Droge nagels
woensdag 8 september 2010 om 11:31
De laatste paar jaar worden mijn nagels steeds droger en beginnen er 'laagjes' los te komen aan de nagelrand. Nagelverharder maakt de zaak alleen maar erger. In feite is het begonnen na het gaan gebruiken van nagelverharder. Daar ben ik dus maar mee opgehouden.
Ik heb geen droge huid of droog haar.
Zoiets dus:
Er zijn veel producten tegen, maar wie heeft ervaring met een goed middel?
Ik heb geen droge huid of droog haar.
Zoiets dus:
Er zijn veel producten tegen, maar wie heeft ervaring met een goed middel?
woensdag 8 september 2010 om 12:45
woensdag 8 september 2010 om 13:01
quote:Wintermuts schreef op 08 september 2010 @ 12:36:
en geen nagellakremover met aceton erin gebruiken.
als je een actieve zwemmer bent: voor dat je het zwembad ingaat vaseline op je vingers smeren.
Zo, dat was het wel mijn kennis over droge nagels Nee, geen ijzertekort. Ik gebruik geen remover met aceton, en heb een ongelooflijke hekel aan zwemmen, vooral in zwembaden. Heel af en toe in zee, maar da's alweer een tijdje geleden.
en geen nagellakremover met aceton erin gebruiken.
als je een actieve zwemmer bent: voor dat je het zwembad ingaat vaseline op je vingers smeren.
Zo, dat was het wel mijn kennis over droge nagels Nee, geen ijzertekort. Ik gebruik geen remover met aceton, en heb een ongelooflijke hekel aan zwemmen, vooral in zwembaden. Heel af en toe in zee, maar da's alweer een tijdje geleden.
woensdag 8 september 2010 om 13:02
quote:EvelineAMFI schreef op 08 september 2010 @ 12:29:
Hallo, wij zijn 4 studenten van het Amsterdam Fashion institute en wij zijn bezig met een onderzoek naar het winkelgedrag van vrouwen boven de 40 jaar. We zouden het heel erg op prijs stellen als jullie deze enquete voor ons zouden willen invullen: www.thesistools.com/web/?id=150930
Alvast heel erg bedankt!
Hé! Rot op uit mijn topic!
Gewoon even zin in...
Hallo, wij zijn 4 studenten van het Amsterdam Fashion institute en wij zijn bezig met een onderzoek naar het winkelgedrag van vrouwen boven de 40 jaar. We zouden het heel erg op prijs stellen als jullie deze enquete voor ons zouden willen invullen: www.thesistools.com/web/?id=150930
Alvast heel erg bedankt!
Hé! Rot op uit mijn topic!
Gewoon even zin in...
woensdag 8 september 2010 om 13:08
Fijn, al die reacties!
Voorlopig actieplan:
1. Herome-spul kopen (hebben ze hier bij het kruidvat):
Het lijkt me dat dit een beetje een kleurtje heeft, dus enige camouflagefunctie.
Indien het niet bevalt, het Sally Hansen-spulletje
2. Glasvijl kopen.
3. Nieuwe buffervijl kopen (iets versleten)
4. Elke dag nagelriemen inoliën (mijn nagelriemen zijn trouwens perfect, en de uitgroeiende nagel ziet er volkomen normaal uit, pas halverwege beginnen de problemen)
Zo min mogelijk nagellak gebruiken, voorlopig.
Niet meer gaan zwemmen, afwassen e.d. Aan man over laten (ik zelfs met huishandschoenen nog gevaar!).
Voorlopig actieplan:
1. Herome-spul kopen (hebben ze hier bij het kruidvat):
Het lijkt me dat dit een beetje een kleurtje heeft, dus enige camouflagefunctie.
Indien het niet bevalt, het Sally Hansen-spulletje
2. Glasvijl kopen.
3. Nieuwe buffervijl kopen (iets versleten)
4. Elke dag nagelriemen inoliën (mijn nagelriemen zijn trouwens perfect, en de uitgroeiende nagel ziet er volkomen normaal uit, pas halverwege beginnen de problemen)
Zo min mogelijk nagellak gebruiken, voorlopig.
Niet meer gaan zwemmen, afwassen e.d. Aan man over laten (ik zelfs met huishandschoenen nog gevaar!).
woensdag 8 september 2010 om 13:26
woensdag 8 september 2010 om 19:40
zondag 19 september 2010 om 13:43
Ik gebruik inmiddels ruim een week de hydrating nail gel van Herome gebruikt. Best lekker spul, en de nagels zien er gelijk beter uit. Een maal daags aanbrengen is te weinig, na een keertje handenwassen met zeep is het er weer af (tenminste, dan lijken de nagels gelijk weer uitgedroogd. Ik breng het dus meerdere keren aan, en 's avonds smeer ik de nagels voor het slapen gaan nog een extra in met olie. De 'beschadingen' bovenop moeten natuurlijk uitgroeien.
Hierna ga ik het spul van Sally Hansen eens proberen. Zag dat dat op Ebay.co.uk veel goedkoper (nieuw) te krijgen is.
Hierna ga ik het spul van Sally Hansen eens proberen. Zag dat dat op Ebay.co.uk veel goedkoper (nieuw) te krijgen is.
maandag 25 oktober 2010 om 21:17
Hallo,
Misschien zijn de broze nagels al opgelost, maar toch wil ik even een tip plaatsen. Wie weet hebben nog meer mensen er wat aan.
Wat je kan doen tegen broze nagels of het wat sterker maken van de nagels is :
Voor sterke mooie en glanzende nagels. Wrijf wat citroensap op je nagels en laat het eventjes inwerken. Stop daarna zonder te wassen je vingers in een beker met lauw/warme melk. dobber een minuutje ofzo met je vingers in de melk en droog ze daarna af. Na de eerste keer zie je al verschil, en je merkt het ook! bijzonder geschikt voor broze nagels!
Ik zag dit toevallig op TV , heb het zelf niet geprobeerd omdat ik het niet nodig heb.
Hoop dat je er als nog wat aan heb!
Succes.
Groetjes.
Misschien zijn de broze nagels al opgelost, maar toch wil ik even een tip plaatsen. Wie weet hebben nog meer mensen er wat aan.
Wat je kan doen tegen broze nagels of het wat sterker maken van de nagels is :
Voor sterke mooie en glanzende nagels. Wrijf wat citroensap op je nagels en laat het eventjes inwerken. Stop daarna zonder te wassen je vingers in een beker met lauw/warme melk. dobber een minuutje ofzo met je vingers in de melk en droog ze daarna af. Na de eerste keer zie je al verschil, en je merkt het ook! bijzonder geschikt voor broze nagels!
Ik zag dit toevallig op TV , heb het zelf niet geprobeerd omdat ik het niet nodig heb.
Hoop dat je er als nog wat aan heb!
Succes.
Groetjes.
woensdag 24 november 2010 om 19:52
Het is hier een tijdje redelijk gegaan, maar sinds een paar dagen zien m'n nagels (nou ja, de meeste dan) er echt niet meer uit. Zoooo droog, kan er 'velletjes' vanaf trekken.
Ben dus vandaag nagellakloos de Douglas ingestapt en advies gevraagd.
De winkeljuf keek me heel vriendelijk aan en zei dat het aan de leeftijd ligt.... nou, en bedankt he
Ik heb vitamine-olie (eigen merk van Douglas) aangeschaft, plus een speciale ridgefiller lak. Ben benieuwd....
Ben dus vandaag nagellakloos de Douglas ingestapt en advies gevraagd.
De winkeljuf keek me heel vriendelijk aan en zei dat het aan de leeftijd ligt.... nou, en bedankt he
Ik heb vitamine-olie (eigen merk van Douglas) aangeschaft, plus een speciale ridgefiller lak. Ben benieuwd....