuk hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven