poepvraag!

10-09-2010 16:20 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
dag moeders

mijn dochter van 2 kan al een paar dagen moeilijk poepen. Er komt wel wat na een half uur persen maar niet veel.

Ze drinkt voldoende, eet genoeg brood (volkoren bruin) en groente en fruit.

Ik geef haar sinds gister laxo van roosvicee.

nu is ze al een 45 min met een keutel bezig en doet t haar zeer aan de billen, ik heb haar een beetje mee geholpen (letterlijk de keutel die er half uit lag met een doekje eruit gehaald. )nu zag ik nog een grote keutel zitten maar vraag me af hoe ze die er zelf uit gaat krijgen

iemand tips?

heb de apotheek al gebeld maar krijg geen fatsoenlijk antwoord.

groetjes fener
Onze oudste (7) poept ook nog in de broek; helaas een verleden met verstopping. Zij was ook aan de movicolon, en bij haar roerden we het door de chocomel. Dat vond ze heerlijk (en het is me een nauwneus, hoor!) Ik loste de poeder op, door met een vork snel te kloppen. In de bijsluiter staat dat het met water moet worden aangelengd, maar chocomel werkte bij ons ook goed.

Ik hoop van harte, dat het een na-ijl-effect van de vakantie is, en dat het nu voorbij is! Succes!
Ik geef het altijd door de melk. Door de ochtendfles. Ze heeft nooit verschil gemerkt en weigert ook nooit sinds ik het haar geef. Fijn dat ze 'm kwijt is.
Ik ben altijd eerst van de natuurlijke dingen, dus een zak pruimen laten eten, veel appelsap drinken.

Ik heb mijn zoontje eens een heel glas koffie gegeven op vakantie hij had al een week niet gepoept, men wat werd ik daar aangekeken ,alsof ik een ontspoorde moeder was.

Als dit allemaal niet helpt stap ik over op de homeopatische druppels om de ontlasting zachter te maken en geef ik iets meer dan voorgeschreven . En met een vaseline zetpil (is vaseline in een capsule) die het inderdaad allemaal wat soepeler en gladder maakt , voordeel is dat het dieper wordt ingebracht dan alleen smeerbare vaseline.

Laatste redmiddel is pas klysma of zware laxeermiddelen, meestal redt ik het bij stap 1 of twee al.

Maar goed fijn dat het je kindje is gelukt.
@monalisalove

ik ben ook van moeder natuur:) ik had al een scheutje olie in flesje melk gedaan, kiwi gegeven,

buikmassages,pruimen,roosvicee laxo,appelsap. (eten altijd volkoren 1 a 2 fruit op n dag en veel groente) omdat ze wel elke dag keutels poepte hoopte ik dat dat genoeg was maar vandaag zag ik een prop poep zo groot als een golfbal in haar anus. Nou dan maar niet natuurlijk dacht ik ben zo opgelucht t was zo zielig
Monalisa, het zijn ten eerste geen zware laxeermiddelen, is eigenlijk een soort suikerwater, heel simpel gesteld, net als een klysma.

Gevaar is nl dat als je je kindje te lang laat doorsukkelen met obstipatie is dat de darmwand beschadigd, zelfs aambeien krijgt en risico op overloopdiarree waardoor er geen voedingstoffen met opgenomen kunnen worden.

Natuurlijk altijd goede voedingsvezels gebruiken en idd pruimen of lijnzaad of tarwevezels door de voeding doen en bananen ed vermijden.
Fener, ik kan het me voorstellen het is zo zielig als je kindje pijn heeft.

Zusenzoo haha vond al die namen van de geadviseerde middelen wel indrukwekkend klinken vandaar mijn aanname dat het paardemiddelen waren (heb dus niet even gegoogeld)
Nee joh gekkie anders geven ze dat echt niet mee aan ouders die het aan kinderen willen geven hoor, tenminste niet hier in de apotheek.
Nou door de melk is geen succes. Viesssss zei ze en weg met die melk:) vanmiddag maar met siroop proberen
Met melk is het ook vies. Met yoghurtdranken proef je er het minste van(ik heb zelf helaas ook nog wel eens een zakje movicolon nodig wegens ernstige pds dus ik weet hoe het smaakt)

Natuurlijke middelen helpen in het geval van mijn zoon en dochter niet, dat is uiteraard het eerste wat je probeert. Mijn zoon kan aardig poepen als hij minimaal 5 kiwi's en een appel of twee, of een handvol pruimen(vers of gedroogd) per dag eet hebben we proefondervindelijk uitgevonden. Dat redt hij dus nooit op een dag, dan eet hij verder helemaal niets meer, het is een kleine eter. Met een zakje movicolon om de dag gaat het goed.

Dochter eet en drinkt chronisch te weinig. Maar na ruim een jaar een sonde gehad te hebben omdat ze helemaal niets dronk zijn we al blij met het resultaat dat ze genoeg drinkt om niet uit te drogen.

En nee, movicolon(en forlax) zijn echt geen paardenmiddelen, anders wordt het niet voorgeschreven aan kindjes vanaf 6 maanden. Het maakt de darmen niet lui, het zorgt er voor dat er extra vocht vanuit de darm in de ontlasting komt waardoor het niet zo indikt.

Een van mijn zoons heeft twee jaar lang overloopdiarree(in eerste instantie maandenlang aangezien voor peuterdiarree door de huisarts) gehad omdat er een prop ontlasting in zijn darm vastzat, dat gun je je kind echt niet. Door de movicolon is die pop beetje bij beetje "opgelost".
heb t later gemixed met aanmaak, lijkt er beetje bij beetje in te gaan. Ik denk dat ik de 75cc over 3 glaasjes aanmaak verdeel over de dag.

ze heeft vandaag nog geen ontlasting gehad. ik heb nog een klysma. wat is wijsheid vandaag zetten omdat ik denk dat er meer zit,of bewaren voor nood en verder stoeien om er 75cc oplossing in te krijgen.(of beide)

ben geneigd de klysma achter de hand te houden voor het geval weer een hele grote keutel zich vlak voor de uitgang aandient
Het kan een dag of twee duren voordat er (dunnere) ontlasting komt bij gebruik van movicolon. Je hebt de Junior neem ik aan?

Hoeveel zakjes per dag heeft ze voorgeschreven gekregen? Om het goed op gang te laten komen is 1 zakje per dag echt te weinig hoor. Als het eenmaal lekker loopt kun je gaan afbouwen.

Mijn zoon moest met 4 zakjes beginnen destijds....maar dat was echt extreem.

Ik zou de klysma nog maar even achterwege houden.
Heb niet alles gelezen dus misschien is de tip al gegeven maar toevallig vanmiddag op de huisartsenpost geweest met een baby die hier last van heeft en alhoewel dat wellicht anders is als een kind van 2 wilde ik toch even laten weten dat de huisarts zei dat je het beste een paar druppels olijfolie door voeding kan doen. Volgens hem een huis tuin en keukenmiddel maar wel 1 die als de beste zou moeten werken.

Succes!
olie was mijn eerste actie! was absoluut niet genoeg

goed nieuws vanmorgen zelf keutels gepoept en later 2 keer van normale structuur!

deze mama is helemaal blij

maakte me druk om een [scheet] keutel:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven