Hond heeft het koud. Jasje??

07-09-2010 14:32 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn Jack Teckel ligt alsmaar te rillen van de kou. Heeft een heel klein beetje ontstoken oogjes maar lijkt verder ok. Hij lijkt alleen zo'n last te hebben van de kou. Wil eigenlijk niet naar buiten als het regent en heeft een hekel aan in het natte gras lopen met zijn (weinig behaarde) buik.

Nou hebben we deze hond nog niet zo heel lang, ik heb hiervoor golden retriever achtige honden gehad. Nooit last gehad met koud weer. En nou vraag ik me af; moet ik misschien een jasje voor deze hond kopen? Of is dat overdreven en raar? Zijn er hier mensen die hun hond aankleden? Het is nog niet eens ECHT winter en hij lijkt al zo'n last te hebben...
Volgens heeft een hond het niet vaak koud. Ik denk dat je de oorzaak ergens anders moet zoeken.
mijn jack russel vuilnisbak rilt bijna altijd, van opwinding, van eten, van aandacht, van uitlaten..... volgens mij hoort het gewoon bij het ras.
quote:Yraatje schreef op 07 september 2010 @ 15:20:

[...]

Mijn hond hoeft nooit uren op te drogen...

Ik droog haar altijd heel goed af... en met een half uurtje is ze helemaal droog...Die van mij niet, eerst in een handdoek wikkelen, dan afdrogen en dan een uur of 3 drogen.
quote:Flashy schreef op 07 september 2010 @ 16:06:

[...]

Die van mij niet, eerst in een handdoek wikkelen, dan afdrogen en dan een uur of 3 drogen.Da's wel lang zeg!
Mijn jack heeft nog nooit gerild van de kou. Wel toen hij zijn voorpootje uit de kom had en op 3 pootjes liep rilde hij wanneer we thuis waren. Waarschijnlijk stress/pijn maar niet van de kou want het was 25graden buiten.
Toch vind ik het wel erg herkenbaar dat je het vaak ziet bij kleine rassen dat ze (t)rillen van opwinding. Ik zie dit ook wel eens bij een grote hond, maar bij de kleintjes vaker.

Ik vind een jasje afhankelijk van wat je doet met je hond. Is het gewoon een huis-tuin-en-keuken-hond met gewone huis-tuin-en-keuken wandelingen dan lijkt het me volstrekt onnodig.

Is het een sporthond of jachthond die na een prestatie moet wachten en daarna weer moet presteren, dan kan het wel zinnig zijn.

Is het een zieke of oude hond dan kan het ook zinnig zijn.

Is dus (naar mijn mening) afhankelijk van de situatie.

Daarnaast is het de laatste jaren natuurlijk absoluut mode om kleine hondjes aan te kleden. Ga in godsnaam je gang als je dat leuk vindt. De hond zal er ook niets van krijgen en ze wennen er snel aan. Je zal gegniffel krijgen op straat maar doe wat je leuk vindt, het is jouw hond.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Vrienden van ons hebben een Dobermann, die hond staat ook altijd te trillen, terwijl het echt nog niet koud is. Zelfs in de zomer soms. Ik heb wel echt het idee dat het van de kou is (zijn oortjes voelen dan ook altijd koud). Bovendien gaan ze ook heel regelmatig met hem naar de dierenarts (1x in de 3 maand) dus als hij ziek zou zijn geweest, zou de dierenarts dat wel hebben aangegeven.

Overigens heeft deze hond er buiten (ook als het koud is) veel minder last van, maar goed dan beweegt en rent hij ook heel veel. Binnen ligt of zit hij gewoon. Hij gaat ook altijd voor de verwarming staan/liggen (als die aan is), zelfs als die bloedheet is (en ik de verwarming niet langer dan 5 sec aan kan raken.

Tja en een Dobermann een jasje aantrekken doe je ook niet zo snel lijkt me...

Ik heb dus ook niet echt tips voor je.

Overigens rilt onze hond ook wel eens van de kou als het binnen 's nachts onder de 17 graden komt.

Daarnaast gaat hij ook trillen als hij heel nerveus is, maar ik kan heel erg makkelijk het verschil zien.

Ik las hier een paar keer dat honden bijna niet trillen van de kou, daar ben ik het dus niet mee eens, of in ieder geval heb ik hele andere ervaringen of de honden die ik ken zijn uitzonderingen?
quote:Spijker schreef op 07 september 2010 @ 19:01:

Ik vind een jasje afhankelijk van wat je doet met je hond. Is het gewoon een huis-tuin-en-keuken-hond met gewone huis-tuin-en-keuken wandelingen dan lijkt het me volstrekt onnodig.

Is het een sporthond of jachthond die na een prestatie moet wachten en daarna weer moet presteren, dan kan het wel zinnig zijn.

Is het een zieke of oude hond dan kan het ook zinnig zijn.

Is dus (naar mijn mening) afhankelijk van de situatie.

Ik vind het ook gewoon nuttig als hond het constant koud heeft, ik vind dat namelijk best zielig.

Nou ben ik zelf ook een enorme koukleum en vind ik het echt ellendig om het koud te hebben. Dus als ik dat met een kussen/deken/jasje bij de hond kan voorkomen, zou ik dat gewoon lekker doen
Mijn Jack rilt ook regelmatig en hij heeft het echt niet koud!

Hij wil ook niet naar buiten met regen/harde wind. Geen jasje aan gaan doen hoor, dan kan hij er in de winter echt niet meer tegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven