**LDR deel 15**

05-07-2010 11:09 1921 berichten
Alle reacties Link kopieren

Deel 15!

De jubileum-editie!

Hopelijk wordt dit dan de link naar deel 14[/img]
Fille d'r echte eerste dag; succes!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Idd: succes! En veel plezier!

Nemo, fijn dat 't met moeders en Tymp zo goed gaat!

Marg, we zien je wel weer verschijnen.

Ik ken 't rondlummelen op 't forum wel 'n beetje, op 'n vrije dag of in 't weekend als ik geen plannen heb kan ik ook makkelijk blijven hangen zonder iets echt interessants te zien. Maar aan de andere kant is dit vriendinnengroepje hier ook weer makkelijk om even als enige topic langs te komen als ik niet veel tijd heb of geen zin heb in andere forumdingen. Lekker duidelijk dus.
Morgen is Willeke Bob Ross de bruid.

Oh, niet naar de tekst luisteren trouwens. Oh, 'n filmpje is er ook niet. Alleen 't idee telt dan.
Veel geluk Kjong!!
Kjong, van harte! Een hele mooie dag wens ik jullie!

Kjong en Kman, Chipita en Kjongen.

GEFELICITEERD!!!!!!

Kjong & familie, veel geluk en een geweldige dag!
Kjong & Kman: heel veel geluk gewenst en een hele fijne dag!
GEFELICITEERD en heel veel geluk gewenst familie Kjong!!!!

Ben zo benieuwd hoe ze het vandaag (gehad) hebben!

Ben natuurlijk weer eens laat, misschien al te laat, maar toch nog even; Marg, vind het jammer dat je hier (tijdelijk) niet meer komt schrijven, want je bent een waardevol schrijfster!

Kan me wel iets vinden in de reden waarom. Ik schrijf vrijwel alleen op dit topic en dat is ook niet veel, maar lees wel veel hier. In dat doelloos rondklikken gaat soms veel te veel tijd zitten, die ik beter wat nuttiger had kunnen besteden.

HH, MZ en Punica zijn nu bij hun LDR-geliefden toch? Hoe zal het met ze zijn?

Nemo, hoe gaat het nu met je moeder?

Es, wat leuk dat jullie de trouwdatum hebben vastgelegd! Nu kun je er helemaal naar toeleven.

Wij moeten het allemaal in korte tijd regelen en dat vind ik best wel stressen. Er komt zoveel bij kijken. Maar het gaat goedkomen en het wordt vast leuk. Een jaar (of meer) voorbereiding had me wel een stuk rustiger geleken.

Fille, hoe was je eerste (en tweede en derde) werkdag?
wegens herkenbaarheid even veranderd. later meer. sorry!
quote:La Moon schreef op 03 september 2010 @ 23:08:Fille, hoe was je eerste (en tweede en derde) werkdag?

Subtiel.

Maar Fieje, hoe was 't?

Ben ook benieuwd naar Kjong's dag gister!

Es, jullie dé dag ook vastgelegd, leuk!

Moon, alles goed met jullie & minimoon?

Marieliselotte: welkom! 'n Indringer ben je nooit, we zijn gewoon 'n openbaar forum . Maar we vinden 't altijd wel gezelliger dat als er nieuwe mensen komen meeschrijven, ze ook daadwerkelijk (even) blijven hangen.

Maar vertel, ik kan het eerlijk gezegd nog niet helemaal volgen: je zit tijdelijk in het buitenland en gaat volgende week terug naar NL? Heb je nu een longdistancerelatie, of begint die als je naar NL gaat? In welk buitenland zit je, en wat doe je daar (of is dat te veel info)?
En wij gaan zometeen R's zus ophalen van 't vliegveld. Oh joy. Over 8 nachtjes is alles gewoon weer normaal (ja, ik ben ergens wel sociaal gestoord, ik besef 't me nu ook).

(en nee, met R. is niet te praten over Familie, op Familiebezoek gaan, Familie-logeer bij ons, privacy i.c.m. Familie, of alles wat dan ook wat met Familie te maken heeft. Hét cultuurverschil.)
iets te herkenbaar..zal het later nog uitleggen!
Isiss, visite en vis blijven drie dagen fris, dus volgens mij ben je niet sociaal gestoord. Ik zou er ook niet blij van worden.

Werk is leuk. Of ok. Niet enorm diepgaand, maar er zitten leuke mensen, de sfeer is leuk dus ik hou het er wel een paar maandjes uit.

Ga maandag ook weer beginnen met Duitse les in de avond (2x per week hoor). En tadaaa, ik krijg les van leraar van vorig jaar waarmee ik inmiddels min of meer bevriend ben geraakt. En waarmee ik gisteren heb gezopen, waardoor ik nu een venijnig katertje heb. Misschien ligt het wel aan het biermerk denk ik nu. Ook aan de hoeveelheid, maar ik heb echt een scherp hoofdpijntje wat ik niet geheel terrecht vind.

Kjong, gefeliciteerd. Vertelt vertel vertel. Ohnee, je bent zeker weg? Ik ben reuze benieuwd.

ML81, welkom. Weggehaalde berichten maken mij altijd enorm nieuwsgierig.

Wat een zooitje is het in NL met de coalitiebesprekingen.

Moon, vertel eens over Minimoon. En heb je al een jurk?
Bij al die vragen van Fille sluit ik me ook aan.

Mooi dat 't werk leuk genoeg is voor de komende maanden.

En het is werkelijk waar ongelooflijk, ik heb weer 'n 'geweldig' cadeau te pakken! Geen goud deze keer, R. had tegen zus gezegd dat ik altijd zilver draag. Dus nu is het zilver geworden, en je vraagt je af wat je daar aan fout kan doen? Nou, álles. Echt.

Een dikke schakelketting, dikte mannen-schakelarmband zeg maar. En 'n grote hanger er aan, de beginletter van m'n naam. 'n Centimeter of 4 groot, met 'n soort graveersel erin dat van 'n afstandje op glittersteentjes lijkt.

De beginletter van m'n naam.

Die kan ik dus niet zomaar aan iemand anders cadeau doen. (m'n gouden oorbellen zijn 'n moederdagcadeau geworden) Ik ken eigenlijk bijna niemand met dezelfde voorletter, geen familie, geen vriendinnen, behalve één ldr-forumvriendin.
Eh, Isiss, ik denk dat ik bedank Dan moet jij het geheel wel iets anders beschrijven als jij het wilt verkopen......

Marie-Liselotte. Ik heb op het forum wel al eens het een en ander van je gelezen. Had wel meer willen weten. Je hebt toch een relatie met een Duitser en zit nu in Spanje?

Isiss, heel veel sterkte de komende paar dagen.

Ik lag gisteren om 1 uur in bed en wordt net wakker. En ik ben brak. Niet van de alcohool. Niks gedronken. Ik ben altijd brak als ik later dan 11 uur naar bed ga. Heel suf. En ik ben nog steeds een beetje ziek. Heel erg verkouden. Ik ga n in bed grenzeloos Verliefd kijken heb ik besloten. Aflevering klinkt veel belovend. nederlands meisje uit de Achterhoek, die bij gaar strenggelovige christelijke vriend in Zambia gaat wonen....
Hoi! even overnieuw allemaal en nogmaals sorry voor de weggehaalde berichten!

Ik woon inderdaad in Spanje, nu ruim een jaar. Mijn vriend woont in NL- maar is geen Nederlander. Het afgelopen jaar hier was geweldig: veel geleerd, veel gedaan, veel lol gehad. Maar nu merk ik dat ik er allemaal een beetje klaar mee ben. Tot een paar weken geleden dacht ik: het jaar was top dus ik kan hier nog wel wat langer blijven. Ik heb zelfs een sollicitatieprocedure lopen (moet je je niet te veel bij voorstellen hoor, alles gaat op z'n Spaans..(lees: langzaam). Maar goed, mijn vrienden zijn allemaal weer weg uit Spanje en echt goede aansluiting bij Spanjaarden vind ik niet. Maar nu heeft hij gezegd dat hij graag wil samenwonen en ik krijg het niet meer uit mijn hoofd. Inmiddels probeer ik een baan te vinden in NL en vlieg ik ook eind van de week naar het koude kikkerlandje. Ik ben het zat hier..ondanks de zon, het strand en het fijne Spanje an sich: onze liefde is gewoon sterker..en dat is nu ff heel zwaar
Dus als ik het goed begrijp ben je met een beetje geluk binnenkort ldr af?

Isiss, hahahaha. Ik kom af en toe nog mijn stapeltje goed tegen tussen mijn sieraden en moet dan altijd beetje lachen. Maar, ik heb ooit een soort gouden hart met allerlei diamantjes erin gekregen (het eerste cadeau toen ik hier wegging, ik heb het zowaar eventjes gedragen) en volgens mij kan ik die wel dragen als zijnde grappig-ordinair (zoals Carrie met haar Carrie-ketting). Het moeilijke is dat het dan wel duidelijk moet zijn dat het grappige-ordinair bedoeld is en niet serieus. Dat is eigenlijk de reden dat ik het tot nu toe niet geprobeerd heb.

Es, dat klinkt leuk die aflevering. Ik hoop dat mijn laptop snel gefikst is en ik dat ook kan gaan kijken. Ik heb inmiddels reparatie-cdrommen ontvangen maar ik dacht dat er ook een nieuwe harde schijf moest komen en die is er nog niet. Dus heb maar weer gemaild. Ik hoop dat ik die dingen er in kan pleuren en het dan weer ok is.
Isiss, sterkte! Ik benijd je absoluut niet! (sterker nog, ik denk niet dat het mij ooit zal lukken zo'n schoonfamilie erbij aan te trouwen)

Nemo, hoe is het nu met je moeder?

Fille, leuke collega's zijn zo belangrijk!

Kjong, hoe was De Dag?

Es, ik ben ook suf als het om bedtijd gaat. Nou ja, ik word vooral heel suf van slaapgebrek Hardnekkig bioritme...

Ik heb eind van de week weer een baanbabbel. En nu krijg ik weer koudwatervrees, zo irritant! Er is een handjevol redenen waarom ik had besloten om terug naar Nederland te gaan. Dat is allemaal prima, alleen in dat lijstje staat niet "hier niet willen blijven". Telkens als het concreet dreigt te worden (nu dus bijv), denk ik Aaaaaahhh, ik wil hier helemaal niet weg! Eigenlijk wil ik dus gewoon op twee plaatsen tegelijk zijn. Grrrrr. Ik weet het echt ff niet meer. Als het echt een leuke baan is, zal dat me wel over de streep trekken denk ik maar. En anders gewoon niet.

Aan van de week zie ik Willie dus ook weer even, daar heb ik wel veel zin in!
Fille, dit is idd ook zo'n ketting die door sommige mensen mensen gezien kan worden als grappig ordinair. Maar ik twijfel er zelf ook nog over.

En die van de visite en vis ga ik onthouden. Niet dat dat heel veel nut heeft trouwens, want R. is het daar uiteraard niet mee eens, maar toch.

Schoonzus is 'n aparte. Ik kan niet zo goed uitleggen hoe ik 't ervaar. Ze stelt zich enorm onderdanig op, naar mij toe en naar R. ook (met 'n heel zacht zielig stemmetje vragen als ze iets wil bv.), maar gisterenavond hebben we bij 'n vriend van R.+ gezin gegeten en daar zit ze honderduit mee te kletsen, terwijl ze hen voor de eerste keer zag. Op mij komt dat allemaal erg fake over.

Vanochtend moesten we naar de gemeente, komen we daarna thuis om 10.30 uur (R. sliep), vraag ik wat ze wil doen, of ze naar buiten wil, mee boodschappen, whatever. Nee, ze wil gewoon binnen blijven. Vraag ik of ze tv wil kijken (op de enige Arabische zender die wij hebben zijn de hele dag door soaps die speciaal tijdens de ramadan worden uitgezonden), dat wil ze wel, om 11.00 uur. Oké, 11.00 uur. Laat maar weten wanneer, ik zit te werken, en dan zet ik die tv wel aan. (zucht) Ik zag op 'n gegeven moment dat 't al 11.00 uur was geweest en ze had niks gevraagd, ze zat gewoon te zitten op de bank. Dus ik dacht bij mezelf 'ik vraag niks, ze moet er zelf maar mee komen' (ja, mijn aardigste kant komt naar boven), dat deed ze dus niet. Tot ik om 11.30 uur vroeg of ze tv wilde kijken. Ja, dat wilde ze graag. Tjongejonge zeg. Zet die tv dan zelf effe aan! Ik word daar zo kriebelig van. Want toen ze er genoeg van had, kon ze 'm wel zelf uitzetten. Jaa. Zucht.

Zucht.

En ze doet iets mysterieus met de wasmand, geen idee wat. Die staat in de badkamer, met het klepje naar de voorkant. Maar sinds gisteren heb ik 'm al drie keer omgedraaid omdat ie ineens met 't klepje naar de achterkant staat. Kan me niet voorstellen dat R. 'm heeft omgedraaid, met de wasmand bemoeit ie zich namelijk nooit, behalve om er iets óp te gooien. Vreemd.

Zucht.

Morgen weer op m'n werk werken, dat scheelt.

En maar 1 keer per jaar dit soort acties, dat scheelt ook.

Snorhaar: leuk! Toch? Hoe lang ga je naar NL? Hoe definiëren we Willie tegenwoordig? Date, lover, skypert, vriend?

Spijker: waar blijft jouw lovelife-update? Is al weer 'n tijdje geleden!
quote:isiss schreef op 06 september 2010 @ 14:27:

Spijker: waar blijft jouw lovelife-update? Is al weer 'n tijdje geleden!

Een grote puinhoop. Ik denk dat ik maar weer een lover aan de andere kant van de wereld ga zoeken, vond ik toch handiger.

Verdorie.

Schoonzus is inderdaad een aparte! Is het nog lang ramadan? Vind je t Suikerfeest wel leuk Isiss, of vieren jullie dat niet?

Ik ben stiknieuwsgierig naar Kjong d'r dag! En Moon hoe staan jouw voorbereidingen? Hebbie al een jurk?

Fille, al de draai gevonden op je werk?

Nemo, hoe is het nu met je moeder?
Isiss, is het ook niet zo dat je bij sommige personen een soort van 'point of no return' hebt? Ik wel iig. Een bepaalde collega kan in mijn ogen niks meer goed doen namelijk, en ik weet dat dat ook aan mij ligt. Alles wat hij doet is ergerlijk in mijn ogen, terwijl een ander er zijn schouders over zou ophalen.

Hier alles goed, lief gaat morgen alweer weg. We hebben het heel leuk samen, maar ding kan ik niet uitstaan: samen autorijden. Ik ben helemaal geen slechte bijrijder, in de zin dat ik nooit problemen met de rijders heb en goed kaart kan lezen en weet wat ik doe. Maar ineens hebben we er de meest onbenullige ruzies over en dat vind ik niet leuk. Weet nog niet zo goed hoe ik er mee om moet gaan (Ik bedoel, is dit erg? Of is het niet eens de moeite om er over na te denken?). Nah jah.

Verder alles prima hoor

Kjong, nog een belated gefeliciteerd!
Ruzie om autorijden? Als hij een kant op wil en jij de andere ofzo? Of vind de een dat de ander gevaarlijk rijdt? (en is dat ook zo?)

Ik zeg: neem de trein en voorkom het probleem! Zonde van de tijd!
Heejhallo, ik heb ooit ergens een oproep gelezen aan mensen om hun vakantieruzies op te schrijven, met de bijbehorende verhalen.

Jammergenoeg kan ik het nu niet meer vinden, want het was echt hilarisch, kaarten die boos uit het raam van de auto gegooid werden etc etc.

Hilarisch, relativerend en ook heerlijk herkenbaar, want ik had toen net ook zo'n ruzie gehad met mijn (inmiddels, maar pas een paar jaar na die vakantie) ex.

Het ging ongeveer zo.

"Moeten we hier links of rechts?"

"Rechtdoor"

"Kun je niet gewoon antwoord geven en zeggen of we links of rechts moeten?"

"Er is geen rechts, het is links of rechtdoor"

Toen was het Goed Mis. Het was donker, we waren moe en moesten nog een stuk lopen. En we konden er geen begrip voor op brengen dat de een hier een gelijkwaardige splitsing L/R in gezien had en de ander een doorgaande weg met een zijstraat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven