Haken is best leuk!

14-07-2010 14:25 1895 berichten
Alle reacties Link kopieren

Hallo!

Toen ik ziek was een tijdje geleden verveelde ik me zo dat ik mezelf met behulp van Youtube heb leren haken. En het is gewoon leuk!! ( En ook weer helemaal hip!)

Zijn er hier ook meer mensen die haken?

Op Youtube kun je zoeken op crochet om bepaalde steken te leren.

Ik koop mn wol/katoen/naalden meestal op de markt.

Mn volgende projecten gaan een laptopsleeve en een kraamcadeau voor een oud-collega worden.

Wie haakt er hier nog meer?

Even een handig tabelletje toegevoegd!

Youtube-filmjes!

Single crochet

Double Crochet

Triple Crochet

Half Double Crochet

Cirkel

Magic circle

Andere videos

DROPS instructievideos

Patronen:

Granny squares

Craftbits

Coats and Clark
Baal wel van het feit dat het wit er zo doorheen komt. Moet ik nog iets op vinden. Ik vul ze op met goedkope watten die ik normaal gebruik om makeup mee af te halen.Het was een snel project, nu ik zie dat het leuk lukt wil ik een grotere in elkaar draaien en dan iets beter haken.. netter zeg maar...
Haha, ik heb een kat die ook zo zeurt, alleen dat is een vuilnisbakkie .

Dat witte vind ik ook vervelend inderdaad. Ik gebruik fiberfill, maar ik het het af en toe ook dat de vulling er doorheen komt. Niet mooi :( (wat zeg ik: ik vind het bij mijn projectjes gewoon heel lelijk.)

Het monstertje is grappig. Hij lijkt op van die monsters die al bestaan (geen idee hoe ze heten)

Hier schiet de helikopter niets op en ook mijn sjaal schiet niet op.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'

Nog leuker! Kunstwerkjes maken van je haakwerk. Zie hier mijn amigurumi monster en baby in tas in een kunstige setting!
Ja, volgens mij bestaan die monsters inderdaad en zijn ze ook nog eens superduur! Ik vind het leuk om er een te maken in de kleuren van ons interieur, of eentje voor mijn zusje op haar kinderkamer. Ze zijn echt heel erg makkelijk om te maken.

Over dat opvullen: misschien is het makkelijk om er een lapje tussen te doen, zodat de vulling niet uitsteekt. Ik ga het eens proberen met mijn volgende creatie. Bij heel kleine beestjes probeer ik de hoofdjes gewoon wit te houden, zodat je het niet zo ziet. Wat ook nog wel eens wil helpen is de vulling een beetje terug te duwen door vanaf de buitenkant met je naald door de gaatjes te duwen...
Moet je niet gewoon strakker haken dan?
Kleinere naald of zo?
Ik haak al behoorlijk strak (alleen bij het minderen niet altijd even strak), maar toch zie ik het af en toe
Heeft iemand het patroon van dat monster voor me? Kan het niet vinden op internet...
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
Amandroe, ik ga even op zoek of ik het kan vinden, of iets wat erop lijkt.

Strakker haken gaat niet. Haak al erg strak. Kleinere naald is een optie, maar ik vind een 3naald zo fijn!
Amandroe, ik ga even op zoek of ik het kan vinden, of iets wat erop lijkt.

Strakker haken gaat niet. Haak al erg strak. Kleinere naald is een optie, maar ik vind een 3naald zo fijn!
Hier het monster! Mijne is een beetje anders geworden, maar was een eerste poging!

http://www.ravelry.com/patterns/library ... pincushion

nog een ander monster
Totally adorable, kijk dit dan!

helemaal mijn ding!

Ik ben eruit. Ik ga een complete kerststal maken voor mijn zusje. Als ik nu begin, ben ik rond sinterklaas vast klaar en geef ik haar mijn kerststal
Ik ben bezig met een eigen monstertje. Ben benieuwd :P

Een kerststal is leuk ja Christel Krukkert heeft ook een leuke ervan.
Ben sinds vorige week dus begonnen met haken. Ik ben nu bezig met een babydekentje, maar wil ook graag een muts maken. Dat heb ik vroeger al eens eerder gedaan en ging toen best gemakkelijk. Alleen nu wil het dus niet meer! Iemand tips over hoe ik het beste kan vermeerderen en welke steek ik het beste kan gebruiken?
quote:Kristin schreef op 06 september 2010 @ 23:17:

Ben sinds vorige week dus begonnen met haken. Ik ben nu bezig met een babydekentje, maar wil ook graag een muts maken. Dat heb ik vroeger al eens eerder gedaan en ging toen best gemakkelijk. Alleen nu wil het dus niet meer! Iemand tips over hoe ik het beste kan vermeerderen en welke steek ik het beste kan gebruiken?Meestal staat in een patroon prima beschreven hoe je moet meerderen. Bijvoorbeeld 2 stokjes in 1 stokje en dan weer 3 x 1 stokje in een stokje, en dit dan 1 hele ronde herhalen.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Krisin!, Heb je al op de site van Ravelry gekeken voor een muts? Daar staan heel goede patronen. En Youtube biedt vaak een uitkomst!
Muts!
mooiere muts!

uitleg over de fpdc steek waar de muts mee gemaakt is
Nou daar ben ik weer, wat is er veel bijgeschreven!! Volgens mij ben ik ergens tot pag. 24 gekomen.

Was toen begonnen met een tas, maar die is nooit afgekomen...

Een vraagje: ik wil graag een sjaal gaan haken (dat lijkt me niet al te moeilijk). Kan iemand me hier een mooie (en vooral makkelijke) steek voor aanraden?

De stokjes snap ik nog wel met uitleg van youtube, maar veel ingewikkelder lukt me nog niet echt...
Heeft iemand het Nederlandse patroon voor zo'n baby-knuffel-doekje zoals het konijntje hier eerder al genoemd? Ik snap vaak de engelse patronen niet zo goed...
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
Bedankt voor de links Sha. Ik zal ze eens bekijken.

Sunlover: ik heb nog geen patroon en wilde het wat op gevoel gaan doen, maar dat lukte dus niet.

Ook nog wat boeken uit de bieb gehaald. Misschien staat daar ook nog iets leuks in.
Ik wil n poncho haken. Probleem is dat in t patroon uitgegaan wordt van wol met haaknaald 5, ik heb echter garen voor haaknaald 4,5....

hoe kan ik dit opvangen? Wat is t maatverschil tussen naald 4,5 en naald 5?

Het wordt n poncho bestaande uit allerlei 4kanten.... (zie de Sandra)
Probeer eens één vierkant met naald 4,5 te maken en bereken dan hoe groot de poncho gaat worden als je alles aan elkaar hebt. Ik denk dat het verschil wel mee zal vallen uiteindelijk. En anders maak je er nog een extra randje omheen, ofzo?
Ik lees al even mee met dit topic en ben zelf ook ondertussen weer beginnen haken, deed ik vroeger al wel eens maar was echt lang geleden. Wil graag simpel beginnen en heb boek gekocht met uitleg en verschillende steken. In dat boek staan dus geen patronen van mutsen, sjalen, knuffels e.d.. Er zijn blijkbaar voldoende sites waar die patronen wel in staan maar bijna allemaal engels en als ik bij patroon in nederlands nog moeite heb om te kunnen volgen lukt me dat in het engels zeker niet. Hoe doen jullie dat of zijn er toch nog meer nederlandse sites waar leuke dingen op staan, of titels van boeken waar ik ff mee verder kan ??
Gisteravond proeflapjes zitten maken. Door een grotere ketting te maken, te meerderen in de toeren etc. Uiteindelijk ga ik toch gewoon maar meer toeren maken, dan wordt ie qua ontwerp wel wat anders, maar het principe blijft t zelfde.....

Op ravelry staan volgens mij ook Nederlandse patronen en sommige bloggers schrijven ook Nederlandse patronen. Ik zou ff googlen op 'haakpatronen' of 'granny' met de specificatie dat de website uit Nederland afkomstig is....

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven