Schaamte...
zaterdag 4 september 2010 om 20:09
Ik neem aan dat het duidelijk is dat je van hem houdt en dat je hem (als zijn acties niet strafbaar is natuurlijk) houd van hem om wie hij is. Maak dat duidelijk en vertel hem dat je perse wil dat je bij de rest van zijn leven betrokken word, en dat weinig te gek is om niet te accepteren. Dat je hem beter wil leren kennen en begrijpen en dat zijn familie/vrienden/achtergrond je helpt om hem te begrijpen. Wil hij dan nog niet, lijkt het mij dat hij iets te verbergen heeft dat echt niet door de beugel kan en laat hem dan gaan....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
zaterdag 4 september 2010 om 20:24
Dit zou ik dus echt niet accepteren. Hoezo werelden gescheiden?. Wat een onzin. Als je dermate "bedorven"(drugs oid) ouders hebt kan ik me daar nog wel iets bij voorstellen, maar het feit dat ie ook z'n vrienden voor je verbergt, kan gewoon echt niet. Hier zouden toch alle alarmbellen moeten gaan rinkelen, dit moet je echt niet accepteren.
zaterdag 4 september 2010 om 20:25
In je laatste post klink je vastbesloten, lijkt me heel verstandig. Neemt niet weg dat het moeilijk gaat worden als je moet kiezen om jullie relatie te stoppen.
Je zegt dat je het zeker weet, dat hij niet een dubbelleven leidt.....je beseft hopelijk wel dat elke vrouw in zo'n situatie dat zegt? Niet om je voor leugenaar uit te maken, maar mannen die dit doen zijn meestal zeer overtuigend...
Ik hoop dat je gelijk hebt in elk geval en dat je vriend inderdaad oprecht naar je is. Hou alsjeblieft je ogen en oren open. Veel sterkte, lijkt me allerminst een makkelijke situatie.
Je zegt dat je het zeker weet, dat hij niet een dubbelleven leidt.....je beseft hopelijk wel dat elke vrouw in zo'n situatie dat zegt? Niet om je voor leugenaar uit te maken, maar mannen die dit doen zijn meestal zeer overtuigend...
Ik hoop dat je gelijk hebt in elk geval en dat je vriend inderdaad oprecht naar je is. Hou alsjeblieft je ogen en oren open. Veel sterkte, lijkt me allerminst een makkelijke situatie.
zaterdag 4 september 2010 om 20:44
Sorry hoor maar wat kan iemand voor geldige redenen geven dat je niet naar zijn huis mag?
Je hebt nog nooit zijn huis gezien zeg je. Dat lijkt mij heel raar. En als hij verdrietig is dat je hem niet vertrouwd dan kan hij dat toch veranderen door je een keer wel mee te nemen naar zijn vrienden. Wat hebben zijn vrienden voor verschrikkelijk edingen dan dat hij zich zo voor hun schaamt dat jij ze niet mag ontmoeten? Ik vind dat trouwens niet erg positief dat hij zich schaamt voor zijn vrienden. Dat lijkt me geen echte vriendschap.
Je hebt nog nooit zijn huis gezien zeg je. Dat lijkt mij heel raar. En als hij verdrietig is dat je hem niet vertrouwd dan kan hij dat toch veranderen door je een keer wel mee te nemen naar zijn vrienden. Wat hebben zijn vrienden voor verschrikkelijk edingen dan dat hij zich zo voor hun schaamt dat jij ze niet mag ontmoeten? Ik vind dat trouwens niet erg positief dat hij zich schaamt voor zijn vrienden. Dat lijkt me geen echte vriendschap.
zaterdag 4 september 2010 om 20:48
Ik schaam me ook wel eens voor sommige vrienden, tegenover andere vrienden.
Maar voor allemaal? Zijn zijn vrienden zo'n homogene groep dan?
Het zou wel aannemelijker zijn als hij zich ook regelmatig negatief uitlaat over bepaalde aspecten van die vrienden, tegenover jou.
Bijvoorbeeld dat hij klaagt over hun slechte tafelmanieren, of iets dergelijks.
Maar voor allemaal? Zijn zijn vrienden zo'n homogene groep dan?
Het zou wel aannemelijker zijn als hij zich ook regelmatig negatief uitlaat over bepaalde aspecten van die vrienden, tegenover jou.
Bijvoorbeeld dat hij klaagt over hun slechte tafelmanieren, of iets dergelijks.
zaterdag 4 september 2010 om 20:54
quote:Lunatik schreef op 04 september 2010 @ 20:48:
Nee dat is precies wat ik tegen hem zeg. Zijn enige echte vriend ( waar hij zich niet voor schaamt) wil mij niet ontmoeten. Daar heeft hij een tijdje bij in huis gewoond ( gewoon huur betaald) ( nu weer zijn eigen huis, maar di is nog niet klaar) door issues en trauma's van die jongen wilde hij geen vriendin van zijn vriend in zijn huis te logeren en mijn vriend is qua dat te lief en accepteert dat.Wat een bullshit zeg. Al zou hij het niet fijn vinden dat je daar logeert, dan is gewoon ontmoeten toch nog niet zo'n probleem?
Meid, dit klinkt aan alle kanten als smoesjes, smoesjes, smoesjes.
Nee dat is precies wat ik tegen hem zeg. Zijn enige echte vriend ( waar hij zich niet voor schaamt) wil mij niet ontmoeten. Daar heeft hij een tijdje bij in huis gewoond ( gewoon huur betaald) ( nu weer zijn eigen huis, maar di is nog niet klaar) door issues en trauma's van die jongen wilde hij geen vriendin van zijn vriend in zijn huis te logeren en mijn vriend is qua dat te lief en accepteert dat.Wat een bullshit zeg. Al zou hij het niet fijn vinden dat je daar logeert, dan is gewoon ontmoeten toch nog niet zo'n probleem?
Meid, dit klinkt aan alle kanten als smoesjes, smoesjes, smoesjes.
oh that purrrrrrrrrfect feeling