bonbebe / kruidvatvoeding
woensdag 1 september 2010 om 22:54
quote:kruisbekie25 schreef op 01 september 2010 @ 22:01:
Bedankt voor de reacties!!!
Mijn dochter is nu 9 weken en ze heeft gelukkig geen last van krampjes heb ook een goede fles die de krampjes tegen gaat
dat is dus mijn probleem ik ben dalik bang dat ze er wel kramp van krijgt
Maar ik denk dat ik het gewoon maar moet proberen
@ a nick is born heb jij de kruidvat voeding gebruikt?
Jep!
De ExtraCare en de gewone allebei. Tot voller tevredenheid.
En nu nog steeds de Peutergroeimelk.
Bedankt voor de reacties!!!
Mijn dochter is nu 9 weken en ze heeft gelukkig geen last van krampjes heb ook een goede fles die de krampjes tegen gaat
dat is dus mijn probleem ik ben dalik bang dat ze er wel kramp van krijgt
Maar ik denk dat ik het gewoon maar moet proberen
@ a nick is born heb jij de kruidvat voeding gebruikt?
Jep!
De ExtraCare en de gewone allebei. Tot voller tevredenheid.
En nu nog steeds de Peutergroeimelk.
woensdag 1 september 2010 om 23:21
donderdag 2 september 2010 om 09:09
donderdag 2 september 2010 om 09:38
Ik ben zelf heel braaf mijn schoonzus achterna gegaan die Friso goed vond, maar maak er een sport van om er nooit het volle pond voor te betalen. Net zoals voor alle andere babyvoeding. Daar gebruik ik Olvarit, Friso en KV, Etos en AH-merk rustig van door elkaar. Timanni vindt het allemaal prima. En nooit meer het volle pond betalen, sinds ik de aanbiedingen volg. (2+2 gratis voor de stoommaaltijden: dus uiteindelijk 65 cent per bakje. Daar kook ook ik écht niet tegenaan nu hij nog niet met de pot mee-eet )
donderdag 2 september 2010 om 09:42
Ik ben geen fan van de potjes van KV en BonBebe. Fruit is allemaal vloeibaar, ook voor oudere kindjes en bevat (hearsay, maar ik geloof het wel) meer suikers. Ook bevatten de avondpotjes zout. Weinig schijnt, en ze moeten het er op zetten, maar toch. Ik kook zonder zout, dus wilde ik ook geen potjes met zout. Ze kreeg maar zo af en toe groente (+aardappels + vlees) uit een potje, maar toch. Vers fruit weigerde ze tot zeker anderhalf, dus ik sloeg de Olvarit en hoeheetdieandereookalweer groot in als ze in de aanbieding waren.
anoniem_90976 wijzigde dit bericht op 02-09-2010 09:46
Reden: Oh ja, Friso...
Reden: Oh ja, Friso...
% gewijzigd
donderdag 2 september 2010 om 10:59
Ik heb mijn jongste ook gewoon KV melk gegeven, de speciale voor moeizame ontlasting en krampjes, is mij heel goed bevallen. Ik wist trouwens niet dat Bonbebe hetzelfde was als Similac, ik gaf die aan mijn oudste toen ik stopte met BV en die beviel ook erg goed. Ik vind de potjes van Kruidvat en Bonbebe weer niet zo goed, in die van KV zat idd zout en die van Bonbebe vonden beide dochters niet te vreten. Ik kocht ook vaak die a la carte maaltijden voor de jongste (idd aanbiedingen in de gaten houden) en die vond ze heerlijk. Ik heb er zelf ook wel van geproefd en ze zijn best lekker, en ik vond de substantie ook beter, qua stukjes). Mijn oudste heeft veel zelfgekookte prutjes gekregen (want daar had ik toen nog tijd voor) en die vindt nu bijna niks meer lekker qua warm eten. De jongste kreeg juist meer kant en klare potjes en is nu een echte alleseter.
donderdag 2 september 2010 om 11:52
Ik ben begonnen met Nutrilon eigenlijk alleen omdat iedereen dat toen deed (althans zo leek het). Toen ik eens 'klaagde' tegen een vriendin dat ik het wel erg duur vond vertelde ze mij dat ze Bonbebe gebruikte. dus overgestapt en dat ging prima. Nog later ontdekte ik KV en ben ik weer overgestapt. Ging ook prima. En nog later (toen ze nummer 3 al dronk) dronk ze alle merken door elkaar en dat ging allemaal goed.
Erger u niet, verwonder u slechts!
donderdag 2 september 2010 om 17:44
Tjee, en die van de Etos?? Zelfde verhaal? Omdat ik liever bij de Etos kom dan bij KV hoor...
Ik heb wel eens gehoord bij kassa of ander consumentenprogramma dat het volgens wet zo is dat babyvoeding aan ALLE eisen moet voldoen en het nooit slecht/minder voedzaam/enzovoort is. Ik geloof dat babyvoeding vanuit de overheid streng wordt gecontroleerd.
Ik heb wel eens gehoord bij kassa of ander consumentenprogramma dat het volgens wet zo is dat babyvoeding aan ALLE eisen moet voldoen en het nooit slecht/minder voedzaam/enzovoort is. Ik geloof dat babyvoeding vanuit de overheid streng wordt gecontroleerd.
donderdag 2 september 2010 om 21:57
Ik denk ook niet dat er iets echt slecht is, wat jij zegt denk ik ook, aan alle eisen moet worden voldaan. En die zijn streng. Daarom snap ik persoonlijk alle potjes voor baby's vanaf 4 maanden niet zo. Maar ja, das commercieel aantrekkelijk schijnt
anoniem_90976 wijzigde dit bericht op 03-09-2010 10:16
Reden: deze smiley past beter, mobiel forummen is niet alles.
Reden: deze smiley past beter, mobiel forummen is niet alles.
% gewijzigd
donderdag 2 september 2010 om 21:59
quote:Dig schreef op 02 september 2010 @ 17:44:
Tjee, en die van de Etos?? Zelfde verhaal? Omdat ik liever bij de Etos kom dan bij KV hoor...
Precies. Als je ergens goede babyvoeding kunt kopen is het hier wel.
Maar mensen willen nu eenmaal een merk he?
Precies. Als je ergens goede babyvoeding kunt kopen is het hier wel.
Maar mensen willen nu eenmaal een merk he?
vrijdag 3 september 2010 om 17:09
belachelijk die MERK manie... Ik heb in mijn omgeving ook wel aantal die dat hebben, hoewel ik ook begreep dat op KDV ze merk hebben en om krampjes te voorkomen moet ik of zelf meegeven of 't zelfde geven.
Etos vind ik 'n fijne winkel, straks van plan ook experimentje luiers te doen (baby nu nog fijn in mijn buik) maar dat vind ik bij Newborn toch wel spannend?! Jullie?
Etos vind ik 'n fijne winkel, straks van plan ook experimentje luiers te doen (baby nu nog fijn in mijn buik) maar dat vind ik bij Newborn toch wel spannend?! Jullie?
vrijdag 3 september 2010 om 19:17
Ik wist zwanger nog helemaal niet welke luiers ik wilde gebruiken. In het ziekenhuis gebruikten ze Pampers, dus ik ook thuis. Maar dat wilde niet zo bij dochter, toen ben ik overgestapt op KV luiers. Dat ging prima.
Later wel weer overgestapt op Pampers, toen dat beter paste aan haar lijf. Toch ook wel stukken zachter dan de KV luiers, moet ik eerlijk bekennen. En in de aanbieding goed te betalen. Ik koop het nooit als het niet in de aanbieding is, sla groot in. In het begin is dat lastiger, want je weet niet hoelang je met de maat kan doen.
Later wel weer overgestapt op Pampers, toen dat beter paste aan haar lijf. Toch ook wel stukken zachter dan de KV luiers, moet ik eerlijk bekennen. En in de aanbieding goed te betalen. Ik koop het nooit als het niet in de aanbieding is, sla groot in. In het begin is dat lastiger, want je weet niet hoelang je met de maat kan doen.
zondag 5 september 2010 om 00:10
Ik zweer bij Bonbébé flesvoeding!
Het is in alle opzichten ideaal: Het ruikt (en smaakt) lekkerder dan andere poeders, het schept makkelijker dan andere poeders (want minder 'plakkerig'), het lost beter op dan andere poeders, de flessen spoelen makkelijker uit dan bij andere poeders.
Bij mijn eerste kind gebruikte ik altijd Kruidvat, waar ik ook erg tevreden over was, maar toen mijn tweede kind geboren werd bleek Kruidvat voeding veranderd waardoor ik het niet meer fijn vond (plakkeriger, minder lekkere geur). Toen heb ik een tijdje Friso gebruikt maar wat ben ik blij dat ik na korte tijd op Bonbébé stuitte!
Het bleek niet alleen de fijnste babyvoeding maar ook de goedkoopste die ik ben tegengekomen. En dan ook nog verpakt in een handige afsluitbare bewaarbus waardoor je geen geklooi hebt met van die Friso of Kruidvat zakken die je in een speciale houder moet doen.
Ik kan Bonbébé flesvoeding echt aan iedereen aanraden! (En ik heb geen aandelen ofzo.)
En over luiers: Bij beide kinderen al jaren tevreden met Kruidvat luiers. Goedkoper en naar mijn ervaring beter dan Pampers.
Het is in alle opzichten ideaal: Het ruikt (en smaakt) lekkerder dan andere poeders, het schept makkelijker dan andere poeders (want minder 'plakkerig'), het lost beter op dan andere poeders, de flessen spoelen makkelijker uit dan bij andere poeders.
Bij mijn eerste kind gebruikte ik altijd Kruidvat, waar ik ook erg tevreden over was, maar toen mijn tweede kind geboren werd bleek Kruidvat voeding veranderd waardoor ik het niet meer fijn vond (plakkeriger, minder lekkere geur). Toen heb ik een tijdje Friso gebruikt maar wat ben ik blij dat ik na korte tijd op Bonbébé stuitte!
Het bleek niet alleen de fijnste babyvoeding maar ook de goedkoopste die ik ben tegengekomen. En dan ook nog verpakt in een handige afsluitbare bewaarbus waardoor je geen geklooi hebt met van die Friso of Kruidvat zakken die je in een speciale houder moet doen.
Ik kan Bonbébé flesvoeding echt aan iedereen aanraden! (En ik heb geen aandelen ofzo.)
En over luiers: Bij beide kinderen al jaren tevreden met Kruidvat luiers. Goedkoper en naar mijn ervaring beter dan Pampers.
zondag 5 september 2010 om 09:23