Mode & Beauty alle pijlers

Olijfolie

11-09-2010 14:00 11 berichten
Ik hoor verhalen dat olijfolie goed is voor acne gevoelige gezicht en dat het helpt tegen puistjes/littekens. Nu is mijn vraag of dat juist niet meer puistjes veroorzaakt omdat het zo vettig is, dan raken je poriën toch verstopt?

Ik bedoel dan pure olijfolie.

Wie heeft er ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Zie het topic Oil cleansing methode..

Je moet er in ieder geval wonderolie bij gebruiken. Werkt echt heel goed.
Ik heb het gelezen, dankjewel!

Alleen in die topic gaat het ook over wonderolie maar ik wil graag weten of er mensen zijn die alleen pure olijfolie hebben gebruikt zonder iets anders gemengd te hebben..

Of is dat weer te vettig voor een acne gevoelige huid?
Olijfolie reinigt niet, dus het lijkt mij zeker niet geschikt om een acne huid ermee te behandelen. Juist de wonderolie heeft een reinigende werking. Kijk eens op youtube naar die OCM.

De meditteraanse keuken bevat veel olijfolie, dat is wel goed voor je huid
Ik wil niet in de olie zitten/zijn

maar ff serieus: olijfolie is sowieso goed voor je maar of je je huid er nou mee moet reinigen, geen idee. Misschien die pcl-e crème van Biodermal eens gebruiken?
Ik ben mijn eigen bananenschil
Kan je denk ik beter bio oil nemen,die is toch speciaal voor littekens?
Misschien klinkt dit erg gek en is dit ook niet het advies waar je op zit te wachten..

Maar mijn vriend heeft acné en eens gelezen dat je met de binnenkant van een aardappel (door midden gesneden dus) elke avond je gezicht moet inwrijven.

Helpt echt heel goed!
quote:ErgAnoniem schreef op 11 september 2010 @ 16:22:

Misschien klinkt dit erg gek en is dit ook niet het advies waar je op zit te wachten..

Maar mijn vriend heeft acné en eens gelezen dat je met de binnenkant van een aardappel (door midden gesneden dus) elke avond je gezicht moet inwrijven.

Helpt echt heel goed!

Bedankt voor jullie reacties.

Aardappel.. bedoel je dan aardappelschil? Of gewoon de aardappel zelf? Want ik heb wel gehoord over aardappelschil...
Wat ik doe is scrubben met zout vermengd met olijfolie....

De olijfolie maakt je huid lekker zacht en minder droog.

Reinigen helpt niet met olijfolie.

Probeer eens biergisttabletten als je last van puistjes hebt. Te koop bij Hema, Kruidvat ed en helemaal niet duur.
Ik gebruik wel gewone olijfolie voor mijn huid, maar dan als verzorging. Pukkeltjes krijg ik er niet van, en op zich ben ik daar wel gevoelig voor. Van plantaardige oliën raken je poriën niet verstopt.
Ik heb af en toe een pukkeltje. Hier op dit forum gelezen dat tea tree oil daar wel tegen helpt. (Wel oppassen, want niet iedereen kan er tegen.) Ik heb zo'n desinfecterend mengsel van Chi. Per ongeluk gekocht, maar het werkt wel, geloof ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven