Werk & Studie alle pijlers

Studie/scriptie - leg hier je ei!

28-01-2010 13:15 2319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er waren al meer topic's geweest over het bezig zijn aan je scriptie, maar zo'n beetje iedereen daar is al klaar of het hele topic is ingezakt. Dus vandaar een nieuw topic!

Ik heb er soms gewoon behoefte aan om ergens mijn ei kwijt te kunnen over mijn studie, de problemen met mijn scriptie en alles wat daar bij komt kijken. Dus wie schrijft er mee?

Wie zijn er ontussen klaar? Magnolia, Inkjee, Linlin85, Puntje, Yarabelle, Onrust, Maryxz, AgoErgoSum, MissFire, Mirlo, Tyche, Mevrouwtjezonneschijn
Hey allemaal, ik meld mij ook weer. Een diepe buiging voor alle mensen die in de vakantie hard doorgewerkt hebben. Zo te lezen heeft dat zijn vruchten afgeworpen! En gefeliciteerd voor iedereen die klaar is, zag mooie cijfers voorbij komen!

Ik moet, nu de 'R' weer in de maand zit, toch maar eens beginnen met mijn bachelorscriptie. Vooral aan het begin van de vakantie heb ik veel moeite gehad om dit idee los te laten. Was vooral veel aan het piekeren over mijn onderwerp en schoot in de stress omdat ik geen flauw idee had wat ik wilde gaan doen... Heb het de laatste weken wel wat los kunnen laten, maar heb nu nog steeds geen idee. Weet wel wat ik niet wil, maar er blijft nog zoveel over wat ik kan doen. Wil een onderwerp waar ik echt in vast wil bijten, zodat het gemakkelijker is om gemotiveerd te blijven, maar heb nog geen idee wat dat moet worden...

15 september moet er een onderzoeksplan liggen... en moet ik een begeleider hebben. Hopelijk kom ik vandaag ineens met een goed idee. Dat ik nu tijdelijk 3 baantjes heb is ook niet echt handig getimed! Maar goed, dat is hopelijk eind oktober gebeurd..

We gaan er weer tegen aan!

P.S. Mevrouwtjezonneschijn: mag ik wel weer in de tabel??
Mijn presentatie ging goed! Op 1 vraag na, maar die was van een of andere rare vent en helemaal niet relevant.

Ik heb mijn scriptie afgesloten met een 8!

Ben echt opgelucht! Ga zo lekker uit eten en party'en om het te vieren!
Mirlo en gekkopje, gefeliciteerd met jullie 8! Geweldig gedaan.

Succes met je plan Inkjee, wat doe jij ook alweer?
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Oké, ik meld mij ook weer. Nu de vakantie weer voorbij is hoop ik uit dit topic motivatie te kunnen halen om weer verder te gaan. De afgelopen zes weken is er niets gebeurt hier bij mij. Mede door vakantie, werkperikelen en ziek zijn, maar ook door het verkeerde stellen van prioriteiten. Dus nu maar eens weer echt wat gaan doen.

Ik wil deze tweede studie ook afmaken. Heb mij al 1000 keer de vraag gesteld of ik wel écht wil, omdat het mij zoveel moeite kost om aan het werk te gaan, maar het is toch echt zo. Laast nog met een vriendin en later met mijn broer over mijn onderwerp gesproken en ik werd helemaal enthousiast zodat ik het liefst nu direct aan de slag wilde (wat moeilijk gaat als je in de kroeg en ik de trein zit). Tegen de tijd dat ik wel aan het werk kon, was dat enthousiasme alweer gezakt en bleef ik weer dingen uitstellen. Dat patroon moet nu echt doorbroken worden. Mijn streven is nu om een uurtje per dag (ik werk voltijd) aan de studie te gaan. Een uurtje is niet veel, maar beter dan niets en zo zal het ooit ook wel af komen en zodra ik weer in het rythme zit hoop ik dat ik vanzelf langer doorwerk.

Inkjee, jij bent toch die geschiedenisstudente? Volgens mij had ik beloofd om met jou te mailen over mijn onderwerp. sorry dat ik dat nog niet gedaan heb. Dat doe ik als ik weer eens een motivatieboost nodig heb. Want door iets aan iemand te vertellen kom ik altijd op goede ideen. Vandaag niet, want ik zit ziek thuis met een hoofd vol snot. Ga alleen maar voorzichtig mijn boeken sorteren en mijn opzet en aantekeningen nog een keer lezen. Ik geloof niet dat ik vandaag moet proberen mijn gedachtes helder te verworden.
dubbel
Klaarrrr! Afgestudeerd met een 8!

Succes nog voor de nieuwe en minder nieuwe dames hier. Jullie kunnen het!
@ es1450: ja dat klopt!! Maar maakt niet uit hoor, was het zelf ook al weer vergeten. Maar ben natuurlijk nog steeds benieuwd! Als je tijd hebt hoor ik het wel...

@ Misfire: gefeliciteerd!!!

Ik ben nog steeds niks opgeschoten. Zit af en toe te brainstormen met pen en papier en dan heb ik wel wat ideetjes, maar nog niks waar ik me echt 4 maanden mee bezig wil houden...
Gefeliciteerd misfire!!!

Es, super dat je weer aan de slag gaat! Moet je trouwens nog veel doen?

Ik hier ben weer terug van vakantie. Mentaal helemaal uitgerust en klaar voor de laatste loodjes. Ik ben nu bezig met het labwerk afronden zodat ik weer terug naar NL kan en daar de boel verder kan uitwerken. Dus de volgende fase met veel schrijven kan hier beginnen! Mijn deadline heb ik overigens een maandje uitgesteld..
Ook ik meld me weer. De vakantie zit er helaas weer op. Wat vliegt dat toch voorbij. Allen die doorgeploeterd hebben in de vakantieperiode: respect!

De afgestudeerden gefeliciteerd!

Knap hoor, dat is binnen.

Ik start deze maand met de Master.

Mag ik er weer bij in de tabel?
Hallo iedereen!

Ik meld me ook weer. Wat is de zomer toch snel gegaan....

Ik ben er ook achter gekomen dat de zomer geen goede tijd is om echt onderzoek te doen (goh). Moeilijk om mensen te werven. Daarom heb ik mijn deadline van 1 september niet gehaald. Maar ik heb een nieuwe deadline

1 november concept versie inleveren, 15 november final version

(voor tabel mevrouwtje zon)!

Degenen die inmiddels zijn afgestudeerd: gefeliciteerd!

Voor de rest: we gaan voor een productief jaar! Iedereen weer veel succes gewenst!

Ik hoop alleen wel dat we het topic weer wat nieuw leven in kunnen blazen, het is toch fijn om je frustraties, vorderingen e.d. te kunnen delen en om te lezen hoe het anderen vergaat.
Gefeliciteerd geslaagden, en welkom nieuwe dames! Ik neem bij deze afscheid hier, want heb vorige week mijn bul ontvangen en heb een dikke 8 gekregen

Heel veel succes voor iedereen die nog moet afronden of beginnen!
quote:Moeraki schreef op 13 september 2010 @ 11:36:

Ik hoop alleen wel dat we het topic weer wat nieuw leven in kunnen blazen, het is toch fijn om je frustraties, vorderingen e.d. te kunnen delen en om te lezen hoe het anderen vergaat.

Eens!!! En voor mij is het gewoon een hele goede stok achter de deur... Dus hopelijk wordt het hier snel weer wat drukker. Ga nu zelf een top 5 maken met mogelijk onderwerpen en me daar een beetje op orienteren. Deze week wil ik een onderwerp hebben en ook een mogelijke begeleider gemaild hebben. Moet nu echt maar eens aan de slag gaan...

En Maryxz, van harte gefeliciteerd! Een 8, daar kun je echt trots op zijn!
quote:inkjee schreef op 14 september 2010 @ 14:21:

Eens!!! En voor mij is het gewoon een hele goede stok achter de deur... Dus hopelijk wordt het hier snel weer wat drukker.

Voor mij ook! Alhoewel het afspreken van deadlines met mijn begeleider ook behoorlijk werkt ('nog maar ... (vul in) weken.... '). Ik moet voor 1 oktober mijn theoretisch hoofdstuk helemaal klaar hebben en al mijn interviews hebben gedaan. Vandaag weer 2 gedaan, voor donderdag in ieder geval 1 afspraak staan en 1 waar ik langs mocht komen. Verder heb ik nog een telefoonnummer geregeld voor telefonisch interview. Hopelijk zijn de interviews eind volgende week klaar.

@ inkjee: lukt het een beetje met onderwerpen kiezen? Ik heb heel lang getwijfeld tussen 2 onderwerpen, mijn ervaring is wel hoe meer onderwerpen hoe lastiger kiezen. Mij heeft het trouwens wel geholpen om te kijken met welke begeleider ik de meeste klik/het meest prettige gesprek had en mijn keuze (mede) daarop gebaseerd. Een goede begeleider met wie je op 1 lijn zit is ook heel wat waard!

@Maryxz: Wow, een 8! Gefeliciteerd!
Ik heb de knoop (gedeeltelijk) doorgehakt. Vind de begeleider ook erg belangrijk inderdaad. Als ik met iemand het goed kan vinden, wil ik daar ook hard van werken en vice versa.

Maar ik heb nu dus gewoon een begeleider! Is zo snel gegaan, maar wilde deze docent gewoon het liefst als begeleider, dus gewoon gemaild en hij zei meteen ja! (terwijl ik altijd hoor dat iedereen hem graag al begeleider wil). Heb nu dus nog 2 onderwerpen over (binnen expertises van begeleider) waartussen ik kan kiezen. Daar ga ik me nu dus maar verder op oriënteren. Heb pas 5 oktober het eerste gesprek, maar het gaat nu echt beginnen!!
Ik heb een vraag met betrekking tot de afstudeerscriptie. Over een kleine 4 maanden is het de bedoeling dat ik ga starten met afstuderen. Mijn afstudeerscriptie dient een scriptie bij een bedrijf te zijn. Alleen één probleem ik weet gewoon niet hoe ik aan een leuk onderwerp kom. Ik vroeg me dus af hoe hebben jullie dat aangepakt?

Het beroepsveld is accountancy. Kortom erg breed dus. Alle tips zijn welkom!! Bedankt alvast.
@Zaza, vraag bij het bedrijf waar ze onderzoek naar willen doen. Dan heb jij gelijk je onderwerp.

Het valt niet mee om weer in het ritme te komen. Moest ik voor de vakantie afkicken omdat ik niets meer hoefde te doen, nu kost het me net zoveel moeite om de boel weer op te pakken. En ik moet echt aan de slag. Ik had zulke goede voornemens om in ieder geval het leeswerk van begin af aan goed bij te houden en ik loop nu al hopeloos achter.

Vooral de Engelse artikelen en boeken vind ik een ramp met zulke taaie kost. Voorlopig is de scriptie nog niet in zicht gelukkig. Eerst moet ik voor 2 vakken een paper schrijven. Deadline begin november.
Wow.. aan alle geslaagden die hier nog komen loeren, gekkopje, misfire en maryxz misschien.... GEFELICITEERD.

Ik meld me weer om mee te lezen. Voor de nieuwe... ik studeer zelf niet maar begeleid studenten bij afstuderen.
Volgens mij moet dit topic een beetje nieuw leven ingeblazen worden... Vind het niks zo!
Inkjee, inderdaad heel rustig hier nu. Ook ik heb niet zo veel meer te zeggen nu ik klaar ben. Zit ook minder op het forum nu ik niet meer heel de dag achter de computer zit. Maar komt waarschijnlijk wel weer nu met het nieuwe jaar en als bij anderen de deadline nadert.

Hoe gaat t met jouw scriptie? Al besloten wat voor onderwerp je doet?

Marxyz gefeliciteerd!

Zaza, lastig een onderwerp verzinnen. Kun je niet met een prof/bedrijf overleggen of zei nog ideeen hebben?

Ramy en Moeraki hoe gaat het bij jullie?

Mijn scriptie is nu eindelijk uit m'n systeem. Heb echt nog weken gehad dat ik constant het gevoel had dat ik het druk had, terwijl dat helemaal niet meer zo was (nouja inmiddels al wel weer een beetje). Doe nu nog 1 vak en werk 2 dagen in de week. Ben in november helemaal klaar dus ben aan het zoeken naar een baan, maar kom nog niet zo heel veel leuks tegen dus hoop dat ik wat vind.
@ramy72 en gekkopje; mijn kantoor wil tot op heden niet mee werken aan een eventueel onderwerp voor de afstudeeropdracht. Ik mag waarschijnlijk zelfs geen enige vorm van begeleiding verwachten.

Inmiddels heb ik contact gehad met iemand van de opleiding en ik mag ook zelf een bedrijf aanschrijven en daar iets vinden. Inmiddels heb ik een onderwerp bedacht, school akkoord onder voorwaarden dat ik dus bewijs dat ik genoeg uren ga maken (het onderwerp is een ondernemingsplan, maar dan wel breed getrokken dus denk aan startersreglingen vanuit gemeente/overheid en hoe de privé situatie beschremen) en dat ik dus begeleid wordt vanuit mijn kantoor. Het gaat momenteel zo moeilijk allemaal. Mijn begeleider van het werk is ook niet meer zo happig.

Komende week heb ik een gesprek en hoop ik meer duidelijkheid te krijgen over begeleiding zodat ik kan beginnen met het plan van aanpak.
Hi girls!

Ik zal het topic maar even uppen want het is hier een beetje ingezakte bedoening dus wie schrijft er weer mee?

Hier gaat alles met ups en downs. Afgelopen week was er een grote concentratie-down, want ik had het concentratie vermogen van een kleuter met ADHD. Daarnaast ook nog eens verhuizen.. dus nog geen stap vooruit gezet.

Maar deze week ga ik er weer met 100% tegenaan. Heb een werkplek geregeld waar 't lekker rustig is er en ook een beetje sociale controle is op studie-ontwijkend gedrag. Dus ik hoop dat het mag baten!

Hoe gaat t'bij jullie en wie is er eigenlijk nog bezig?
@ Mevrouwtjezon, hopelijk heb je de flow weer snel te pakken. Handig dat je je werkplek al geregeld hebt, nu nog de motivatie om aan de slag te gaan.

@ Zaza, ik lees startersleningen, maar die worden niet meer verstrekt door gemeenten. De potjes zijn leeg heb ik begrepen.

Jammer dat je eigen kantoor niet meewerkt, het lijkt me ook in hun belang dat jij verder komt met je studie.

Ik ben druk druk druk, zowel op mijn werk als thuis. Daardoor heb ik ernstig last van SOG. Maar eind oktober moet ik 2 papers inleveren, dus binnenkort heb ik een week vrij genomen om te schrijven en te leren voor het een tentamen begin volgende maand. Gelukkig heb ik nog dagen genoeg, want zonder deze studiebreak zou ik het echt niet redden dit blok. Ik heb werkelijk nog niets gedaan.
Inmiddels goed nieuws mijn kantoor staat open voor begeleiding vanaf intern voor mijn afstudeeropdracht. Deze week vind er nog een gesprek plaats tussen de mensen die mij gaan begeleiding. Kortom ik ben dus erg blij dat het toch gelukt is. Wel krijg ik de zenuwen van de ureninschatting die ik moet maken. Kom ik wel aan die 420 uur (incl. plan van aanpak/presentatie)? Al denk ik ook je weet nooit hoeveel uur iemand er uiteindelijk aan besteed beetje schuiven kan ook.

@mevrouwtjezonneschijn; ik zal op korte termijn dus gaan starten en schrijf hier dan mee.
Hoi, had eigenlijk aan mijn scriptie moeten werken.. en kwam hier terecht. Wat een herkenning! Ik ben niet de enige!

Moet nog een paar maanden (ook weer lekker vaag, eigenlijk moet ik eind november klaar zijn, twee maanden dus) aan mn tweede master thesis werken.

Het schiet tot nu toe niet erg op en dacht misschien als ik hier af en toe kom posten dan kan ik er misschien weer tegenaan. Ook omdat al mn vriendinnen zijn afgestudeerd, dus ik ben de enige die over scriptie en begeleiders zit te zeuren, waar zij helemaal niks mee kunnen! ("Maak het dan gewoon een keer af").

Dus succes iedereen en go go go! Ik ga weer proberen wat te doen.
Hallo allemaal,

Ik merk ook dat ik minder vaak kijk, nu er minder studenten actief meeschrijven hier. Bij mij gaat alles goed.

ZaZa en MorrisG wat voor een opleiding doen jullie.

Mevrouwtje Zon, misschien wil je bovenaan opgeven dat ik niet studeer maar studenten begeleid bij verschillende hbo en universiteitsopleidingen. Dan hoef ik mezelf niet steeds te introduceren.

Overigens hebben de afgelopen periode twee studenten op het allerlaatst bij mij aangemeld voor begeleiding. Met een inlever datum binnen een maand. Ik heb gemerkt dat ik liefst mensen begeleid van het begin tot het einde. Dan maak je alle ups en downs mee en kan je daadwerkelijk steun zijn en zorgen dat het scriptieproces zelf goed verloopt. Bij deze twee bleek het overigens bij een niet mogelijk de deadline te halen, omdat er teveel nog moest gebeuren.

Mijn advies is dus echt aan iedereen om tijdig te beginnen met de scriptie. Je kunt altijd nog minder doen en het werk is altijd meer dan je denkt.

Veel succes en hopelijk wordt dit forum weer actiever, zodat ik een bijdrage kan leveren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven