Look what the cat dragged in!
vrijdag 10 september 2010 om 11:09
-warning- ranzig verhaal!
Ik hoorde net mijn kat miauwen bij de voordeur en ik herkende het al..
Dus ik uit het raam kijken, Zit ie daar te spelen met een halfdode muis!
Ik was wel even benieuwd wat ie ermee ging doen dus bleef even kijken..
Vervolgens zie ik die muis doodgaan en kat kijkt teleurgesteld omdat z'n speeltje ermee ophoudt.
Normaal vind ik wel veel dode muizen in de tuin dus ik dacht dat ie er alleen mee speelde..
Begint ie te kauwen op die muis en hij heeft hem in 5 happen opgegeten!
Waaarom? Vieze vieze kat!
Wat doen jullie katten voor vieze dingen en wat voor beesten vangen ze?
Ik heb namelijk 3 katten,deze heeft duidelijk voorkeur voor muizen, nr 2 meer voor vogels (is ook wel eens met een duif thuisgekomen) en nr 3 jaagt nog niet echt.
Ik hoorde net mijn kat miauwen bij de voordeur en ik herkende het al..
Dus ik uit het raam kijken, Zit ie daar te spelen met een halfdode muis!
Ik was wel even benieuwd wat ie ermee ging doen dus bleef even kijken..
Vervolgens zie ik die muis doodgaan en kat kijkt teleurgesteld omdat z'n speeltje ermee ophoudt.
Normaal vind ik wel veel dode muizen in de tuin dus ik dacht dat ie er alleen mee speelde..
Begint ie te kauwen op die muis en hij heeft hem in 5 happen opgegeten!
Waaarom? Vieze vieze kat!
Wat doen jullie katten voor vieze dingen en wat voor beesten vangen ze?
Ik heb namelijk 3 katten,deze heeft duidelijk voorkeur voor muizen, nr 2 meer voor vogels (is ook wel eens met een duif thuisgekomen) en nr 3 jaagt nog niet echt.

vrijdag 10 september 2010 om 11:59
quote:Helianthus2106 schreef op 10 september 2010 @ 11:39:
Ik wilde dat die katten hier hun buit gewoon zouden opeten. Al die lijken hier daar word ik nou niet goed van. Want ik durf ze niet op te ruimen.
Geef ze dan minder te eten
Het is een cadeautje van de kat en een compliment.
Ze bedanken jou dat je hen eten geeft en willen hetzelfde voor jou doen.
Dat spelen met een halfdode muis is een soort van sport-training.
Ik wilde dat die katten hier hun buit gewoon zouden opeten. Al die lijken hier daar word ik nou niet goed van. Want ik durf ze niet op te ruimen.
Geef ze dan minder te eten
Het is een cadeautje van de kat en een compliment.
Ze bedanken jou dat je hen eten geeft en willen hetzelfde voor jou doen.
Dat spelen met een halfdode muis is een soort van sport-training.
vrijdag 10 september 2010 om 12:34
Ik ben blij als onze kat de door haar gevangen muizen opeet, want in de keuken leggen word ik echt niet blij van. Ik vind het wel heel zielig dat de kat er eerst altijd een hele poos mee zit te spelen zonder de muis dood te maken, ligt daar zo'n natte, zielige muis en zodra die probeert weg te lopen.... knal en hap. Sneu.

vrijdag 10 september 2010 om 12:35
quote:Biebeltje schreef op 10 september 2010 @ 11:46:
De jongste ruikt ook vaak aan de kont van de oudste en trekt daar dan echt een vieze kop bij (bek stukje open). Tsja, moet je je neus er maar niet in steken... *grijns*
Haha, dat is dus flemen en dat doen ze al ze de geur heerlijk vinden. Ze halen de geur via hun open bek nog eens extra binnen.
En zodra ik weer een of ander kruipbeest/vliegbeest in huis heb zet ik de kat er voor... Die heeft er toch wel een paar minuten plezier van.
Dit vind ik eerlijk gezegd nogal wreed over komen, de vliegen kunnen geen kant op. Als ze het zelf doen vind ik het prima, maar jij hoeft dat niet voor ze te doen.
De jongste ruikt ook vaak aan de kont van de oudste en trekt daar dan echt een vieze kop bij (bek stukje open). Tsja, moet je je neus er maar niet in steken... *grijns*
Haha, dat is dus flemen en dat doen ze al ze de geur heerlijk vinden. Ze halen de geur via hun open bek nog eens extra binnen.
En zodra ik weer een of ander kruipbeest/vliegbeest in huis heb zet ik de kat er voor... Die heeft er toch wel een paar minuten plezier van.
Dit vind ik eerlijk gezegd nogal wreed over komen, de vliegen kunnen geen kant op. Als ze het zelf doen vind ik het prima, maar jij hoeft dat niet voor ze te doen.
vrijdag 10 september 2010 om 12:40
vrijdag 10 september 2010 om 12:44
Mijn kat brengt levende krijsende kikkers binnen op de keukenmat. Ze heeft ook eens een levend jonge mus cadeau gedaan. Eigenlijk eet ze niets op maar brengt ze alles levend (en dus dagvers) op de mat. Ik heb een vlinderstruik in de tuin en die zijn veruit favoriet. (niet de struik de vlinders uiteraard!)
Toen ik jaren geleden nog thuis woonde had ik een zolderkamer.
Het dakraam had opgestaan waardoor de kat kans had gezien op het dak te klimmen. Daar had ze van onder een dakpan een jong vogeltje uit een nest gevist en mee naar binnen genomen.
Mijn dekbedovertrek lag opgeslagen om te luchten. Toen ik laat thuis kwam kroop ik zonder goed op te letten en bed. En jawel ik lag op een vogeltjesbabykarkas. Zonder veren, met snaveltje en bolle ogen. :puke:
Naja de intentie was vast goed!
Toen ik jaren geleden nog thuis woonde had ik een zolderkamer.
Het dakraam had opgestaan waardoor de kat kans had gezien op het dak te klimmen. Daar had ze van onder een dakpan een jong vogeltje uit een nest gevist en mee naar binnen genomen.
Mijn dekbedovertrek lag opgeslagen om te luchten. Toen ik laat thuis kwam kroop ik zonder goed op te letten en bed. En jawel ik lag op een vogeltjesbabykarkas. Zonder veren, met snaveltje en bolle ogen. :puke:
Naja de intentie was vast goed!
Op zaterdag help ik tamme dieren weer het beest in zichzelf te vinden.
vrijdag 10 september 2010 om 14:54
vrijdag 10 september 2010 om 14:57

vrijdag 10 september 2010 om 20:32
een van onze katten is een echte jager, neemt alles mee naar binnen, als hij de kans krijgt, en speelt er dan mee onder de eettafel....
bv.: een pasgeboren duif, vogeltjes, muizen, mollen enz.
hoogtepunt was zondag: een halve haas, dwz. twee poten die nog met wat pezen en uitstekende botten aan elkaar zaten.....
bv.: een pasgeboren duif, vogeltjes, muizen, mollen enz.
hoogtepunt was zondag: een halve haas, dwz. twee poten die nog met wat pezen en uitstekende botten aan elkaar zaten.....
vrijdag 10 september 2010 om 21:03
EEn kat die ik had die nu helaas niet meer leeft, nam vaak vogeltjes voor mij mij. Een keer leefde het vogeltje nog rn kwam vrij, fladderde de gang in. Kat erachteraan.
Van beneden tot boven in mijn slaapkamer lag bloed en veertjes.
Ik heb echt lopen janken tijdens het schoonmaken.
Ik werd helemaal gek van al die fladderende veertjes. Rotdingen om op te zuigen hahahaha.
Andere kat was bang voor muizen en nam nooit iets mee naar huis. Ik zie een muis in de keuken. Ik pak de kat en zet die in de keuken. Deur dicht mooi poes zou het wel ff oplossen. Ik hoor gegil en doe de deur open. Vliegt de kat bibberent in mijn armen. Kon ik zelf achter die muis aan. Ik heb eigenlijk altijd maffe katten gehad hihihi
Van beneden tot boven in mijn slaapkamer lag bloed en veertjes.
Ik heb echt lopen janken tijdens het schoonmaken.
Ik werd helemaal gek van al die fladderende veertjes. Rotdingen om op te zuigen hahahaha.
Andere kat was bang voor muizen en nam nooit iets mee naar huis. Ik zie een muis in de keuken. Ik pak de kat en zet die in de keuken. Deur dicht mooi poes zou het wel ff oplossen. Ik hoor gegil en doe de deur open. Vliegt de kat bibberent in mijn armen. Kon ik zelf achter die muis aan. Ik heb eigenlijk altijd maffe katten gehad hihihi
vrijdag 10 september 2010 om 21:20
Onze 1ste kat zette alles, levend en wel, heel binnen. Hoe vaak we niet achter een vogel aan konden rennen, muizen uit de gordijnen gevist hebben en zelfs jonge konijnen onder het bed uit gevist hebben wil je niet weten.
De 2de kat van mn ma, nu net een weekje in moeten laten slapen, frat muizen waar je eng van werd. Op het hoogtepunt lagen er 15 muizenlijkjes op de stoep. Afhankelijk van de muizensoort at het beest ze smakelijk op. (Kraken dat dat doet, en dan nog triomfantelijk 15 minuten dr lippen af gaan zitten likken nadat het beestje op was)
Mijn kat, is zo maf dat hij niets gevangen krijgt. Die begint nl zodra hij iets ziet wat leeft te gillen, mekkeren, knetteren, miauwen noem maar op dat het andere beest zich meteen uit de voeten maakt.
Hij lust wel erwtensoep, tomatensoep, zuurkool en rode kool en owh ja laten we de rivierkreeftjes niet vergeten.
De 2de kat van mn ma, nu net een weekje in moeten laten slapen, frat muizen waar je eng van werd. Op het hoogtepunt lagen er 15 muizenlijkjes op de stoep. Afhankelijk van de muizensoort at het beest ze smakelijk op. (Kraken dat dat doet, en dan nog triomfantelijk 15 minuten dr lippen af gaan zitten likken nadat het beestje op was)
Mijn kat, is zo maf dat hij niets gevangen krijgt. Die begint nl zodra hij iets ziet wat leeft te gillen, mekkeren, knetteren, miauwen noem maar op dat het andere beest zich meteen uit de voeten maakt.
Hij lust wel erwtensoep, tomatensoep, zuurkool en rode kool en owh ja laten we de rivierkreeftjes niet vergeten.