Prijs vliegtickets

06-09-2010 06:48 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

ik ben van plan om in juli volgend jaar een vriendin te bezoeken in Amerika.

Bij het kijken naar de gemiddelde prijs van vliegtickets viel me iets op: een ticket dat afgelopen woensdag 520 euro kost was gisteren 400 euro duurder.

Maar als ik bijv. in oktober of december dit jaar zou willen reizen kan ik al voor 430 euro. Terwijl dat me toch meer "last minute" lijkt dan juli 2011.

Jullie merken het wel: ik ben hierin een complete onbenul

Mijn vraag is dus: moet ik nu nog de goedkoopst mogelijke ticket grijpen? (Inmiddels bijna 1000 euro zag ik net)

Of is er in die prijzen ook weer een periode dat het weer goedkoper zal zijn? Bijv. 2 tot 3 maanden voor vertrek net zoals een ticket voor november dit jaar nu bijna niks kost.

Hoe werkt dat bij vliegtickets?
Hoe vroeger je boekt, hoe goedkoper ze zijn. Daarna worden ze schaarser en dus duurder. Mochten er een paar dreigen over te blijven, dan zakken de prijzen weer.
Vroegboek korting, daarna de volle mep, en vlak voor vertrek dumpen ze de prijzen weer.
Okee: dus in de vliegticketwereld is vandaag boeken voor december dan eigenlijk toch vlak voor vertrek boeken? Gezien de lage prrijzen die ik nu voor december zou kunnen betalen.

Nu boeken is voor mij nogal riskant ivm gezondheidsproblemen van vriendin. Als duidelijker is hoe het met haar gaat wil ik pas boeken.

Dus: je kan de gok nemen en wachten, maar de kans dat je dan de hoofdprijs moet betalen groeit met de dag eigenlijk?
quote:propje schreef op 06 september 2010 @ 07:07:

Okee: dus in de vliegticketwereld is vandaag boeken voor december dan eigenlijk toch vlak voor vertrek boeken?

Ik begrijp het niet....

Je kunt beter zo vroeg mogelijk boeken.

Kijk even of je iets met een annuleringsverzekering kunt doen voor het geval je vriendin ziek wordt.
Hoe flexibel ben je? Als je goedkoop wilt reizen, dan is juli sowieso niet de beste maand, juni is vaak stukken voordeliger. En omdat je niet zeker weet of je wel gaat, zou ik toch wachten en het er volgend jaar op gokken.
Of, wat ook een optie is, is een ticket kopen die je later nog om kunt boeken naar een andere datum. Die tickets zijn wel iets duurder, maar dan ben je in elk geval niet alles kwijt als je toch moet verzetten.
Juli is een dure maand, kun je niet een andere keer gaan?
in hoogseizoen zijn tickets altijd veel duurder, dus ga in mei of september ipv juli/augustus

verder af en toe je cookies verwijderen bij gebruik van ticketssites
quote:whopper schreef op 06 september 2010 @ 07:09:

[...]

Ik begrijp het niet....

Je kunt beter zo vroeg mogelijk boeken.

Kijk even of je iets met een annuleringsverzekering kunt doen voor het geval je vriendin ziek wordt.Ik bedoel hiermee: als ik vandaag kijk voor een ticket in december dit jaar (ik zeg maar wat) zie ik een prijs van nog geen 500 euro terwijl een ticket voor juli 2011 al 1000 euro kost. Vlak voor vertrek gaan de prijzen weer omlaag, zeggen jullie, dus dacht ik : "dan is in de vliegwereld 2 a 3 maanden voor vertrek zeker "vlak voor vertrek" "
quote:nummerzoveel schreef op 06 september 2010 @ 07:11:

Hoe flexibel ben je? Als je goedkoop wilt reizen, dan is juli sowieso niet de beste maand, juni is vaak stukken voordeliger. En omdat je niet zeker weet of je wel gaat, zou ik toch wachten en het er volgend jaar op gokken.Erg flexibel ben ik niet. Op z'n vroegst 30 juni heen maar dat zal het 'em niet doen denk ik.
quote:elninjoo schreef op 06 september 2010 @ 07:23:

in hoogseizoen zijn tickets altijd veel duurder, dus ga in mei of september ipv juli/augustus

verder af en toe je cookies verwijderen bij gebruik van ticketssitesGoeie tip! Dank je wel.
tsja het is natuurlijk altijd afwegen.

Als je zeker wilt gaan, moet je misschien wél nu boeken (vliegen vanaf brussel is trouwens vaak veel goedkoper, ik weet niet waar je woont, maar is misschien de moeite waarde van het bekijken).

Er is natuurlijk echt géén garantie dat wanneer de rpijzen zakken, er nog tickets voor JOU zijn, data etc.

Hoe flexibel ben je, qua vertrekperiode?
sorry, je geeft net antwoord.
Ik wil inderdaad vanaf Brussel vliegen.
zie dat je vanaf dusseldorf direct kunt vliegen voor ongeveer 650 euro, zonder tussenstop, is best oke die prijs. Ik weet niet waar je woont, maar dusseldorf is voor mij (brabant) ook maar 1 uur en 30 min.
quote:heleen1234 schreef op 06 september 2010 @ 07:40:

zie dat je vanaf dusseldorf direct kunt vliegen voor ongeveer 650 euro, zonder tussenstop, is best oke die prijs. Ik weet niet waar je woont, maar dusseldorf is voor mij (brabant) ook maar 1 uur en 30 min.Waar ga ik dan naartoe? Spannend!
quote:propje schreef op 06 september 2010 @ 07:41:

[...]

Waar ga ik dan naartoe? Spannend!

Nou, naar Amerika natuurlijk!

Ze hebben daar toch maar 1 halte?
ow, hihi, had denk ik zelf verzonnen dan je naar new york ging, laat mijn fantasie graag de vrije loop zo op maandagochtend!!
quote:heleen1234 schreef op 06 september 2010 @ 07:46:

ow, hihi, had denk ik zelf verzonnen dan je naar new york ging, laat mijn fantasie graag de vrije loop zo op maandagochtend!!

Dat vermoeden had ik al!

Als ik ga is het naar Baltimore.
Ik hoorde laatst over een onderzoek dat uitwees dat tickets voor lange afstanden gemiddeld genomen 8 weken voor vertrek het goedkoopst zijn.

Overigens kun je volgens mij op z'n vroegst 9 maanden van tevoren boeken, tenzij via een reisbureau.
Mijn ervaring is dat als je tickets voor het hoogseizoen wilt kopen het beste tot januari wachten maar daarna niet veel langer. Het is inderdaad jammer dat je niet buiten het seizoen kunt vliegen anders zou dat nog wel wat schelen.

Succes
Wat ik doe als ik tijd heb is een prijs bepalen die ik ongeveer wil uitgeven, en dan doe ik af en toe een rondje ticketsites tot ik een ticket vind in die prijsklasse. Ik zoek altijd flexibel op begin (en soms zelfs eind) vliegveld, dus Nederland/Duitsland/België (ik woon op de Duitse grens, Duitse vliegvelden zijn vaak in de buurt). Daarbij tel ik ook parkeerkosten, die in Duitsland goedkoper zijn, en soms een hotelovernachting als we heel vroeg heenvliegen of heel laat terug.

Dan ga ik de sites af. Ik kijk ook bij maatschappijen op de eigen sites, KLM heeft bijvoorbeeld vaak goed geprijsde tickets en een handige site om te zoeken. Worldticketcenter heeft ook vaak goedkope tickets. Mijn ervaring is dat prijzen zo ongeveer per week kunnen fluctueren. Als ik eenmaal heb geboekt denk ik er niet meer over na, het ticket van mijn buurman kan immers makkelijk twee keer zo duur zijn als dat van mij, of twee keer zo goedkoop, maar daar doe je dan toch niks meer aan.

Zo zijn wij vorig jaar vanaf Bremen naar Las Vegas gevlogen met een overstap in Amsterdam. Inclusief een hotelovernachting en parkeergeld was het vanaf Amsterdam twee keer zo duur als vanaf Bremen! We hebben nog een hele leuke dag in Bremen gehad, waar toen een straatfestival bezig was. Een beetje flexibiliteit kan dus al een boel schelen in de prijs. Het is alleen wel even goed zoeken.
quote:propje schreef op 06 september 2010 @ 07:29:

[...]

Ik bedoel hiermee: als ik vandaag kijk voor een ticket in december dit jaar (ik zeg maar wat) zie ik een prijs van nog geen 500 euro terwijl een ticket voor juli 2011 al 1000 euro kost. Vlak voor vertrek gaan de prijzen weer omlaag, zeggen jullie, dus dacht ik : "dan is in de vliegwereld 2 a 3 maanden voor vertrek zeker "vlak voor vertrek" "Tickets in de zomermaanden zijn sowieso een stuk duurder. Ik weet niet precies hoe de prijzen naar Baltimore zijn, maar voor de meeste bestemmingen is 1000 euro in het hoogseizoen helemaal zo gek nog niet
Als je op de site van de maatschappij zelf kijkt, zijn tickets een uur na middernacht goedkoper dan aan het einde van de dag. De annuleringen/reserveringen die niet bevestigd zijn, worden uit het systeem gegooid.

Heeft me op 1 dag ook wel eens ¤300 gescheeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven