Geld & Recht alle pijlers

opgelicht via Marktplaats, wat te doen?

09-09-2010 13:49 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een jurk via MP gekocht en ik heb uitdrukkelijk gevraagd of deze nieuw/ongedragen/ongewassen en zonder doorgeknipt label was. Nou dat was allemaal zo. De foto zag er goed uit, met kaartje aan de jurk.

Nu heb ik de jurk ontvangen met een penetrante wasverzachtergeur, zonder kaartje, lichte gebruikssporen en een gerepareerd voorheen doorgeknipt label.

Aangezien ik voorheen goede adviezen van jullie heb gekregen, what to do?

Ik heb de dame in kwestie al een mail gestuurd.
anoniem_112695 wijzigde dit bericht op 09-09-2010 15:45
Reden: kromme zin
% gewijzigd
Juf Achterbak: en voor 45 euro jok je ook dat het nieuw is en je hebt er zelf de helft voor betaald?
quote:dangeensuus schreef op 09 september 2010 @ 15:20:

Maar Claudia, wat kun je doen? Je hebt het artikel ontvangen, je bent niet opgelicht alleen misleidt, en daar doet de politie echt niets aan

De meeste verkopers vinden het erg vervelend dat hun naam in een split second als zijnde oplichter/misleider naar bovenkomt als alleen maar de naam of rekeningnr of ip of verkopersnaam ingevoerd wordt op Google; de naam icm een link naar een van de oplichtingsite is meestal al voldoende voor een slimme koper om niet met zo'n iemand in zee te gaan. Ook het feit dat die gegevens tot in de lengte der tijden te googlen zijn (al is het al láng van de site verwijderd), vinden verkopers meestal niet zo leuk.

Dus voordat je zoiets doet, éven mailen wat je plannen zijn; vaak kiezen ze dan toch wel eieren voor hun geld.
quote:hatsiekidee schreef op 09 september 2010 @ 15:29:

Juf Achterbak: en voor 45 euro jok je ook dat het nieuw is en je hebt er zelf de helft voor betaald?

Sorry maar zo ben ik dus niet, ik ben er nog nooit op vooruit gegaan. Want op de een of andere manier heb ik nooit het geluk gehad dat iemand er voor wilde geven wat ik vroeg (en dat bedrag was altijd een heel stuk lager dan ik er voor betaald had).

Maar goed beter er nog een paar tientjes voor krijgen, dan dat het nutteloos in de kas staat of hangt.

Maar zoals ik al schreef, ik tref altijd mensen die voor een duppie op de eerste rij willen zitten..... Dus ik word er niet rijk van....
Ze zegt dat ze hem zelf ook via MP heeft gekocht en dat de jurk nieuw is in haar ogen. Dat het kaartje er niet aan zit en op foto wel, zegt ze niets over. Van het label heeft ze niet gezien en de gebruikssporen ook niet. Maar ze wil niets doen om tegemoet te komen omdat ik zei dat als ze niet zou reageren ik melding zou maken.

Dus ze zegt: ik had je wel tegemoet willen komen, maar omdat je dat hebt gezegd, doe ik het dus niet.

Lekker kinderachtig, ik heb ook uitgelegd dat ik erg geschrokken was en dat 45 euro veel geld is.

Ik vind het zo makkelijk om te zeggen dat je het wel had willen doen maar ik doe het niet omdat.... Eigenlijk wil je dan niets doen en zoek je een excuus om het niet te hoeven doen.
Met andere woorden Hatsiekidee, jij bent nu de trut tegen wie ik steeds op zit te bieden?
quote:hatsiekidee schreef op 09 september 2010 @ 17:24:

Ze zegt dat ze hem zelf ook via MP heeft gekocht en dat de jurk nieuw is in haar ogen. Dat het kaartje er niet aan zit en op foto wel, zegt ze niets over. Van het label heeft ze niet gezien en de gebruikssporen ook niet. Maar ze wil niets doen om tegemoet te komen omdat ik zei dat als ze niet zou reageren ik melding zou maken.

Dus ze zegt: ik had je wel tegemoet willen komen, maar omdat je dat hebt gezegd, doe ik het dus niet.

Lekker kinderachtig, ik heb ook uitgelegd dat ik erg geschrokken was en dat 45 euro veel geld is.

Ik vind het zo makkelijk om te zeggen dat je het wel had willen doen maar ik doe het niet omdat.... Eigenlijk wil je dan niets doen en zoek je een excuus om het niet te hoeven doen.

Tegemoetkomen? Ze zou gewoon dat geld terug moeten betalen.

Hoop dat ze nog steeds lacht als ze via google te boek staat als oplichter.
Gewoon op marktplaats knallen met naam en toenaam, ik vind dat wel zo'n lulsmoes........ ik had het willen doen maar ja.....

Onzin
quote:dangeensuus schreef op 09 september 2010 @ 18:19:

Gewoon op marktplaats knallen met naam en toenaam, ik vind dat wel zo'n lulsmoes........ ik had het willen doen maar ja.....

OnzinMaar ja, dat heeft dus niet zoveel zin, helaas. Daar raak je haar niet mee.
Weet ik niet, ik lees die advertenties altijd wel en ga wel altijd even ramptoeristen....
en tip voor alle marktplaatsgebruikers, maak een paypal account aan en betaal alleen via paypal

Als er dan niets niet in orde is kun je zo je geld terughalen
quote:dangeensuus schreef op 09 september 2010 @ 18:27:

en tip voor alle marktplaatsgebruikers, maak een paypal account aan en betaal alleen via paypal

Als er dan niets niet in orde is kun je zo je geld terughalenIs niet zo simpel als je het schrijft. Bij niet leveren, als je dat kunt bewijzen, krijg je je geld terug. Niet als het product niet naar wens is.
Dan kun je een dispuut aanspannen en word de account van de tegenpartij bevroren

Als jij een artikel als nieuw koopt en het artikel is niet nieuw, dan heeft de verkoper niet juist geadverteerd, en win je het
quote:dangeensuus schreef op 09 september 2010 @ 18:27:

Als er dan niets niet in orde is kun je zo je geld terughalenGelijk een tip als je aan buitenlanders wil verkopen, gebruik geen paypal, want zij kunnen het geld wel zo terughalen.
quote:Djuuls04 schreef op 09 september 2010 @ 14:00:

Ja dat risico loop je via Marktplaats. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje naief te denken dat een nieuwe, nooit gedragen jurk op Marktplaats verkocht zou worden. En waarschijnlijk ook nog voor een veel lagere prijs dan in de winkel.Haha, al mijn miskopen staan op MP, sommige zelfs met kaartje, dus dat is denk ik heel normaal. (nou ja normaal wil ik ook niet zeggen )
quote:dangeensuus schreef op 09 september 2010 @ 18:30:

Dan kun je een dispuut aanspannen en word de account van de tegenpartij bevroren

Als jij een artikel als nieuw koopt en het artikel is niet nieuw, dan heeft de verkoper niet juist geadverteerd, en win je het

Kan dan wel een heeele lange zaak worden, denk ik?

Ga me er es in verdiepen
quote:Juf_achterbak schreef op 09 september 2010 @ 20:42:

[...]

Gelijk een tip als je aan buitenlanders wil verkopen, gebruik geen paypal, want zij kunnen het geld wel zo terughalen.

Nee hoor, ik heb dit twee keer meegemaakt en kon aantonen dat het pakket wel degelijk verzonden was ( en in een geval ook aangekomen was want deze bitch had mijn artikelen gewoon op haar site staan en beweerde dat ze ze niet ontvangen had) en ik heb beide zaken gewonnen, en ze kregen geen geld terug

Ik verkoop bijna alleen maar aan het buitenland en nog nooit meegemaakt dat mijn geld teruggevorderd werd
quote:fleurtje schreef op 10 september 2010 @ 09:51:

[...]

Kan dan wel een heeele lange zaak worden, denk ik?

Ga me er es in verdiepen Valt mee, binnen 1 week uitspraak in beide gevallen die ik heb meegemaakt, komt omdat paypal hier nog niet zo groot is en ze dus genoeg personeel en tijd hebben om echt iets te ondernemen
Ik heb net mijn eerste slechte ervaring op marktplaats gehad: Shirt en broek gevonden voor mijn dochter. Alleen bleek het shirt van een ander merk te zijn als aangegeven in de advertentie en ik heb dat vooraf nog nagevraagd bij de verkoopster en ze heeft mij dit nog bevestigd dat het het genoemde merk was. En het shirt was ook nog een maat kleiner dan vermeld en dus te klein. De broek was gelukkig wel in orde.

Daarnaast heeft de verkoopster te veel verzendkosten gerekend. We hadden afgesproken dat in twee pakketjes van 2,20 verzonden zou worden: ze heeft het in 1 pakket van 2,20 gestopt en toen kon het niet meer door de brievenbus.

Ik heb haar direct gevraagd 2,20 terug over te maken en wacht nu op de reactie...
Heb je haar ook meteen gevraagd waarom ze gelogen heeft over de kleding, of laat je het bij die 2.20?
Ik heb haar gemeld dat ik teleurgesteld ben over dat ze gelogen heeft. Die 2.20 is voldoende. Ik heb maar 3 euro betaald voor de set en ik wilde eigenlijk alleen de broek.

Het shirt valt erg tegen, maar dat is mijn risico.

Ik verwacht eigenlijk geen reactie, maar niet geprobeerd is zeker niets.
quote:dangeensuus schreef op 09 september 2010 @ 18:12:

Met andere woorden Hatsiekidee, jij bent nu de trut tegen wie ik steeds op zit te bieden?

was dat maar waar dat ik in jouw jurken paste.

Geen reactie meer gehad. Ze heeft al veel verkocht, ze heeft nog wel een pauwenjurk te koop voor 99,95
Je kunt ook opgelicht worden door een bedrag over te maken en vervolgens niks thuis te krijgen...dat heb ik nu 2x gehad, bah wat vervelend is dat zeg!

Het is wel eigen risico, maar toch. Wel balen dat het al 2x is, dus voor mij ook geen MP meer...
quote:joose1983 schreef op 10 september 2010 @ 13:26:

Je kunt ook opgelicht worden door een bedrag over te maken en vervolgens niks thuis te krijgen...dat heb ik nu 2x gehad, bah wat vervelend is dat zeg!

Het is wel eigen risico, maar toch. Wel balen dat het al 2x is, dus voor mij ook geen MP meer...

Eeeeh, dat is de meest voorkomende oplichting op dit soort sites.

Maar heb je toen contact opgenomen met de verkoper?
quote:dangeensuus schreef op 10 september 2010 @ 09:52:

[...]

Nee hoor, ik heb dit twee keer meegemaakt en kon aantonen dat het pakket wel degelijk verzonden was ( en in een geval ook aangekomen was want deze bitch had mijn artikelen gewoon op haar site staan en beweerde dat ze ze niet ontvangen had) en ik heb beide zaken gewonnen, en ze kregen geen geld terug

Ik verkoop bijna alleen maar aan het buitenland en nog nooit meegemaakt dat mijn geld teruggevorderd werd

Zo ken ik er ook nog eentje: mijn schoonzus is al jaren actief op Ebay, als koper en verkoper en heeft als beide 100% goede feedback.

Nou had een buurvrouw van haar ergens heel goedkoop een authentiek Cartier horloge kunnen kopen (wel tweedehands) met doos, papieren etc. erbij. Aangezien zij zelf geen ebay account had, had mijn schoonzus aangeboden om het horloge via haar account te veilen.

Dussss, het horloge heeft ze uiteindelijk voor 3000 dollar kunnen verkopen. Aan een man in Nigeria . Aangezien ze onmiddelijk via PayPal betaald kreeg, zag ze er verder geen kwaad in dus heeft het horloge opgestuurd. Niet met trackingnummer want dat bleek niet mogelijk volgens haar (daar weet ik het fijne ook niet van). Het geld boekte ze over naar de bankrekening van de buurvrouw.

Twee weken later krijgt ze een mailtje van diezelfde man (of criminele organisatie zullen we maar zeggen) waar het horloge bleef? Dus schoonzus scant de hele papierhandel (verzendbewijs) in en e-mailed dat naar hem, maar hij opent een dus een dispuut via PayPal. Schoonzus gaat op vakantie, in de veronderstelling dat het allemaal wel los zal lopen. Bij terugkomst blijkt dat PayPal gewoon de 3000 dollar van haar bankrekening heeft afgeboekt. De 'schuld' ligt volgens PayPal bij haar want ze had een trackingnummer moeten hebben, en/of aangetekend moeten versturen.

Dus do the math: horloge weg, en 3000 dollar in de min. Ze was er een beetje flauw van .
En de buurvrouw lacht zich rot denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven