Garnalen wokken, maar weet niet hoe!

09-09-2010 15:44 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik ben van plan vanavond garnalen met groenten te wokken, en rijst daarbij te eten.

Nu heb ik nog nooit zelf garnalen bereid, dus ik weet eigenlijk niet hoe! Ik zag net dat ik 2 bakjes heb, waarop staat, gekookt en gepeld. Nu zit er nog wel een staartje aan.. betekend dat dat ik de darm er ook nog uit moet halen?

En kan ik ze nu wel meewokken nu ze al voorgekookt zijn, en zo ja, hoelang?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!!

xx
Je hoeft ze niet meer te maken. Gewoon in de pan gooien en hoogstens!! 2 minuten wokken. Niet langer.
Je garnalen zijn al gekookt, dus je hoeft ze niet gaar te maken. Je doet ze nog wel in de pan, om de smaak van je eventuele saus in te laten trekken, en om ze op te warmen.

Ik zelf doe altijd eerst de garnalen in de pan, met kruiden en dergelijken (knoflook, gember, currypasta of iets dergelijks), en dan de groenten erbij.

Maak je maar geen zorgen over dat darmkanaal. Dat hoeft er niet eens uit (proef je niets van, ziet er alleen mooier uit). De staartjes kun je er af halen voor je ze in de pan doet, maar hoeft niet (vind ik wel makkelijker eten, vooral als ze straks onder de saus zitten).

al met al kun je met gepelde gekookte garnalen eigenlijk bijna niets verkeerd doen. (Alleen als je ze veel te lang op het vuur laat staan worden ze taai).

Succes
anoniem_75463 wijzigde dit bericht op 09-09-2010 16:01
Reden: spellen....
% gewijzigd
Hoogstens 2 min vanuit de verpakking in de pan gooien om op te warmen. Darm is er als het goed is al uit. Staartje moet je er tijdens het eten even afbijten/snijden.
Superbedankt allemaal!!

Gelukkig hoef ik ze dus niet meer uit elkaar te trekken hihi, alleen de staartjes er dus af vóór het wokken.

Moet helemaal goedkomen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven