Agressieve kat

09-09-2010 20:40 194 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag jullie advies!

Enkele maanden geleden ben ik bij mijn vriendin ingetrokken. Zij heeft 2 asielkatten. Eentje van 14 jaar, echt een geweldig beest, maar ook een kat van 7. En sinds is bij haar woon doet dat beest niets anders dan overal in huis zeiken. Wij (ik en de kat) hebben even een machtsstrijd gehad wie er de baas was, en dat resulteerde in een flinke beet in mijn kuit (tot bloedens toe). Hierna leek de strijbijl begraven (op het in huis zeiken na, dat bleef ie doen) en kwam de kat ook regelmatig bij mij knuffelen en bij me liggen. Tot vandaag. Ik was vandaag vrij en de kat heeft echt de hele dag bij me gelegen, kopjes geven knuffelen, enz. Mijn vriendin komt thuis, we beginnen wat te stoeien en weer uit het niets wordt ik snoeihard in mijn andere kuit gebeten. Dwars door mn spijkerbroek en bloeden als een rund..

Wat mij betreft gaat ie morgen terug naar het asiel..al wil ik dat liever voorkomen..hebben jullie misschien nog tips?
anoniem_112020 wijzigde dit bericht op 09-09-2010 22:37
Reden: toevoeging met minder emotie
% gewijzigd
quote:Marels schreef op 09 september 2010 @ 20:54:

[...]

even de andere kant; bedenk je ook eens dat katten zo autistisch als de ziekte zijn en dat jij dus wel even zomaar als indringer in kat zijn huis binnen komt. Zonder dat kat daar enige inspraak in heeft. Hoe zou jij het vinden als er ineens iemand, waar je niet om gevraagd hebt, continue bij jou in huis zou lopen en dan ook nog eens de baas over je wilde spelen?

En ja, ik weet wel dat katten geen mensen zijn, maar katten hebben nu eenmaal héél veel moeite met aanpassen aan nieuwe situaties. Zeker een oudere asielkat, die dus vaak al één en ander meegemaakt heeft.

Ik vind terug naar het asiel nogal lekker makkelijk.

goed punt, bedankt voor je reactie.

tips wat we wel zouden kunnen proberen?
quote:Frankz schreef op 09 september 2010 @ 20:40:

Graag jullie advies!

Enkele maanden geleden ben ik bij mijn vriendin ingetrokken. Zij heeft 2 asielkatten. Eentje van 14 jaar, echt een geweldig beest, maar ook een kat van 7. En sinds is bij haar woon doet dat beest niets anders dan overal in huis zeiken. Wij (ik en de kat) hebben even een machtsstrijd gehad wie er de baas was, en dat resulteerde in een flinke beet in mijn kuit (tot bloedens toe). Hierna leek de strijbijl begraven (op het in huis zeiken na, dat bleef ie doen) en kwam de kat ook regelmatig bij mij knuffelen en bij me liggen. Tot vandaag. Ik was vandaag vrij en de kat heeft echt de hele dag bij me gelegen, kopjes geven knuffelen, enz. Mijn vriendin komt thuis, we beginnen wat te stoeien en weer uit het niets wordt ik snoeihard in mijn andere kuit gebeten. Dwars door mn spijkerbroek en bloeden als een rund..

Wat mij betreft gaat ie morgen terug naar het asiel..maar hebben jullie misschien nog tips?Jij valt zijn baasje aan ,maakt herrie en dan valt hij jou aan, is beschermingsdrang. Het urineren komt, als medische oorzaak is uitgesloten door een dierenarts, door stress, omdat jij erbij bent gekomen, ervaart de kat stress en dat kan zich zo uiten. Je vriendin kan een gedragstherapeut inschakelen.Ik ga ervan uit dat je vriendin zich hard maakt voor haar katten en hem niet naar het asiel doet.
Inderdaad, het zit 'm in het territorium; dat beest snapt er niks meer van. Een indringer! Op zich logisch hoe ie reageert.
quote:Marahbloem schreef op 09 september 2010 @ 20:57:

[...]

Kom op, hij hoeft toch niet blij te zijn als een kat hem tot bloedens toe bijt?! Als het een hond was geweest had iedereen hier asiel geroepen. Ik zou ook over de zeik zijn.

Geen ervaring verder, dus kan je helaas niet helpen. Maar het is de kat van je vriendin, wat zegt zij? Heeft zij een oplossing?Nee, daar hoeft hij niet blij mee te zijn maar ik geloof niet dat Frank heel erg gesteld is op de kat.
Heb je per ongeluk op zijn staart gestaan?
quote:dangeensuus schreef op 09 september 2010 @ 20:54:

[...]

Okee, de kat is beter af in een asiel als ik zie hoe jij over het dier praat....Asl ik zo'n huftertje vriend had wat zonder respect over mijn dieren zou spreken danwel denken, was hij de deur uitgegaan
frankz wat overdrijf je zeg!

Het dier heeft moeite met zijn territorium delen en dat maakt hij zo kenbaar.

Je zou ipv in de slachtofferrol te kruipen en het negatief te bekijken ook eens kunnen proberen uit het oogpunt van de kat.

Verdiep je eens in het dier.

Waarom doet ie zo?

Jij bent er al laatste bijgekomen,doe dan wat meer moeite.

Lees eens wat over de psyche van de kat bv....het internet staat er vol mee.

Bv bij google intypen: kat-territorium-plassen-angsten.
Oh herkenbaar!

Deed mijn kat ook bij mijn ex!

Alles dat van hem was daar piste ze op.

Ik had toen al het instinct van mijn kat moeten volgen.
quote:feeks schreef op 09 september 2010 @ 20:58:

[...]

Asl ik zo'n huftertje vriend had wat zonder respect over mijn dieren zou spreken danwel denken, was hij de deur uitgegaan dat dus
quote:dangeensuus schreef op 09 september 2010 @ 20:56:

[...]

Weet je zeker dat het geen hond is? 10 kilo voor een kat is belachelijk veel, wat voor kat is het? Een teckel?

Nee, t is echt een kat...wel een grote en een zware, zit inmiddels al een jaar op een dieet, is ook al behoorlijk at gewicht kwijt.

mijn grootste angst is dat ie mn kleine neefje ook pakt als hij met mijn vriendin aan het spelen of stoeien is..
Whiskers, het zesde zintuig he
quote:Whiskers schreef op 09 september 2010 @ 21:00:

Oh herkenbaar!

Deed mijn kat ook bij mijn ex!

Alles dat van hem was daar piste ze op.

Ik had toen al het instinct van mijn kat moeten volgen.Ik hoop dat de vriendin van frankz hier ook meeleest
Frank een kat die na behoorlijk wat gewicht verliezen nog steeds 10 kilo weegt is een hond, of een zieke kat.

Ga eens naar de dierenarts met het dier, wellicht crepeert het dier wel van de pijn en kan hij de drukte om hem heen niet verdragen

En straks pakt ie je neefje? Dan zet je de kat lekker rustig boven zodat neefje de kat niet kan treiteren, probleem opgelost

Jazeker!

Toen ik bij die vent weg ging en weer lekker alleen met ze zat was het over hoor.

En met mijn huidige vriend heeftze nooit problemen gehad.

Gaat echt goed.
Ik vraag me af wat je bedoelt met die machtsstrijd. Wat heb je toen precies gedaan? En ben je al met het beestje bij de dierenarts geweest, voor hetzelfde geld heeft hij/zij een blaasontsteking of zo?
quote:Frankz schreef op 09 september 2010 @ 21:01:

[...]

Nee, t is echt een kat...wel een grote en een zware, zit inmiddels al een jaar op een dieet, is ook al behoorlijk at gewicht kwijt.

mijn grootste angst is dat ie mn kleine neefje ook pakt als hij met mijn vriendin aan het spelen of stoeien is..das dus een kwestie van rekening houden met en niet gaan stoeien of de kat even in een andere kamer zetten. Laat dat je vriendin maar doen want ik krijg het idee dat jij niet met katten kunt omgaan
Huiskatten die bijten? Bestaat dat echt?
quote:Frankz schreef op 09 september 2010 @ 20:57:

[...]

goed punt, bedankt voor je reactie.

tips wat we wel zouden kunnen proberen?

Onze oude adoptiekat (eigenlijk die van mijn vriend, ik ben bij hem ingetrokken) heeft ook nogal aan mij meoten wennen maar is nooit agressief geweest. Nou ja, dat beest gaf gewoon heel goed zn grenzen aan. Nee was nee, en als je dan niet verder ging deed kat niks en ging het best aardig. Het heeft gewoon heeeeeeeeeeel veel geduld en tijd gekost voor het beestje echt aan me gewend was, maar uiteindelijk is het helemaal goed gekomen.

Ik zou je aanraden om in elk geval eens naar de dierenarts te gaan en het probleem te bespreken. Kat staat vermoedelijk stijf van de stress, en een dierenarts kan misschien beter advies geven.
668, the neighbour of the Beast
Ik gok een trap verkocht....
ach stel jullie niet aan,mijn kat beet diepe wonden in mn enkels en zelfs een gat in de hand van mn vriendin, hij heeft me zelfs een keer zo hard in mn gezicht gegrepen dat hij mn bot raakte...het raakte helemaal ontstoken....en niets hielp....geen plantenspuit, negeren niet, andere kamer zetten niksss......en ik heb hem nooit hard gebeten, maar als hij op mn borstkas lag en zo hard mn wang greep en niet meer los wou laten en hij mn huid doorpiercde dan beet ik hem zachtjes terug in zn eigen wang( zoals zn broertjes en zusjes zouden doen) en dan likte hij mn gezicht en was het weer oke....ik had engelengeduld met die kat!!!

stelletje zeikerds hier....jullie waren er allemaal bij zeker haha!
Ach, die machtsstrijd maken die kerels er zelf van.

Haantjesgedrag.

Deed die ex ook.

Hij vond dat hij de baas was en poes dacht daar anders over.

Tja, dan krijg je gezeik hè.
quote:wuiles schreef op 09 september 2010 @ 21:03:

Huiskatten die bijten? Bestaat dat echt?

Ja, helaas wel. Mijn eerste kat vloog uit het niets mijn kind aan en toen ik mijn kind oppakte ( inmiddels 14 jaar geleden) greep hij mij, tot op het bot

Met drie man( vrouw ) hebben we het dier in een reismandje moeten proppen, zo vreselijk sterk was ie, pas 1 jaar oud. Naar de dierenarts, en wat bleek, hersentumor

Ik moest hem in laten slapen
quote:dangeensuus schreef op 09 september 2010 @ 21:04:

Ik gok een trap verkocht....bij mij was dat honkbalknuppel in zn nek en de deur achter hem op slot doen
quote:feeks schreef op 09 september 2010 @ 20:58:

[...]

Asl ik zo'n huftertje vriend had wat zonder respect over mijn dieren zou spreken danwel denken, was hij de deur uitgegaanOm me nu gelijk een hufter te noemen terwijl je me niet kent vind ik wel erg ver gaan, maar wellicht is dat mijn schuld door de titel van dit topic. Schelden vind ik nog steeds een blijk van onmacht, zeker als het anoniem gebeurd. mijn vriendin zit naast me en leest mee.
ooh nu wordt het neefje in de strijd gegooid?

Kom op zeg,het is geen tijger!

Je wilt van die kat af en zoekt nu dingen om je vriendin mee om te lullen.

Slap gezemel,dat vind ik ervan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven