Geld & Recht alle pijlers

opgelicht via Marktplaats, wat te doen?

09-09-2010 13:49 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een jurk via MP gekocht en ik heb uitdrukkelijk gevraagd of deze nieuw/ongedragen/ongewassen en zonder doorgeknipt label was. Nou dat was allemaal zo. De foto zag er goed uit, met kaartje aan de jurk.

Nu heb ik de jurk ontvangen met een penetrante wasverzachtergeur, zonder kaartje, lichte gebruikssporen en een gerepareerd voorheen doorgeknipt label.

Aangezien ik voorheen goede adviezen van jullie heb gekregen, what to do?

Ik heb de dame in kwestie al een mail gestuurd.
anoniem_112695 wijzigde dit bericht op 09-09-2010 15:45
Reden: kromme zin
% gewijzigd
Sorry, maar ik begrijp je probleem niet zo.

Je hebt de jurk toch hij is niet oud en verwassen, dat risico heb je als je koopt van MP
Mijn probleem is dat ik een nieuwe jurk heb gekocht en een tweedehandse heb gekregen.
Je bent getild. Dat is het risico van marktplaats. Vaak gaat het goed, de andere keren niet. Je hebt nog geluk, een tijdje geleden las ik het huiveringwekkende bericht dat er mensen voor veel geld chiwawas's (sorry voor de spelling) en binnen 2 dagen er achter kwamen, dat die beestjes ziek waren en dus moesten worden ingeslapen. Die konden naar hun geld fluiten en hadden nog meer moeten betalen voor de dierenarts.
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.
Vraag je geld terug.

Naam al gecheckt?
Dat hangt ervan af. Ben je op zich tevreden met de jurk? Op zich klopt de info niet maar als de jurk verder goed is en de prijs ook, wat maakt het uit.
geld terug vragen jurk terug sturen (uiteraard pas nadat je je geld hebt) deel van je geld terug vragen als dat ook voor jou werkt.

Als dat niet lukt melding maken bij marktplaats en als je het echt heel erg vind aangifte doen van misleiding (denk ik) maar dat vind ik wel wat ver gaan voor een marktplaats dealtje.
quote:zusenzoo schreef op 09 september 2010 @ 13:53:

Sorry, maar ik begrijp je probleem niet zo.

Je hebt de jurk toch hij is niet oud en verwassen, dat risico heb je als je koopt van MP

Klopt, maar daarom mogen mensen die het dus verpesten door te liegen in advertenties, best aangepakt worden.

Het is ook geen oplichting, het is een geschil.
Getild? Op MP, dat doe je dan toch echt zelf hoor, dat is het risico dat je loopt en moet incalculeren in je prijs.

Verder kan je het melden en afhandelen met de verkoopster in kwestie.
Marktplaats staat nu niet echt bekend om z'n betrouwbaarheid..

Het was fijn (lees:normaal) geweest als de verkoopster eerlijk was geweest over de staat van de jurk, maar je hebt zoveel rare mensen op m.p en helaas ook geen poot om op te staan!

Heb je veel voor de jurk betaald?
quote:zusenzoo schreef op 09 september 2010 @ 13:58:

Getild? Op MP, dat doe je dan toch echt zelf hoor, dat is het risico dat je loopt en moet incalculeren in je prijs.

Het is wel heel jammer dat je dat risico loopt. Maakt het trouwens ook wel weer spannend

Melden bij MP heeft geen zin, bespaar je de moeite.

Je kunt het wel op marktplaatsoplichting.nl zetten, in de rubriek 'waarschuwingen'.
Ja dat risico loop je via Marktplaats. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje naief te denken dat een nieuwe, nooit gedragen jurk op Marktplaats verkocht zou worden. En waarschijnlijk ook nog voor een veel lagere prijs dan in de winkel.
quote:Djuuls04 schreef op 09 september 2010 @ 14:00:

Ja dat risico loop je via Marktplaats. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje naief te denken dat een nieuwe, nooit gedragen jurk op Marktplaats verkocht zou worden. En waarschijnlijk ook nog voor een veel lagere prijs dan in de winkel.Waarom naief? Mijn kast hangt er vol mee. Je wilt niet weten hoeveel mensen er zijn die iets kopen, vergeten terug te brengen omdat het niet past etc.
quote:zusenzoo schreef op 09 september 2010 @ 13:58:

Dus als jij een bod doet op mijn advertentie waarin ik een paar gloednieuwe laarzen aanbied die nog in de doos zitten in maat 38 en vervolgens ontvang jij ze zonder doos met versleten hak en kapotte rits. Dan zou jou dat niet uitmaken? Risico van mp?

Of ben jij zo iemand die mooi weer speelt in advertenties?
.
Waldorf lul niet, ze geeft toch niet aan dat de jurk is afgedragen!

Dat is wel degelijk wat anders hoor...

Lekker zo die woorden zo draaien....

En ik ben niet op MP te vinden en speel dus geen mooi weer, ik vind dat TO drama maakt om haast niks en spreekt van oplichting omdat ze een iets gedragen jurk koopt op notabene MP kom op zeg.
ik hou er altijd rekening mee trouwens dat ik iets krijg/koop waar ik niet erg blij van word. Ik betaal nooit meer dan ik missen kan. Zo heb ik een jas die te groot bleek (mevrouw zou maat kleiner moeten hebben dan ik heb, maar ik kan er 2x in...) een jas die compleet verwassen was voor zoon en een jas voor dochter die ik waarschijnlijk nooit krijgen ga. Nu moet ik dus als nog naar de winkel, ik wilde x bedrag uit geven aan jassen, dat word nu gewoon verminderd met mijn MP miskopen. Kan je natuurlijk alleen doen als je budget het toelaat. Als budget het niet toelaat 9en dat gebeurd mij helaas ook wel eens) dan ga ik kijken voor ik t koop.
Heb hetzelfde meegemaakt. Op de foto zag hij er prachtig uit, mijn man en ik schrokken toen we de jurk binnenkregen. Hij zou een keer gedragen zijn, nog niet gewassen. Nou, hij was gebleekt, geruld en ik had er nog flink voor betaald. Heb haar erop aangesproken, via de mail, maar ze bleef volharden.

Voor mij een goede les. Nooit meer. Toevallig keek ik van de week, zag weer een leuke jurk, en je zult het niet geloven: van dezel dame in kwestie.

Ja dat risico loop je via Marktplaats. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje naief te denken dat een nieuwe, nooit gedragen jurk op Marktplaats verkocht zou worden. En waarschijnlijk ook nog voor een veel lagere prijs dan in de winkel.Nonsens, het stikt er van.
Maar als er kaartjes aanhangen kan het wel goed gaan. Maar ik koop nooit meer tweedehands.
Naam gecheckt, niets.

Ze had meer kleding, die ze wel had opgegeven als 'gebruikt' of 'zo goed als nieuw'. Dus dan dacht ik dat ze wel eerlijk zou zijn.

Het is niet het einde van de wereld, maar wel veel geld voor een tweedehandsje.

Gelukkig gaat het vaak wel goed en het is nog nooit voorgekomen dat ''nieuw'' niet nieuw bleek. Wel had ik de ervaring dat ''zo goed als nieuw'' een grote tegenvaller kon zijn.

Tweedehands zijn die jurken ook nog naar verhouding veel geld waard, maar dit is gewoon teveel. Er stonden meerdere op MP en goedkoper maar ik betaalde liever 25 euro meer voor een nieuwe. Ze heeft de jurk zelf op de markt gekocht, gedragen en met een vette winst verkocht. En daar dan over liegen.
quote:dutskop schreef op 09 september 2010 @ 14:10:

Heb hetzelfde meegemaakt. Op de foto zag hij er prachtig uit, mijn man en ik schrokken toen we de jurk binnenkregen. Hij zou een keer gedragen zijn, nog niet gewassen. Nou, hij was gebleekt, geruld en ik had er nog flink voor betaald. Heb haar erop aangesproken, via de mail, maar ze bleef volharden.

Voor mij een goede les. Nooit meer. Toevallig keek ik van de week, zag weer een leuke jurk, en je zult het niet geloven: van dezel dame in kwestie.En dit vind ik heel wat anders dna TO aangeeft.

Ja dat risico loop je via Marktplaats. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje naief te denken dat een nieuwe, nooit gedragen jurk op Marktplaats verkocht zou worden. En waarschijnlijk ook nog voor een veel lagere prijs dan in de winkel.Nou eh... het bestaat hoor! Vroeger kocht ik met enige regelmaat wel wat in de uitverkoop wat eigenlijk stiekem te klein was. Als ik het dan aan wilde trekken en voor de spiegel stond, besloot ik het toch maar op MP te zetten.
quote:Sauerkraut schreef op 09 september 2010 @ 14:08:

[...]

Ik lees dit wel vaker, waarom mag een label niet doorgeknipt zijn?

Is vaak b-keus of monstercollectie. Doorgeknipt label is goedkoper dan heel label. Als jij betaalt voor heel label en krijgt doorgeknipt, zul je er ook weer minder op verdienen met doorverkoop.
Hoezo geen nieuwe jurken op Marktplaats?

Ik verkoop op Marktplaats.

De helft van de kleding die ik verkoop is nooit gedragen, dus met kaartje eraan.

Kaartjes haal ik er pas af als ik het kledingstuk ga dragen.

Ik verkoop de kleding voor veel, veel minder geld dan ik ervoor heb betaald.

Het hangt wegens allerlei oorzaken ongebruikt te hangen/liggen in mijn kast.

Ik ben blij met het bedrag dat ik er nog voor krijg. De koper is ook blij erg goed spul te kunnen kopen voor een mooi bedrag.

Vaak krijg ik achteraf mailtjes van de kopers. Dan zeggen ze erg gelukkig te zijn met de kleding en ze zijn verbaasd dat ze zoiets voor een laag bedrag hebben kunnen kopen.

Daar word ik blij van, van die aardige berichten.

Oude, vaker gedragen kleding verkoop ik niet.

Dat stop ik in kledingzakken voor goede doelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven