ontsnappinstechnieken

04-09-2010 13:15 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beetje vroeg misschien, maar we hebben voor de kerstdagen alvast een reisje geboekt.

Deels omdat we nog geen vakantie hebben gehad en deels omdat we eindelijk eens niet met de kerstdagen de verplichte famiiediners willen bijwonen. Ja, moet je daar dan voor op vakantie gaan kun je denken.

Feit is dat wij zulke lafaards dat we geen nee durven te zeggen als we voor het jaarlijkse feest worden uitgenodigt om de simpele reden dat we geen antwoord willen geven op de vraag die dan daarop volgt:

waarom niet?

Eigenlijk willen we voorgoed van dit probleem af en omdat we misschien niet elk jaar in de gelegenheid zijn om in die periode een reisje

te boeken vroeg ik me af of er meer mensen zijn met dit probleem en hoe lossen jullie dat op.
odi et amo
quote:lamaatje schreef op 04 september 2010 @ 15:07:

[...]

Gewoon lekker thuis met een goede film.Oh, dat is ook mijn ideale kerst.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
quote:daffyduck schreef op 04 september 2010 @ 14:07:

Jeetje,ben je nu al met de kerst bezig?Ik vind het al erg genoeg dat de pepernoten al in de winkel liggen....en waar en hoe ik de kerst door ga brengen houdt me totaal niet bezig nog hoor..........

Liggen de pepernoten al in de winkel Ik ben net nog even lekker bijgebruind in de tuin, heb nog geen seconde over sinterklaas danwel kerst nagedacht!

Wij brunchen + borrelen altijd bij ene ouders, dineren bij andere ouders en de kerstdag die overblijft is van onszelf (al dan niet met vrienden). En niemand doet daar moeilijk over en o wee als ze dat deden Het is toch zeker mijn kerst?
Woont je familie ver weg?

Mijn familie woont namelijk in de buurt en wij maken er meestal een combi van. Dus bijvoorbeeld overdag lekker thuis en 's avonds eten met de familie. Of 's ochtends even koffie drinken bij mijn ouders, maar de rest van de dag met z'n 2. Da's misschien ook nog een optie. Mijn ouders hechten ook erg veel waarde aan feestdagen en aan het samen vieren. Ik vind het dan ook wel sneu om helemaal niet te komen. We zijn ook een keer een weekend weggeweest met kerst, maar hebben toen wel oud & nieuw samen met de familie gevierd. Hier gaat het dus met een beetje geven en nemen.
Ik heb het probleem niet. Mijn ouders zijn dood, dus daar heb je qua kerstdiner niet zoveel aan en mijn schoonouders vinden het altijd leuk als we aan komen schuiven, maar laten ons er vrij in. Meestal gaan we daar wel eten, want dat vinden we gezellig.
Ik wissel het een beetje af, het ene jaar kom ik wel, andere niet. Sommige familie leden vinden dat vervelend, maar ik zeg altijd: Je mag de week erna ook gewoon gezellig langs komen eten, maar deze kerst vier ik alleen.
Als je het niet eerlijk durft aan te kaarten zou ik zeggen dat je een heeeerlijk hotel geboekt hebt. Waar? Oh da's geheim.

En dan lekker thuis blijven .
quote:Feliciaatje schreef op 04 september 2010 @ 16:09:

Als je het niet eerlijk durft aan te kaarten zou ik zeggen dat je een heeeerlijk hotel geboekt hebt. Waar? Oh da's geheim.

En dan lekker thuis blijven .

Mijn eerste oplossing, maar leugens moet je zo lang onthouden.

Vorig jaar zijn jullie toch ook op vankantie geweest met de kerst?

Wie? wij? Wij waren gewoon thuis hoor.

Oeps
odi et amo
Mijn ouders weten dat ze op mij niet hoeven te rekenen met kerst. Ik vind het heerlijk om gewoon samen met mijn vriend, in joggingbroek (ow als lookatme dit maar niet leest ) op de bank te hangen, lekkere hapjes en wijn op tafel. Filmpje kijken, beetje seksen, beetje lummelen.

Nee hoor, dat laat ik me niet afpakken. Ook niet door mijn ouders

(laat mijn ouders maar niet horen dat mijn weekenden eigenlijk altijd hetzelfde worden ingedeeld als de kerstdagen )
quote:lamaatje schreef op 04 september 2010 @ 15:00:

[...]

Dan moet je nog even het topic doorlezen, want ik schreef niet dat we de kerstdagen met z'n tweeen willen doorbrengen, maar dat we geen zin hebben in het familiediner.Ik bedoelde dat maar als voorbeeld. Je kan zelf het aantal personen invullen naar keuze.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:lamaatje schreef op 04 september 2010 @ 15:00:

[...]

Dan moet je nog even het topic doorlezen, want ik schreef niet dat we de kerstdagen met z'n tweeen willen doorbrengen, maar dat we geen zin hebben in het familiediner.

En dan ga je een vakantie boeken en allerlei omwegen bewandelen? Wat is er mis met: sorry mensen, wij komen dit jaar niet naar het familiediner. Punt.

Excuses en verantwoording ben je niemand schuldig, je doet een mededeling.

Maar zo lopen draaikonten en geld uitgeven aan een vakantie omdat je niets durft te zeggen... eerlijkheid duurt het langst hoor.
Huts!
quote:Jaja007 schreef op 04 september 2010 @ 18:29:

[...]

Ik bedoelde dat maar als voorbeeld. Je kan zelf het aantal personen invullen naar keuze.Ik snap de bedoeling van je bericht geloof ik niet erg.
odi et amo
quote:BellatrixVanDetta schreef op 04 september 2010 @ 18:40:

[...]

En dan ga je een vakantie boeken en allerlei omwegen bewandelen? Wat is er mis met: sorry mensen, wij komen dit jaar niet naar het familiediner. Punt.

Excuses en verantwoording ben je niemand schuldig, je doet een mededeling.

Maar zo lopen draaikonten en geld uitgeven aan een vakantie omdat je niets durft te zeggen... eerlijkheid duurt het langst hoor.

Die vakantie komt er toch wel en we vinden het ook hartstikke fijn om de kerst eens op een andere manier te beleven.

Het is draaikonterij ja, ik heb al uitgelegd waarom.
odi et amo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven