materialisme vs. kinderen

11-09-2010 06:50 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als ik het zo bezie is het de laatste tijd de gewoonste zaak van de wereld dat vrouwen c.q. meisjes kinderen baren en na zes weken die hummeltjes in een dagopvang tiefen om vooral hun carrière niet mis te lopen .

Ik stel ik mij zo voor dat je er toch niet aan moet denken dat je je luxe leventje waarin je eigen huis met het halve tuincentrum van praxis en uiteraard droomkeuken en wellness centrum op de 1ste etage van je 2de hypotheek in je 3de huwelijk ,maar je kan natuurlijk ook zijn gaan hokken (maar dat terzijde) moet opgeven.

Voordeel is natuurlijk wel dat je dat gekrijs tenminste niet de hele dag hoeft te horen om nog maar te zwijgen van die volgescheten luier die verwisselt dient te worden . Dat ontloop je gelukkig een groot deel van de dag.

Aan het eind van je werkdag wanneer je je hummel gaat halen hoor je een enthousiaste medewerkster v/d dagopvang vertellen dat hummel zijn/haar eerste stapjes al gezet heeft en al 'mama' kan zeggen.

Gelukkig kun jij op Zaterdag trots met je stoere 'Buggie' én je Hummeltje flaneren over de woonboulevard o.i.d. Dat heb je écht verdient na zo'n hectische week op je werk.
Uhm, ok.

Wat fijn voor die mensen?
????????????Sorry, maar wij moeten gewoon werken om een huurhuisje te kunnen betalen, niks geen luxe, geen auto, geen dure spullen, helemaal niks. Bovendien zou ik er niet aan moeten denken om de hele dag thuis te moeten zijn, hoeveel ik ook van mijn kinderen houd. Geloof dat als ik datg zou doen, ik een chagerijn van een moeder zou zijn. Juist de combi van in mijn geval parttime werken en het moederschap zorgt er voor dat mijn kids een gezellige en leuke moeder hebben.

Maar het zal vast en zeker opluchten dat je al je vooroordelen even in 1 post kwijt kunt.
Nee, slecht spellende en vol wrok zittende vrijmetselaars die geloven dat vrouwen minder zijn dan mannen, die trekken publiek op een vrouwensite
Volgens mij snap jij het leven niet. Ik moet straks gewoon weer werken om een beetje normaal rond te komen in ons huurhuis en zo ken ik er velen.

Maar goed, ook al hoeven mensen en vooral vrouwen dat niet, sinds wanneer is het verkeerd om te werken? Daar richt je toch heel je leven op? Je gaat naar school om een vak te leren, daar moet je dan ook wat mee doen.
En wat is precies je discussiepunt?
Je moet een blog gaan maken, je schrijft echt heel grappig.
Tismewat
Hmmmm tuurlijk zijn het alleen vrouwen die zo materialistisch zijn.

Lekker ouderwetsch. Had die discussie op mijn werk ook, wat al oudere man vind het stom dat dochter drie dagen naar Kdv gaat. De vrouw hoort thuis te zitten, nou mooi niet en anders gaat mijn vent maar thus zitten. Ik vind mijn werk veel te leuk om te missen.
quote:vrijbuiter schreef op 11 september 2010 @ 06:50:

Als ik het zo bezie is het de laatste tijd de gewoonste zaak van de wereld dat vrouwen c.q. meisjes kinderen baren en na zes weken die hummeltjes in een dagopvang tiefen om vooral hun carrière niet mis te lopen .

Ik stel ik mij zo voor dat je er toch niet aan moet denken dat je je luxe leventje waarin je eigen huis met het halve tuincentrum van praxis en uiteraard droomkeuken en wellness centrum op de 1ste etage van je 2de hypotheek in je 3de huwelijk ,maar je kan natuurlijk ook zijn gaan hokken (maar dat terzijde) moet opgeven.

Voordeel is natuurlijk wel dat je dat gekrijs tenminste niet de hele dag hoeft te horen om nog maar te zwijgen van die volgescheten luier die verwisselt dient te worden . Dat ontloop je gelukkig een groot deel van de dag.

Aan het eind van je werkdag wanneer je je hummel gaat halen hoor je een enthousiaste medewerkster v/d dagopvang vertellen dat hummel zijn/haar eerste stapjes al gezet heeft en al 'mama' kan zeggen.

Gelukkig kun jij op Zaterdag trots met je stoere 'Buggie' én je Hummeltje flaneren over de woonboulevard o.i.d. Dat heb je écht verdient na zo'n hectische week op je werk. Inderdaad. Dus?
Hoezo haal jij je kind op aan het eind van de dag? Hier doen we dat gewoon aan het eind van de werk.

And your point is...?
TO heeft een ochtendhumeur?

Ik ken trouwens geen enkele vrouw die haar kind na zes weken al op de opvang aflevert. Je hebt als je werkt toch echt wat langer recht op verlof.
Ik ken ze ook niet. Ik ken ook geen vrouwen die hun kind op de créche dumpen.

Ik ken alleen vrouwen die hun kind een veilige, en leuke opvangplek bieden, omdat ze moeten werken om in hun levensonderhoud te voorzien, of vrouwen die werken omdat ze daardoor veel leukere moeders zijn. Die halen namelijk veel voldoening uit hun werk.

@ TO; ik vraag me af waar jij die vrouwen ziet, en of je kijk op de wereld wel zo reëel is. Misschien moet je, in plaats van een topic te openen, eens naar zo'n vrouw toe stappen en vragen wat haar beweegredenen zijn.

Misschien doe je gewoon te veel aannames.
Kinderen gaan niet al na 6 weken naar de kinderopvang... Dus als je wat te melden hebt, meld dan wat zinnigs...
The time is now
hier is het nog veel erger. Na een hectische werkweek ben ik op zaterdag niet op de meubelboulevard maar thuis aan het werk terwijl de kinderen om me heen hangen, wanhopig smekend om een snippertje aandacht. Maar nee, mama heeft het te druk met werken. En forummen maar dat terzijde. Die arme bloedjes, ze groeien op voor galg en rad.
Tja niet alle vrouwen willen afhankelijk zijn van een man......

Ben erg benieuwd of TO kinderen heeft en hoe ze die onderhoud. Ben bang dat TO zich niet meer laat horen na deze mooie opening.
Geen stijl, dat is het.
Zo ontzettend eensch met de op. Super hoor dat iemand het gewoon eens recht voor zijn raap opschrijft. Dank to voor deze verhelderende info.
quote:christina schreef op 11 september 2010 @ 08:08:

Tja niet alle vrouwen willen afhankelijk zijn van een man......

Ben erg benieuwd of TO kinderen heeft en hoe ze die onderhoud. Ben bang dat TO zich niet meer laat horen na deze mooie opening.Volgens het profiel van TO is TO een man
Ok, nou fijn dat je dat even wilde delen TO.
Ik denk dat velen gewoon moeten werken om rond te kunnen komen, dat is vooral nodig als papa er van door gaat na de bevruchting, en geen alimentatie wil betalen.

Iets wat steeds vaker voorkomt, las ik vorige week nog ergens.
De meesten moeten wel werken om de rekeningen te betalen,

maar ook omdat we het leuk vinden,we zijn niet voor niets naar school geweest.

Weet waar ik niet tegen kan van die vrouwen die de hele dag bij hun kroost zitten,en ze gaan scheiden want dat gebeurt tegenwoordig bij 1op de 3 huwelijken moeten ze hun handje op gaan houden bij de sociale dienst.

Kijk dan ben je pas stom bezig,alle vrouwen moeten zorgen dat ze niet afhankelijk van een man worden,dan ben je pas een goed voorbeeld voor je kinderen.
Ik denk dat die arme to het moeilijk heeft. En zijn vrouw luistert niet, want die werkt alleen maar. Het valt ook niet mee. Gelukkig is er het viva forum waar hij zijn ei kwijt kan. To, dikke en sterkte.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
In het weekend flaneren?

Helemaal niet, veel te vermoeiend, die snotneuzen enzo.

Ik vind de zwart-wit foto's op de schouw stijlvol genoeg. En die geven ook minder vlekken.

Nee, in het weekend gaan we naar de Ikea. Kan ik boven koffiedrinken, en dat spul spelen.

En zodra ze 4 zijn gaan ze op kostschool want dan komen ze alleen nog maar in de vakanties thuis.

Nou, daar heb je dan van die hele leuke en educatieve kampen voor, of dan gaan we gewoon op wintersport, de fulltime skiklasjes zijn helemaal niet zo duur meer tegenwoordig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven