Outsiders

24-05-2010 13:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom hier gezellig kletsen over wonen in het buitenland.

Waar woon je?

Wat doe je er?

Wat mis je aan Nederland?

Wat niet?
Ik ben er weer!

Het was echt geweldig.

Heerlijk weer gehad en zelfs dolfijnen en walwissen gezien.

Nu weer aan het werk en gigantisch druk gelijk.

Kym, wat geweldig dat je die baan hebt! Helemaal super.

En vandaag gelijk al een shoot!

Spannend. Succes. Ik ben oprecht jaloers!

Pinkeltje, dat klinkt allemaal erg gevaarlijk.

Vind het altijd moeilijk om daar een oordeel over te vormen.

Ik ben echt al over de hele wereld geweest, in de meest afgeleden landen en in de grote wereldsteden, en er is mij nog nooit iets gebeurd. Wel ben ik in Nederland al 3x overvallen!

Toch zou ik er niet voor kiezen om in land als Venezuela te gaan wonen, of op een eiland als Isla Margerita.

Het risico is me daar te groot.

Als ik reis, ik ga vaak backpacken, dan zorg dat ik voor het donker is, de grens over ben en op plaats van bestemming.

Eenmaal in de stad/het dorp ga ik wel in het donker over straat, tenzij dat echt afgeraden wordt.

Sommige risico's moet je gewoon nemen, want er kan je overal wat gebeuren, maar als het gevaar bijna een garantie is, dan ga ik niet naar dat land of die stad.

Zo ging ik Guetemala City 's nachts niet over straat, dat was echt levens gevaarlijk. Ik hoorde ook verhalen over bussen die werden overvallen, maar daar ben ik wel in gestapt.

Londen is verder een veilige stad gelukkig en ik ga rustig 's nachts alleen over straat.
Vivagirl, welcome back!

Ja, in Europa is het zeker ook erger geworden qua inbraken en overvallen de laatste jaren..maar dat jij in Nederland al drie keer bent overvallen, daar schrik ik toch wel van! Zelf ben ik alleen maar een paar x gezakkenrold daar, ook vervelend, maar het gaat in ieder geval zonder geweld en dat is een groot verschil, vind ik.

Die Canadese vriendin van me is nu dus wel getraumatiseerd, ze zit 's nachts als de kinderen slapen in de woonkamer angstig naar buiten te kijken. Ze heeft een enguitziende hond genomen, een boxer. Ze mist haar man erg, maar hij komt pas in oktober voor een paar weekjes over, ik vind het enorm rot voor haar en ga nu maar extra vaak langs. Zondagmiddag gaan we samen met alle kids zeekayakken, even de zinnen verzetten en wat leuks doen!

Oow ja, Guatemala City..daar heb ik ook goede herinneringen aan, ha ha! We gingen van Antigua naar Panajachel en moesten in die hoofdstad bij een heel creepy busstation vier uur wachten op de volgende bus. Toen gingen we maar wat rondlopen, hadden we beter niet kunnen doen, maar ja. Een soort cantina binnengelopen om wat te drinken en het viel ons al op dat iedereen (er waren alleen maar mannen) zo raar uit hun ogen keken en zo agressief deden. Kwam er eentje naar ons toe die zei: jullie hebben hier niks te zoeken, je zit hier helemaal verkeerd, neem zo gauw mogelijk een taxi weg uit deze buurt. Bleek het een boevenbar te zijn, een soort clubhuis van allemaal cokedealers! Later kan je daar wel om lachen, maar op dat moment....

Overigens is ons in Guatemala geen haar gekrenkt en de bevolking is over het algemeen heel vriendelijk. Wel is het een heel ruig land, ik had ook erge twijfels of we daar wel goed aan deden om daarheen te gaan. Het heeft in ieder geval diepe indruk op me gemaakt.
Welkom terug VG, fijn dat je het goed hebt gehad, ondanks het weer! En zelfs walvissen gezien, geweldig! Heb ik nog nooit en blijft een droom.. (orka's met name!).

Vanochtend op pad gegaan met mijn nieuwe collega , naar de locatie van de shoot. Echter, de modellen bleken niet geregeld te zijn en dus gaan we morgen terug. Heb wat test foto's gemaakt om vast het licht te checken en dat komt goed uit de bus, fijn!

Morgen direct ook nog een andere afspraak, over de cover van het blad, leuk!
Ik zit ook te overdrijven met mijn overvallen, waren inderdaad zakkenrollers, waarvan in een lege zak greep, maar ik voelde het wel, was helemaal verbaasd.

En 1 andere mij wel een duw gaf, dus dat ging niet ongemerkt. En toen had ik net mijn allereerste salaris gekregen die dag! Dus ik was ook nog sneu!

En dit alles gebeurde in Groningen, of all places.

Ik heb al vaker walvissen gezien, in Boston en in New Zealand, maar het blijft machtig mooi!

En ik ben dol op dolfijnen, maar die heb ik wel al heel vaak gezien en ook mee gezwommen (in het wild).

Mijn droom is om te duiken met de walvis haai!

Ga ik echt ooit nog doen.

Gaat lekker met die foto shoot daar!

Ach, wij in Nederland zijn ook veel te veel op regeltjes en veel te veel op tijd.

Ik heb me trouwens in Centraal America verder niet onveilig gevoeld. Maar alle hoofdsteden voor zo ver het ging, ontweken of gelijk doorreizen. En buiten de hoofdsteden was het allemaal goed te doen. Gewoon opletten, zelfde als overal ter wereld.
quote:vivagirl schreef op 02 september 2010 @ 18:31:

Gaat lekker met die foto shoot daar!

Ach, wij in Nederland zijn ook veel te veel op regeltjes en veel te veel op tijd.

Ach ja, het is hier geen Europa. En stiekem vond ik het helemaal niet erg dat het is verschoven naar morgen, nu heb ik de tijd kunnen nemen om de locatie te checken en vast wat proef foto's te maken

Zwemmen met dolfijnen, leuk! Lijkt me bijzonder, nooit gedaan. Wel veel zien zwemmen, in Midden Amerika en India.

Voor de orka's wil ik naar Canada. Oh ik wil echt zo graag naar Canada! Alberta en British Colombia zien!
@Kym, is het blad waar je foto's voor maakt ook te koop hier?

Ben ik nieuwsgierig naar.

@Vivagirl goed dat je een leuke tijd had. Nog 2 weekjes en dan heb je alweer vakantie.

Dolfijnen zijn zo mooi,

en intelligent. Als kind was ik eens op schoolreis in Harderwijk en ik mocht in het bootje met de trainer. Ik mocht de dolfijn zelfs aaien. ....zoiets vergeet je nooit. Hoe was eigenlijk je stukje dat je voor de Times hebt geschreven?

@Sahara_desert ik heb medelijden met je canadese vriendin. Gelukkig heb je tijd om wat samen te doen. Veel plezier zondag!

Ik ga zo naar het werk..net nu het vandaag weer echt zomers wordt..Ik wens jullie alvast een prettig weekend!
Pffff...op m'n laatste clienten aan wachten. Zucht. Steun. Ik ben zielig. Kreun.

Goed, dat was het weer met het geklaag voor vandaag!

Kym, ik zou willen dat ik zou kunnen fotograferen, of in ieder geval, beter dan dat ik nu kan. Gaat op m'n lijstje erbij.

Kun je er je brood mee verdienen? Kan me voorstellen dat dat in een land als waar jij zit lastig is. Alhoewel, het is natuurlijk niet heel erg locatie gebonden. Leuk!

VG, leuk om te horen dat je zo'n toptijd hebt gehad! Lekker even helemaal relaxen en niets doen, heerlijk! Ik gun het je van harte en ben uiteraard helemaal niet jaloers...

Iedereen nog succes met de laatste loodjes van vandaag en voor de gezegenden onder ons met een weekend, enjoy!
Ik wens iedereen ook een fijn weekend! Ik moet zelf morgen werken, schip bezoek, dus is wel leuk werk.

Verder druk, druk, druk. Maar daar hou ik van, dus dat is alleen maar leuk.
Dames, we zakker te ver naar beneden!

Iedereen lekker aan het genieten van hun weekend?

Ik wel.

Gisteren op de Celebrity Eclipse geweest en ik was echt zwaar onder de indruk, zo geweldig mooi.

Zo even naar Harrods, cadeautje voor mijn moeder kopen.

Toen mijn ouders hier op bezoek waren, zag mijn moeder veel mensen met een tasje van Harrods lopen, vond ze zo leuk!

Dus wij ook naar Harrods, maar zelfs een pen was al 8pond, dus ze heeft niks gekocht, maar ze heeft het hele weekend over het tasje van de Harrods gehad. Dus nu ga ik maar heen en er eentje voor haar halen!

En dan snel weer naar buiten, want ik vind het een winkel van niks. Op zich prachtig mooi om rond te kijken, maar niet om iets te kopen. Zo ontiegelijk duur!!!!!!!
Nu de meiden er weer zijn heb ik niet zoveel tijd meer spontaan even te schrijven, maar ik ben er nog wel hoor!
Hey hallo, ook weer even een teken van mij. Alles gaat goed, maar heb niet bar veel te melden geloof ik.. Het regent nog steeds, ik heb inmiddels een officiele titel bij het magazine en de tweede opdracht staat voor de deur (vandaag de locatie gekozen) (oh, het blad wordt niet in NL verkocht nee, wel in Amerika en andere Afrikaanse landen).

Verder ben ik veel aan het lezen, heerlijk is dat. Een boek van Renate Dorrestein gelezen 'verborgen gebreken' en vanavond ga ik de verfilming ervan kijken, ben benieuwd!

VG, heb je kunnen slagen voor een tasje voor je moeder?

SD,, hoe is het met jou? Ook druk nog steeds zeker door de afwezigheid van je collega?

Heidelberg, hoe hebben je kinderen het gehad met opa en oma?
Hier ook weinig nieuws.

De ondergrondse staakt vanaf vanavond, dus dat wordt met een omweg naar het werk morgen.

Ik ben geslaagd voor mijn moeder. Ik hoop dat er blij mee is.

Kym, je hebt nu zelfs een officiele titel?

*ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers*
Fijn VG, ze vindt het vast een leuke verrassing. Je gaat al bijna naar NL he?

En ach, dingen gaan hier natuurlijk wel ietsje makkelijker dan wij gewend zijn he? Wat ik hier mag en ga doen, daar zou ik thuis een bult aan ervaring en papieren voor nodig hebben.

En bovendien verdient het niet veel hoor. Maar daar doe ik het ook niet voor.
@Kym, de meiden hadden het heel erg naar hun zin, paardrijden en jonge poesjes maakten hun vakantie onvergeetbaar. Hoe zit het eigenlijk met zo'n ruiterbewijs? Wat moet je daarvoor doen. Ze willen ook graag in NL aan de kust paardrijden en dan heb je zoiets nodig.

Enne, kun je zeggen hoe het blad heet?

@vivagirl, verwen moeders maar hoor. Ze vind het vast prachtig .
Hey, ruiterbewijs houdt zowel een theoretisch als een praktijk gedeelte in. Ik heb het lang, lang geleden behaald en weet niet of alles nog hetzelfde is.

Maar als je op het strand wil rijden, dan gaat er altijd in de meeste gevallen een begeleider mee en dan hoef je geen ruiterbewijs te hebben hoor. Rijden ze al op een manege?

Ik geef je liever niet de naam van het blad, maar als we vriendjes worden, dan mail ik het je door!
Goed om te lezen dat het met jullie allemaal goed gaat!

Hier is het rustig momenteel, qua bezoekers. De paarden hebben lekker vakantie in een weiland van 8 hectare.

Ik doe wat klusjes in en rond het huis. Nou ja, nu zit ik even met thee en laptop op bed, ontspanning moet er ook zijn.

Verder niet heel veel te melden hier, maar een beetje rust is al heel fijn.
Hoi meiden,

Geweldig dat jullie de stap hebben gezet om naar het buitenland te vertrekken!

Ik ben zelf een halfjaar in zuid-afrika geweest voor stage en zou graag terugwillen, maar ben bang dat het niet lukt, dat ik iedereen teveel ga missen enzo.

Als het mag lees ik rustig mee met jullie topic!
In Zeeland kun je ook zonder begeleiding op het strand paardrijden. Ervaring hebben ze allebei, ze zijn begonnen met voltigeren en rijden nu eigenlijk alleen in de vakanties.

Misschien moeten ze samen op paardevakantie en dan kijk ik of het ruiterbewijs incl. is. Een idee voor de herfstvakantie.

@Sahara_desert geniet maar lekker van je rust en je kopje thee!
Hoi Karen,natuurlijk mag je mee lezen en ook mee schrijven hoor, we zijn geen exclusief clubje.

Ik ga over 10 dagen naar Nederland en barst bijna uitelkaar van de opwinding.

Mijn broer zijn vriendin staat op knappen, de baby kan ieder moment geboren worden, hartstikke spannend.

En natuurlijk mijn vriend eindelijk weer zien!

Ik krijg zin in paardrijden van al jullie verhalen.

Dat voegen we toe aan onze meet, gaan we lekker paardrijden met z'n allen
Hey SD, lekker dat je het even wat rustiger hebt of niet! Geniet er maar van. Gaat het een beetje met je Canadese vriendin trouwens? Kan me voorstellen dat ze echt niet meer lekker woont daar..

Em Heidelberg; om je ruiterbewijs te kunnen halen moet je toch wel een beetje ervaring hebben. En die ervaring 'onderhouden' is altijd goed; is het geen idee dat ze wekelijkse lessen bij jullie in de buurt gaan volgen? Op die manier zullen ze het snelst leren en komen ze er ook achter is of het een hobby is voor langere tijd..

Karen, welkom! Natuurlijk kun je meelezen, schrijf ook gerust mee, is gezellig !

VG; jaaaa bijna naar NL EN vriend weer zien! Wat leuk he! kan me voorstellen dat je echt heel enthousiast bent en er naar uitkijkt! Hoe lang blijf je daar dan en waar logeer je?
We blijven 16 dagen en we slapen gewoon bij mijn ouders.

Maar ik wil ook nog paar dagen wat leuks met hem doen. Iets leuks in Nederland.

Amsterdam kent hij al. Dus ik zat te denken aan Scheveningen ofzo. En dan lekker luze hotel.

Het is ook de bedoeling dat we naar Schiermonnikoog gaan, maar dan moet het weer wel mee zitten.

En gewoon veel tijd met mijn familie en vrienden door brengen, en de baby natuurlijk, hopelijk komt ze op tijd!! Spannend.

Ik ben al 2x tante van mijn zus haar kids, maar nu krijgt mijn broertje een baby. Tante zijn is het leukste wat er is! (als ze vervelend zijn, breng ik ze lekker terug )

Ik mijn neefje en nichtje natuurlijk verschrikkelijk, maar ik heb een ontzettend goeie band met ze. Ik ben ook hun lievelings tante( of zouden ze dat alleen zeggen om de vele cadeautjes die ik altijd mee breng?) En ik heb er ook echt alles voor gedaan om er bij te zijn toen ze geboren zijn.

En ik heb een super goeie band mijn zus, dat helpt denk ik ook. En ze zijn dol op mijn vriend, ook al hebben ze hem nog maar 1x gezien!

Hoe is het weer bij iedereen?

Zomer is voorbij! Hier lijkt het wel herfst. Regen, wind, storm....

Bah!

Ik wil zon.

Ik ben in December vrij, dus wil er dan tussen uit. Maar dat zal wel weer Macedonie worden.

Mischien kan mijn vriend vrij krijgen en dan gaan we lekker ergens naar de zon.

West Afrika? Trindad & Tobego? Suriname? China?

Wiet weet.......
@Kym, de ene speelt waterpolo (2xper week + wedstrijden) de andere voetbal (dito) . Maar ze zijn ook verzot op paarden, alle dieren eigenlijk, spinnen en slakken etc. incl..Dus paardrijles zit er niet in. Nou ja kan altijd nog..

@Karen, gezellig dat je ons gevonden hebt!

@vivagirl hier is het ook pokkeweer, dus je bent niet alleen..

Misschien kan je lekker met je vriend naar zo'n overdekt zwemparadijs met sauna, massage...solarium...cocktails...
Spinnen en slakken?

Slakken gaan nog wel, en zijn best lekker om te eten. Maar spinnen , brrrrrrr, krijg ik de kriebels van.

Zoeken je dochters die buiten op en komen ze de spinnen dan showen? Of wat moet ik me daar bij voorstellen?

Zwemparadijs met sauna en massage klinkt wel lekker.

Maar ook prijzig. Maar wel een leuk idee.

Eens even googlen.
Lekker hoor VG, je naderende vakantie. Erg leuk om je familie weer te zien en natuurlijk ook je vriend! Treffen jullie elkaar in NL, je vriend en jij?

En inderdaad, zo'n zwemparadijs is ook niet zo'n slecht idee. Zeker met het weer in NL kan het heerlijk zijn dan een hele dag te relaxen daar! Hoeft toch niet zo duur te zijn?

Heidelberg, ik snap dat als je kinderen al fanatiek met andere hobby's bezig zijn, het paardrijden misschien maar even moet wachten. Wie weet later een keer!

Ik ben net weer gebeld om op pad te gaan voor een shoot. Ik zou er haast druk mee worden! Het gaat nu om foto's van een plek waar ze ijs zelf maken en verkopen, ben er zelf nooit geweest. Ben benieuwd.
Alweer een shoot?

Gaat goed man!

(*ben nog steeds niet jaloers hoor*)

Zwemparadijs is ook niet duur, maar massage e.d. wel. Maar ik weet eigenlijk helemaal niet of mijn vriend daar van houdt.

Zwemparadijs is wel leuk, kunnen we de kids van mijn zus mee nemen.

Vriend en ik komen bijna tegelijk aan in Nederland. Ik 20 minuten eerder.

Zit alleen te twijfelen waar we elkaar moeten treffen.

Bij de bagage band denk ik maar.

Ik kan toch naar zijn bagageband lopen? Er zijn toch niet 2 verschillende?

Ik zal eens even op Schiphol googlen.

Laatste keer dat hij kwam hoefde hij niet eens door paspoort controle, was al in Ljubljana gebeurd. Zal nu wel weer zo zijn.

Ik moet wel door controle, aangezien ik vanuit Engeland kom (en Engeland doet net alsof ze niet bij Europa horen).

Ik kan hem natuurlijk ook gewoon bellen.

Hij heeft nog een Nederlandse sim van de vorige keer, maar dat is meer dan een jaar geleden, dus ik vraag me af of die nog werkt........

Zo ontiegelijk veel zin in.

Normaal ben ik helemaal niet zo happy als ik naar Nederland ga, gewoon leuk, verder niet bijzonder. Maar nu mijn vriend mee komt en ik ieder moment tante kan worden, is het super spannend. Sprak mijn zus net nog en die was nog bij ons schoonzusje geweest en mijn zus had het gevoel dat het dit weekend wel eens kon komen. En ik droom er ook al 2 nachten over. Wie weet.

Mijn schoonzusje ziet ontzettend tegen de bevalling op. Best sneu. Ze is ook nogal jong. Mischien dat het daar mee te maken heeft. Ze is echt bang voor de pijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven