ben mezelf een beetje kwijt.. denk ik
donderdag 5 augustus 2010 om 11:07
Wie ik daar bij nodig heb,is niet zo moeilijk te bedenken ,maar dat is nicht im frage..
Ik ben nog steeds aan het denken welke vorm van therapie ik wil gaan doen.
vanavond eens op internet kijken
Hebben jullie nog vakantieplannen,bosaapje??
Ik ben nog steeds aan het denken welke vorm van therapie ik wil gaan doen.
vanavond eens op internet kijken
Hebben jullie nog vakantieplannen,bosaapje??
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
donderdag 5 augustus 2010 om 22:47
Dat duurt dan nog eventjes,6 weken..
Dan ben ik allang weer aan het werk..
Nee,ik heb me voorgenomen om J. niet te bellen,sms-en of te mailen.
Hij heeft beloofd dat we contact houden,ik laat het nu aan hem..
Ik denk dat ik dit nu even los moet laten.
Gisteren en vandaag waren niet zo zwaar als anders..
Maar het gaat nog niet echt zoals ik wel, Ga binnenkort een afspraak maken bij de huisarts voor een doorverwijzing of eventueel valium ofzo..
Dan ben ik allang weer aan het werk..
Nee,ik heb me voorgenomen om J. niet te bellen,sms-en of te mailen.
Hij heeft beloofd dat we contact houden,ik laat het nu aan hem..
Ik denk dat ik dit nu even los moet laten.
Gisteren en vandaag waren niet zo zwaar als anders..
Maar het gaat nog niet echt zoals ik wel, Ga binnenkort een afspraak maken bij de huisarts voor een doorverwijzing of eventueel valium ofzo..
zondag 8 augustus 2010 om 20:06
Waarom,waarom.. kan hier nooit niks normaal zijn??
een vent die zeurt mij overal direct/indirect de schuld van geeft..
kinderen die me uitschelden en niet luisteren..
Ik geef het op.. doe niks meer.
niet meer praten,niet meer opruimen ben er klaar mee..
Is het dan allemaal mijn schuld..
Ik doe toch ook mijn best.. Maar da's blijkbaar niet genoeg..
een vent die zeurt mij overal direct/indirect de schuld van geeft..
kinderen die me uitschelden en niet luisteren..
Ik geef het op.. doe niks meer.
niet meer praten,niet meer opruimen ben er klaar mee..
Is het dan allemaal mijn schuld..
Ik doe toch ook mijn best.. Maar da's blijkbaar niet genoeg..
zondag 8 augustus 2010 om 21:06
Het lijkt erop dat het respect naar jou toe ver te zoeken is Lichtbron.
De kinderen zien dit gebeuren en apen dit na. Zij weten niet beter of dat dit heel normaal is.
Kun je niet als je rustig bent en als de kinderen ook rustig zijn uitleggen dat de manier zo als zij zich gedragen niet hoort...
Laat ze maar eens uitleggen waarom zij schelden en niet luisteren en ga samen met hun bedenken hoe ze het anders kunnen doen en wat wel een normale manier is.
Dus: niet schreeuwen, niet schelden, eerst tot 10 tellen voor een eventuele uitbarsting en zet dat op papier.
Bedenk een straf als ze zich er niet aan houden en bedenk een beloning als het een dagdeel, dag goed gaat.
Laat ze zelf een straf en een beloning bedenken. Het moet natuurlijk wel reeel blijven
Laat ze het blad waar de afspraken op staan ondertekenen. Je kunt ze er dan ook aan herinneren dat ze het over de afspraken eens waren.
Ik weet niet of je er iets aan hebt maar dit hebben wij ook een tijdje gedaan en het hielp.
Ook hebben we de takenlijst omdat het vakantie was wat uitgebreidt.
Jouw bijna ex kan je niet meer veranderen maar je kan hem wel zeggen en duidelijk maken dat hij respectvol naar jou moet blijven en dat er niks negatiefs over elkaar gezegd wordt in het bijzijn van de kinderen.
Als jullie iets negatiefs tegen elkaar willen zeggen dan moeten of de kinderen uit de buurt zijn of samen buiten bekvechten.
Ik snap dat je het hartstikke moeilijk hebt maar laat de moed niet zakken.
De kinderen zien dit gebeuren en apen dit na. Zij weten niet beter of dat dit heel normaal is.
Kun je niet als je rustig bent en als de kinderen ook rustig zijn uitleggen dat de manier zo als zij zich gedragen niet hoort...
Laat ze maar eens uitleggen waarom zij schelden en niet luisteren en ga samen met hun bedenken hoe ze het anders kunnen doen en wat wel een normale manier is.
Dus: niet schreeuwen, niet schelden, eerst tot 10 tellen voor een eventuele uitbarsting en zet dat op papier.
Bedenk een straf als ze zich er niet aan houden en bedenk een beloning als het een dagdeel, dag goed gaat.
Laat ze zelf een straf en een beloning bedenken. Het moet natuurlijk wel reeel blijven
Laat ze het blad waar de afspraken op staan ondertekenen. Je kunt ze er dan ook aan herinneren dat ze het over de afspraken eens waren.
Ik weet niet of je er iets aan hebt maar dit hebben wij ook een tijdje gedaan en het hielp.
Ook hebben we de takenlijst omdat het vakantie was wat uitgebreidt.
Jouw bijna ex kan je niet meer veranderen maar je kan hem wel zeggen en duidelijk maken dat hij respectvol naar jou moet blijven en dat er niks negatiefs over elkaar gezegd wordt in het bijzijn van de kinderen.
Als jullie iets negatiefs tegen elkaar willen zeggen dan moeten of de kinderen uit de buurt zijn of samen buiten bekvechten.
Ik snap dat je het hartstikke moeilijk hebt maar laat de moed niet zakken.
dinsdag 10 augustus 2010 om 00:24
Eigenlijk niet zoveel te melden..
Deze week heb ik nog vakantie en dan moet ik weer gaan werken.
Wil nog wel met de kinderen naar de film gaan. Verder hebben we niks ondernoemen. Zoon en dochter wilden niks.. en ik had de kracht niet om de strijd aan te gaan.
Dus ze hebben eigenlijk alleen maar achter de computer gezeten en voor de televisie.
Bijna-exman is al de hele avond weg.ging ergens koffie drinken.. het is nu 6 minuten voor half 1..
Deze week heb ik nog vakantie en dan moet ik weer gaan werken.
Wil nog wel met de kinderen naar de film gaan. Verder hebben we niks ondernoemen. Zoon en dochter wilden niks.. en ik had de kracht niet om de strijd aan te gaan.
Dus ze hebben eigenlijk alleen maar achter de computer gezeten en voor de televisie.
Bijna-exman is al de hele avond weg.ging ergens koffie drinken.. het is nu 6 minuten voor half 1..
maandag 16 augustus 2010 om 22:48
vrijdag 27 augustus 2010 om 23:49
Hoi,Bosaapje..
Nog 6 nachten en dan gaat mijn dochter naar H.
Van J. heb ik niks meer gehoord. Ik had een sms-je gestuurd dat mijn dochter 2 september naar H. gaat,maar hij heeft er niet meer op gereageerd..
Ik denk dat ik hem uit mijn hoofd ga zetten. Heb e-mail adres en mobiele nummer van hem al gewist..
Drastisch hé??
Nog 6 nachten en dan gaat mijn dochter naar H.
Van J. heb ik niks meer gehoord. Ik had een sms-je gestuurd dat mijn dochter 2 september naar H. gaat,maar hij heeft er niet meer op gereageerd..
Ik denk dat ik hem uit mijn hoofd ga zetten. Heb e-mail adres en mobiele nummer van hem al gewist..
Drastisch hé??
zaterdag 28 augustus 2010 om 11:56
Misschien wel goed dat je het drastisch doet Lichtbron. Het is iig beter dan blijven hopen...
Hoe is jouw dochter eronder dat ze volgende week in de H zit en hoe ga jij met jouw gevoelens daarover om.
Het lijkt me een nare tijd met vooral voor jou heel belangrijk om je gevoelens en twijfels daarover kwijt te kunnen.
Krijg jij extra begeleiding of hoe gaat dat in zijn werk.
T gaat dan ook al bijna op kamp. Wat zal hij dat leuk gaan vinden.
Had jij mijn meeltje nog gehad bij de weg?
Ik ga naar een forummeet.... Spannend
Hoe is jouw dochter eronder dat ze volgende week in de H zit en hoe ga jij met jouw gevoelens daarover om.
Het lijkt me een nare tijd met vooral voor jou heel belangrijk om je gevoelens en twijfels daarover kwijt te kunnen.
Krijg jij extra begeleiding of hoe gaat dat in zijn werk.
T gaat dan ook al bijna op kamp. Wat zal hij dat leuk gaan vinden.
Had jij mijn meeltje nog gehad bij de weg?
Ik ga naar een forummeet.... Spannend
zaterdag 28 augustus 2010 om 19:16
Hoi,Bosaapje,ik heb je mailtje gehad.. maar nog geen tijd gehad om te beantwoorden. Sorry.
Ze zegt er niet veel over Bosaapje.Wel heel veel vragen,praktische vragen dan.Maar over haar gevoelens enzo vertelt ze niks.
Ik voel dat ik zelf onderhand,ECHT aan het eind van mijn latijn ben.
Ik vind het aan de ene kant verschrikkelijk natuurlijk dat ze gaat,maar aan de andere kant zal er wel wat meer rust en regelmaat komen. wat mijn zoon en ik zo broodnodig hebben.
Ik hoop dat ik dan 30 uur kan gaan werken bij de Thebe..
Bosaapje,spannend,een forummeeting..
Met wie???
Ze zegt er niet veel over Bosaapje.Wel heel veel vragen,praktische vragen dan.Maar over haar gevoelens enzo vertelt ze niks.
Ik voel dat ik zelf onderhand,ECHT aan het eind van mijn latijn ben.
Ik vind het aan de ene kant verschrikkelijk natuurlijk dat ze gaat,maar aan de andere kant zal er wel wat meer rust en regelmaat komen. wat mijn zoon en ik zo broodnodig hebben.
Ik hoop dat ik dan 30 uur kan gaan werken bij de Thebe..
Bosaapje,spannend,een forummeeting..
Met wie???
zondag 29 augustus 2010 om 12:25
We hadden gisteren een meeting van een topic op lijf en lijn. hartstikke gezellig en een goede klik onderling.
Voor iedereen is het beter dat L naar de Hondsberg gaat. Ook al voelt het niet zo, jullie zullen allemaal tot rust komen en L zal leren om te gaan met haar eigen gevoelens, gedachten en gedrag.
Blijf jij nou eerst eens even de uren werken die je nu hebt. Niet meteen beginnen met uitbreiding.
Eerst zelf meer tot rust komen en iets doen met je vrije tijd wat ontspannend werkt.
Ik hoor je hier al zeggen dat je werk ook ontspanning is maar ik bedoel echt tijd voor jezelf nemen.
Die 30 uur kun je over een paar maanden of zo doen.
Voor iedereen is het beter dat L naar de Hondsberg gaat. Ook al voelt het niet zo, jullie zullen allemaal tot rust komen en L zal leren om te gaan met haar eigen gevoelens, gedachten en gedrag.
Blijf jij nou eerst eens even de uren werken die je nu hebt. Niet meteen beginnen met uitbreiding.
Eerst zelf meer tot rust komen en iets doen met je vrije tijd wat ontspannend werkt.
Ik hoor je hier al zeggen dat je werk ook ontspanning is maar ik bedoel echt tijd voor jezelf nemen.
Die 30 uur kun je over een paar maanden of zo doen.
donderdag 2 september 2010 om 21:24
Bosaapje,ze is zonder moeilijk te doen mee gegaan..
Maar wat heb ik het moeilijk!!
Heb de hele tijd gehuild sinds ik terug ben.
Heb haar ondertussen ook aan de lijn gehad.
Ze heeft goed gegeten,kennis gemaakt met de andere kinderen.
Ze is wel heel rustig zei de leiding,maar verder ging het wel goed.
By the weg,you've got mail..
Maar wat heb ik het moeilijk!!
Heb de hele tijd gehuild sinds ik terug ben.
Heb haar ondertussen ook aan de lijn gehad.
Ze heeft goed gegeten,kennis gemaakt met de andere kinderen.
Ze is wel heel rustig zei de leiding,maar verder ging het wel goed.
By the weg,you've got mail..
dinsdag 7 september 2010 om 00:07
Dochter is vandaag naar school geweest op de H. Ging wel gepaard met enkele tranen en stilzwijgen aan de ontbijttafel,maar 's middags kwam ze goedgehumeurd terug in de woongroep.
Morgen gaat ze weer. En ik bel 's avonds om 8 uur even met de groepsleiding hoe het geweest is..
Morgen gaat ze weer. En ik bel 's avonds om 8 uur even met de groepsleiding hoe het geweest is..
woensdag 8 september 2010 om 21:30
Ik lees nog mee Lichtbron en ik heb je mailtje ook gehad.
Hier is het even wat minder én ik ben een paar dagen weg geweest.
Fijn dat je contact met D hebt gehad. Als het met haar goed gaat, gaat het met jou ook beter.
Voel je je nu ook rustiger nu je weet dat D een leeftijdsgenootje heeft met wie ze overweg kan?
Hoe heeft Z het op kamp gehad?
Nog 2 nachtjes slapen en het is alweer vrijdag, kun je fijn je dochter weer in je armen sluiten.
Hier is het even wat minder én ik ben een paar dagen weg geweest.
Fijn dat je contact met D hebt gehad. Als het met haar goed gaat, gaat het met jou ook beter.
Voel je je nu ook rustiger nu je weet dat D een leeftijdsgenootje heeft met wie ze overweg kan?
Hoe heeft Z het op kamp gehad?
Nog 2 nachtjes slapen en het is alweer vrijdag, kun je fijn je dochter weer in je armen sluiten.
donderdag 9 september 2010 om 09:29
Woww, dat is leuk voor Z, iemand die in de buurt woont en die nog leuk is ook. Zou mooi zijn als die 2 vaker kunnen spelen.
Het was te verwachten dat de stress er nu uit komt. Het is wel goed dat het gebeurd want contstant een stressig lijf wat op fulltime spanning staat is niet goed.
Goed dat je besloten hebt om niet te gaan werken. Goed voor jezelf zijn heet dat
We zijn met mijn hele familie een lang weekend naar de Veluwe geweest.
Volgende week gaan we 10 dagen naar de Provence. Even bijtanken en dat geldt vooral voor vriend.
Het was te verwachten dat de stress er nu uit komt. Het is wel goed dat het gebeurd want contstant een stressig lijf wat op fulltime spanning staat is niet goed.
Goed dat je besloten hebt om niet te gaan werken. Goed voor jezelf zijn heet dat
We zijn met mijn hele familie een lang weekend naar de Veluwe geweest.
Volgende week gaan we 10 dagen naar de Provence. Even bijtanken en dat geldt vooral voor vriend.