Jordanie
dinsdag 7 september 2010 om 15:50
Weet iemand of je 's nachts met een taxi naar Amman kan vanaf het vliegveld? Ik kom om 3u 's nachts aan, maar het hotel bij het vliegveld wordt echt compleet afgekraakt overal en is best prijzig, dus ga liever meteen naar de stad voor een hostel. Weet alleen niet of ik deze gok kan nemen en daar wel kan komen in the midle of the night! Iemand ervaringen?
dinsdag 7 september 2010 om 15:57
Denk je dat ze dat bij alle hotelletjes in Amman doen? Dat kan ik namelijk nergens op de hotelsites vinden.. Dat Golden Tulip hotel bij het vliegveld zorgt wel voor een busje die je op komt halen, maar je zou de recensies eens moeten lezen! Dacht eerst: ach voor 1 nachtje is dat niet zo'n ramp, maar voor 100 euro vind ik dat toch een beetje zonde.. Hoop dat iemand een hotelletje in Amman stad weet waar iemand je ook op kan komen pikken!
dinsdag 7 september 2010 om 16:00
dinsdag 7 september 2010 om 16:01
Oh hele goede tip ainne! Niet aan gedacht, vond dit:
Airport Taxi: Taxi's operate 24 hours a day. Prices are fixed, and are posted near passenger's buildings, on the tickets sold to passengers. For booking please call: Tel. 962 6 (4451302)
Airport Express Busses: Busses operate between Abdali (Mid town) and the airport. Busses depart every 30 minutes from 7am to 10pm, and every 60 minutes from 10pm to 7am. Ticket costs (subject to change): Passenger : JD. 1.500 Luggage: JD. 0.250/piece.
Relaxed! En dankje Jody, ga er eens naar kijken! En de lonely planet is onderweg
Airport Taxi: Taxi's operate 24 hours a day. Prices are fixed, and are posted near passenger's buildings, on the tickets sold to passengers. For booking please call: Tel. 962 6 (4451302)
Airport Express Busses: Busses operate between Abdali (Mid town) and the airport. Busses depart every 30 minutes from 7am to 10pm, and every 60 minutes from 10pm to 7am. Ticket costs (subject to change): Passenger : JD. 1.500 Luggage: JD. 0.250/piece.
Relaxed! En dankje Jody, ga er eens naar kijken! En de lonely planet is onderweg
dinsdag 7 september 2010 om 16:03
dinsdag 7 september 2010 om 16:10
Ja wil ook zeker iets reserveren hoor voor de 1e nacht! Maar wat mijn ervaring is, is dat het altijd wel los loopt! Alleen toch spannend als je nog lekker op de bank zit in het goed georganiseerde Nederland, dus ben gewoon heel benieuwd of er iemand is die 's nachts aankwam en een taxi heeft gespot. Maar dat Palace hotel van Jody is echt een goede tip!! Thanx!! Dat geeft al wat meer zekerheid
dinsdag 7 september 2010 om 16:11
dinsdag 7 september 2010 om 16:56
dinsdag 7 september 2010 om 17:06
quote:germanwings schreef op 07 september 2010 @ 17:00:
We zijn gewoon met de taxi vanaf het vliegveld naar ons hotel gegaan, niks moeillijks aan, nisk van te voren geregeld (zijn we niet zo van ).Als je samen reist (bij voorkeur met 'n man) kun je idd 'n gokje wagen. Als vrouw alleen pas ik toch liever op in dat soort landen.
We zijn gewoon met de taxi vanaf het vliegveld naar ons hotel gegaan, niks moeillijks aan, nisk van te voren geregeld (zijn we niet zo van ).Als je samen reist (bij voorkeur met 'n man) kun je idd 'n gokje wagen. Als vrouw alleen pas ik toch liever op in dat soort landen.
dinsdag 7 september 2010 om 18:02
My werd aangeraden altijd een visite kaartje van het hotel bij je te hebben. Daar staat alles in het Arabisch op en dat kunnen de taxi chauffeurs wel lezen.
Ik heb me geen moment onveilig gevoeld in Jordanie, geweldig mooi land met hele vriendelijke mensen.
Maar net als in ieder land, ben ik als vrouw alleen en 's avonds laat op mijn hoede.
Ik heb me geen moment onveilig gevoeld in Jordanie, geweldig mooi land met hele vriendelijke mensen.
Maar net als in ieder land, ben ik als vrouw alleen en 's avonds laat op mijn hoede.
dinsdag 7 september 2010 om 19:20
als vrouw alleen midden in de nacht in 'n taxi vind ik in geen enkel land 'n prettig idee
Overigens viel mij in Jordanie de sociale controle door de oudere generatie positief op. Als je op 'n marktje loopt en 'n jonge gast loopt onbehoorlijk naar je te kijken (ook al loop je netjes in lange broek en schouderbedekkend shirt) worden die door oudere mannen daarop aangesproken.
Jongere mannen zijn overigens wel van 't lastig vallen. Op openbare stranden moet je dus niet zijn. Ga naar 'n beachclub of hotel met privéstrand.
Overigens viel mij in Jordanie de sociale controle door de oudere generatie positief op. Als je op 'n marktje loopt en 'n jonge gast loopt onbehoorlijk naar je te kijken (ook al loop je netjes in lange broek en schouderbedekkend shirt) worden die door oudere mannen daarop aangesproken.
Jongere mannen zijn overigens wel van 't lastig vallen. Op openbare stranden moet je dus niet zijn. Ga naar 'n beachclub of hotel met privéstrand.