Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
Ibi,ik lees meestal mee..

Maar ik wil zeggen dat ik in gedachten bij jullie ben..

Heel veel kracht en sterkte toegewenst..

Lichtbron
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
IBI, ik vind je zo dapper. Ik kan me voorstellen dat je kapot gaat van angst als je HIH zo ziet. Dat hij ligt vastgebonden, jouw lieftse vastgebonde, omdat hij anders zichzelf kwaad doet. Dat is heftig.

IBI, hoe moeilijk, zorg goed voor jezelf. Het is goed om even de honden uit te laten, even frisse lucht. Ga dan ook even wat eten.

IBI, je doet het goed.
Moet vreselijk voor je zijn dit aan te zien en je machteloos te voelen... Toch is dit een "goed" teken wat hier gebeurd.

Sterkte!
lieve ibi, ik denk aan je.
Ieb, fijn dat hij wel af en toe wakker is...

Heel moeilijk moet het zijn om hem zo te zien.

Ik denk nog steeds aan jullie
Lees mee, sterkte!!!
Lieve vrouw, wat krijg je weer veel voor je kiezen. Wat moet het verschrikkelijk zijn om je geliefde zo te zien liggen. Ik hoop dat er snel meer positieve tekenen komen. Heel erg veel sterkte!!

Houd moed, Ikbenik
IBI ik wens jullie heel veel kracht en licht.

Blijf hier een kaarsje branden en duimen.

A dirty mind is a joy forever
Ook voor vandaag wens ik je veel kracht en moed toe!
Jeetje Ieb wat is er veel gebeurt. Niet normaal in wat voor draaikolk je nu weer zit. Wat goed dat het al een klein ietsiepietsie beter gaat. Wat Is HIH sterk zeg.

Ligt hij nu in een ander ziekenhuis? Omdat je in een ambulance zat.

Ik denk aan je meissie. Heel veel sterkte en een kaarsje voor jullie allebei.

Lieve IBI, wat een horrorfilm is jullie leven toch op het moment, het is elke keer weer wat! Toch ben ik blij om te lezen dat HIH weer af en toe bij is, dat zijn toch positievere signalen dan gister. Ik denk ook aan jullie en duim mee dat het snel weer beter gaat...

lieve lieve ibi!

ik heb vanacht op mijn foon mee gelezen wat een elende krijgen jullie voor je kiezen zeg!!

Wel fijn dat hij reageerd, als is het op een vervelende manier!

heel veel sterkt en JIJ kan het he! x
IBI, ik hoop dat je vandaag wat beter nieuws krijgt. Ik denk aan je.
Ik hoop ook echt dat het beter zal gaan vanaf vandaag.

Als er iets is wat we voor je kunnen doen, laat je het dan weten?

Hey Ibi,let je wel ook opjezelf?

Probeer telkens anders iets van kleine hapjes te eten tussendoor, zodat je toch wat binnenkrijgt.Het moet erg heftig zijn om je lief zo te zien liggen, maar wat heb jij een moed.

Ook hier gaat vandaag weer een kaarsje aan.

En wat Moon ook al schreef, als we ergens iets voor je kunnen betekenen, geef maar een gil.

I don\'t need an excuse for being what I am.
Lieve IBI,

Ik ben een meelezer en we kennen elkaar niet, maar ik heb je hele topic gelezen en je komt echt over als een hele sterke vrouw. Je hebt zoveel verdriet om te verdragen. Ik wens je heel veel sterkte. Hou je taai
Ook ik maar een meelezeres, maar ik wil je toch heel veel sterkte wensen de komende tijd.

En je een dikke knuffel geven.

Hou je taai
ibi, wat ontzettend goed van je dat je medeforummers belt als je iemand nodig hebt,even wilt praten,huilen etc.

Knap van je hoor!

Blijf (gezond) eten meid, je hebt je energie hard nodig.

Ik geef je nog een
Ja, dat vind ik echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven