Outsiders

24-05-2010 13:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom hier gezellig kletsen over wonen in het buitenland.

Waar woon je?

Wat doe je er?

Wat mis je aan Nederland?

Wat niet?
xxx
hh
Hey Pinkeltje, Isla Margharita, oehh la la! Lekker tropisch hoor, en zo te lezen vermaak je je prima Heerlijk toch juist dat je er voor je gevoel als een slons bij kunt lopen en het niemand iets kan schelen! Dat heet een lekker vrij leven!

In NL let iedereen op elkaar joh.

Ik voel me niet Afrikaans hoor, maar dat is vast geen verrassing . Blijf lekker mezelf en pas me aan waar nodig. Natuurlijk kun je kleine dingetjes overnemen (doe ik van zowel de Afr. als Arabische cultuur, waar ik natuurlijk ook constant mee te maken heb), maar daar blijft het dan ook wel bij

Oh een samenvatting, wel, ik kan vertellen waar iedereen woont, is dat een idee, of stoot ik daar anderen mee voor het hoofd. Dan hoor ik het wel en kan ik het later alsnog wijzigen.

De mensen die regelmatig meeschrijven zijn:

Vivagirl: Engeland

Sahara-Desert: Trinidad &Tobago

Heidelberg: Duitsland

Mrschocolatepitbull: China

MajMaj: Suriname

Pino4: USA (hiervoor Mexico)

En ikzelf: Liberia

Hmm..mag ik dit als het 'regelmatige clubje' beschouwen?

Er zijn meer mensen die hier hebben geschreven en ik hoop van harte dat ze weer mee zullen schrijven, gezellig.

Bij deze ook nog even twee foto's van de hondjes van vandaag en het paardje van een paar dagen terug

Tot later!
Ow Kym die hondjes en dat paardje lijken precies op die je hier hebt en in Midden Amerika ook trouwens!

Wij hebben precies zo 'n hond, Mambo van een jaar, en dat is mijn lievelingshond met een gouden karakter...het is een prima waakhond ook trouwens. Ik zou graag zo'n lief droppie mee naar huis nemen, als ik jou was!

Bedankt nog voor de felicitaties allemaal, ik heb gewoon gewerkt vandaag en het was heel stil, want blijkbaar zijn de scholen weer begonnen en zijn er bijna geen toeristen meer. Zo meteen gaan we een Rice and Beans met Red Snapper eten en wat biertjes drinken, om mijn verjaardag te vieren.

Hee Pinkeltje, leuk dat je ook in de prachtige Caribbean woont, vlakbij mij ook nog...wat je schrijft over het losse levensgevoel, lekker op blote voeten rondbanjeren en cocoloco drinken is natuurlijk heeel herkenbaar, belangrijke reden waarom we hier ooit neergestreken en nooit meer weggegaan zijn.
Hey SD, leuk om jou nog even te lezen op de valreep (wij gaan zo eens op stap). Heb je wel een beetje een jarig gevoel? Heb je cadeautjes gekregen?

Ach en die hondjes, zo lief ja (weet jij dat trouwens of het normaal is; die relatief korte poten en lang lichaam, trekt dat nog bij of is dit een slecht teken?). Ik zou er graag een willen hebben, maar dan? Nu heb ik er alle tijd voor, kan 'm uitstekend trainen, meenemen naar het strand, alles, maar wat als ik een baan krijg waar ik 'm niet mee kan nemen? Of wat als we het land weer even uit gaan (vakantie). Het leven met dieren is hier natuurlijk anders dan in NL en misschien moet ik er gemakkelijker over denken, of toch niet? Wat vind jij?
Ben net terug van m'n mini-verjaardagsfeestje en kan je mooi nog even antwoorden voor ik ga slapen!

Hier is het zo (en dat zullen de Zuid Amerikaanse Outsiders wel kunnen beamen) dat je je huis niet zomaar achter kunt laten om even op vakantie te gaan. Een dagje weg kan wel, maar als je langer gaat dan huur je een caretaker in om op je huis te passen en je dieren te verzorgen. Dat is helemaal niet duur hoor, maar als je het niet doet loop je het risico dat je woning vakkundig is leeggehaald!

Zo weten we dat onze dieren in goede handen zijn (een caretaker is iemand die je vertrouwt). Als ik ga werken, blijven ze in de omheinde tuin achter met voer en water...ik ben wel bijna altijd al om 13.45 uur thuis want dan komt mijn dochter uit school. Een van de honden ligt aan een lange ketting want zij springt over het hek en richt dan een slachting aan onder de kippen van de buren (dat is een kruising van Alaskan Malamute, net een wolf). Een paar keer per week laten we ze rennen op het strand, sommigen gaan ook wel eens mee met de paardentours. Maar op zich is die tuin groot genoeg om lekker in te ravotten. En heb je ook niet heel veel omkijken naar de honden, ook al omdat ze met z'n vieren zijn, amuseren ze zich best. Ze bewaken de boel ook nog uit zichzelf.

Het is natuurlijk wel wat anders als jullie dadelijk weer naar een ander land gaan verhuizen, eigenlijk opnieuw emigreren. Importprocedures voor dieren zijn vaak omslachtig en duur, en dan zit er vaak niks anders op dan ze bij andere mensen onder te brengen, snif...ze worden wel 15 jaar ofzo, daar moet je je wel vantevoren bewust van zijn.

Zelf zou ik me een leven zonder dieren (en dan vooral honden) echt niet voor kunnen stellen. Binnen drie weken nadat we hierheen verkast waren, zaten we al bij een fokker en hebben we twee pups gekocht. Nooit spijt van gehad, maar we zijn wel huiselijke types geworden, die niet veel meer rondreizen momenteel en daar passen honden prima bij.

Honden zijn hier vaak wel lelijker van uiterlijk dan Europese rashonden. Te korte of te dunne poten zie je heel veel en grote toeters van oren. En maffe kruisingen van straathond met chihuahua, zo een heb ik er ook en ze heet Coyote! Maakt mij niet zoveel uit, als ze maar een goed karakter hebben en gezond zijn. Honden zijn leuk....
Goedemorgen!

Nou, ons stapavondje was geslaagd, altijd goed om er even uit te zijn.

SD, het is waar allemaal wat je noemt en dat maakt toch dat ik denk dat we het niet moeten doen, een hond nemen; wij hebben geen grond om ons huis, betekent dus dat we er altijd uit moeten om 'm te laten rennen. Niets mis mee, want nu heb ik alle tijd, maar wat als de situatie verandert of inderdaad, als we niet in het land zijn? Dan moet een ander het maar doen? Er zijn geen caretakers hier, en als ik al iemand kan vinden, dan werkt diegene ook vaak de hele dag..

Het risico is te groot vind ik en ik wil wel optimaal voor een dier kunnen zorgen als ik het heb. Mijn vriend boeit het allemaal niet zo, die zegt; ach, neem er een en we zien wel hoe het gaat. Enerzijds heerlijk nuchter, anderzijds iets wat ik niet zou kunnen. Want als het niet blijkt te lukken, dan moeten we weer een ander adres vinden. Ook niet fijn.

Pff, maar zo jammer. Want ik mis de dieren om me heen enorm.

Voor vandaag heb ik geen plannen, vriendlief is druk met een container bij zijn zaak uitladen die gister is gearriveerd na een lange scheepstocht. En ik blijf nog even lekker in bed liggen!
Vandaag ook voor het eerst in weken lekker uitgeslapen...om 7.33 uur werd ik spontaan wakker, maar dat is voor mij lang slapen.

Daarna even naar de boerenmarkt om groenten voor de hele week in te slaan, zondag is mijn vrije dag namelijk.

's Middags gezwommen in zee en lekker liggen bakken in het zonnetje, zalig. Helemaal zondoorstoofd en meteen relaxed voel ik me nu. Nu ga ik een grote pan spaghetti bolognese maken, het lievelingskostje van man en kind. Ik lust het ook wel graag, hoewel ik eigenlijk meer een rijsteter ben.

Bon Siman! Of alvast een fijne week wens ik iedereen toe, in het Papiamentu.
Wat is er veel gebeurd dit weekend. Een Outsider erbij, heel erg leuk Pinkeltje18,dat je ons gevonden hebt. Terwijl het weer hier zo miserabel is geniet ik van zonovergoten verhalen.

Nog gefeliciteerd Sahara_desert. Je had een lekker relaxed weekend las ik super!

Wij waren op een wijngoedfeest met veel wijn en lekker eten. We sliepen bij onze vrienden(geen Duitsers zij is Indisch hij Canadees, eigenlijk heb ik heel weinig Duitse vrienden) . Zaterdag heel erg veel wijn gedronken, maar ik was niet alleen en het was heel erg gezellig.

Mijn leven is niet zo exciting als dat van jullie. Ik was destijds ook niet van plan om in Duitsland te blijven, maar nu ben ik er al 16 jaar. Met 44 geloof ik de oudste outsider totnutoe.

Vivagirl is op cruise, hopelijk heeft ze niet teveel regen, al maakt dat niet veel uit als je op zo'n schip bent denk ik.

Lekker een hele week zonder kinderen, die zijn met oma en opa (van mijn mans kant) op vakantie.
Joehoee!

SD, hoe is je spaghetti geworden? Man en kind genoten?

Lekker relaxed weekend heb je gehad, nu weer aan de bak. En je staat er nog steeds in je eentje voor he? Heb je veel ritten deze week? Hoeveel ritten doe je eigenlijk op een dag, of verschilt dat enorm?

Heidelberg, jij even aan het genieten van de rust zo zonder kinderen dus . Wonen opa en oma ver weg of niet of zijn ze met z'n allen echt het land uit?

Ben ook benieuwd hoe VG het heeft. Regen maakt vast niet heel veel uit, genoeg entertainment inside!

En ik, ik ben vandaag heel erg blij; heb het gesprek gehad met de mensen van dat magazine en van beide kanten zien we het helemaal zitten! Eerste opdracht is binnen en morgen ga ik er weer heen om dingen meer door te spreken. Ik vind het zo ontzettend gaaf! Ook al krijg ik weinig betaald, ik denk dat ik blij mag zijn hiermee, wie weet welke deuren het nog meer zal openen.
Super Kym! Heb je goed gedaan!! Het begin is er nu, dus kan je laten zien wat je kan. En wat ik gezien heb is het heel wat.

Veel rust heb ik niet, we zijn aan het behangen...De kinderen zijn momenteel in het zwarte woud (Schwarzwald oftewel black forest).

Oma en opa wonen (helaas) ook hier. Maar de hele bups is weg. Geen gezeur dus (je hebt van die schoonouders en juist..die heb ik).

Ook is er een kollega ziek en of ik niet kan komen (als parttimer heb je altijd tijd) dus ben ik voor vr en za ingepland. C'est la vie.

Het weer is hier sowieso miserabel, het lijkt wel al herfst. Dan zou ik ook het liefst cocoloco drinken ( weet niet precies wat het is, maar de naam is veelbelovend) en op mijn blote voeten over het strand banjeren.

Helaas pindakaas.
Weekend weer overleefd!

Ach HB, ik heb ook helemaal geen exciting leven hoor...ik zit hier namelijk achter m'n computer te balen dat ik geen truffel olie in huis heb en ook niet weer waar ik die kan halen. Dat betekent dat ik m'n favoriete pasta dus niet kan maken. Really, nothing exciting at all.

Nee, ik weet heus wel dat mijn leven heel leuk is en dat vind ik heus zelf ook wel, alleen, als je er midden in zit, besef je dat niet zo goed he?

Kym, jij vroeg toch wat de haken en ogen aan de opdracht waren? Nou, zonder te veel in detail te treden, is het organiseren van een feest in deze stad (en dan helemaal met Nieuwjaar en dan nog eens helemaal dit jaar - beetje vaag, I know!) echt heel moeilijk. Er is zo veel keuze, er wordt zoveel georganiseerd, om vooral maar niet onder te doen voor de rest. We moeten er dus gewoon eens goed over na denken.

SD, het is Trinidad&Tobago dag vandaag op mijn werk. Ga even niet vertellen waar ik dan precies werk, want dan kan ik net zo goed m'n naam en adres hier op de site gooien, maar als je even teruggaat in m'n berichten staat het vast wel ergens. Even googelen op groot evenement hier en dan begrijp je het vast vanzelf! Ga zo even langs, ze schijnen allemaal performances te hebben!

Blah...dit is mijn eerste dag van de werkweek en ik wil me toch graag naar huis. Truffel olie kopen! En dan nog 1 keer zeggen dat ik een exciting leven heb!
Gefeliciteerd Kym! Hartstikke goed van je!

Hier weinig bijzonderheden...same old ..
Come fly with me on a jetplane
song? of...shit?

http://www.youtube.com/watch?v=3cHsNnDfmDs
Ik zit een typhoon! Gebeurt ieder jaar, en je merkt er eigenlijk niks van.

Grappig, dit onderscheidt de newbies van de vastgeroesten...de newbies zijn eerst helemaal hyper en daarna een soort van teleurgesteld dat je er niet meer van merkt en de vastgeroesten die balen gewoon dat het zo hard regent!
Hier schijnt eindelijk weer de zon. Daar word ik vrolijk van.

Ben jij een een newbie of vastgeroest Mrs ChocolatePitbull? Of zit je er tussenin.
Wat is het hier rustig vandaag...
Ja zeker, we missen onze Topic Opener het Vivameisje...die is heerlijk aan het cruisen tussen Ierland en Engeland, hopelijk een beetje mooi weer daar. Het was geen beste zomer daar, geloof ik...

Hier is het ook september en daarmee is het toeristenseizoen wel weer voorbij, want de scholen enzo zijn weer begonnen. Wel is het heel mooi weer hier, want de kleine regentijd is voorbij en het duurt nog een week of 7 voordat de grote regentijd begint * wel regent het bijna elke nacht, maar dat is OK. Het moet hier ook regenen, want het heet natuurlijk niet voor niets tropisch regenwoud, die groene jungle hier.
xx
jjj
Typhoon overleeft....vind het altijd maar vervelend, al die regen. Dus ja, officieel vastgeroest!

Wat een nare berichten Pinkeltje! Opa overleden, mensen om niks vermoord... Het is jammer dat dit je eye-opener moet zijn, maar het is wel goed dat je je een beetje bewust wordt van het gevaar. Alhoewel het natuurlijk ook wel z'n charme heeft om lekker onbevooroordeeld en vrij ergens rond te huppelen.

SD, kan me voorstellen dat het even heel lekker rustig is, nu al die toeristen weg zijn. Even een paar dagen lekker bij komen, wel verdiend zou ik zo zeggen!
...
anoniem_79936 wijzigde dit bericht op 02-09-2010 05:18
Reden: Nou gewoon, 1 keer vond ik wel genoeg!
% gewijzigd
Ha Pinkeltje, het regent hier idd enorm veel, nu alleen maar 's nachts...wat ik een enorm gezellig geluid vind op die zinkplaten daken, heerlijk als je op bed ligt (als tenminste je dak niet lekt dan, maar dat is hier gelukkig dik in orde). Venezuela heeft meer een tropisch droogteklimaat, nietwaar?

Tja, de criminaliteit is hier de laatste jaren ook enorm gestegen, hoewel het nog net geen Zuid Amerikaanse toestanden zijn. Port of Spain is natuurlijk een kinderspeeltuin vergeleken met Caracas, Bogota, Sao Paulo, Mexico Stad..Dat neemt niet weg dat ook hier flink geroofd en gemoord wordt. Een jaar geleden is een flinke bende opgerold en het was daarna relatief een poosje rustig (woon in een dorpje met 3000 inwoners, maar vaak ook nog datzelfde aantal bezoekers, waar de boeven het vooral op gemunt hebben). Maar nu zijn er pasgeleden bewoners in hun huis overvallen.Een Canadese vriendin van me is daar een paar weken geleden het slachtoffer van geworden, heel akelig. Zij woont met haar drie kinderen in een vrij afgelegen huis, haar man is in Canada om geld te verdienen. Overvallen door man met machete die laptop, geld en kostbaarheden meegeroofd heeft. Heel laf.Bij de dierenarts is laatst hetzelfde gebeurd, zo'n plasmascherm TV hebben ze van hem gestolen

Wijzelf zijn ook al slachtoffer geworden van straatroof en inbraak, maar niet in dit dorp. Ik geloof dat de locals denken dat wij expats een soort yuppies zijn, omdat we een computer en een motor hebben. Gouden sieraden heb ik ook nog, maar die laat ik wijselijk thuis, net als geld en andere kostbaarheden.

Maar we zijn helemaal niet rijk, leven gewoon van paycheck naar paycheck...lage middenklasse ongeveer, naar Nederlands idee. Maar relatief gezien, het gem. inkomen per gezin is hier maar $ 500 per maand en er is dus veel armoede, hebben we het natuurlijk goed en dat hebben die boeven feilloos in de gaten. Heb daar zelf enorm aan moeten wennen, dat je hier blijkbaar een soort schietschijf voor het criminele element bent.

Ik los het op door in mijn werkkleren (zit in de paarden) boodschappen te doen, goedkope schoenen te dragen, een barrel van een fiets te rijden en werkelijk nooit flitsende gadgets, bankbiljetten of sieraden te dragen. Daar steek je mensen ook nogal de ogen mee uit, want die hebben daaar geen geld voor. Een beetje go local downdressen helpt al veel.

Maar vervelend blijft het wel en het schaadt ook enorm de economie, vooral het toerisme. Als het ergens niet veilig is, staat dat in no time in geuren en kleuren op internet en dan blijven de mensen dus wel weg. En het vertrouwen win je als land ook niet zomaar weer terug.
@Pinkeltje18, het is wel een verhaal wat je vertelt, vreselijk als het zo dichtbij gebeurd. Wat Sahara_desert doet vind ik echt goed. Zelfs hier in Duitsland loop ik er erg shabby bij. Hier wordt ook veel ingebroken, Roemenen zijn heel brutaal en slaan ook oudjes in elkaar als ze alleen thuis zijn. Maar ook als ik alleen thuis ben heb ik toch ook geen schijn van kans. Ook hier wordt eerst gevraagd wie er voor de deur staat, als ik iemand niet ken doe ik de deur niet open.

Hier in Europa wordt het ook steeds erger, omdat er tussen "arm" en "rijk" een steeds grotere kloof is.

Is vivagirl ook weer back in town?
Hoi,

Wat naar Pinkeltje van je opa, gecondoleerd. Is het nog iets bijzonders/anders, zo'n begrafenis?

Ik las het ja, van die moord op de Nederlander. Lekker dan.

Zou me ook absoluut niet veilig voelen als dit je zomaar kan gebeuren op elk moment van de dag. Ondanks de historie in mijn land, is de criminaliteit hier opvallend laag. Gelukkig. Alhoewel ik van de week nog wel een boze meneer voor mijn auto had (geen idee waarom ie boos was, denk omdat er modder op zijn shirt was gespat toen ik hem passeerde), die probeerde de deuren open te krijgen e.d (gelukkig op slot). Op zo'n moment houd ik wel in gedachten waar mensen toe in staat zijn hier en heb ik dus ook maar plankgas gegeven, niet aardig en gevaarlijk, maar zoiets akeligs gebeurt me hier niet.

Ik herken wat je vertelt SD; het kan hier ook met bakken uit de lucht komen en de locals hier zien elke blanke als wandelende geldmachine. Ik ga me er daardoor echter niet anders gedragen/kleden, dat weiger ik. Dat we geld hebben weet men toch wel.

Ik moet zo gaan voor die shoot, spannend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven