Van co-sleeping naar peuterbed

02-09-2010 12:23 55 berichten
Mijn zoon is nu 22 maanden en zo langzamerhand wordt het wel welletjes met co-sleeping. In december komt nr. 2 en ik heb gewoon meer ruimte in bed nodig. We hebben het ledikant omgebouwd tot peuterbedje. Z'n middagslaapje is geen probleem. Meneer kan rustig 3 uur in zijn bedje slapen, maar zodra het donker wordt begint het. Ik krijg hem gewoon niet naar bed. We hebben een vast avondritueel. Ook hebben we het geprobeerd met overleggen 's nachts. Dat heeft een week gewerkt. Slaapprogramma's geprobeerd, heeft ook heel even gewerkt. Ik zit er nu aan te denken om mijn man tijdelijk in zijn kamer te laten slapen zodat als hij wakker wordt hij een vertrouwd iemand ziet en het dan geleidelijk afbouwen.

Of moet ik hem maar cold-turkey in zijn eigen bedje leggen als ik straks thuiskom uit het ziekenhuis? Dan ben ik bang dat hij zich 'verstoten' voelt door de nieuwe baby.

Wie heeft er tips.

Overigens is co-sleeping ons heel goed bevallen, maar nu is de tijd gekomen dat hij in zijn eigen bed slaapt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yraatje schreef op 02 september 2010 @ 14:04:

[...]

Stomme vraag misschien (maar excuus: ik ben ontzettend leek), maar hoe lang zou je dat dan vol willen houden?

Een kind moet toch een keer in zijn eigen bed op zijn eigen kamer?Dat moet van de kinderkamerpolitie?
quote:Supersmollie schreef op 06 september 2010 @ 13:58:

[...]

Dat moet van de kinderkamerpolitie?Nee, maar het is op een gegeven moment toch fijn om het bed weer alleen met je partner te delen? Ik denk dat in de meeste echtelijke bedden 's avonds 's nachts ook wel eens gevreeën wordt, en daar hoeft een twee-jarige toch niet perse bij te zijn?
Dat kan ook wel op andere plekken dan het echtelijk bed.
quote:Supersmollie schreef op 06 september 2010 @ 13:58:

[...]

Dat moet van de kinderkamerpolitie?

Mijn dochter heeft heel lang bij mij in bed geslapen. Ze is nu 3,5 en ze slaapt nu alweer een hele tijd in haar eigen bed. Eigenlijk zonder echte problemen gegaan. Ik had het al veel eerder geprobeerd tot grote frustratie want ze houdt huilen echt heeel lang vol en liet zich gewoon uit het ledikant kletteren.

Nu vind ik haar nog steeds af en toe in mijn bed als ik naar bed ga of als ik wakker word maar daar kan ik mee leven.

Ik heb dochter gewoon in haar eigen bed gelegd. Verhaaltje voorgelezen en naar de huiskamer gegaan. Níet de slaapkamerdeur dichtdoen werkt hier heel goed.
Het Viva forum is papaja.
Tuurlijk Sientje, dat snap ik ook. Maar dat betekent toch niet, dat het niet ook in bed kan? En sommige stelen prefereren het bed nu eenmaal boven andere plekken. Zo gek is dat nu toch ook weer niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven