**LDR deel 15**

05-07-2010 11:09 1921 berichten
Alle reacties Link kopieren

Deel 15!

De jubileum-editie!

Hopelijk wordt dit dan de link naar deel 14[/img]
Gaaf dat je een nieuwe baan hebt snorhaar! Gefeliciteerd. En ik ben nu heel erg nieuwsgierig in welke stad je gaat wonen...?

Ik had ook bedacht dat ik gewoon maar ging proberen om eerst een brief te schrijven en dat het dan meteen een goede oefening is in solliciteren, want de realistisch gezien is de kans op die baan minder dan 1%. Maar niet geschoten is altijd mis...
MZ, als het jouw droombaan is, dan ben jij misschien wel de droomkandidaat
Marg, het is de laatste tijd hier in het nieuws dat NL vrouwen steeds vaker naar Spanje gaan om daar een anonieme eicel gedoneerd te krijgen. Omdat dat hier niet mag, anoniem en betaald. Hier mag je alleen een eicel krijgen van een bekende die haar gezin compleet heeft.

Is dat bij jou ook wel eens in het nieuws? Is er (politieke) discussie over? Ik ben verbaasd, want ik dacht dat Spanje toch behoorlijk religieus was, dus het verrast me dat dit dan gewoon mag.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
In Spanje kan je toch ook nog abortus laten plegen tot een kind achttien is? (bij wijze van, tot heel laat in de zwangerschap dus)

MZ, gewoon schrijven, je kan altijd nog ´nee´ zeggen.

Snorhaar, wat goed, gefeliciteerd. Wanner verhuis je?
Snorhaar: gefeliciteerd!

Kjong: vertel!

Nemo, blurb ja.

Heb oh cherso ook net op youtube gekeken. Tja, sneu, maar heb er hard om moeten lachen, deels van ongeloof.

Zucht, van verlichting deze keer. Alles is weer helemaal normaal hier in huize R+I. Gisteravond thuis gekomen van heftig dramatisch kort weekend Frankrijk. Wat in zoverre goed was voor de onderlinge relatie met schoonzus dat ik één enorm groot pluspunt heb gezien aan schoonzus. Wat mijn irritaties van afgelopen week niet weghaalt, maar waarvoor ze wel zeer zeer veel respect krijgt. Ze gaat namelijk vol in tegen de afschuwelijke man van haar (& R's) zus in Fr. Vol. Niks (gespeeld?) verlegen of trekjes van onderdanigheid, nee, die eikel zegt iets bizars en zij vliegt er bovenop als 'n leeuwin en pakt 'm aan totdat ie afdruipt. Dat gaat uiteraard gepaard met veel dramatiek, geschreeuw, gekrijs en gehuil, heel fijn om getuige van te zijn, not.

Oh, later meer.
Het is in ieder geval iets. Blijft ze nu nog bij hen? Misschien ook iets om een webcam op te zetten?

Kjong, we willen een verslag. Vol details, persoonlijke belevingen, emoties, genante momenten, alles. Indien niet hier, dan wel elders.
Hallo, even een zwaai.

Over podcasts en dergelijke kan ik niet meepraten.

MZ welkom terug, niet meer twijfelen. Ik kom weer eens op het scriptie-topic kijken.

Snorhaar gaat naar DL. Spannend.

Isiss, die zus is blijkbaar echt een familiemens die voor haar geliefden door het vuur gaat.

Nemo, ik ben blij voor jou en Tymp. Hoe komt hij eigenlijk aan die forumnaam?

Mijn excuses voor alles waar ik niet op reageer.
Oh ja, ikzelf nog.

Hier alles goed. Nieuwe collega ingewerkt, begonnen met weight watchers en gisteren een vrijgezellenfeest gehad.

Dat feest was best leuk, maar niet mijn smaak. Ook best gek om met 14 tandartsen door Amsterdam te trekken en alleen een van de twee niet tandartsen te zijn.

Workshop likeurmaken gevolgd en ik heb hier nu een lekkere chocolade likeur liggen. Als je wilt proeven, kom dan langs.
Een vrijgezellenfeest op zondag? Da´s toch niet praktisch? De bedoeling is toch dat iedereen laveloos naar huis gaat en tot de volgende middag in coma is? Niet bij tandartsen dus? Ik heb ooit op een feestje gestaan met alleen maar mensen die net co-assistent waren. Zodat ik op een gegeven moment ook dacht: als iemand me zoekt: ik sta daar in de hoek naast de fles wijn. Allahzijdank kwam ik bij de fles wijn iemand tegen die ook geen co-assistent was. Aan de andere kant zat de geefster van het feest ooit tussen mij en wat collega´s op een feestje van mij en toen dacht zij waarschijnlijk ook: waar gáát dit over?
Tussen mij en jullie verslag zit effe een kaakontstekinkie.

Ik ga maar weer naar bed.

Later.
Beterschap Kjong!
Bij tandarsen is dat dus niet zo. Daar begint het feest op zondagochtend om 11 uur met een aantal activiteiten en om 9 uur gaat iedereen, behalve de bruid in kwestie, de twee niet tandarsten en de twee aanwezige tandartsassistentes. Die gingen nog even door, maar ook niet heel laat. Op zondagavond is er niet zoveel te beleven meestal.

(Ik weet uit betrouwbare bron, dat de bruid het welliswaar een leuk feestje vond, maar ook liever op zaterdagavond heel erg dronken was geworden ipv een beschaafd feestje op zondag. Let op wie je als organisator van je vrijgezellenfeest kiest, zou ik zeggen)

Kjong beterschap.
Check: mocht ik ooit trouwen, géén tandarts om mn vrijgezellenfuif te organiseren.

Kijk, zo leer ik nog eens wat.
Mijn zus en vriendinnen weten al dat, mocht ik onverhoopt trouwen, ik niet wil boetseren, schilderen, high teaen, kantklossen, dildo´s schilderen en dat soort ongein. Bier drinken en geen overbodige ongein.

Beterschap Kjong!

Es, heb jij al subtiel aangegeven bij vriendinnen hoe je vrijgezellenfeest er uit moet zien?
Ja, ze weten dat ik geen feest wil hebben. Ik ben namelijk bang dat de paar beste vriendinnen die ik heb tegen die tijd zwanger zijn of het zijn diegene die in DL wonen en die wil ik niet vragen om twee keer in NL te komen voor vrijgezellenfeest en bruiloft.

Ik moet nog eens kijken.

Het gekke is dat het feestje van eergisteren bij mij best goed paste. Dus s'ochtends beginnen met een zelfgemaakte brunch, lekker bijkletsen en zo. En dan iets doen en afsluiten met een avondeten. Behalve dat de activiteiten best duur waren.

Het feestje paste echter helemaal niet bij de bruid in kwestie en het gaat toch vooral erom dat zij plezier heeft?
Dat lijkt me ook.

Ik vind zelf dat een vrijgezellenfeest gewoon iets leuks moet zijn. Maar tegenwoordig lijkt het wel of je én moet boetseren én een high tea rondvarend in de grachten en dan uiteten. En de kroeg in, waar je dan nog apart voor moet betalen naast de 150 euro die je al betaald hebt. Ik snap niet waarom het zo groots en uitgebreid moet tegenwoordig.

Kun je dan niet naar Duitsland gaan? Dan is het geen ontvoering ofzo, maar het is wel leuk om nog een weekend of avond iets met vriendinnen te doen, toch? Of maakt het je niet zoveel uit?

Ik heb zondagochtend gebruncht, zoals hier best normaal is, en ik vind dat eigenlijk zo´n fijn iets. Bijna leuker dan uiteten gaan. Het kost hier ook ongeveer hetzelfde.
Oh brunchen, dat kun je zo lekker en goedkoop in Berlijn.

Ik heb gelukkig nog een paar maanden voor ik ga trouwen, dus we zien wel of er een feestje komt. Naar Duitsland gaan is ook lastig, omdat ik wel een aantal goede vriendinnen heb, maar die ook niet allemaal in dezelfde stad wonen. En hier in Nederland gok ik zo dat alle vriendinnen behalve een (wegens gebrek aan man) tegen die tijd zwanger zijn.

Maar dan vergeet ik mijn ldr-vriendinnentjes helemaal. Misschien kunnen wij wel samen het afscheid van mijn vrijgezellenbestaan vieren? Hebben wij meteen een reden voor een meeting.
Dan zeg ik nog steeds: kun je niet naar Duitsland komen?
Ben jij volgens jaar zomer nog niet terug? Maar een long-distance-meet annex vrijgezellenfeest in Berlijn. Ik ben erbij.
Niemand weet waar ik volgend jaar zal zijn.
quote:Spijker schreef op 13 september 2010 @ 09:39:

Marg, het is de laatste tijd hier in het nieuws dat NL vrouwen steeds vaker naar Spanje gaan om daar een anonieme eicel gedoneerd te krijgen. Omdat dat hier niet mag, anoniem en betaald. Hier mag je alleen een eicel krijgen van een bekende die haar gezin compleet heeft.

Is dat bij jou ook wel eens in het nieuws? Is er (politieke) discussie over? Ik ben verbaasd, want ik dacht dat Spanje toch behoorlijk religieus was, dus het verrast me dat dit dan gewoon mag.Ik heb er niets over gehoord maar in Spanje mag kan alles. Een tijd terug is er ook een Nederlandse veroordeeld vanwege extreem late abortus, werd ook uitgevoerd in Spanje (al is dat natuurlijk wel illegaal, het ging om zes of zeven maanden in de zwangerschap meen ik me te herinneren). Adopteren is hier ook véél makkelijker dan in Nederland. Spanje loopt ook lichtjaren voor op de rest van Europa wat betreft vruchtbaarheidsbehandelingen, mocht je het nodig hebben, dit is the place to be (ik ken zelfs mensen tegen wie bij de kliniek gezegd werd "ok, er is geen reden te vinden dat je niet zwanger raakt, dús je gaat hier zwanger weg"). Over abortus is wel zware (politieke) discussie, hierover niet echt. Spanje is best vooruitstrevend, elke keer als de linkse partij aan de macht is jassen ze er allerlei dingen door zoals homohuwelijk, waar de helft van de bevolking dan diep ongelukkig mee is. Volgende keer wordt er weer rechts gestemd dus ben benieuwd of eea teruggedraaid zal worden. Vanuit de christelijke leer is er toch niets mis mee om van een eicel een baby te maken?

Trouwens: flutadvies hier over garderobes Ik moest een korte broek lenen zaterdag omdat het zo heet was!
bwegh ik ben weer aan het werk.......... ben sinds maandag terug en de eerste dagen zijn het zwaarst he (ik voel me k.u.t. ja dat mogen jullie weten :P ) Ik mis hem en het duurt tot kerst voor ik m weer zie... LDR's zijn stom!

Maaaaaaaaar effe zonder te klagen: We hebben het super super gehad! Lekker weer (34C 1e week, 24C 2e week) Veel leuke dingen gedaan, we vinden elkaar nog veel liever dan voorheen en ik vind Canada nog steeds top.

Vriend is aan het solliciteren, papieren voor emigratieproces zijn binnen, maar voor we daarmee beginnen wachten we eerst tot hij een baan heeft.

Eigenlijk ben ik heel dankbaar dat we dit jaar 1/3 van het jaar de tijd samen doorbrengen in totaal, zo bekeken heb ik weinig te klagen

Ik heb nog lang niet alles bijgelezen maar ik hoop dat alles ook goed met iedereen gaat
Hangt er vanaf welke christelijke leer. Er zijn genoeg christenen die vinden dat je niet moet tornen aan gods wil, dus als god bedacht heeft dat jij geen kinderen kunt krijgen, dan heb je dat maar lekker te accepteren.

Hier was het dit weekend opeens ook super lekker weer. Nu niet meer helaas, maar dit weekend was heerlijk. Ik ben zaterdag na lang dubben met alleen een vest de straat opgegaan en dat was echt wel warm genoeg. En zondag had ik spijt van mijn legging en laarzen.

Punica, hoe zijn de baanvoorutizichten?
@Fille: Voor hem zijn de baanvooruitzichten aardig, hij heeft een paar mooie sollicitaties de deur uit gedaan en ik denk dat het wel goed gaat komen.

Ik heb zelf ook al wat zitten kijken naar mijn mogelijkheden daar en ik denk dat er iets meer aanbod is dan hier, dus dat is ook positief.

Ik ben mijn werk op het moment beu (zie topic "na-de-vakantie-dip") Ik wil gewoon wat anders...
Marg, jouw ouders wonen ook in een ander deel van Nederland dan ik. Als je bij mij was gekomen dan had je geen korte broek nodig gehad. Maar ik geef toe zaterdag was s'middags een spijkerbroek en shirt met korte mouwen genoeg. Hoewel dat ook alleen gold voor als je echt in de zon zat.

Punica welkom terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven