Gezondheid alle pijlers

Slechte huid door Mirena?

12-09-2010 20:01 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik het nergens specifiek tegenkom open ik er maar even een topic over.

Ik heb het idee dat ik een veel onzuivere huid heb gekregen sinds de Mirena. Het sluipt er dan langzaam in, en weet dan ook niet meer zeker of het toen begonnen is.

Volgens vriendinnen wel.

Rond die tijd ben ik ook weer pindakaas gaan eten, wat ik vanaf mijn zwangerschap niet meer at.. dus heel dom, ga zelfs denken zou het daar mee te maken hebben.

Omdat de Mirena me verder eigenlijk goed bevalt, baal ik als hij er nu uit moet, zit er nu 7,5 maand in.

Ik word niet meer ongesteld, heb minder last van PMS enzovoort.

Maar goed die slechte huid word ik ook niet vrolijk van. Zie nu overal wel vlekjes en restanten van pukkels. Schaam me nu zelfs om in vol daglicht met iemand te praten. Zo erg vind ik het soms. Het maakt me onzeker. Ik ben verdorie dertig, geen puber meer! (niet dat het dan leuk is maar goed)

Heb altijd wel een vette huid gehad maar na mijn zwangerschap was het eigenlijk best prima. Zonder anticonceptie dus.

Wel ben ik nu gestopt met roken dus kijk even of dat ook helpt voor mijn huid.

Heeft iemand verder ervaring met huidklachten na Mirena?

Met de microgynon (een aantal jaar geleden, zo'n 9 jaar geslikt.. had ik ook vaak dikke pukkels
.
Ik heb na de overstap naar Mirena inderdaad ook een veel slechtere huid gekregen. Daarvoor gebruikte ik de Diane-pil, juist vanwege de werking tegen acne. Het was bij mij dus niet helemaal duidelijk of de pukkels nou van de Mirena kwamen of eerder van het stoppen met de Diane. De huisarts dacht dat het het laatste was, en heeft me een tijdje antibiotica voorgeschreven. Wel een erg heftig middel vond ik zelf, maar verder was ik heel blij met Mirena (geen ongesteldheid, nergens aan denken etc), dus ik wilde het wel proberen. Bij mij heeft het heel goed geholpen, zodat ik nu gewoon nog de Mirena heb.

Maar ik sluit inderdaad niet uit dat mijn slechte huid deels ook met Mirena te maken heeft. Ga eens bij de huisarts langs, die heeft mij in elk geval goed geholpen.
Mijn huid is echt helemaal naar de klote gegaan dankzij mirena. Ik kan me voorstellen dat het fijne anti-conceptie biedt, maar mijn huid schreeuwde (meer dan een jaar lang) Néé!

(voornamelijk enórme onderhuidse ontstekingen)
Ja, die onderhuidse ontstekingen herken ik dus ook...
quote:littlemissvixen schreef op 12 september 2010 @ 20:35:

Mijn huid is echt helemaal naar de klote gegaan dankzij mirena. Ik kan me voorstellen dat het fijne anti-conceptie biedt, maar mijn huid schreeuwde (meer dan een jaar lang) Néé!

(voornamelijk enórme onderhuidse ontstekingen)

Ja ik dus ook.. ook met de pil had ik dat dus. Van die zere glimmende rode bulten. En dan zitten ze er ook wel een week, eerst kan je ze niet knijpen. Daarna blijft er bij mij nog tijden een vlek zitten. Lang leve de camouflagestift. Maar zelfs dan nog..

En is het beter geworden toen je de Mirena liet verwijderen?

Ik heb eigenlijk na mijn zwangerschap mijn beste huid sinds jaren gehad. Ik sta dus ook echt in dubio. verder ben ik dik tevreden.

Inderdaad veel minder PMS en gewoon niet meer ongesteld (tegen ruim vijf dagen normaal).

Maar die huid...

Hij is totaal niet egaal meer. Overal wel vlekjes en dan zitten er weer ergens puistjes of echt van die ontstekingen. Hell!
onderhuidse ontstekingen als in: rode pijnlijke plek die lijkt op beginnende pukkel maar niet doorzet en als je er aan prutst kapot gaat en korst wordt? Check. Heb nooit de link gelegd met Mirena. Vind zelf de voordelen van Mirena wel echt opwegen tegen dit nadeel...
"miss_sparkle, 77 seconden geleden:

En is het beter geworden toen je de Mirena liet verwijderen?"

Helaas niet gelijk na verwijderen. Wel beter, maar pas nu, een jaar na verwijderen, kan ik zeggen dat het écht beter gaat. Jeej!
Zelf heb ik ook meer acne en ook meer haargroei op mijn benen ed gekregen door de mirena. Maar ik had eigenlijk nooit pukkels en nu af en toe. Extra harsen op plekken waar het niet eerder hoefde is vervelend, maar weegt niet op tegen het telkens vergeten van de pil en steeds doorbraakbloedingen bij de nuvaring. Ook ben ik een paar kilo slanker sinds de mirena, wel leuk.

Bovendien vergeten veel vrouwen dat je van de pil JUIST een rustiger huid kunt krijgen. Je krijgt extra oestrogenen daarmee binnen en dat is iets wat je mooie huid maakt. De mirena bevat geen oestrogeen, maar progestagenen )die trouwens ook in de pil zitten.

Voor mij valt de verhouding meer acne en haargroei tov het gemak van de mirena toch echt in het voordeel van de mirena uit. Ik haal hem er niet uit en ga als ie over een jaar of 2 gewisseld moet worden, weer voor een nieuwe.
@wintermuts: ik slik & slikte geen pil. Ben missch daardoor ook geen goed/gemiddeld voorbeeld; reageer heftig op hormonen.
Je leest het wel vaker op dit forum:Vette huid/acne door mirenaOverbeharing en vette huid door MirenaMirena spiraal en puistjesSpiraaltje en huidverandering
Ik heb m'n mirena nu 4 jaar, en ook ik heb last van een onzuivere huid sinds de plaatsing. Wanneer het precies begon weet ik niet meer, maar het valt wel samen met de plaatsing.

Ik heb vooral last van meeeterachtige bultjes op m'n voorhoofd en slapen, en in m'n nek, achter m'n oren en langs de haarlijn in m'n nek naar achteren van die onderhuidse puisten.

Wat bij mij werkt, is de suikerinname te beperken. Wel gewoon in eten, maar dus niet als koekjes, snoep ed.

Ik heb een periode een dr frank/prodimed achtig dieet gevolgd, weinig koolhydraten dus, wel de goede, niet de slechte, met veel suikers, en na 2 weken waren de oude weg, en kwamen er geen nieuwe voor terug.

Ik vind het alleen geen doen om zo sober te leven, zo zonder snoepjes en koekjes ed, dus heb me maar neergelegd bij m'n onzuivere huid..
Lees de bijsluiter van de mirena eens; staat gewoon in dat je er acné van kan krijgen. Het is dan ook een algemeen bekend verschijnsel en als je googled op mirena en acné (of zelfs haaruitval) dan blijkt het internet er bomvol mee te staan.
Dan gaat ie er dus uit.. zucht. Weeeeh. Volgens mijn huisarts kon je er ook niet dik van worden. Dat was geen officieel geregistreerde bijwerking.

Maar goed zal eens googelen dan. Thanks. Niet aan gedacht deze keer.

Kan je zien wat voor vertrouwen ik in het viva forum heb

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven