Rolluiken.

31-08-2010 15:04 22 berichten
Hallo allemaal.

Ik wil graag rolluiken laten plaatsen. Het liefst bij alle ramen tegelijk, maar mocht dat financieel niet mogelijk zijn, dan toch wel graag bij de ramen aan de achterzijde.

Ze hebben voornamelijk als doel; zonwering/lichtwering.

Ik zou graag offertes willen laten maken. Heeft iemand misschien goede ervaringen met bedrijven in Limburg? Misschien met berdrijven uit Belgie?

Wat zijn sowieso jullie ervaringen met rolluiken? Makkelijk te plaatsen, makkelijk te onderhouden? Prijzen? enz.

Zouden jullie het weer doen?

Ik wil dit graag allemaal weten omdat ik er wss geld voor moet lenen, en dan wil ik wel dat het allemaal goed gaat.

Groetjes Roosh
quote:Roosh schreef op 31 augustus 2010 @ 15:04:

Hallo allemaal.

Ik wil graag rolluiken laten plaatsen. Het liefst bij alle ramen tegelijk, maar mocht dat financieel niet mogelijk zijn, dan toch wel graag bij de ramen aan de achterzijde.

Ze hebben voornamelijk als doel; zonwering/lichtwering.

Ik zou graag offertes willen laten maken. Heeft iemand misschien goede ervaringen met bedrijven in Limburg? Misschien met berdrijven uit Belgie?

Wat zijn sowieso jullie ervaringen met rolluiken? Makkelijk te plaatsen, makkelijk te onderhouden? Prijzen? enz.

Zouden jullie het weer doen?

Ik wil dit graag allemaal weten omdat ik er wss geld voor moet lenen, en dan wil ik wel dat het allemaal goed gaat.

Groetjes Roosh

Dat lijkt me nooit een goed idee. Waarom wacht je niet een paar maanden of jaar tot je het geld wel hebt? Stuk minder stress. En voor de zon hoef je het op dit moment van het jaar niet te doen uiteraard.

Ik snap wel dat je een beetje wil weten wat je bij elkaar moet sparen, dus je erin verdiepen is natuurlijk nooit weg. Een offerte aanvragen is vrijblijvend, dus waarom zou je dat niet doen bij een paar bedrijven en kijken wat ze te bieden hebben en hoe jij je bij dat bedrijf voelt?
Alle reacties Link kopieren
Eens met wintermuts, geen geld lenen voor rolluiken. Je hebt ze inderdaad voorlopig niet hard nodig. Als je het geld nu niet hebt, gebruik er dan bv. je vakantiegeld van volgend jaar voor.
The time is now
Ik had rolluiken in mijn vorige huis,heb 3 offertes laten maken en scheelde echt een paar duizend euro de ene of andere.

Dus zou zeker offertes laten maken door meerdere bedrijven!

Ik had 1 elektrisch rolluik,wat regelmatig kapot ging,die met handmatige bediening niet.Maar sommige maten zijn niet te verkrijgen met handbediening ivm de grootte/zwaarte van de rolluiken.

Snap alleen niet dat je rolluiken wilt,als ze alleen voor zonwering zijn?Kan je toch beter een goedkopere oplossing voor zoeken lijkt me?
Marktplaats!

Wel ff "zo goed als nieuw" erbij tikken anders krijg je allemaal Rolluikboeren.
Als het vooral voor zon en lichtwering is. Kan je dan niet beter screens nemen in plaats van rolluiken? Dat scheelt denk ik best wel veel. En de meeste screens filteren 75 % van het zonlicht en je kan nog naar buiten kijken.
Niet mijn regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Hallo allemaal,

Nou, het is niet alleen voor zonwering trouwens, maar ook om het inbrekers wat lastiger te maken. Maar goed, Daffy Duck. ik zal zeker meerdere offertes laten maken. Screens zijn voor mijn partner geen optie. Nou ja, dat is prima.

Bedankt voor de reacties.
Heerlijk had ze vroeger in mn slaapkamer en sliep heel goed omdat het zo donker was!

Bij mn ouders huis zitten ze al dik 20 jaar en heb nooit gehoord dat ze stuk zijn geweest.

Ze hadden sommige met handbediening dmv een soort plat koort en andere electrisch.

Ik zou het iedereen aanraden!
Oh wat ontzettend grappig... laatst was ik op een feestje, en ik sprak met iemand die 30 jaar geleden naar limburg was verhuisd (en nog steeds als import werd gezien door de locals!), en die vertelde dat bijna alle Limburgers rolluiken hebben.... Zo typisch!!
quote:nikki_28 schreef op 04 september 2010 @ 18:15:

Heerlijk had ze vroeger in mn slaapkamer en sliep heel goed omdat het zo donker was!

Bij mn ouders huis zitten ze al dik 20 jaar en heb nooit gehoord dat ze stuk zijn geweest.

Ze hadden sommige met handbediening dmv een soort plat koort en andere electrisch.

Ik zou het iedereen aanraden!Dit, rolluiken zijn ideaal.
Ja ik mis ze nog steeds!!
quote:SeptemberGirl schreef op 04 september 2010 @ 18:17:

Oh wat ontzettend grappig... laatst was ik op een feestje, en ik sprak met iemand die 30 jaar geleden naar limburg was verhuisd (en nog steeds als import werd gezien door de locals!), en die vertelde dat bijna alle Limburgers rolluiken hebben.... Zo typisch!!

Net zoals alle Duitsers

Ik vind ze ideaal in elk geval!
als het alleen voor de zon is, zou ik ipv rolluiken voor airco gaan en eventueel de gordijnen dichtdoen tegen 't licht, rolluiken staan zo ongezellig en bij 'n hittegolf hou je de hitte toch niet buiten, i.t.t. met airco
quote:elninjoo schreef op 05 september 2010 @ 07:05:

bij 'n hittegolf hou je de hitte toch niet buiten, i.t.t. met aircoOh echt wel!
quote:Garden_of_Sarah schreef op 05 september 2010 @ 09:01:

[...]

Oh echt wel!

Nou hier niet hoor!

Het is erg fijn omdat het donker is, maar voor de warmte scheelt het hier zo goed als niets.

Omdat wij babyfoons met thermometer hebben kunnen we dus precies zien hoe warm het is in ieder geval op de kinderkamers en met of zonder rolluiken scheelt echt helemaal niets.

Jammer genoeg, want eigenlijk was dat voor ons ook de voornaamste reden voor rolluiken, we hebben dit jaar dus ook maar 2 mobiele airco's aangeschaft die duidelijk wél helpen.
Voor de zonwering lijken ze me ideaal maar ik vind ze zo ontzettend lelijk en armoedig. Vooral als je door een straatje rijdt waar s avonds alle rolluiken dicht zijn. brrrrrr
In januari dit jaar hebben wij op de 1e etage rolluiken laten plaatsen. Wij hebben een aparte woning; begane grond hal en keuken en 1e etage woonkamer en eetkamer.

Op de 1e etage hebben we aan de voor- en achterzijde balkons. En in de eetkamer een soort uitbouw met over 3 meter lang ramen. Ivm de kou in de winter hebben we 3 rolluiken laten plaatsen. Dit viel ons alleszins mee qua kosten.

Het scheelt zeker 5 graden in de zomer (heeeerlijk koel) en in de winter (stuk warmer). Op de bovenste verdieping op de slaapkamers willen we het ook nog laten doen ivm de kou/warmte. Het scheelt namelijk enorm.

Het gevaar vind ik dat wanneer je alle ramen afsluit dmv rolluiken je geen vluchtmogelijkheid meer hebt igv brand oid.

Als zonwering is een zonnescherm misschien een oplossing.

En geld lenen voor zoiets zou ik sowieso niet doen. Dan zou ik gewoon sparen en er even mee wachten!

Enneh, lelijk en armoedig vond ik het ook. Maar dat vind ik bij onze woning allesbehalve. Het is maar net wat je kiest en bij onze woning staat het echt supernetjes.
Typisch verschil tussen boven en onder de rivieren. Ben blij dat ik erboven woon, want ik vind al die rolluiken dus ook verschrikkelijk lelijk staan. Waarom altijd in zo'n vies bruin kleurtje? Waarom zijn ze altijd zo vies? En het staat ook alsof het hele dorp een broeinest van criminelen is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven