Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ojee Phoenix, wordt het nu pas fysiek zwaarder?? Ik ben benieuwd of ik die 5 weken werken nog wel ga redden dan. Ik ben zooooo moe.

En die kraamtijd heb ik ook niet zo'n zin in. Bevallen vond ik absoluut geen pretje, maar dat had ik ook wel verwacht. Van de kraamtijd had ik 'roze wolk'-verwachtingen. Lekker fris in mijn bedje, blij met een baby in mijn armen. Nou, ik voelde me alsof er een bus over me heen gereden was en was nergens zonder hulp van vriend en kraamverzorgster. Primaire zaken als naar het toilet en douchen waren een heel gedoe, mijn schouders zaten in een continue kramp van het onhandig zitten tijdens het voeden, mijn borsten deden pijn (eerst stuwing, daarna tepelkloven), ik lekte aan alle kanten (je hebt die vieze verbanden tussen je benen, zweet als een otter en de melk stroomt uit je borsten als je baby huilt). Dat laatste was soms zo onhandig na het douchen, sta je je af te drogen begint die baby te huilen. Ik gillen naar mijn vriend: 'stop er een vinger in, snel!!'. Maar dat hielp nooit snel genoeg met als gevolg een heel melkspoor in de badkamer. Pffffff.

Oja, en je bent ook nog doodmoe door de bevalling, hormoonwisselingen en natuurlijk gebroken nachten. En dan komen er allemaal blije mensen op visite die verbaasd zijn over de wallen onder je ogen.

Een ding maakte het allemaal dragelijk en eigenlijk ook wel waard: ik had de meest fantastische en geweldige baby van de hele wereld gekregen!

Ik hoop maar dat het helpt dat ik nu iets meer realistische verwachtingen heb. De eerste dagen wil ik zo veel mogelijk het bezoek weren, me laten verzorgen en de energie die ik heb helemaal geven aan beide kinderen. Daarna zien we wel verder...

Ik ben alleen soms wel heel erg bang dat ik in het ziekenhuis terecht kom (langer dan een dag) en dat lijkt me vreselijk omdat Wytze dan niet bij me is, we daar opvang voor moeten regelen, etc. Nouja, we zien wel...

Groetjes,

Branca
hier wordt ook niet uitgekeken naar de kraamtijd. Die roze wolk heb ik bij de vorige bevallingen niet ontmoet,,,, Al hoewel ik me na de tweede bevalling topfit voelde en meteen op de been was. Als ik mezelf op foto's terug zie denk ik "och erm meiske" dat je daar nog van kon genieten. Ik hoop wel dat ik een beetje vlotte kraamhulp krijg. Heb nog geen ervaring met dit kraamzorgbureau.

Tijdens de komende kraamtijd komt er een agenda naast de telefoon te liggen met een pen. Eerst komen er stepen in de agenda te staan op de dagen dat wij geen bezoek willen en daarna wordt selectief gekeken wie wanneer welkom is. Gelukkig is er weinig directe familie die de kleine snel willen zien.

Met 2 rondrennende koters (hoop ondertussen dan) wil ik voldoende energie opbouwen om na de kraamtijd ook weer aan de gang te kunnen gaan, ik zie anders het lijk al drijven. Manlief met twee kinderen onder de arm naar school, kdv en werk. Moeders afgepeigerd in bed en het huishouden van jan steen is een feit. En dan hebben we het nog niet over nr 3.

Met de zwangerschap gaat het wel goed. Juf van zoonlief vroeg zich af hoe ik het voorelkaar kreeg, met twee kinderen en een dikke buik om kwart over 8 op school te zijn. Volgens mij is het gewoon een kwestie van niet denken maar doen.... Het enige waar nu af en toe last van heb is van mijn bilspier en met name als ik met de fiets weg wil... Het kost nu wat meer tijd, maar als dat alles is....
hahaha Branca, wat beschrijf je dat grappig. Ik zit nu te gieren achter de pc.... Moet zeggen dat ik m'n kraamtijd wel prima vond na de eerste paar weken ontzettend wennen (geen roze wolk, meer van: jemig, wat overkomt me zeg!), maar je beschrijft het erg beeldend en het komt allemaal weer boven zetten.... Vooral dat melkspoor na het douchen... en de lichamelijke ellende... (niemand die je ooit vertelt hoe brak je bent na een bevalling, dat je je neus niet meer kunt snuiten omdat je buikspieren het even niet meer doen, dat je inderdaad zwetend en wel met de hele familie op je bed met een blij gezicht de cadeautjes uit mag pakken (hoe lief ook), dat je als je weer eens denkt te gaan hardlopen, je borsten alle kanten op zwiepen en je half incontinent blijkt te zijn als je rent.... Maargoed, toch heb ik er wel zin in. Ik denk dat het allemaal een stuk makkelijker gaat bij een 2e, gewoon, omdat je al gewend bent aan het hebben van een kind. Bij nr. 1 was ik al blij als ik voor 12 uur aangekleed was en was ik de hele godganze dag bezig met de baby. Dat verwacht ik bij nr 2 ook wel vanwege het voeden, maar toch, ik denk wel dat het anders is. Ook ben ik erg benieuwd naar ons babietje, dus ja, ik heb er eigenlijk wel zin in. Heb ook gewoon zin in verlof. Lekker de tijd voor alles nemen (denk ook dat ik wat relaxter ben nu). Ik heb alleen juist absoluut geen zin in de bevalling. Aan de andere kant, bij de eerste duurde het zo'n 35 uur, erger dan dat wordt het waarschijnlijk toch niet.

LIchamelijk gaat het hier wel weer. De bandenpijn is een stuk minder. Wel heb ik een stuk minder lucht en continu last van maagzuur. De buik groeit exponentieel voor m'n gevoel en die begint ook wat meer in de weg te zitten. Ook ben ik wel wat vermoeider, maar ach, ik hou het allemaal nog vol. Nog 8 weken werken, moet lukken denk ik (heb ook zittend werk, scheelt ook wel, daardoor wel weer last van stuitje, maar nouja). Ach, heb even een positieve bui (na het vorige week helemaal gehad te hebben met de zw.schap), dus ik geniet er maar even van!

Moet even eten en daarna weg dus hou het even hierbij.
Oh Branca jij hebt precies zo'n kraamtijd als ik gehad! Dat zijn precies alle dingen waar ik echt niet naar uit kijk... Bij mij kwa er ook nog bij dat ik dus een enorme terugval met mijn eczeem kreeg. Had tijdens de zwangerschap nergens last van en toen in de kraamweek kwam het in de vorm van open eczeem. En open wonden in combi met kraamzweten... brrrr....

Blergh ik mag vandaag de bloedsuikerdagcurve doen in het ziekenhuis. Mijn zusje heeft diabetes en helaas val ik daardoor in de risicogroep voor zwangerschapdiabetes. Dus dat betekend 3 keer prikken vandaag en drie keer heen en weer naar het ziekenhuis fietsen. Mijn arm doet nog pijn van vanmorgen nuchter en om moet zo om 12 uur al weer :-S

Branca had je mijn laatste mailtje nog gehad?

Groetjes,

Phoenix
Hoi allemaal,

Al dik 30 weken. Wauw, Phoenix inderdaad, het gaat nu wel erg snel zeg.

Ik had eergisternacht een onwijze buikkramp joh. Deed zoveel pijn, ik dacht; lekker zeg, als dit voorweeën zijn, hoe is het echte werk dan wel niet. (voorweeën zouden vanaf 30 wkn normaal zijn, en volledig pijnloos...)

Bleken het mijn darmen te zijn, hihi. Beetje last van verstopping en winderigheid onder de deken. Gelukkig was vriendlief in diepe slaap...

Vandaag een telefoontje gehad van de babyplanet. De wandelwagen wordt eind november verwacht. Volgende week dus ergens. Kunnen we die binnenkort ook gaan ophalen. Hoef ik straks echt alleen nog maar de laatste kleine dingen te kopen en te wachten tot de kleine er is.

De fysiotherapie helpt me goed ivm mijn rug en bekken. Gisteren geweest. Heerlijk was dat om zo gekneed te worden. Voelde me daarna als herboren. Mag gelukkig iedere week terug. Met fysio icm een beetje meer rust moet ik me wel tot de kerst in het werkende leven kunnen redden.

De kleine werd vanochtend wakker van de wekker. Was wel grappig om te merken. Ik was al wakker voordat de wekker ging, en zij was rustig. Toen de wekker ging, ging ze daarna meteen schoppen. Als dat straks ook zo gaat, dat ze wacht met wakker worden tot we haar wekken, vind ik het prima, hihi.

Phoenix, hoe waren je waarden? Bah, 3x per dag terug om te moeten prikken.

Ik verheug me wel een beetje op de kraamperiode, maar als ik de verhalen zo lees, moet ik me niet alleen maar voorbereiden op een roze wolk. Wel beter hoor, om deze verhalen te lezen, anders valt het me achteraf misschien zo tegen en denk ik ook nog dat het aan mij ligt.

Judat nog druk met de verbouwing bezig. Hopelijk schiet het een beetje op en is de rotzooi snel weg. Ik haat verbouwingen, en helemaal nu. (wij moeten ook nog steeds de vaste trap naar zolder krijgen en daarna op zolder gaan klussen, zie er ook erg tegenop maar het levert zoveel extra ruimte op)

Babbelbaby, krijg jij het ook steeds zwaarder? Ellende he. En dan moeten we nog best een poos. Dat verlof zometeen, daar zijn we wel allemaal aan toe geloof ik.

Nou, verder heb ik niet zoveel te melden. Ga maar weer even verder relaxen.

groetjes

Linda
Hallo dames,

Wat apart wat jullie moeders vertellen over de kraamtijd. Ik vond het geweldig. Zelfs na keizersnedes. Even uitrusten 2 of 3 daagjes in ziekenhuis en dan lekker met zoon/zonen en manlief naar huis!!! Ik heb nogal heimwee, dus ik wilde wel zo snel mogelijk weer terug.

De kraamzorg vond ik niks...zo'n vreemd mens in je huis die de hele tijd wil kijken hoe je bv geeft, je wilt temperaturen en het liefst nog naast je op de wc komt staan als je moet poepen of plassen. Dus die hebben we ook vlug naar huis gestuurd. Mannetje was toch thuis (en is echt niet zo macho dat hij niks in het huishouden wilt doen), mijn moeder deed de was en allemaal gezellige mensen kwamen langs met cadeautjes.

Verder had ik het idee dat ik een enorme energieboost had gekregen. Niks moe, geen last van gebroken nachten (en met name de oudste had aan 3 uur slaap per dag genoeg). Heerlijk verwend worden, een gezellig huis met kaartjes en blauwe versieringen....

Vandaar misschien wel onze kraamborreltip. Bij de oudste werd ik gek van het bezoek. Mensen die je normaal alleen op trouwerijen enzo zag zitten dan gezellig koffie te leuten, terwijl het lekker weer was en ik zin had om te wandelen, zwemmen, zonnen, winkelen, kortom leuke dingen te doen.

Bij Jack hebben we dan ook een kraamborrel gehouden.....Heerlijk. Alle gezellige mensen (beste vrienden en ouders enzo) komen toch (en daar kun je ook tegen zeggen als het even een dag niet zo lekker gaat) en de rest zie je op een grote gezellige dag.

Hier is het verder wel ronduit gezegd kl%*(*&^^te. Ben gisteren via mijn huisarts bij EHBO terechtgekomen. Mijn darmen (ik heb ziekte van Crohn) hebben het helemaal gehad. Veel naar de wc, veel bloedverlies etc. Balen hoor. Voel me ook helemaal niet lekker. Maar goed. Ik moet nu weer wekelijks naar internist en heb diverse medicatie gekregen. Kijken hoe dit gaat aflopen.

Verder mag het van mijn februari zijn....dit is voor ons echt de laatste: ik vind het loeizwaar met mijn twee ukkies (eentje zit nu in bad te gillen, dus ik moet gaan kijken).

Straks post ik even naar jullie allemaal terug...moest even mijn verhaal kwijt!!!

Liefs Mandy
Hier gaat het redelijk.

Heb me afgelopen maandag ziek gemeld op het werk.

Ik kan moeilijk zitten (heb zittend werk) en als ik dan gezeten heb, heb ik even nodig tot het lopen weer een beetje gaat.

Ben laatste tijd ook erg emotioneel en jank om niks.

Heel veel zuurbrand en harde buiken.

Dus vond dat ik nu ff aan de kleine moest denken.

Zo genoeg gezeurd...

De bevalling zie ik niet echt tegenop.

Wel wanneer (zoon is 5 weken te vroeg geboren)en waar!

De bevalling van mijn zoontje duurde 4 uur.

Het schijnt met een 2e sneller te gaan dus we zien wel.

Binnenkort mijn tas maar inpakken..(weet niet wat ik erin moet doen maar goed...)

NELLEBELLETJE wat vervelend zeg..

Kan me goed voorstellen dat het zo heel zwaar voor je is en je uitkijkt naar februari.

LH1974 inderdaad wordt het best zwaar.

Aan de ene kant loop ik te zuchten enzo maar geniet er toch ook wel van dat geschop in mijn buik!

Heel dubbel dus..

Loop ff te mopperen als ik moet stofzuigen en dweilen enzo maar erna als ik rustig zit en die kleine zo voel schoppen geniet ik er wel weer van.

PHOENIX..heb je de uitslag al van het bloed?
Linda, ik heb van de kraamtijd ondanks alles wel genoten hoor. Ik had alleen wel graag van te voren geweten dat ik me niet zo fris en fruitig zou voelen als verwacht. Er werd fantastisch voor me gezorgd en ik was zo onder de indruk van dat kleine mensje dat uit mijn buik was gekomen, de opborrelende moedergevoelens e.d. Ik baalde er alleen soms van dat ik me lichamelijk zo slecht voelde, dat had ik me nooit gerealiseerd.

Babbelbaby, volgens mij zitten we met z'n allen in zo'n dipje. Zou het met de zwangerschapsduur te maken hebben? Ik voel me ook zo ongemakkelijk met al die kwaaltjes. Verstandig dat je je ziek gemeld hebt hoor! Niet alleen aan die kleine denken, maar ook aan jezelf. En helemaal verstandig als je al eens te vroeg bevallen bent..

Moet weer aan het werk..
Hoi!

Hier nog geen zwangerschapsdip hoor! Voel me nog steeds prima (oké, ik lig een paar weken achter op de meeste van jullie...) Maar ik mag op dit moment echt niet klagen.

Vervelend meiden dat bij jullie allerlei rotkwaaltjes op gaan spelen en het werk beperken. Nog maar een paar maandjes moet je maar denken!

Heb het erg druk, dus even niet geweest hier. Paar privé opdrachtjes aangenomen dus ben druk bezig met de vormgeving van een website, advertenties en ben ook aan de slag gegaan met het geboortekaartje (eindelijk).

Phoenix, hoe is het met jouw kaartje? Ben je inmiddels tevreden? Bij mij is het ontwerp af, nu de uitwerking nog.

Boven schiet het nog niet op met de verhuizing van de kamers. We hebben inmiddels een nieuwe kledingwand op onze eigen slaapkamer staan, maar moet 'm nu nog vullen. (Lees; stapels kleding uitzoeken en vuilniszakken volproppen met wat we toch niet meer aandoen...)

Ik sluit me aan bij iedereen die ab-so-luut niet uitkijken naar de kraamtijd. Alle verhalen over lekkages, pijn, verrot voelen, slaapgebrek etc. zijn mij ook op het lijf geschreven. Alhoewel ik denk dat het bij een tweede toch allemaal wat relaxter aan toe gaat (althans...dat hoop ik... wie heeft ervaring?). Bij de eerste dacht ik echt op een andere planeet terecht te zijn gekomen, mijn hele leven stond op z'n kop! Mijn god, als ik daar aan terug denk, pffff.

Maar ach, de gedachte om weer zo'n klein zacht wezentje vast te houden en lief te hebben....mijn hart stroomt over!
Hai allemaal,

Volgens mij zitten we in een periode dat de klachten weer gaan beginnen/erger worden! En allemaal toe aan verlof!

Mandy, vervelend dat je zo'n last hebt nu van je darmen! Hopelijk slaat de medicatie die je gekregen hebt aan, dit is ook niks zo. Sterkte!

He, en babbelbaby, ook echt balen dat jij je zo rot voelt. Echt heel goed van je dat je je ziek hebt gemeld, je moet gewoon nu ook aan jou en je baby denken! Hopelijk helpt de rust enigszins, je kan nu in ieder geval zelf je eigen dagindeling maken.

Linda, fijn dat de fysio zo helpt. Lijkt me eigenlijk ook heerlijk om zo onder handen genomen te worden, zat er zelf al aan te denken om naar een masseur te gaan, maar een fysiotherapeut is misschien beter, alhoewel je daar natuurlijk niet 'zomaar' naar toe mag. En leuk die reacties van je baby op geluiden om je heen! Hihi, wakker van de wekker, echt grappig!

Phoenix, heb jij al de uitslag van je bloed? Vervelend dat je daar kans op hebt, hopelijk is het allemaal goed.

Hier alles goed lichamelijk. Ben net naar de VK geweest, hartje weer gehoord, alles groeit goed, ik loop op schema. Verder mis ik mijn vriend natuurlijk heel erg. Ben dit weekend naar hem toe geweest in Londen, pfff, was wel vermoeiend hoor! Alleen met het OV naar Schiphol, alleen vliegen, blgh, was niet leuk. Maar eenmaal daar heerlijk natuurlijk om hem weer te zien, ook waar hij nu 'woont' en werkt, nu weet ik tenminste waar hij het over heeft. Alleen heeft hij op dit moment een dip, hij mist ons heel erg, en wil gewoon weer in Nl zijn, echt zo rot dat ik dan niet bij hem kan zijn!! We bellen veel, ik wil de telefoonrekening eind deze maand niet zien geloof ik En we hebben een einddatum, het weekend van 8 dec komt hij weer terug! Eerder dan verwacht, dus dat is super natuurlijk, is ie zeker voor kerst weer thuis. En 19 dec wordt de kinderkamer enz bezorgd, dus is hij mooi op tijd thuis voor die praktische zaken. Verder zullen we allebei superblij zijn als deze weken voorbij zijn, we willen gewoon bij elkaar zijn!!!

Moet eigenlijk nu huishouden gaan doen, maar heb geen zin Merk dat ik daar nu echt niet aan toe kom/aan toe wil komen. Ben zoveel weg, in de weekenden bezig met vriend, spreek veel af om maar niet alleen te hoeven zijn, ben eigenlijk wel een beetje moe. Vandaag dus maar niets afgesproken, huishouddag, maar ja, daar komt dus niet echt wat van. Ga toch maar de was doen nu, iedereen veel sterkte met alle kwalen enzo!!!
Hoi allen,

Ik kan me nu helemaal inleven met Fenne! Mijn aanstaande was vorige week weg en idd helemaal niet leuk!! Maar gelukkig was dat maar 1 weekje...

De klachten zijn herkenbaar,vooral bekkenproblemen,maagzuur en de moeheid! En die laatste is vooral lastig omdat we nog wel het 1 en ander te regelen hebben voor ons trouwen en voor de babykamer! Het zijn nu allemaal nog kleine dingen maar moeten toch wel gedaan worden! Vandaag nog precies 4 weken en dan is zelfs het JA- woord al gezegd en zitten we als het goed is aan de champagne!!

De babykamer is geschilderd, nu alleen het dressoir nog,tekst voor aan de muur verzinnen en maken en gordijntje dus dat schiet best wel op! Het is erg leuk geworden! Vrijdag de kinderwagen halen.....kan er nog niets mee maar toch wel heel leuk om het in huis te hebben!

Ik reageer niet vaak maar lees wel met veel plezier en herkenning mee!

groetjes van mij en beebie (werknaam Juul)
Hoi dames,

Grappig hoor, om de verschillende ervaringen te lezen van dezelfde gebeurtenissen. Ik vond de bevalling kl*te-zeer doen, maar had dat ook wel verwacht. Wist alleen niet zo goed wat voor soort pijn ik kon verwachten. Achteraf vond ik het toch wel redelijk te doen, vooral omdat het maar 7 uur duurde. 4 uur is natuurlijk helemaal snel zeg! Babbelbaby, ik zou maar gauw die tas klaar zetten en bij de eerste signalen vertrekken, want dat wordt vast een turbo-bevalling in 2 uur of zo!

De kraamweek vond ik heel bijzonder, wel emotioneel. Alle visite vond ik heerlijk, desnoods elke dag 2x bezoek. Ik was ook niet al te moe. De kraamhulp was een fijn mens die ons helemaal in de watten legde en die had wel 2 weken mogen blijven, vond het erg luxe!

Phoenix, wat vreemd dat jij zo vaak moest prikken. Ik val ook in risicogroep (moeder die zwangerschapsdiabetes had, en nu 'echte' ) maar ik moest gewoon 1x 's ochtends prikken, dan suikerwater drinken en na 1 uur nog 1x prikken. Was gelukkig goed. Hb ook nog 7.2, dus redelijk. Verder gaat het wel prima, minder last van mijn heupen dan en tijdje geleden.
Oh jee als jullie allemaal zo aan die kamertjes beginnen dan krijg ik het op mijn heupen hoor! Ik ben het eerste uitgerekend (samen met Linda) en ik ben nog lang zo ver nog niet! Die zolder is nog steeds niet af

Uitslag van het bloedprikken heb ik trouwens nog niet, dat wordt naar de verloskundige gestuurd. Maar ik ga er van uit dat alles goed is anders had ik vast al wat gehoord. Maar niet normaal zeg wat een volle buis bloed ze uit je arm halen voor alleen je bloedsuiker te meten

Ja wel apart dat het bij jou dan zo anders gaat met dat prikken Dokkie. Misschien scheelt het per ziekenhuis of zo?

Ja Cin jouw trouwdatum komt ook met rasse schreden dichterbij. Als jij getrouwd ben heb ik nog maar ongeveer een maand tot de bevalling. IEKS!

Petrol mijn kaartje is nog steeds niet af. Ik ga onderhand met versie 3 beginnen

Ik ben echt een waardeloze klant voor mezelf, veel te kritisch...

Eigenlijk ben ik wel benieuwd straks naar jullie geboortekaartjes. Is het een idee om op hangmoeders een adressenlijst aan te leggen voor degenen die elkaar een kaartje willen sturen?

Groetjes,

Phoenix
Leuk idee Phoenix!!!

Lijkt me trouwens ook leuk om elkaar eens "live" te zien. Jammer dat we allemaal zo ver weg wonen.

PS Kamertje komt bij ons ook donderdag!!! Succes met klussen, haha.
Zo ik heb het schema ook weer eens geupdated. We zijn al aardig wat dames verloren onderweg... Nou ja misschien komen er nog nieuwe bij als het verlof in gaat.

Oh ja Anky jij vroeg laatst nog hoe je bij hangmoeders terecht kwam he?

Nou het is vrij eenvoudig hoor. Je gaat naar www.hangmoeders.nl en meldt je aan. Dat zie ik dan in de mail voorbij komen en dan activeer ik jouw gebruiker en voeg hem meteen aan onze gebruikersgroep toe. Dan staat onderaan ons priveforum. Dit is dus niet te zien als je als gast op de site kijkt.

Oh en Branca ik zou nog even naar jouw gebruikersnaam kijken... Ga ik meteen even doen.
Ik moest echt effe naar beneden scrollen voor ons topic.

We hebben niet zoveel te melden geloof ik. Denk dat het nu voor iedereen wat zwaarder wordt, die laatste 2 maanden. Pfff vandaag al 31 weken. De tijd gaat écht snel voorbij, maar ook weer niet snel genoeg.

Kan weer steeds minder tegelijk eten. Zit heel snel vol, en mijn buik staat 's-avonds helemaal strak. Net of ie op spatten staat ofzo. Het is wel leuk hoe mensen reageren op mijn buik. Wildvreemden die me vragen hoe ver ik ben, en dan zeggen dat mijn buik zo bescheiden is. Nou, ik vind um mega hoor, haha. Vind er niks bescheidens meer aan.

Ik heb verder ook niet zoveel te melden. Verheug me erop als we de kinderwagen kunnen gaan halen. Aanstaande woensdag weer naar de VK en as maandag naar de fysio. Het gaat echt niet goed met lopen. Ik loop heel langzaam, en dan nog doet het erg pijn. Eens even overleggen wat ik nu moet doen. Hou er niet van om eerder te stoppen met werken, ben zometeen al 4 maanden weg, maar als het niet anders kan, dan moet het maar.

Mandy, wat vervelend dat je zoveel last van je darmen hebt en nu iedere week naar de internist moet. Voor jou is het nu dus écht afzien tot de geboorte. Sterkte meid, ik hoop dat het allemaal een beetje draaglijk blijft voor je.

Babbelbaby, gaat het nu weer een beetje beter met je? Je hebt de vorige x inderdaad een snelle bevalling gehad. Zou straks maar in de buurt van je huis blijven, en je mannetje ook niet te ver op pad laten gaan. Anders mist ie het dadelijk nog.

Petrol, ben je nog niet verder gekomen met de verhuizing van de kamers? Je hebt nog even, dat scheelt.

Fenne, wat fijn dat je vriend de 8e december alweer thuiskomt. Is toch een meevaller dan he. Nu nog maar 2 weekjes afzien. Komt hij nog steeds de weekenden naar huis toe? Wel lekker dat je hem ook hebt kunnen opzoeken in Londen.

Cin, ik hoop dat je zometeen genoeg energie hebt voor de bruiloft. Gaan we ook een trouwfoto zien? (misschien op hangmoeders, als je het niet hier wil plaatsen)

Phoenix, ik ben benieuwd wie van ons voor het eerst gaat bevallen. Misschien bevallen wij wel niet als eerste, zijn wij 2 weken over tijd, en anderen een week te vroeg. Hoop het niet hoor, van dat over tijd bevallen, want ik leef echt al naar die uitgerekende datum toe.

Ik ga eens even mijn 2 bullenkinderen tot de orde roepen. Ze zijn weer lekker aan het stoeien omdat ze alletwee hetzelfde speeltje willen hebben. Pffff, dit wordt dan mijn 1e kind, maar die honden zijn ook net kinderen.
Ja Linda daar ben ik ook wel erg benieuwd naar! Naar wie uberhaupt als eerste bevalt en wie van ons twee-en. Is toch speciaal he? Als je allebei op dezelfde datum bent uitgerekend

Bij Sjoerd was ik toen met 2 andere dames op 7 november uitgerekend en geen van heeft ook daadwerkelijk die datum gehaald. Eentje beviel op 2 nov, ik op de 9de en de laatste op de 10de. Dus op zich wel allemaal netjes in de buurt van die uitgerekende datum. Ik ga er zelf eigenlijk wel vanuit dat deze baby later dan 27 jan komt, omdat ik zelf dus deze datum voor mijn cyclus zo vroeg vond. Volgens mij was het vroegst haalbaar 31 jan. Dus ik zou het zelf niet echt gek vinden als het februari wordt voor ik beval. Hoewel ik wel hoop dat dat dan wel snel gebeurd als het eenmaal februari is Ik vind 2 februari wel een hele mooie datum, dus hopelijk denkt de baby er ook zo over

Nou hier heb ik net de eerste moedermelk lekkage gehad... Ik was op verjaardagsvisite bij het dochterje van een vriendin en zij heeft ook nog een baby van 3,5 maand. Die baby begon te huilen en ik denk wat voel ik nou? Nattigheid! Zo een vlek ter hoogte van mijn tepel! Nou ja weten we ook weer dat dat functioneert

Groetjes,

Phoenix
Nou dames, 't is idd wel rustig hier. Ik meld me ook nog eens af voor 2 weken, vertrek morgen richting Canarische eilanden voor 2 weken. Ik laat jullie hier achter met dat kouwe miezerweer! (Sorry!) Ben benieuwd hoe onze dochter het vindt om 4 uur te vliegen... In april, toen ze 15 maanden was zijn we naar Spanje geweest, dat ging redelijk. Maar nu hebben we wel een peuterpubertje...
Ik meld me weer eens: we zijn weer terug van een heerlijke week vakantie! We hadden supergoed weer en Drenthe is toch wel 1 van mijn favoriete provincies (heb er ook bijna 2 jaar met plezier gewoond). Het was heerlijk om een week rustig aan te kunnen doen zonder de hektiek van werken, kinderen wegbrengen en haasten. Kinderen vonden het ook geweldig en waren helemaal teleurgesteld dat de vakantie weer voorbij was.

Met mij gaat het weer wat beter. Of het nu aan de ijzerpillen ligt of aan de vakantie weet ik niet, maar ik voel me zeker beter dan voorheen. Nog wel beroerd, maar ik kan het nu beter hebben merk ik. Uiteindelijk zal het wel een combinatie zijn van rust en een beter Hb-gehalte. Ik probeer het qua werken nog zo lang mogelijk uit te zingen: in principe zou ik met kerstmis al met verlof kunnen (6 weken van te voren), maar misschien probeer ik nog iets langer door te werken, maar dat beslis ik als het zo ver is. Nu ik me weer wat beter voel ben ik gelijk overmoedig,maar het kan ook zo weer minder zijn.

Ik ga dadelijk eens goed bijlezen.Heb dat de afgelopen dagen heel vluchtig gedaan.

Dokkie, veel plezier op vakantie. Het vliegen gaat vast goed: 4 uur is nog goed te overzien vind ik zelf. Mijn nicht is een paar dagen geleden met zoon van 4 en dochter van 21 maanden naar Australië gevlogen. Dat is een heel ander verhaal (ik moet er zelf niet aan denken, vond zover vliegen zónder kinderen al vermoeiend).

Van de kraamtijd had ik hele negatieve verwachtingen. Had echt verwacht dat ik het vreselijk zou vinden, maar tot mijn stomme verbazing vond ik het 2 keer helemaal geweldig en zat ik dus echt op de beroemde (en beruchte) roze wolk. Had ik van mezelf nooit verwacht . Ik hoop dus weer op een goede kraamtijd; tot 2 keer toe had ik ook superleuke kraamhulpen, dus eigenlijk kan het nu alleen maar tegenvallen....

Waar ik wel tegenop zie is weer gaan werken na het verlof. Oudste was een pertinente flesweigeraar en dat zorgde dus wel voor wat stress omdat ze overdag dus niet dronk (en dat 's avonds en 's nachts inhaalde). Gelukkig pakte zoon wel goed de fles en ik hoop dat dat voor nummer 3 ook gaat gelden. Vriend en ik moeten op werkdagen vroeg de deur uit (ik om 7.15 uur en vriend om 7.20 uur) en ik vind dat met 2 kinderen al een hele toer, laat staan dat er in die tijd nog een baby gevoederd moet worden en nog flesjes melk voor het kdv klaargemaakt moeten worden. En ik moet oudste van de Kindergarten gaan halen met zoon en een baby erbij. Pff, nog maar niet te veel aan denken .

Nu eerst bijlezen onder genot van een kop koffie (heb ik wel weer verdiend na een dag werken vind ik).
Hallo hallo,

jawel, daar ben ik ook weer eens! Eindelijk thuis weer internet! Hoera. Op het werk heb ik een keer even gespiekt (vind het niet helemaal top als mijn werkgever kan achterhalen dat ik op het vivaforum zit onder werktijd). Ik heb nu niet helemaal bijgelezen, maar toen ging het over schimmelinfecties en gebrek aan sex (beide mij niet onbekend).

Ik lees in de laatste berichten dat iedereen het wel zwaarder vind worden en kan me ook daarin herkennen. Erg moe, last van bil en rug (niet zo erg trouwens).

De verhuizing is wel goed verlopen. We zijn aardig gesettled in het nieuwe huis. Het meeverhuizen van telefoon en internet ging wat moeizamer (mirman had niet alles goed geregeld).

Vorige week de hele week op cursus geweest, wat vermoeiend was, waarbij ik dochter en man erg miste en waarin ik toch ook wel lekker geslapen heb.

Ik ga weer trouw meelezen en schrijven. Ik hoop dat het met iedereen goed gaat en dat het lukt om rust te nemen als het nodig is. En Fenne, fijn dat je man weer bijna thuis komt.

Veel groeten, Miriam
ahahah you didn't say the magic word
He Miriam! Ik zat me al af te vragen waar je bleef na de verhuizing! Maar fijn om te horen dat alles goed gaat!

En Anky ook weer welkom terug :-) En Dokkie ik ben wel een beetje te laat maar fijne vakantie! *jaloers*

Gister was ik bij de huisarts en jawel ook hier weer zo'n fijne schimmelinfectie. Getverdemme wat is dat toch irritant...
Zo, ik ga nu niet meer werken tot na de bevalling. Heel vervelend, maar ik had zoveel pijn dat ik het niet meer trok. Ik doe nog wel wat thuiswerk (administratie, en lopende zaken afhandelen) maar voor de rest doe ik rustig aan.

Vanochtend naar de VK geweest. Ze zei me dat het voor de bevalling wel positief is dat ik bekkeninstabiliteit heb. Omdat alles weker is daar, zal de baby makkelijker door het geboortekanaal kunnen. Ik had ook gevraagd of ik nog wel thuis mag bevallen, maar dat mocht ook gewoon. Gelukkig maar.

Hoofdje lag al naar beneden in mijn bekken. Dat is ook mooi. Zal zich niet meer in een stuit gaan draaien volgens haar ivm mijn strakke buikwand.

Miriam, wat fijn dat je verhuizing goed is verlopen en dat je thuis weer internet hebt. Meestal zijn telefoon en internet de dingen die het laatst af zijn he. Heel herkenbaar.

Anky, wat fijn dat jullie een heerlijke vakantie hebben gehad. Wat je werk betreft; hoeveel dagen blijf je werken? Want dan heb je 3 kleine kindertjes? Zal inderdaad wel zwaar worden. Lijkt mij zometeen al zwaar met 1 kleintje om te blijven werken, maar als ik jou zo hoor, dat je blijft werken terwijl je er 3 hebt rondlopen zo, dat doet mij wel weer relativeren.

Dokkie zit nog even lekker op de Canarische Eilanden. Heerlijk hoor, ben jaloers.

Phoenix, je weet in ieder geval dat je melkfabriek nog werkt. Wat gek joh, dat je begon te lekken toen die baby huilde. Je lichaam is er nu al zo op ingesteld he. Mooi is dat, die natuur.

Ik heb trouwens steeds het gevoel dat ik eerder ga bevallen dan de uitgerekende datum. Weet niet waarom, maar dat denk ik steeds.

Ik moet zowiezo in januari gaan bevallen. We krijgen natuurlijk een meisje, en volgens de chinese kalender klopt dit ook. Maar als ik in februari zou bevallen zou het een jongetje moeten worden. En dat kenne we nie hebbe he!! (heb al jurkjes gekocht hihi)

Ik ga eens even verzinnen hoe ik mijn dag ga omkrijgen, aangezien mijn vriend werken is en ik in mijn eentje hier in huis rondloop. Zullen nog lange weken worden tot aan de bevalling.
Oeh wel gevaarlijk hoor Linda. Om te denken dat je eerder dan 40 weken gaat bevallen. Dan gaat het wel heeeeel lang duren als je die 40 weken haalt en ook nog over gaat. Zeker bij een eerste komen ze toch vaker te laat dan te vroeg. Dus 1 adviesje, stel je gewoon in op 40 weken dan kn het alleen meevallen als je eerder bevalt

Ik hoop trouwens wel gewoon de 40 weken vol te maken, want anders heb ik veel te weinig tijd om alles af te krijgen

En die chinese kalender gaat toch om je eigen leeftijd en de maand van conceptie? Heeft verder niks met de bevalmaand te maken volgens mij.
Phoenix, hierbij http://www.babybytes.nl/e...ht/Chinese-geslachtstabel gaan ze uit van de leeftijd van de moeder bij de conceptie en de maand van bevalling....

Ik ga er verstandelijk gezien ook van uit dat het minimaal 40 weken blijft zitten, maar mij gevoel zegt iets anders. Ik hou zeker rekening met 40+... Is ook beter als het een weekje langer dan een weekje korter blijft zitten denk ik dan.

Moet jij nog zoveel dingen doen dan, dat je anders niet alles op tijd af krijgt?
Oh das ook apart Linda, bij die van babybrabbel werkt het dus wel zoals ik hiervoor zei. http://www.babybrabbel.org/ en dan interactief -> voorspellingen -> chinese conceptie

Ja nou ja wij hebben dus nog steeds die zolderkamer niet af en verder geen extra kamer. Ik heb dus nog niks aan de babykamer kunnen doen. Bovendien heb ik ook een aantal klanten die voor mij nog moeten bevallen en dan moet ik dus niet zelf veel te vroeg gaan bevallen eigenlijk...

En in januari hebben wij zo ongelofelijk veel verjaardagen dat ik eigenlijk hoop dat de baby tot februari blijft zitten. Of anders in ieder geval tot de uitgerekende datum. Mijn eigen verjaardag is namelijk de 23e en ik zou het leuker vinden als er nog weer wat tijd tussen zou zitten in plaats van dat de baby op 1 van de verjaardagen van familie komt :-)

Maar goed daar heb ik natuurlijk weinig over te zeggen. Als het komt dan komt en dan komt het ook vast wel weer goed. Ik heb in principe alles wel voor de baby. In ieder geval de noodzakelijke dingen. Moet alleen nog mijn kraampakket regelen. Maar het is meer voor mezelf dat ik liever even wacht met bevallen tot het kamertje netjes op de baby staat te wachten en alles gewassen en gestreken in de kast ligt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven