Breedbeeld TV binnen 4 jaar stuk
zaterdag 11 september 2010 om 00:26
zaterdag 11 september 2010 om 00:58
zaterdag 11 september 2010 om 02:29
Klik maar eens op onderstaande link.
Het probleem is dat er verschil zit in economische levensduur en technische levensduur..
http://blog.iusmentis.com ... -bij-een-consumentenkoop/
Het probleem is dat er verschil zit in economische levensduur en technische levensduur..
http://blog.iusmentis.com ... -bij-een-consumentenkoop/
zaterdag 11 september 2010 om 09:05
Ik lees met je mee.
Wij hebben deze week hetzelfde. Onze tv van nog geen 2 jaar oud heeft het deze week deels begeven (wel nog geluid, geen beeld).
Wij hebben zowel met de winkelier als met Philips gebeld. Wie wat moet gaan betalen zijn ze het niet over eens. Philips zegt dat wij de reparatiekosten moeten betalen en dan met de winkelier kunnen kijken of er iets te regelen is. Winkelier zegt dat dat zomaar niet kan, dat dan de kosten voor alle drie de partijen zijn.
De winkelier zou een reperateur sturen en die heeft al gemeld dat gezien de levensduur van de tv we sowieso nog 230 euro 'eigen risico' hebben op de reparatie.
Straks nog even goed de link van Oralis lezen want als ik het zo snel goed las, hoeven we maar max. 2/10 van het reparatiebedrag te betalen..
Wij hebben deze week hetzelfde. Onze tv van nog geen 2 jaar oud heeft het deze week deels begeven (wel nog geluid, geen beeld).
Wij hebben zowel met de winkelier als met Philips gebeld. Wie wat moet gaan betalen zijn ze het niet over eens. Philips zegt dat wij de reparatiekosten moeten betalen en dan met de winkelier kunnen kijken of er iets te regelen is. Winkelier zegt dat dat zomaar niet kan, dat dan de kosten voor alle drie de partijen zijn.
De winkelier zou een reperateur sturen en die heeft al gemeld dat gezien de levensduur van de tv we sowieso nog 230 euro 'eigen risico' hebben op de reparatie.
Straks nog even goed de link van Oralis lezen want als ik het zo snel goed las, hoeven we maar max. 2/10 van het reparatiebedrag te betalen..
zaterdag 11 september 2010 om 09:29
Mn dvd speler van Philips ging vorige week kapot.
Hij was 14 maanden oud en ik had geen garantie bijgekocht.
Ik heb een email(via het contactenformulier) naar Philips gestuurd.
Na twee dagen kreeg ik een reactie dat ze me om me tegemoet te komen nog twee maanden extra garantie gaven!
Savonds probeerde ik de speler weer en toen deed hij het weer...haha ik denk toch een te vette vinger op de dvd.
Na twee dagen kreeg ik een reactie dat ze me om me tegemoet te komen nog twee maanden extra garantie gaven!
Savonds probeerde ik de speler weer en toen deed hij het weer...haha ik denk toch een te vette vinger op de dvd.
zaterdag 11 september 2010 om 10:12
quote:nikki_28 schreef op 11 september 2010 @ 09:29:
Savonds probeerde ik de speler weer en toen deed hij het weer...haha ik denk toch een te vette vinger op de dvd.Toch goede service van Philips! En in't vervolg je dvdtjes clean houden hè?
Savonds probeerde ik de speler weer en toen deed hij het weer...haha ik denk toch een te vette vinger op de dvd.Toch goede service van Philips! En in't vervolg je dvdtjes clean houden hè?
zaterdag 11 september 2010 om 10:19
Helaas is dat tegenwoordig wel de verwachte levensduur van een tv. Ze maken ze niet meer zodat ze 20 jaar meekunnen. Dat zou ze niet genoeg geld opleveren.
Garantie bijkopen is trouwens ook een farce. Je hebt volgens de wet recht op garantie gedurende de verwachte levensduur, maar niemand geeft je dat. Dan zou je een zaak kunnen beginnen, maar niemand neemt de moeite. Slecht geregeld allemaal.
Ik zou dus ook nooit een te dure nieuwe tv kopen, want na een jaar of vier moet je weer een nieuwe.
Garantie bijkopen is trouwens ook een farce. Je hebt volgens de wet recht op garantie gedurende de verwachte levensduur, maar niemand geeft je dat. Dan zou je een zaak kunnen beginnen, maar niemand neemt de moeite. Slecht geregeld allemaal.
Ik zou dus ook nooit een te dure nieuwe tv kopen, want na een jaar of vier moet je weer een nieuwe.
zaterdag 11 september 2010 om 14:21
quote:colalight schreef op 11 september 2010 @ 00:26:
Vandaag is mijn TV overleden, maar hij is nog geen 4 jaar oud! Hij is van philips. Heb ik nog recht op reparatie? 4 jaar is naar mijn mening niet echt de levensduur van een tv. En meot ik dan naar philips bellen of naar de winkel waar ik hem gekocht heb?
Ahhhhhhhhh mijn vakgebied.
Net examen in gedaan.
De verkopende partij is je aanspreek punt
hoe deze het met Philips oplost is niet
jou probleem.
Je kan in deze winkel een beroep doen
op non-conformiteit.
In jip & janneke taal:
Een consument mag van een artikel een
bepaalde levensduur verwachten.
Uiteraard is dit weer afhankelijk van de
prijs en kwaliteit verhouding.
Van een TV van 100,- mag je minder verwachten
dan van een exemplaar van 1000,-
Op internet staan wel voorbeeld brieven
hoe je een leverancier aansprakelijk kan stellen.
Vandaag is mijn TV overleden, maar hij is nog geen 4 jaar oud! Hij is van philips. Heb ik nog recht op reparatie? 4 jaar is naar mijn mening niet echt de levensduur van een tv. En meot ik dan naar philips bellen of naar de winkel waar ik hem gekocht heb?
Ahhhhhhhhh mijn vakgebied.
Net examen in gedaan.
De verkopende partij is je aanspreek punt
hoe deze het met Philips oplost is niet
jou probleem.
Je kan in deze winkel een beroep doen
op non-conformiteit.
In jip & janneke taal:
Een consument mag van een artikel een
bepaalde levensduur verwachten.
Uiteraard is dit weer afhankelijk van de
prijs en kwaliteit verhouding.
Van een TV van 100,- mag je minder verwachten
dan van een exemplaar van 1000,-
Op internet staan wel voorbeeld brieven
hoe je een leverancier aansprakelijk kan stellen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
zondag 12 september 2010 om 15:33
quote:colalight schreef op 11 september 2010 @ 15:11:
Ik kijk weinig tv en ik vind 4 jaar wel heel kort voor een tv van 400 euro! Bedankt HBG. Ik ga maandag naar de winkel bellen.
Laat ff weten hoe het afliep.
Ben op vakantie maar duik af en
toe wel een internetcafe in.
Overigens gaat die winkel het eerst
afwijzen dus dat wordt vermoedelijk
wel een gang naar je rechtsbijstand
verzekering.
Laat dit ook doorschemeren.
en als je het bij een groot concern
gekocht hebt vraag meteen naar
het adres van het hoofdkantoor.
Ik kijk weinig tv en ik vind 4 jaar wel heel kort voor een tv van 400 euro! Bedankt HBG. Ik ga maandag naar de winkel bellen.
Laat ff weten hoe het afliep.
Ben op vakantie maar duik af en
toe wel een internetcafe in.
Overigens gaat die winkel het eerst
afwijzen dus dat wordt vermoedelijk
wel een gang naar je rechtsbijstand
verzekering.
Laat dit ook doorschemeren.
en als je het bij een groot concern
gekocht hebt vraag meteen naar
het adres van het hoofdkantoor.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
maandag 13 september 2010 om 18:45
Mijn sony bravia van 1400 euro ging vorig jaar na 2 jaar kapot. Het bleek het lcd scherm te zijn. Geen garantie meer dikke pech. Zowel sony als it's wilden niets voor mij doen. Reparatiekosten ongeveer 600 euro. Heb het ding maar beneden in de container gegooid. Nu philips ambilight gekocht. Hoop daar meer plezier van te hebben.
maandag 13 september 2010 om 19:12
quote:lammy schreef op 13 september 2010 @ 18:45:
Mijn sony bravia van 1400 euro ging vorig jaar na 2 jaar kapot. Het bleek het lcd scherm te zijn. Geen garantie meer dikke pech. Zowel sony als it's wilden niets voor mij doen. Reparatiekosten ongeveer 600 euro. Heb het ding maar beneden in de container gegooid. Nu philips ambilight gekocht. Hoop daar meer plezier van te hebben.
In het vervolg je rechtsbijstandverzekering raadplegen.
Op mijn werk behandel ik dit soort gevallen wekelijks
en ik garandeer je dat Its had betaald als ze waren
aangesproken op non conformiteit.
(art. 7:17 BW) BW= burgerlijk wetboek
Heb toevallig 2 dagen voor mijn vakantie nog een
vergoeding van 700 euro moeten uitkeren omdat de klant
zich goed had geinformeerd en mijn bedrijf aansprak
op zijn leveringsverplichting.
Nogmaals, je hebt niets met garantie te maken.
Garantie zegt alleen iets over de bewijslast bij een
defect.
Ik zal eens kijken of ik een voorbeeld brief ergens on-line
kan vinden.
In het vervolg je rechtsbijstandverzekering raadplegen.
Op mijn werk behandel ik dit soort gevallen wekelijks
en ik garandeer je dat Its had betaald als ze waren
aangesproken op non conformiteit.
(art. 7:17 BW) BW= burgerlijk wetboek
Heb toevallig 2 dagen voor mijn vakantie nog een
vergoeding van 700 euro moeten uitkeren omdat de klant
zich goed had geinformeerd en mijn bedrijf aansprak
op zijn leveringsverplichting.
Nogmaals, je hebt niets met garantie te maken.
Garantie zegt alleen iets over de bewijslast bij een
defect.
Ik zal eens kijken of ik een voorbeeld brief ergens on-line
kan vinden.
maandag 13 september 2010 om 19:17
Op www.consuwijzer.nl staat precies uitgelegd wat je rechten zijn. Je kunt ze ook bellen over je specifieke probleem. Let op: dit is dus niet de consumentenbond, maar een organisatie van de overheid. Ik heb er bij een probleempje ook veel aan gehad.
maandag 13 september 2010 om 19:21
quote:pantalaimon schreef op 13 september 2010 @ 19:17:
Op www.consuwijzer.nl staat precies uitgelegd wat je rechten zijn. Je kunt ze ook bellen over je specifieke probleem. Let op: dit is dus niet de consumentenbond, maar een organisatie van de overheid. Ik heb er bij een probleempje ook veel aan gehad.
Inderdaad!
Vond er ook deze brief:
Afzender
[Naam]
[Adres]
[Postcode en woonplaats]
[E-mail]
Aan
[Naam]
[Adres]
[Postcode en plaats]
Betreft: Herstel of vervanging van ondeugdelijk product
[Woonplaats, datum]
Geachte heer/mevrouw,
Op [datum aankoop] kocht ik bij u een [product]. Het betreft een [merknaam en type].
Het [product] functioneert niet zoals ik mag verwachten en vertoont de volgende gebreken: [opsomming gebreken].
Het [product] moet alle eigenschappen bezitten die nodig zijn voor normaal gebruik. Dit is nu niet het geval. Ik ben van mening dat deze problemen niet hadden mogen ontstaan, gelet op de ouderdom en de aanschafprijs van het [product].
Helaas is dit wel het geval en ik verzoek u vriendelijk de defecte onderdelen te repareren of te vervangen.
Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken schriftelijk te reageren op mijn brief.
Met vriendelijke groet,
[Uw naam en handtekening]
Inderdaad!
Vond er ook deze brief:
Afzender
[Naam]
[Adres]
[Postcode en woonplaats]
[E-mail]
Aan
[Naam]
[Adres]
[Postcode en plaats]
Betreft: Herstel of vervanging van ondeugdelijk product
[Woonplaats, datum]
Geachte heer/mevrouw,
Op [datum aankoop] kocht ik bij u een [product]. Het betreft een [merknaam en type].
Het [product] functioneert niet zoals ik mag verwachten en vertoont de volgende gebreken: [opsomming gebreken].
Het [product] moet alle eigenschappen bezitten die nodig zijn voor normaal gebruik. Dit is nu niet het geval. Ik ben van mening dat deze problemen niet hadden mogen ontstaan, gelet op de ouderdom en de aanschafprijs van het [product].
Helaas is dit wel het geval en ik verzoek u vriendelijk de defecte onderdelen te repareren of te vervangen.
Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken schriftelijk te reageren op mijn brief.
Met vriendelijke groet,
[Uw naam en handtekening]
maandag 13 september 2010 om 19:26
quote:pantalaimon schreef op 13 september 2010 @ 19:22:
Helemaal geen mosterd, toch, hollebollegijs?
Hahahahahahaha ik had de posting klaar, scrolde terug
en zag jou posting
Kan ook wel zijn dat er wat vetraging is.
Zit hier in Kroatie in een internet-cafe en
een mail sturen net duurde ook ff iets langer dan
normaal.
Het goed nieuws is 23 graden en
een boel te zien.
Helemaal geen mosterd, toch, hollebollegijs?
Hahahahahahaha ik had de posting klaar, scrolde terug
en zag jou posting
Kan ook wel zijn dat er wat vetraging is.
Zit hier in Kroatie in een internet-cafe en
een mail sturen net duurde ook ff iets langer dan
normaal.
Het goed nieuws is 23 graden en
een boel te zien.