Full House

09-06-2010 20:21 2505 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijduitgerekendleeftijd kinderenbijzonderhedenRoze wolk3022 apr. '104 en 2 Bevallen!!

07-04-2010Aapjeopeenstokje308 mei '104 en 2 Bevallen!!

10-05-2010Amalia356 jun. '104 en 2,5Bevallen!!

16-06-2010Sardegna358 jul. '107 en 5Bevallen!!

10-07-2010Viooltje3326 aug. '1011, 9 en 6Bevallen!!

15-07-2010Tieger3130 aug. '104 en 2Bevallen!!

02-09-2010Pinkeltje81295 okt. '103 en 1Bevallen!!

07-09-2010Rikst3121 okt. '105 en 1,5It's a girl!!Bengel358 feb. '113 en 2 It's a boy!!Uma2912 mrt '113 en 2 It's a girl!!5x5264 en 2

Link naar het eerste deel, een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling
Klinkt wel leuk Viool! Misschien gewoon doen,vooral omdat het zo dichtbij is! En ben je er even helemaal voor jezelf uit!

Uitslagen zijn nog niet bekend. F heeft net bijna zijn gehele voeding uit de borst gehaald! De volgende keer kijken we wat hij doet en als het dan 5cc te weinig is,laten we dat zo. De volgende keer drinkt hij misschien meer:) heb alleen op 1 tepel blaasjes, dus hij ligt net niet ok daar denk ik. Ze kijken de volgende keer even goed mee. Ik heb weinig zin in een bloedende tepel..auw!

Ik zag dat het zaterdag ook topweer wordt, lijkt me een mooie dag om thuis te komen:)
Net sacherijnigecman thuis en woorden naar mij en nu heb ik geen zin meer dit is altijd als ik weg wil

en oviool spuugt weer !

Ik ken dit niet van haar of mviool.

Nu zat er lichtgeel kleurtje aan., herkent iemand dat, is dat normaal ?

Ik heb totaal geen ervaring met spugende baby
Pinkel wat goed van F!!
Over het spugen, ze spuugt een golf, ook uit haar neus net. Ze heeft geen koorts.

Niet heel de dag ofzo maar wel 3e keer binnen 14 uur.
5x5 . Moeilijk ja, stapje terug doen .

Pinkel, knap van F alles ui de borst

Viool, als 1e: die gele spuug krijg je moeilijk uit de kleren dus even in laten weken vannacht met wasmiddel.

Ik denk dat je voeding veranderd en dat het wat minder snel verteerd. Ze drinkt wel evenveel (of krijgt meet binnen omdat je meer aanmaakt) en dat moet eruit
Dank je Amalia dat klinkt heel aannemelijk

weet je ze sliep ook door en ik heb haar gewoon voedingen aangeboden zonder haar vraag

ze nam ze

ik snapte niet dat ze doorsliep

maar misschien is ze wel voldaan voor langer dan 3 uur ??

En ik geef haar misschien teveel ?!

Dank je, ik was echt ongerust
Goed zeg, van F! Dat gaat gewoon de goede kant op!

5x5, 't is moeilijk om stapjes terug te doen, dat herken ik wel. Hoewel niet helemaal omdat het voor mij altijd tijdelijk was/is...

Viool, spuugvlekken op vloerbedekking in ieder geval schoonmaken met ammonia, niet met gewoon sop. Anders krijg je lelijke vlekken. Gele is maagzuur trouwens.

Amalia, vervelend dat je zo moe bent... Herkenbaar trouwens...

Hier gisteravond voor het eerst met z'n allen even naar buiten geweest, jongste in de draagdoek, even de geboortekaartjes bij de buren in de bus doen. Vanmiddag met jongste in de wagen even oudste ophalen van school, maar dat was iets te veel. Ook omdat ik niet genoeg gegeten en gedronken had vandaag, en vanmiddag niet geslapen, dus dat merk ik nu wel Gelukkig is man uiteindelijk morgen ook nog thuis, omdat oudste roostervrije dag had. Dus die is in de morgen thuis en in de middag naar de bso, zodat man nog wat kan werken. Of bijslapen, want die kan het ook wel gebruiken...

Stukgezogen tepels, is dat altijd van verkeerd aanleggen? En hoe kun je dat anders doen dan? Hier dus wel stuk (nu al, bij middelste had ik dat ook ), maar ik zou niet weten hoe ik anders moet aanleggen. Straks voor laatste voeding maar even wat bepanthen smeren, en hopen dat ze een lange ruk maakt. Het lijkt trouwens dat ze vandaag al meer tijd tussen de voedingen laat, dat is toch niet normaal al? Pfff, wat een toestand zeg

Nu nog even verder kijken, en dan maar weer richting boven...
Ze moeten heel de tepel en deel tepelhof in mond nemen. Je tepel mag niet vervormd zijn.

Als ze stoppen met drinken.

Oh ik dacht dat geel van vet in de melk was...
Hmmm, dan heeft ze 'm toch niet goed, want de tepel wordt meer schuin gezogen. Dan zou ze de onderkant niet voldoende in de mond hebben? Ga ik maar eens op letten, eens kijken of dat scheelt.

Nu gauw richting boven... ze zal zo wel weer komen...
goedenavond!!!

Hier willemijn (die net een schuimgebakje opheeft)

amalia ik heb een elektrische babboe, hij is wel groot maar ideaal en zou ik zeker aanraden, je trapt wel mee maar heel ligt. Je mag hem hier zo uitproberen we wonen niet zo heel ver bij elkaar vandaan, of ze hebben ook open dagen dat je kan proeffietsen. Ik zou zeker met elektrische ondersteuning nemen anders is het wel zwaar hoor. En echt fijn dat alle kinderen droog blijven! geen gezeul met regenpakken alleen voor jezelf. Ik heb hem nu een jaar en ben er nog steeds erg blij mee

rikst ik had ook klossen in huis maar niet eronder gezet ook ivm best hoog bed en met die ks geen doen dan in bed te klimmen. Deze kraamhulp vond het ok. Had ze voor de zekerheid in huis voor als ze moeilijk gaan doen, huren kost toch niks

pinkel wat goed dat de bv zo goed gaat!

zo heel de dag gewerkt, en net nog voor de hele wk boodschappen gedaan ik ben gesloopt... en maar 5 uur geslapen vanacht. Ik ga lekker badderen en naar bed!
het fietsen met een 3 wielen bakfiets is in het begin wel heel raar maar na 2 dagen weet je niet beter. Als de weg schuin is fiets je zelf ook schuin heel eng in het begin je hebt steeds het gevoel dat je omvalt maar dat gebeurt niet (tenzij je een keer keihard rechtdoor scheurt en ineens de bocht omgaat hihi was ik bijna omgevallen)
o ja ik ging douchen
Tieger dat voel je dan meteen he, dat je even een stukje gaat lopen. Had ik toen ook. Morgen genieten van de rust dat je man er is. En even slapen (of iig liggen) samen met S.

Wb je tepel; ik ben naar de lac.desk. geweest omdat het zo;n pijn deed. A nam de tepel ook niet goed. Je kan je borst pakken, S laten snuffelen en op het moment dat haar mond echt goed opendoet om te pakken vouw je je tepel helemaal in haar mond. Knijp niet je tepelhof fijn, maar probeer de borst te pakken zeg maar. Je voelt meteen een hele fijn volle zuig zeg maar haha. Het voelt gewoon goed dan.

Viool, volgens mij is dat gele ook vet hoor, dacht ik ook. Maar mss heb ik het mis.

Als ze langer slaapt heeft ze dus genoeg. Je zit vast in een overgangsfase van bv.

Willemijn RW, ik vind die electrische best duur. En man zegt nu dat we zo 2 wieler moeten nemen,zucht. Ga idd eerst maar eens fietsen. Babboe is nog betaalbaar. Voor zo'n 2 wieler waar 3 kinderen in passen betaal je al bijna 1900 euro. En met een gewone BabboeBig met alles erop en eraan (hoes, kussentjes, regenhoes) 1049. Scheelt nogal...

Zo, ik heb een dochter; heb vandaag even voor 80 euro kleding gekocht. 2 jurkjes en een pakje (voor de nacht. leek me zo schattig) bij goodmoodkids.nl. 4 rompers bij de Hema, leren slofjes Hema, 4 niet nodige maar zulke leuke hydrofielluiers en 3 maillots. Voor onder die jurkjes natuurlijk

Dit pakje

En dit jurkje, 1 met lange en 1 met korte mouw

Ik vind het er met 2 wielen altijd wel wat soepeler uitzien eigenlijk...

Ik ga wel een proeffietsen binnenkort.
Amalia, er zijn nog wel eens aanbiedingen van bakfietsen... Ik kreeg gisteren een mailtje via de nuon, die hadden een babboe voor 749. Maar da's dan weer niet elektrisch

ga zo maar eens proberen om die tepel volgens jouw beschrijving in d'r mond te frotten Net ook al een hele beschrijving gelezen op borstvoeding.com, dus de informatie is weer binnen. Hopelijk beklijft het ook nog ergens...

Oh, dat pakje is leuk!!!! Ga ook maar eens kijken Jurkje ken ik ook, heb ik voor middelste gehad. Dus komt straks ook weer tevoorschijn voor jongste

Hier is het bed trouwens ook al eerder naar beneden gegaan, in overleg met de kraamhulp. Had ze wel eerst het bed verschoond, maar ach, de nieuwe was toch niet zo'n poetsert - wel een wassert De controles was niet zo'n punt, zeker omdat dat vanaf dag 5 maar een keer per dag zou zijn. En het bed van oudste is ook wat hoger, dus daar had ik ook kunnen gaan liggen.

En nu écht richting bed...
@amalia ik vind die gazelle ook mooi en de fiets van bakfiets.nl

Lief jurkje en jaaaa hema heeft zulke leuke hydrofiel! Zo deco voor in de wieg !

Zucht nu is man weggegaan en ik moet nosteeds richting kroeg - hij is vast buiten bij buren maar ben lui!

Ga zo even feliciteren, een dansje en terug

ik kan oviool helemaal niet missen haha
Okee ik ga nu echt ... Pfff wild thing.. Tjongejongejonge
tieger wb die controles; als je geen hechtingen hebt hoef je geen controle hoor. Ik heb de kv niet laten kijken bij mij.

Overigens (en ranzig verhaal dit hoor) had ik bij dag 5 iets uit me hangen. Ha ha, staat wel raar zo.

Anyway, ik had nog zo'n last van gevoeloze vingers, dus kon niet echt voelen wat het was en kon niet plaatsen of er gevoel in zat. Ik dacht eerst een reep wc papier wat verkleurd was door het vloeien. Maar toen ik er zacht aan trok ging het er niet uit.

En ik vond het ook niet zo fris ruiken.

Durfde mijn man ook niet te laten kijken (stom he, maar zo''n uitdrijving is al niet aantrekkelijk, laten we het daarna niet nog erger maken ). En ik vond de kv te jong (24) om te laten kijken. Mijn moeder zou komen die middag dus ik had haar gevraagd te kijken (is 25 jr kv geweest). Maar de vlos zou ook komen, dus toen heb ik het haar gevraagd.

Ging ze eraan trekken (ieks) trok ze een heel stuk naar buiten! Bleek dat er nog een stuk van de vliezen in me zat!!! Noujaaaa, bizar. De andere vk had helemaal niet gezien dat dat nog ontbrak bij de nageboorte en mij dus niet gezegd dat er nog wat zou kunnen komen.

Bah.

Maargoed, ik had verder niets dus ook geen controles. Ja, mn buik om te kijken of m'n baarmoeder al kromp en bloeddruk. Maar om daar je bed hoog voor te zetten..

Je kan het toch altijd doen als ze het graag wilt?

Trusten, ik ga ook.

Meisje slaapt op haar eigen kamer. Ben benieuwd. Als ze wakker wordt vannacht mag ze weer naast ons in haar bedje. Doordat ze nu wakker wordt s nachts slaap ik ook onrustig want bij ieder kreuntje van haar denk ik: nee nee, slaap door! ben ik dus 5x per nacht wakker.
Laat je O thuis dan Viool?
Ben nog thuis

oviool ook , die neem ik niet mee naar de kroeg als ik nog ga
@amalia lag a dan naast je ? Ik dacht op haar kamertje ?
Hm even uit geweest. Best leuk, even dan.

Man belde dat o het zo benauwd had met dr verstopte neusje toen vond ik het daar niet leuk meer.

Daarna huis opgeruimd en afwas, douchen, wilde nog de was bijwerken zodat ik smorgens wat suf kan zijn ( ben de laatste tijd smorgens niet vooruit te branden !) en volgens mij moet ik gewoon langzaam opstarten.

Nou, half 2... Welterusten... Ben benieuwd hoe laat o komt.
Loop nu wat rond met o en een gesneden ui

Ze wordt steeds wakker, van hoesten, huileb omdat haar neus cerstopt is ofzo

oudste was erg verkouden

man wou dat ik zout met water meng voor haar neus maar werd een complete discussie want ik durfde niet

nu een ui en zo n chi verstuiver voor Zuivere lucht met etherische dennen olie

Raar zeg in bed gaat ze weer

in mijn armen niet. Ik durf alleen niet te slapen hoor want ze hoest ook wat slijm op, loopt niey alleen via r neusje
Lalalala leuk hoor zo het forum volkletsen.

Nee daarnet raakte ik dus in paniek.

Ze liep rood aan en ging hoesten en piepen en happen naar lucht, heel haar neusje snotterig en slijmerig spuug uit haar mond.

Ik schudde echt mn man wakker. Toen heb ik maar de apotheek gebeld maar die heeft ook alleen optie zoutspray. Die heb ik nu zelf gemaakt maar staat nog af te koelen en HOE krijg je die in neus.

Bah ik raak hiervan uit mn doen, tja mviool had nog geen broertjes op school. Die zag op de dag vooral mij.

Beetje mutsig ben ik misschien maar ii blijf mooi nog een uurte wakker.

Ik heb haar hoofdeinde wat hoger gedaan, voor als ze last heeft vandat opgeven. Maar loopt het slijm dan weer niet naar haar longen. Zucht.

Ik heb en geen ervaring met spugende en geen ervaring met verkouden baby en zolang ze nog geen maand of vier is ( zelfs dan ) ben ik zo!!!

Hm ben best slaperig. Ze ligt nu half te slapen.

Als ze zo ligt hoor je geen gepiep of geen slijm of wat. Maar in ene kan ze weer dicht zitten.

Ik was ook bang voor rsvirus maarja of de oudste dat had of gewone verkoudheid ??

Ik hoop dat ze door de bv hier snel door is hoor....

Nog andere rondwadende moeders hier ???
Ach arme Viool en O. Kan je vandaag op de dag wat slapen? Even een goeie neusspray kopen vandaag of beter Otrivin pipetjes.

Ach ontaarde moeder die ik ben; Avlag op haar eigen kamertje, en om half geeft man me een duw. Ik dacht dat ik snurkte dus zei: wat is er? Lag A te huilen en ik hoorde het dus gewoonniet!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven