*April 2009! deel 2*

20-03-2010 14:09 608 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2009 deel 1

En hier gaan we verder!

Onze prachtige april moppies

Nickname Leeftijd Kindje UD BVD Geboren! Noerie311e2 april26 maart Sofia Katherina Puck281e12 april26 maart Philipmjdh381e22 april30 maartTeunPamster251e11 april31 maartAnoukBeer404e1 april31 maartBeertjeEnka352e2 april1 aprilLarsT&G263e7 april3 aprilLoïs TamarAssevas291e18 april6 aprilEmma MaritMette Mare272e13 april8 aprilStef ThijmenElmanita292e10 april 9 aprilGwenvrolijkevrouw1282e8 april10 aprilKarlijnRuma384e16 april10 aprilAnneJohaira231e19 april14 aprilNajade Jazzley JohairaLouiseP333e15 april15 aprilJuliusAsjemenou401e18 april16 aprilIsa Anne-Noor Wendy291e9 april20 aprilYaelReminder371e20 april29 april BastiaanIndia74341e25 april1 meiFee Havana floddertje1283e3 mei3 meiPepijnSteenbokje77311e29 april4 meiSofie Roos

Naam Nieuws Asjemenou Laurens geboren op 17-07-2011 NoerieKateFlodderGoed op weg met mogelijk nieuwe baan!Elmanitanever ending story....Ruma onze eigen supermama
Owww Flodder, het schiet echt niet op bij jullie. Hoe gaat het nu met Timo? En zijn jullie nu niet al te brak????

Elma: het weer zou beter worden, dus geniet maar lekker van de vakantie!!! en inderdaad, ik geniet er ook van als Anne haar middagdutje doet. De jongens zijn vaak bij hun papa op de boerderij, dus ik heb dan ook even wat tijd voor mezelf. Heerlijk.

En ik, ik kan mezelf een beetje voor mijn kop slaan.Vandaag had ik mijn voortgangsgesprek en bij mijn baas heb aangegeven dat ik nu toch wel toe was aan iets anders binnen het bedrijf. Kon hij zich levendig voorstellen en gaat e.e.a. al in gang zetten. Kijken of er geruild kan worden met werkplekken. En nu ik thuis ben denk ik: had ik maar mijn mond gehouden. Want misschien mag ik bij een nieuwe baas geen 28 uur werken, moet het of 24 uur of 32 uur worden. En eerlijk gezegd krijg ik nu ook weer een beetje koudwatervrees. Stel ik word snel overgeplaatst, wat als het mij niet bevalt, wat als mijn nieuwe collega's en ik elkaar niet liggen, etc. etc. Ik ben nu echt een beetje boos op mezelf, vooral nu ik e.e.a. goed had geregeld voor school. Ach, wie weet valt het mee... . Zucht....

Fijne avond nog!
En nog even een paar foto's van Anne met tweede zoon:

En nog 1:

@ Ruma: Harstikke goed toch juist van je werk? Klinkt inderdaad een beetje als koudwatervrees. Is 24 uur niet ok? Klinkt wel echt alsof je het allemaal goed in de smiezen hebt thuis. Hulde!!! Dit lukt je vast ook. En misschien pakt het juist allemaal heel goed uit (leuke collega's en vindt je weer wat meer uitdaging). Heb vertrouwen.

Ik heb nog 2 jongere broertjes. Zijn geboren na de dood van mijn oudste broer. Ik was 4,5 dus voor mij geen groot issue. Voor ouders natuurlijk wel. En het overlijden van broer hoort en wel voor altijd en eeuwig bij ins ons gezin, maar omdat we allemaal nog zo jong waren en er 2 kinderen na zijn dood zijn gekomen is het allemaal wel goed gekomen; ook met ouders:-).

Wat een leukers is Anne zeg! En vooral je zoon; met dat fietsenrekje...geweldig!

Lekker weer Floddertje! Wat een gedoe toch die oren. Kunnen ze er niet af:-)...

@ Asje: En, viel de spierpijn mee? Was het leuk? Lachen zeg Isa; een echt meisje dus. Grappig dat dat er al zo inzit he?

Dat zijn goede slaaptijden zeg! Dat lukt hier niet hoor.

En wat lief dat je moeder dat zegt; dat ze daarom extra van jou houdt...

Lekker Elma; vakantie. Je hebt een behoorlijk druk jaartje achter de rug. Even niks (nouja; nome 2 kinderen maar niks...) is ook wel even lekker voor je lijkt mij zo. Geniet ervan!

Hier is het even wat minder. Ik werk nu zo'n 3 maanden en ik vind het pittig. 24 uur maar verdeeld over 4 dagen. En mede door het reizen voelt het eigenlijk als 4 dagen werken. Op het werk is het ook druk; en eerder weggaan is dan ook weer vervelend... Verder ook wel even zwaar met zoon. Blijft toch moeilijk allemaal. Hij heeft zoveel aandacht en begeleiding nodig dat ik dat soms even te heftig vindt. Zeker ook omdat hij erg vanuit zichzelf uitgaat; erg manipulatief is en dingen die er tegen hem gezegd worden niet blijven hangen. Veel irritatie dus. En dus toch (te) vaak boos worden. Komt de sfeer niet echt ten goede. In dit soort tijden vindt ik het dan ook even extra lastig omdat het niet mijn eigen kind is. Zijn stoornis ok, maar zijn karakter is voor mij ook onherkenbaar en daardoor soms extra moeilijk om mee om te gaan. Ik loop er even in vast nu. Heb bedacht dat ik dit met zijn psycholoog ga bespreken. Want sommige dingen moeten er gewoon uit. Dan kan ikhet weer hebben allemaal.

Aan de andere kant ook zo met hem in de weer. Ik heb soms ook zo met hem te doen. De onzekerheid die hij nu heeft op school; het huilen omdat hij nog nooit is uitgenodigd op een kinderfeestje (hij is anders...). Te sneu. Het liefst ga ik er dan bovenop zitten of hem te heftig dingen aanleren om het hem uiteindelijk makkelijker te maken. Maar zo werkt het natuurlijk niet. ACCEPTEREN...dat is het toverwoord...

ZO! Dat is er even uit:-).

Groetjes!
@ Ruma: ik vind het juist heel gaaf klinken van je werk. Ik kan me je twijfels ook wel voorstellen hoor maar nieuwe dingen zijn altijd even eng, maar volgens mij kan jij dat prima aan!

@ Noerie: pff dat is even een heftige tijd wat betreft zoon. Kan me voorstellen dat het toch anders is als het niet je eigen zoon is. En sommige dingen doe je nou eenmaal toch instinctief. Maar het klknt mij al zo sneu in de oren als je zegt dat hij echt moet huilen omdat niemand hem uitnodigt voor hun feestje. Net of anders niet leuk kan zijn.. Wat kunnen kinderen toch hard zijn soms.......

Nou meiden ik meld me bij deze af voor een weekje. Hopelijk genieten van het droge weer en van man en kinderen. Tot over een weekje!
@Noerie: Ik herken het wel erg goed wat je zegt. Hier is het ook een probleem met tweede zoon (ja, die van de foto!). Hij is ook pas op 3 verjaardagsfeestjes geweest. Toen hij jarig was, heeft hij er meer mogen uitnodigen dan ik normaal zou toestaan. Hij heeft toen de dag van zijn leven gehad. Verder zorg ik ook altijd om wat met moeders af te spreken dat er hun kind (uit zijn klas) bij hem komt spelen (zo 1x in de 2-3 weken). Maar het is erg moeilijk. Hij heeft ook een moeilijker karakter, maar daarnaast ook een rechtlijnig karakter. Soms is hij zo opgedraaid en uitbundig dat hij helemaal hyper/blij is.

Nu was afgelopen woensdag oudste zoon helemaal verdrietig. Twee vriendjes van hem, die zitten bij hem in de klas en wonen in dezelfde straat, hebben hem min of meer de hele vakantie laten linksliggen. Wat is nu het geval, de ene moeder werkt niet en de andere maar minimaal (ik geloof 8-10 uurtjes) en ze hebben deze vakantie bijna elke dag bij elkaar gelegen en samen dingen gedaan met de kinderen. Oudste werd nooit uitgenodigd. Nu dacht hij dat 1 vriendje nog op vakantie was en ik zei (stom): “nee hoor, X is al een week thuis. Ik heb gisteren Y nog bij hem de deur uit zien komen….”. Nu is hij zo boos (nadat hij bittere tranen bij mij op schoot had gehuild) dat hij niet meer met ze wil spelen. En dat doet pijn. Heel erg pijn. Maar ik heb hem ook gezegd dat het nog vaker zal voorkomen dat hij eens wordt teleurgesteld door mensen waar hij het niet van verwacht, maar dat wij er voor hem zullen zijn.

Ik reageer later uitgebreider!

Elma: fijne vakantie (ook al ben ik te laat).
Zo, hier ben ik weer. Kan ik weer wat uitgebreider reageren!

Noerie: 4 dagen werken is ook veel, of het nu 24 of 32 zijn. Ook ik loop wel eens tegen mezelf aan. Ik wil nu gewoon proberen óf ik 28 uur kan werken. Óf ik het ook wel krijg geregeld, want als ik 1 ding wel heb geleerd, dan is het wel dat je de mooiste schema's kunt maken, maar dat het altijd (of bijna altijd) in het honderd loopt. Daarom voor mij ook het verzoek om het eerst met verlof te mogen proberen. Maar vandaag is me door een aantal opmerkinge/mailtjes duidelijk geworden dat ook onze baas zijn langste tijd op onze afdeling heeft gehad en dat hij ws. wordt overgeplaatst en volgens mij naar de afdeling waar ik eigenlijk graag naartoe wil. Dus de kans is groot dat het voor mij niet mogelijk is om te verkassen. Een nieuwe leidinggevende zou mijn plannen in die zin helemaal kunnen afschieten. 24 Uur werken is ook ok, maar we hebben het financieel toch wel hard nodig dat ik 28 uur werk. Dat is het vervelende dat we met ons bedrijf zo afhankelijk zijn van de fabrieken en supermarkten. Vorig jaar was financieel een desastreus jaar en we beginnen nu een heeeeeel klein beetje op te krabbelen, maar het gaat erg langzaam. De grootste rekeningen moeten nog komen, dus.....

Alleen, ik merk wel dat ik mezelf ook anders moet bekijken. Ik vind het erg dat ik niet de redelijk relaxte moeder ben die ik graag had willen zijn c.q. die ik was. De stress op het werk en voornamelijk het financiële deel thuis, zorgt er toch voor dat ik veel pieker over alles en dat heeft natuurlijk ook invloed op de kinderen. Eerder kon ik veel meer verdragen, nu schiet ik snel, soms te snel, uit de slof. En dat doet pijn.
@Asje: dat is inderdaad ook nog een grote klap voor je ouders geweest die gelukkig door jouw komst werd verzacht. Wel lief van je moeder om dat ook zo tegen je te zeggen. En Isa ook al zo bezig met tassen en schoenen? Hier idem dito. Anne heeft een eigen tasje gekregen en ze wilde persé de roze , een echte meid dus! En heerlijk als ze lekker lang slapen. Ik kan er ook zo van genieten. Morgen de voorlopig laatste dag. Maandag begint hier weer de school en die dag heb ik vrij genomen. Vind het toch leuk om de jongens tussen de middag naar huis te halen om een boterham te eten.

Heb je nog spierpijn gehad?
UPPPPPP!

Zo, school is weer begonnen en tweede zoon vindt het ook nog leuk in groep 3! Toch al een vooruitgang aangezien hij dat in groep 1 en 2 al niet had. Verder alweer zwemles en voetbaltraining gehad, dus zo langzaamaan kom ik weer in het normale ritme!
zow daar ben ik weer! Was op zich wel een geslaagde (maar wel vermoeiende) vakantie zo met de 2 kleine ukken. Zal binnenkort wel eeven een foto plaatsen van de vakantiegangers.

Nu thuis in een mega berg wasgoed en met minstens 2 extra kilo's vrees ik

Ruma: wat vervelend voor je zoon dat hij niet werd uitgenodigd tijdens de vakantie. Ik kan me goed inleven in dat hij er erg verdrietig van was. Ga je nog proberen het te "lijmen" voor hem? En wat betreft de niet gestreste ouder: bestaat die wel? Ik heb zelfs tijdens de vakantie niet eens het idee gehad dat ik relaxt was haha

Nou ik ga even de mailbox uitpluizen hij is ontploft
Elma: fijn dat het zo'n leuke vakantie was. De batterij weer opgeladen? Het vervelende is dus gewoon de was en de hele zooi.... Enne, zoonlief heeft zijn twee vrienden erop aangesproken toen ze woensdag achterom verschenen om met hem te spelen. Ze stonden wel even met hun mond vol tanden en zeiden dat ze helemaal niet zoveel met elkaar hadden gespeeld. Zoon had zoiets van: ok, maar flik het niet nog een keer. En dat hebben ze beloofd!

Gisteren waren we op controle met Simon en gelukkig waren er geen afwijkingen te vinden. Maar omdat er een nieuwe co-assistente bij was, wilde zij ook nog naar het ruisje luisteren. Zij hoorde echter ook nog iets (?) in de halsslagader en nadat de kinderarts het ook had gehoord, hebben ze besloten dat Simon een hartfilmpje moet krijgen en een echo. Helaas is de kindercardioloog er maar 1 x per maand en dus is de afspraak hiervoor pas 22 oktober. Niet dat we ons nu heel veel zorgen maken (was niet nodig volgens de KA), maar het is toch een spannende tijd tot dan. Overigens was hij in die ene maand wel 1 cm gegroeid!
Zo, alles weer naar schoolk enzo ?? Ik ben druk met Floortje. Ze is dinsdag geholpen aan haar keelamandelen en knapt nog niet echt op. Heeft wel oplevingen maar slaapt bij mij in bed omdat ze echt te vaak huilend wakker wordt van de pijn. Even aankijken en anders maar weer terug naar de arts.

Dus val elke avond uiterlijk 21.30 uur op de bank in slaap hahahaha.

Kom later weer goed bijlezen en reageren.

Had trouwens een meeting met de pufclub vandaag en Pepijn was de jongste en grootste haha. Leuk hoor wat een verschil zeg !!
even snel 2 foto's erop van afgelopen zaterdag op het strand. Ik moet zo naar een cursus toe dus ik reageer later op de rest!

Mooie foto's !!!!
Jeet je Elma; wat een mooi meisje wordt Gwen zeg! Vakantie met 2 kinderen geeft het woord vakantie wel een hele andere betekenis inderdaad. Maar wel even lekker volop de tijd voor elkaar. Dat is toch wel erg fijn. Toch?

Ik ben er ook weer eens! Was even druk. Werk, man ziek, ik ziek, Sofia ziek... Maar nu allemaal weer beter gelukkig.

Op het werk aangegeven dat 4 dagen teeel is. En vanaf aankomende week ga ik dan ook 3 hele dagen werkewn, ipv 24 uur verdeeld over 4 dagen. Ik ben er erg blij mee. Zal een hoop rust met zich meebrengen. Ik had niet gedaht dat mijn werk zo makkelijk mee zou gaan, maar wel dus. Ben dus heel blij dat ik niet nog 2/3 maanden gewacht heb om het erover te hebben.

@ Ruma: Bedankt voor je reactie! deed me even goed. Ben niet de enige. Het hebben van een gezin betekent ook zorgen. En ik kan me zo goed voorstellen dat financiele zorgen helemaal stressvol zijn. Wat je zegt; je moet dan wel bepaalde uren maken op je werk; terwijl je, als je financieel geen zorgen zou hebben, misschien wel andere keuzes gemaakt zou hebben.

Dat herken ik wel heel erg. Je wilt zo graag die goede, relaxte moeder zijn en dat lukt niet altijd. Tenminste...voor je eigen gevoel. Ik denk ook wel eens dat we misschien wel te hard zijn voor onszelf. Ik ben naar de psycholoog geweest en zei zegt dat ook vooral. Niet zo hard zijn voor jezelf en ook je zegeningen tellen. Dat is wel waar natuurlijk. Het kan altijd beter, maar zeker ook slechter:-).

Wat fijn dat je zoon zo voor zichzelf is opgekomen bij zijn buurjongens. Dat is wel een fijn idee. hij zegt het mooi wel even. En dan is het misschien ook wel niet zo groor als het in zijn hoofd was. MAar zielig blijft het. Dat enorme blije herken ik ook. Overenthousiast wordt hij dan; en daardoor dan weer (te) dominant soms.

De juf kwam ook 2 weken geleden melden dat ze echt het idee had dat zoonlief ongelukkig was op school. Verschrikkelijk vind ik dat. Maar gelukkig vrijdag meldde ze alweer dat hij weer een beetje de oude begint te worden. Hij doet weer mee en lacht weer. Gelukkig maar!

En goed nieuws van Simon zeg! Geen afwijkingen. Pfff... NAtuurlijk maak je je nog zorgen om dat ruisje maar als ze al zeggen dat je je geen zorgen hoeft te maken en pas 22 oktober een afspraak hebt zal het niet echt ernstig kunnen zijn. Een afwijking is tenminste uitgesloten. Gelukkig maar! En 1 cm gegroeid. Dat is toch weer wat!

Tja; kinderen geven zorgen...en vreugde....Dat vooral natuurlijk.

Hou je taai daar!

@ Flodder: Floortje haar amandelen er dus uit. Arm kind. Veel ijsjes eten he? Hopen dat ze snel weer opknapt!

Sofia had trouwens een wespensteek van de week. In haar hand. Werd binnen no time blauw en heel erg dik. Ze was bij mijn moeder en die is meteen naar de dokter gegaan. Een zalfje erop en klaar:-). Ze had wel een uur lang gegild. Toen ik bij mijn moeder kwam om haar op te halen kwam ze op me afrennen, vloog in mijn armen en begon naar haar handje te wijzen. Ze wilde het echt vertellen. Grappig!

En weer even een fotootje:-)

Noerie: Ow, wat een lekkere knoeipot! Vooral het daarna heerlijk over de tafel uitsmeren is favo bij onze dame en ik zie dat dat bij jullie ook is, haha.

Fijn dat je het met je werkgever kon regelen om nu naar 3 hele dage te gaan. Ik moet nu even afwachten want mijn huidige leidinggevende is inderdaad overgeplaatst naar die bewuste afdeling en ik zal dus de komende tijd niet verkassen. Verder ben ik toch heel erg bezig met: wat wil ik graag doen? Dit werk wil ik niet nog 30 jaar doen, dat weet ik zeker, maar wat kan ik wel doen, is de grote vraag.

Elma: mooie meid hoor, die Gwen. Al een echt modelletje zoals ze op de foto staat!

Flodder: hoe is het nu met Floortje? Weer iets beter? Het schiet echt niet op bij jullie....

Verder heb ik heerlijk genoten van mijn verjaardag. Verwend en leuke dingen gedaan met de kinderen. Man heeft een weekend vrij geregeld, dus vanaf vrijdagmiddag tot vanavond hoeft hij niet om te kijken naar de koeien e.d. Vanmiddag komen nog een paar vriendinnen op visite en en dan is de verjaardag echt helemaal voorbij. Jammer....
Nog van harte gefeliciteerd Ruma!!!

Wat lief van je man dat hij dat heeft geregeld. Heerlijk; een heel vrij weekend! Was ook vast gezellig met je vriendinnen.

Ja, moeilijk hoor; om erachter te komen wat je wilt en wat haalbaar is. Dat heb ik ook. Ik ben nu wel blij met mijn baan. Zeke romdat het nu goed te combineren is met de kinderen. Anders had ik hier niet echt genoegen mee genomen denk ik.

Baal je ervan dat je niet overgeplaats kan worden nu?

Geniet nog maar even lekker na vanavond van je verjaardag!
Hoe is het met Flootje Flodder?
Stil hier zeg. We zijn ook nog maar met een klein clubje over.

Deze week is de eerste week dat ik 3 dagen werk. En dat is nu al heerlijk. 2 hele dagen thuis geeft zoveel meer rust. Erg fijn. Verder ook alles even in een rustiger vaarwater. Ook fijn.

Elma; weer druk an die arbeit?

Ik ben vandaag met Sofia naar de kinderboerderij geweest. Vind ze zo leuk. Ze loopt alleen maar gillend van enthousiasme rond. En ik heb vandaag sloffen voor haar gekocht. Is ze helemaal mee in haar element. Zo grappig. Echt een meisje. Als ik zeg; 'wat ben je mooooi', dan kijkt ze ook helemaal trots.
Met Flootje gaat het de goede kant op :-)

Kom echt snel wel weer uitgebreid hoor. Kwam alleen ff melden dat ook hier de laatste prikjes (voorlopig) er in zitten. Ruim 13 kg schoon aan de haak en 87 cm. Op de bovenlijn. Ontwikkeling super. We lopen de deur uit en hij riep: doei hahaha.

Laterrrrrrrr
Noerie: fijn dat je al wat meer rust in de tent hebt. Is ook wel erg goed merkbaar denk ik thuis, of niet? Ik ben nog steeds aan de twijfel over hoeveel ik nu moet gaan werken, vooral nu de kosten voor de kinderopvang nu zo langzaamaan de pan uitrijzen. Nog even goed over nadenken.

Hier is Anne ook een echte meid. Als ik haar een speldje indoe, zegt ze al gelijk: ooooooh, en loopt naar de spiegel, haha.

Flodder: fijn dat het beter gaat met Floortje en wat is Pepijn al groot! Jongste zoon was met 2 jaar 87,5 cm.....

Zo, ik ga nu weer even snel doorwerken want ik moet eerder weg. Man heeft namelijk gisteren een ijzeren plaat op zijn pink laten vallen, resultaat: nagel helemaal eruit met wortel en al (erg bloederig!!!). Bij de dokter weer teruggeschoven en gehecht en nu moet hij vanmiddag nog een foto laten maken.....
even copy/paste...: pink is dus gebroken en we moesten door naar de Spoedeisende hulp. Mooie spalk eromheen, maar... we moeten nu een paar dagen lang terugkomen ivm infectiegevaar en morgenochtend vóór 9 uur (!!!,mijn weekend!!!) weer terugkomen en ws. zondag ook. Hele weekendplanning in de war want oudste moet morgen uit voetballen. Zucht wat een geregel.

Moet nu even snel haren wassen, kinderen ophalen van BSO/kdv en dan mezelf gereedmaken want heb ook nog eens vanavond met 2 vriendinnen in Maastricht afgesproken en gaan we dus lekker eten....
O hè get wat vervelend !!! Sterkte er mee !!
He, ben er ook weer eens. Ruma, wat een sneu verhaal van je man, en lastig dat alle plannen om moeten! Maar heb je nog wel gezellig met je vriendinnetje kunnen stappen in Maastricht?

Elma, leuke foto weer van Gwen zeg, wat een lekker meisje!

Oh shit, Isa wakker. Later meerrrr....
Zo, nog even verder bijgelezen. En foto's bewonderd, Sofia is ook als zo'n klein popje. Lief hoor. En fijn dat je drie volle dagen kunt gaan werken Noerie! Dan kun je er ook die dagen echt voor gaan, in plaats van vier dagen net niet.

En Pepijn al dertien kilo, tsjonge, een jaar geleden onvoorstelbaar dat je dat gewoon nog op een arm kunt tillen he? En een bijdehandje zo te lezen!

Wij hebben een fantastische week op Mallorca achter de rug met opa en oma en mijn zus en haar gezinnetje. Echt te fijn voor woorden, een super villa, mooi weer, strand en dorpje in de buurt en vooral genoten van het familiegebeuren. we waren vorige week al weer terug trouwens, maar manlief was meteen weer voor een week naar Zuidafrika voor werk, en ik heb de avonden ofwel afspraken gehad, of heerlijk met een boek op de bank doorgebracht. Was best chill dus!

Met Isa gaat het prima. Ze miste alleen haar papa echt, ik merkte het zo aan haar! Ging erg aan mij hangen en het heeft drie dagen geduurd voor ze weer bij man op schoot wilde, ze wilde even niets van hem hebben. De kleine boef, ze was echt boos! Komend weekend gaat ze voor vijf dagen naar opa en oma want ik ga met man mee naar New York. Ben benieuwd hoe ze dat gaat vinden, vind het wel sneu dat ze ons mist maar vind eigenlijk ook dat ze er aan moet wennen dat papa en/of mama af en toe weg kan zijn. Op de crèche vind ze prima, dus daar ligt het niet aan.

Ga zo mijn eerste hockeywedstrijd met nieuwe team meespelen, ben erg benieuwd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven