Baas op vacaturesites?
dinsdag 7 september 2010 om 15:07
Hallo allemaal,
Ik werk inmiddels 3 jaar bij mijn huidige werkgever en wil graag een nieuwe uitdaging. Ik ben al aan het rondkijken naar vacatures, maar wil daarnaast ook gevonden kunnen worden. Ik ben bezig om me op vacaturesites in te schrijven. Maar nu vraag ik me af, hoe groot is de kans dat mijn baas mij hier kan vinden? Wie is dat wel eens overkomen? Mijn baas weet namelijk niet dat ik weg wil.
Ik werk inmiddels 3 jaar bij mijn huidige werkgever en wil graag een nieuwe uitdaging. Ik ben al aan het rondkijken naar vacatures, maar wil daarnaast ook gevonden kunnen worden. Ik ben bezig om me op vacaturesites in te schrijven. Maar nu vraag ik me af, hoe groot is de kans dat mijn baas mij hier kan vinden? Wie is dat wel eens overkomen? Mijn baas weet namelijk niet dat ik weg wil.
dinsdag 7 september 2010 om 15:18
De branche waarin in werk is, zo klein, dat wanneer ik mijn cv op sites zet, met mijn werkervaring binnen deze branche, mijn werkgever er direct achter komt. Niet zozeer omdat hij mijn cv eruit vist, maar omdat onze concurrenten (en ook klanten) mijn cv eruit kan vissen en mijn werkgever ervan op de hoogte stelt. Dit is al meerdere malen voorgekomen. Het gaat dan echt als een lopend vuurtje door de branche.
dinsdag 7 september 2010 om 15:23
Je kunt je cv ook geanonimiseerd plaatsen.
En ja het kán. De kans wordt groter naarmate de vijver kleiner wordt (zoals bij moi_eva).
Al zijn recruiters en HR-adviseurs negen van de tien keer een stuk discreter dan direct leidinggevende die belast worden met werving en selectie en op eigen houtje een werkgeversaccount op een vacaturebank afsluiten. En dat laatste gebeurt zeer zelden.
En ja het kán. De kans wordt groter naarmate de vijver kleiner wordt (zoals bij moi_eva).
Al zijn recruiters en HR-adviseurs negen van de tien keer een stuk discreter dan direct leidinggevende die belast worden met werving en selectie en op eigen houtje een werkgeversaccount op een vacaturebank afsluiten. En dat laatste gebeurt zeer zelden.
dinsdag 7 september 2010 om 15:26
Mijn vriend was door zijn vorige werkgever gevonden via zo'n site. Zijn profiel er opnieuw opzetten was dus geen optie. Nadat bekend was dat hij weg zou gaan, heeft hij het profiel er op gezet.
Hij kreeg van niet een werkgever een uitnodiging voor een gesprek, wel van detacheringsbureau's. Ik heb wel eens begrepen dat de meeste werkgevers niet op die manier mensen zoeken.
Mocht je het wel doen. Verander dan 1 keer in de paar weken iets kleins in je CV, zodat hij geupdate wordt. Al is het maar een punt. Je CV komt dan meer onder de aandacht.
Hij kreeg van niet een werkgever een uitnodiging voor een gesprek, wel van detacheringsbureau's. Ik heb wel eens begrepen dat de meeste werkgevers niet op die manier mensen zoeken.
Mocht je het wel doen. Verander dan 1 keer in de paar weken iets kleins in je CV, zodat hij geupdate wordt. Al is het maar een punt. Je CV komt dan meer onder de aandacht.
dinsdag 7 september 2010 om 15:27
Ik werk in een klein bedrijf, waarbij ik de enige ben die deze functie vervult. Als hij al zou kijken, dan zou hij zich wellicht oriënteren of denken aan een vervanger Werving en selectie wordt uitbesteed aan een grotere partnerorganisatie, die mij niet persoonlijk kent.
Het kan dus wel, maar de kans is klein? Ik hoop het! Aan de andere kant, wat zou er gebeuren als hij het ziet?
Het kan dus wel, maar de kans is klein? Ik hoop het! Aan de andere kant, wat zou er gebeuren als hij het ziet?
dinsdag 7 september 2010 om 15:34
D_Q, jouw leidinggevende zou dan wel een werkgeversaccount op de bewuste vacaturebank moeten hebben. Die kosten geld (ze moeten hun geld ergens aan verdienen he!). Hoe groot is de kans dat jouw werkgever de werving op die manier doet, is daar bewijs van doordat je bv zelf zo geworven bent?
En nogmaals: zet je CV geanonimiseerd online. Dan kan men wel jouw werkervaring zien, maar je persoonlijke gegevens en je huidige werkgever worden dan niet genoemd.
En nogmaals: zet je CV geanonimiseerd online. Dan kan men wel jouw werkervaring zien, maar je persoonlijke gegevens en je huidige werkgever worden dan niet genoemd.
dinsdag 7 september 2010 om 15:36
quote:Dancing_Queen schreef op 07 september 2010 @ 15:27:
Aan de andere kant, wat zou er gebeuren als hij het ziet?
Het zou de opening kunnen zijn voor een goed gesprek en misschien kan/wil hij jou meer kansen bieden dan die je nu hebt.
Dat zeggende, waarom ga je geen gesprek met hem aan om te kijken wat de mogelijkheden zijn, bijvoorbeeld qua salaris of opleidingen.
Aan de andere kant, wat zou er gebeuren als hij het ziet?
Het zou de opening kunnen zijn voor een goed gesprek en misschien kan/wil hij jou meer kansen bieden dan die je nu hebt.
Dat zeggende, waarom ga je geen gesprek met hem aan om te kijken wat de mogelijkheden zijn, bijvoorbeeld qua salaris of opleidingen.
dinsdag 7 september 2010 om 15:40
quote:Aubrey schreef op 07 september 2010 @ 15:36:
[...]
Dat zeggende, waarom ga je geen gesprek met hem aan om te kijken wat de mogelijkheden zijn, bijvoorbeeld qua salaris of opleidingen.Helemaal mee eens!
[...]
Dat zeggende, waarom ga je geen gesprek met hem aan om te kijken wat de mogelijkheden zijn, bijvoorbeeld qua salaris of opleidingen.Helemaal mee eens!
dinsdag 7 september 2010 om 15:41
Qua salaris wil en kan hij niet meer. Een opleiding kan wel eventueel, maar ik ben pas afgestudeerd en wil eerst wat werkervaring op doen. Hij kan me voor nu even niet meer kansen geven (hiërarchisch een vrij platte organisatie).
Een goed gesprek kan geen kwaad natuurlijk. En ik denk ook niet dat hij mij op straat zou zetten.
Ik ben zelf geworven door dat bedrijf die de werving en selectie op zich neemt.
Een goed gesprek kan geen kwaad natuurlijk. En ik denk ook niet dat hij mij op straat zou zetten.
Ik ben zelf geworven door dat bedrijf die de werving en selectie op zich neemt.
dinsdag 7 september 2010 om 15:56
Sterker nog, ik ken grote profit multinationals waar ik echt omkwam in de stroperigheid (en politiek) en ministeries en gezondheidszorginstellingen waar men samen sterk in 't werk tot snelle en effectieve besluiten kon komen.
Nummerke, inderdaad, je kan ook op 'niet raadplegen' zetten maar da's niet zo handig als je gevonden wilt worden.
(Wel als je dus alleen maar zelf wilt kunnen zoeken en wilt kunnen solliciteren met profiel).
Nummerke, inderdaad, je kan ook op 'niet raadplegen' zetten maar da's niet zo handig als je gevonden wilt worden.
(Wel als je dus alleen maar zelf wilt kunnen zoeken en wilt kunnen solliciteren met profiel).
dinsdag 7 september 2010 om 17:37
Nee, ik bedoel natuurlijk niet dat je een CV op onvindbaar moet zetten!
Wat je wel kunt doen, is een CV in word oploaden en dan maak je zelf uit wat in dat CV al dan niet zichtbaar is. Je kunt bijv aangeven dat je gewerkt bij een werkgever in sector X ipv dat je hebt gewerkt bij specifiek werkgever Y.
Wat je wel kunt doen, is een CV in word oploaden en dan maak je zelf uit wat in dat CV al dan niet zichtbaar is. Je kunt bijv aangeven dat je gewerkt bij een werkgever in sector X ipv dat je hebt gewerkt bij specifiek werkgever Y.