Hoe hou ik andere katten uit mijn tuin??

31-08-2010 20:48 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onder het mom "meer mensen weten meer dan een" wil ik jullie raad/advies vragen.

Wij hebben twee katten die ook gewoon in de tuin lopen. We hebben alles goed afgezet, zodat ze niet weg kunnen. Waarschijnlijjk zijn ze ook goed opgevoed, want ze proberen niet eens aan de wandel te gaan.

Probleem is dat we wel veel last hebben van andere katten die bij ons in de tuin komen. Ook als onze katten in de tuin lopen. Volgens mij klimmen ze over de schutting en springen over het hekje heen.Dit heeft dan weer tot gevolg dat onze kater gaat knokken met die katten. En daardoor krijgen onze eigen katten weer ruzie. Heel vervelend dus.

Nu vraag ik me af of jullie misschien een goede tip hebben om andere katten uit onze tuin te houden. We hebben wel geprobeerd om de eigenaars van die katten aan te spreken, maar zij hebben buitenkatten en kunnen deze niet binnen houden. Maar niemand heeft last van onze katten, dus ik vind het ook niet nodig dat ik last heb van andere katten.
quote:Blubblub00 schreef op 31 augustus 2010 @ 21:24:

Poezewoes, mijn buren hebben langs heel de tuin netten om katten te weren, en ook dat helpt niet. En het kan toch niet zo zijn dat ik alles hermetisch af moet gaan sluiten....Dan hangen die netten niet goed.

Kijk eens op http://www.nettenlijn.com/nlkat.html
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:viva1973 schreef op 31 augustus 2010 @ 20:59:

[...]

Wat moet ik me daar bij voorstellen? Moet je dat elke dag op de schutting spuiten ofzo? Een paar keer, het gaat er om dat er een luchtje inzit dat voor katten niet lekker is.
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.
Blub: mijn katten liepen buiten omdat ze zichzelf heel stoer vonden als ze weer eens een muis hadden gevangen (ja dat vertelden ze me, ja).

Ze hadden voorheen dan ook een weiland om zich uit te leven en geen buurtuin om onder te piesen.

Nu hebben we geen wei meer, maar wel buren en het is hier moeilijk om ze buiten te laten. Ik vind het echt zielig voor ze, maar ik probeer ze binnen te houden.
Heb een gruwelijke hekel aan katten, helemaal als ze door mijn tuin banjeren en rustig tussen de tulpen gaan zitten schijten, brr..

Laat iedereen die beesten lekker bij zich houden zoals TO
Mijn kat is ook veel buiten.

Toen we haar overnamen, was ze al een echte buitenkat, en wij wonen in een buurtje waar zowat iedereen een kat heeft die vrij buiten loopt.

Wij hebben er verder dus niet echt over nagedacht, en krijgen nooit klachten, en andersom hebben wij dus ook regelmatig andere katten in onze tuin.

Maar over een jaar gaan we verhuizen, en ik maak me daar wel eens zorgen over.

Wat als de nieuwe buurtgenoten wél last ondervinden?

Op zich vind ik ook: onze kat, ons probleem.

Maar hoe maak ik van een buitenkat een binnenkat?

Ik denk er nu over om straks de tuin ook met kattennetten of wat dan ook af te sluiten zodat ze straks alleen in onze tuin kan.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.

Deze website misschien iets Broedkip?
Het Viva forum is papaja.
Die onderste vind ik echt te zielig!

Mijn lieve stoere jagertje, straks veroordeeld tot die schamel 25 vierkante meter tuin.

Nou ja, we hebben nog een jaar om na te denken.
Het is maar een voorbeeld hoor Ik wilde nou ook niet alleen maar hele weelderige tuintjes met halve tijgerverblijven plaatsen.

Ik vind dat doorloopstukje naar het kattenluikje juist zo mooi aan deze constructie.
Het Viva forum is papaja.
Alleen zouden we er dan zelf bij moeten gaan zitten, in die kooi.

Want naast deze kooi blijft er geen tuin meer over, vrees ik...

Op zich ook wel handig met de kinderen!
[quote]Broedkippetje schreef op 31 augustus 2010 @ 22:21:

Alleen zouden we er dan zelf bij moeten gaan zitten, in die kooi.

Want naast deze kooi blijft er geen tuin meer over, vrees ik...

Op zich ook wel handig met de kinderen![/quote]

Wil je die ook in die kooi doen dan>?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven