**LDR deel 15**

05-07-2010 11:09 1921 berichten
Alle reacties Link kopieren

Deel 15!

De jubileum-editie!

Hopelijk wordt dit dan de link naar deel 14[/img]
Jurkjes met panty kunnen absoluut, draag ik nu ook veel. Ik heb mooie laarzen op de kop getikt en wat ik nu heel leuk vind is een jurkje tot op mn knie, dan een opengewerkte panty (soort netkousen dus) en dan laarzen.

Leggingen, daar ben ik totaal tegen. Dus dan ben ik het met je moeder eens
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ik zag een keer zoiets op je FB staan Spijker. Een oproep tegen leggings of zo. Ik ben helemaal pro leggings trouwens. Maar dan juist op die manier die jij vreeselijk vindt, namelijk onder een rok of jurk. Ik vind mijn knieen lelijk en verdoezel ze graag.
Haha, ja dat was toen het zo stikheet was dat ik me hardop afvroeg of iemand even alle vrouwen in leggings wilde vertellen dat die dingen al 3 dagen te warm en al 10 jaar te lelijk waren om te dragen Sorry wil er niemand mee beledigen, ik voer gewoon mijn heel eigen anti-legging-actie
Het is trouwens alweer 9 jaar geleden dat die vliegtuigen het WTC invlogen, heftig he, of vinden jullie van niet? Ik stond er vandaag bij stil, ik hoorde het op radio 538, het was dinsdag, dan was ik altijd eerder uit van school, ik weet nog dat ik op de clou zat te wachten, dat het een soort reclame of zoiets zou zijn dacht ik. Die kwam dus niet, tv aangezet, en daarna naar mijn moeders werk gefietst waar niemand het nog wist en ze de tv aangezet hebben op mijn aandringen. Gek vind ik dat ik 16 was en in de 5e zat en toch direct wist dat dit zo´n wereldschokkende, levensveranderende gebeurtenis was dat het de moeite was naar mijn moeders werk te gaan.
Ehm, da's toch pas de 11e; overmorgen dus?

Maar inderdaad, er is veel veranderd sindsdien. Ik had ook meteen door dat het groot was, ik was ook echt best bang. Woonde net sinds een maand op mezelf en helemaal aan de andere kant van het land, heb toen echt zitten piekeren of ik snel terug naar mn familie moest of niet (niet gedaan overigens). En als een idioot mn tv gaan instellen, was ik nog niet aan toe gekomen en ik wilde toch echt de beelden zien.
Ik was op cursus in de bossen ergens. In de supermarkt hoorden we van aanslagen en een midden-oosten link. "Dan zal de benzine wel weer duurder worden" zei ik tegen het groepje medestudenten in mijn busje en verder hadden we het er niet zo over. Volgens mij had ik niet eens gehoord dat het het WTC was. In de huisjes waar we zaten was tv. Toen we die aandeden zat iedereen vol ongeloof te kijken en vastgeplakts aan het beeld De tassen met booschappen stonden twee2 uur onaangeroerd op tafel voordat we die eens in de koelkast zetten.

Maar eerlijk gezegd als ik terug denk aan die cursus denk ik vooral aan de lol die we hadden, 11 september staat daar een beetje los van ofzo, terwijl we het er vast veel over hebben gehad.

Ik doe pas sinds een paar jaar weer een beetje aan jurkjes en rokjes dus leggings met een truitje zijn voor mij een brug te ver hoor.
Ja dat is overmorgen maarja ik dacht er toevallig nu aan.
Ik denk dat bijna iedereen nog wel weet wat ze op dat moment deden. Herinner het me ook nog heel precies. Het was ook stralend weer, dat maakte het nog onwerkelijker op de een of andere manier.

...
Ik herinner me het ook nog wel, maar niet precies. Vooral dat het zo schokkend was. Weet nog dat ik de tv aan wilde zetten voor iets "leuks", maar dat het tweede vliegtuig net binnen was gevlogen. Denk dat dit toch een van de belangrijkste, zo niet de belangrijkste gebeurtenis is afgelopen 10 jaar.

Iemand trouwens tips om hoe minder te forummen? Ik moet eigenlijk tig andere dingen doen, data invoeren, schrijven, maar ik heb zo ontzettend geen zin vandaag (en gister ook al niet).

Fille, kun je niet vragen om een klein biertje en anders een "biertje" met limoensap ofzo
MZ, geen tips hier . Voor data invoeren, een tijdslimiet ztellen, leuk muziekje op en (als nodig) de internetconnectie verbreken. En niet te streng zijn. Dat je na een half uurtje even mag kijken. Of zoiets.
Fille had al een keer geconstateerd dat ze daar alleen maar héél kleine biertjes in héél kleine glaasjes schenken

Ik heb voor volgende week (begint mn studie weer) twee goeie voornemend: geen drank meer door de week en minder forummen.

We zullen zien wat er van komt.
De internetverbinding breken dat klinkt wel als een heel goede optie! Want data invoeren is saaaaaai. Maar ik zie mezelf dan al heel nuttige dingen doen zoals kaartspelletjes of mijnvergertje of iets dergelijks

Voor vandaag heb ik nog een heel goed excuus: Jetlag

Ik heb met mezelf afgesproken dat ik vandaag nog mag verlummellen, maar dat ik morgen overdag niet ga forummen. Ben benieuwd hoe dat gaat lukken.
quote:mevrouwtjezonneschijn schreef op 09 september 2010 @ 18:09:

Maar ik zie mezelf dan al heel nuttige dingen doen zoals kaartspelletjes of mijnvergertje of iets dergelijks

Ow, breng me niet op verkeerde ideeën! Dan beter forummen, das toch gezelliger.

Bij mij hielpen tijdlimieten altijd heel goed. Als ik bijv met mezelf afsprak dat ik om 12 uur een uurtje ging zwemmen, kon ik van 10 tot 12 heel serieus tentamen leren. Veel beter dan wanneer ik de hele dag vrij hield om te leren.
Met saaie data doe ik gewoon de radio aan, of ik heb nog een stapeltje podcasts van NPR liggen die ik dan beluister, of luister via hollanddoc naar een documantaire of zo. Dan gaat het wel.
Ha, wij luisteren dezelfde podcasts! Hou je ook van this american life? Is ook echt een aanrader! En WNYC Radiolab ook!
Wów! Huh? Hebben jullie het nieuws gezien over het interview dat Castro gegeven heeft? Zou hij dat echt gezegd hebben?
Ik las het gister Spijker, ik ga er vanuit dat hij het wel gezegd heeft, waarom zou het anders zo weergegeven zijn?

Ik denk zelf dat hij ruimte maakt voor zijn broer om eea open te gooien. Cuba is al een tijdje bezig met economische hervormingen, bv. privatiseringen van kleine bedrijven in de dienstensector (oa wat te maken heeft met mijn business idee remember). Ik heb geen flauw idee hoe dat in Nederland is, maar hier is Cuba zo ongeveer binnenlands nieuws aangezien 1 op de 5 Spanjaarden directe familie heeft daaro dus domineert het al maanden het nieuws. Eerst met Fariñas, toen dissidenten die politiek asiel gekregen hebben in Spanje en de discussie over of dat okee is of niet (niet zoals in Nederland of het okee is meer buitenlanders binnen te laten, maar of het okee is ruimte te geven aan een totalitair regime op deze manier van zijn tegenstanders af te komen, of dat het regime legitimeert, enzovoort), de damas de blanco, de reacties die dáár weer op kwamen, de privatiseringspogingen van Raúl Castro, de gezondheid van zijn broer, enzovoort enzovoort enzovoort. Ik volg het natuurlijk met grote interesse, vanuit persoonlijk oogpunt en politicologisch gezien vind ik dit ook een machtig interessante situatie. Dat bv. ogenschijnlijke kleinigheidjes veelzeggend kunnen zijn. Toen dvd´s en laptopts etc. legaal werden was dat hét nieuws. Dat een felle criticus (arts die pissig was dat Cubanen minder / slechtere zorg kregen ten gevolge van de ruilhandel met Venezuela waarbij Cuba met oogoperaties voor olie betaalde) haar paspoort en reisvergunning terugkrijgt hoorde je daar heel weinig over, maar dat was in mijn ogen erg belangrijk. Ook die keer dat Fidel Castro een column geschreven had en dat deze voor het eerst door de staatskrant niet geplaatst werd.

Toch moeten we ook niet uit het oog verliezen dat dit maar één onderdeel is van de politiek daar, een paar weken terug las ik nog dat Castro betoogde dat Bin Laden een CIA agent was dus zo is het dan wel weer (eh... nog steeds)

Een bekend gedissideerd schrijver (Cabrera Infante) vertelde eens in een interview dat men hem verteld had dat zijn boeken op de zwarte markt voor 7 blikken gecondenseerde melk over de toonbank gingen. En daarna: dat Lenin nog steeds goed was voor 10 blikken dus dat hij zich niet té veel in zijn hoofd moest halen

Zo is het met dit ook. Aardige geluiden, ik denk dat we midden in een belangrijke verandering zitten, maar waarschijnlijk niet dat Cuba over 5 jaar een sociaaldemocratie is.

On a lighter note: ik heb mijn nagels echt zo leuk zitten vandaag ik voel me supercool

Het is ongeveer zo, alleen in plaats van geel heb ik goudglitter omdat ik geen geel had hier:

Straks ga ik dit wissen, anders word ik noch ontmaskerd adhv mijn nagels, dat zou wel erg zijn
Kijken jullie trouwens ook O, O, Cherso? Ik vind het echt grappig. Net zag ik even dat er hier ook een topic over is waar men heel verbaasd is dat dit bestaat, ik ken zelf genoeg mensen die zo zijn, vooral van toen ik een jaar of zestien was met uitgaan. Maarja ik ging toen ik zeventien was ook met de bus naar Salou, precies hetzelfde als dit. Vond ik trouwens superleuk Volgens mij zijn "de meesten" zo maar nu ik even met een schuin oog naar dat topic keek vroeg ik me af of ik dat misschien denk omdat mijn eigen omgeving zo was maar dat het eigenlijk voor de normale nederlander de shock van de eeuw is
Nee joh dat is hier allemaal helemaal niet in het nieuws geweest! (of ik heb onder een steen gezeten)

Die uitspraak van castro zag ik gister opeens op het late journaal. Tjee!

Ik heb inderdaad de o o Cherso teruggekeken omdat zoveel mensen het er over hadden. Wat afschuwelijk! Ook hier vraag ik me af: zou dat echt zijn? Het is toch nagemaakt van Jersey Shore en daar is toch heel veel in scene gezet?

Ik ben nooit naar plaatsen als Salou geweest, vond dat toen al vreselijk. Maar dat je het doet is één ding. Dat je het leuk vindt dat er een camera naast staat gaat toch heel wat verder. Ik ben ook wel eens zomaar met een onbekende het bed ingedoken, maar dat kwam niet op nationale tv zodat mn oma en werkgever mee konden kijken...
Ja okee dat ben ik wel met je eens hoor!!!! Ik zou nooit op tv willen met mijn privéleven (trouwens ook niet voor die programma´s over emigreren voor de liefde of whatever), en toen ik in Salou was is er bij ons (mijn vriendinnen en ik) helemaal niet geneukt om het maar grof te zeggen (vind ik eerlijk gezegd ook anders als je 17 of 18 bent dan wanneer je 23 bent... niet dat ik er tegen ben maar ik stond er zelf toen nog wel wat terughoudender in).

Maar van die mensen die alleen maar uit willen, zuipen, bier en tieten, die ken ik echt genoeg. Ik herken die mensen van het programma helemaal, ik ken zelf ook best wel veel mensen die zo zijn!!!!! Die vakantie in Salou was trouwens echt geweldig (alleen maar strand en uitgaan).

Een vriend van mij woont in Puerto Rico, daar zijn al maanden studentenopstanden bezig, er is ook geweld bij betrokken (van politiezijde bv.) en daar hoor je dan weer niets over. Stom eigenlijk hè, hoe selectief kranten en media zijn in wat ze naar buiten brengen en hoe weinig wij daarom weten. Ik heb altijd wel het gevoel goed geïnformeerd te zijn maar dat is uiteindelijk toch gewoon één grote farçe.
Dat klopt ja. Ik volg meestal met een half oog het italiaanse nieuws en heb toen ik met Bassist was ook het Canadese nieuws gevolgd. Shockerend het verschil daarin!

Alle rellen en gedoe rondom de G8 en de G20 daar kregen we hier ook nauwelijks mee. Zo vreemd.
Oh weet je wat ook choquerend is, de verschillende manier van eenzelfde nieuwsitem benaderen. Ik ging bijna van mijn stokkie toen ik net in Spanje was en een journaal-verslaggever rustig hoorde zeggen "Israël claimt wel weer dat dit een oefening was waarbij een ongeluk is gebeurd, maar iedereen weet uiteraard dat het een brutale moordpartij op vrouwen en kinderen was om de moraal van de Palestijnen te breken". In Nederland hadden ze het natuurlijk wel over een ongeluk tijdens een oefening Echt een extreem verschil, ik zie nu pas hoe enorm Nederland eigenlijk op de hand van Israël is. Als Israël iets fout doet houden ze het neutraal mogelijk, als Palestina iets fout doet worden er wel woorden gebruikt die een negatief gevoel geven: terreur, aanslag etc. Andersom gaat het om oefening, militaire operatie etc. Choquerend!!!!
Oh ik vond het Spaanse nieuws dus juist heel gekleurd vanwege dit he omdat ik zo gewend ben aan nederlands nieuws en dat mijn eikpunt van "neutraliteit" was. Best naïef.
quote:Spijker schreef op 09 september 2010 @ 22:14:

Ha, wij luisteren dezelfde podcasts! Hou je ook van this american life? Is ook echt een aanrader! En WNYC Radiolab ook!Heb er wel van gehoord, maar nog niet zelf naar geluisterd. Moet ik maar eens proberen dan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven