Studie/scriptie - leg hier je ei!
donderdag 28 januari 2010 om 13:15
Er waren al meer topic's geweest over het bezig zijn aan je scriptie, maar zo'n beetje iedereen daar is al klaar of het hele topic is ingezakt. Dus vandaar een nieuw topic!
Ik heb er soms gewoon behoefte aan om ergens mijn ei kwijt te kunnen over mijn studie, de problemen met mijn scriptie en alles wat daar bij komt kijken. Dus wie schrijft er mee?
Wie zijn er ontussen klaar? Magnolia, Inkjee, Linlin85, Puntje, Yarabelle, Onrust, Maryxz, AgoErgoSum, MissFire, Mirlo, Tyche, Mevrouwtjezonneschijn
Ik heb er soms gewoon behoefte aan om ergens mijn ei kwijt te kunnen over mijn studie, de problemen met mijn scriptie en alles wat daar bij komt kijken. Dus wie schrijft er mee?
Wie zijn er ontussen klaar? Magnolia, Inkjee, Linlin85, Puntje, Yarabelle, Onrust, Maryxz, AgoErgoSum, MissFire, Mirlo, Tyche, Mevrouwtjezonneschijn
dinsdag 26 oktober 2010 om 12:15
@imikgirl, ik heb inderdaad geen harde deadlines, als ik die had gehad waren mijn scripties waarschijnlijk al af geweest . Veel vrijheid is leuk, maar bevordert niet echt het efficient werken, dus ik heb nu wel voor mezelf deadlines gesteld en wil in februari klaar zijn.
@anneseew, gefeliciteerd! En leuk om je bericht te lezen, dat heerlijke gevoel wil ik ook! Succes met je baan!
@meermim, interessant idee, die tip. Ik kan het allicht eens proberen.
Gisteren heb ik veel te weinig gedaan, dus vandaag werk ik met een wekker. Het lezen en notities maken vind ik zo saai dat ik na een kwartier alweer afgeleid ben en 'even iets op internet ga opzoeken' of 'even iets ga opruimen'... Hopelijk lukt het met de wekker wel om aan het werk te blijven totdat die afgaat.Oh, hij gaat af dus ik moet aan het werk!
@anneseew, gefeliciteerd! En leuk om je bericht te lezen, dat heerlijke gevoel wil ik ook! Succes met je baan!
@meermim, interessant idee, die tip. Ik kan het allicht eens proberen.
Gisteren heb ik veel te weinig gedaan, dus vandaag werk ik met een wekker. Het lezen en notities maken vind ik zo saai dat ik na een kwartier alweer afgeleid ben en 'even iets op internet ga opzoeken' of 'even iets ga opruimen'... Hopelijk lukt het met de wekker wel om aan het werk te blijven totdat die afgaat.Oh, hij gaat af dus ik moet aan het werk!
dinsdag 26 oktober 2010 om 16:22
woensdag 27 oktober 2010 om 14:04
Ook weer even een berichtje van mij.
Het schrijven van mijn scriptie gaat nog steeds niet heel erg hard. Maar er zit tenminste vooruitgang in! Elke dag probeer ik in iig wat op papier te zetten.
Wat jullie zeggen over het snel afgeleid zijn is ook hier herkenbaar.
@ Ramy: welke kleur zijn je nagels geworden? :p
@ Imikgirl: succes met je tentamen.
@ Meermin: goede tip, misschien werkt dat ook wel motiverend.
@ Anneseew: gefeliciteerd, goed gedaan! Zo'n bericht werkt toch weer motiverend!
@ Kuifeend: hmm.. een wekker, misschien gebruik ik die morgen ook eens. Dan kan ik mezelf toch een soort van verplichten om er even hard aan te werken.
Het schrijven van mijn scriptie gaat nog steeds niet heel erg hard. Maar er zit tenminste vooruitgang in! Elke dag probeer ik in iig wat op papier te zetten.
Wat jullie zeggen over het snel afgeleid zijn is ook hier herkenbaar.
@ Ramy: welke kleur zijn je nagels geworden? :p
@ Imikgirl: succes met je tentamen.
@ Meermin: goede tip, misschien werkt dat ook wel motiverend.
@ Anneseew: gefeliciteerd, goed gedaan! Zo'n bericht werkt toch weer motiverend!
@ Kuifeend: hmm.. een wekker, misschien gebruik ik die morgen ook eens. Dan kan ik mezelf toch een soort van verplichten om er even hard aan te werken.
donderdag 28 oktober 2010 om 12:46
Uitstelgedrag...Het is hier ook eerder regel dan uitzondering. En het erge is nog dat ik me er zelf erg van bewust ben dat ik het doe, maar dat het me toch niet lukt om mezelf aan het werk te zetten. Ben blij dus dat er hier weer wat actiever geschreven wordt. Zijn er vandaag nog mensen druk bezig? Kunnen we elkaar wat motiveren en heb ik iemand om over een paar uurtjes aan te vertellen wat ik opgeschoten ben...
donderdag 28 oktober 2010 om 14:17
Haha, inderdaad. Mijn nagels zijn ook nooit zo netjes als tijdens tentamenweken, m'n vriend is ook weer blij als ik moet studeren, want dan is het huis zo lekker schoon....
@inkjee: Ik ben vandaag bezig met leren voor tentamen #2 van deze week. En heb heel spele.nl al ontdekt.
Ik ben benieuwd wat je over een paar uurtjes heb gedaan!
@inkjee: Ik ben vandaag bezig met leren voor tentamen #2 van deze week. En heb heel spele.nl al ontdekt.
Ik ben benieuwd wat je over een paar uurtjes heb gedaan!
Ik wil ook een motto
donderdag 28 oktober 2010 om 14:50
Haha imikgirl... Ik heb ook nog weinig gedaan. Heb aflevering van Glee teruggekeken op internet en verder beetje rondgehangen op het forum. Was net van plan om nu echt, echt, echt aan de gang te gaan. En dat ga ik nu ook doen en dan bericht ik om 17h weer wat ik gedaan heb... Misschien dat dat dan helpt...
donderdag 28 oktober 2010 om 17:07
Nou, daar ben ik weer. Ben afgelopen 2 uur wel even serieus bezig geweest. Heb in die tijd ongeveer anderhalf hoofdstuk gelezen. Dat lijkt niet veel, maar heb wel wat interessante ideeën opgedaan, onder andere om toch iets van theorie in mijn scriptie te verwerken. (nog bedankt voor de tip meermin!) Verder begin ik nu wel steeds meer een beeld te krijgen van wat ik wil met mijn scriptie en alles wat ik eventueel zou kunnen gebruiken schrijf ik op/onderstreep ik.
Het zit in de planning om begin volgende week langzaamaan te beginnen met schrijven.
Morgen rond half 12 ben ik weer van de partij. Wie nog meer?
Het zit in de planning om begin volgende week langzaamaan te beginnen met schrijven.
Morgen rond half 12 ben ik weer van de partij. Wie nog meer?
donderdag 28 oktober 2010 om 17:16
vrijdag 29 oktober 2010 om 12:07
Hallo! Ik ga vandaag ook weer aan de slag. Ik heb de tip van Meermim ter harte genomen en een heel vrolijk schrift gekocht speciaal voor de scriptie, waarin ik dan alle plotselinge ideeën die nog even nergens bij horen in kwijt kan. Er staat zelfs al iets in, dus dat geeft de burger moed.
Ik ga vandaag de wekker weer inzetten. De vorige keer werkte dat echt goed en ik vertrouw mezelf eigenlijk niet zonder. Ik kom hier later wel weer even kijken of er nog iemand bezig is vanmiddag.
Ik ga vandaag de wekker weer inzetten. De vorige keer werkte dat echt goed en ik vertrouw mezelf eigenlijk niet zonder. Ik kom hier later wel weer even kijken of er nog iemand bezig is vanmiddag.
vrijdag 29 oktober 2010 om 13:57
Hopelijk zijn jullie goed bezig! Ik heb even een kwartiertje pauze. Ik kwam maar moeilijk op gang vandaag, zat tegen een lastige keuze aan te hikken en daardoor zat ik maar een beetje te klooien in het begin. Maar ik ben er uiteindelijk toch maar ingedoken en ik was wel lekker bezig toen de wekker ging, maar ik hou me aan m'n schema, dus nu heb ik verplicht pauze . Straks weer verder!
vrijdag 29 oktober 2010 om 14:52
Nou ik moet zo nog even weg, maar heb in de afgelopen 2.5 uur toch wel weer aardig wat gedaan. Heb weer wat literatuur gelezen en heb zowaar een beginnetje gemaakt met mijn inleiding. Het is weliswaar 'maar' een citaat, maar vind het altijd zo moeilijk om een begin te maken dat ik al lang blij ben dat ik dit nu heb. Heb ik in ieder geval iets om straks op voort te borduren met de echte tekst. Enige nadeel is dat ik wel weer een tijdje bezig ben geweest om de exacte bron van het citaat te achterhalen en ik eigenlijk nog steeds niet helemaal tevreden ben zoals ik het nu geannoteerd heb... maar dat is een detail
Hoe gaat het bij jullie?
Hoe gaat het bij jullie?
vrijdag 29 oktober 2010 om 15:09
Hier is de casus bijna klaar!!! Het was voor deze week echt een lastige, dus daar heeft heel wat tijd ingezeten. Als ik klaar ben met de casus mag ik wat leuks doen voor mezelf, mag wel na al het gestudeer deze week. Dan ga ik zondag aan mijn scriptie verder.
@inkjee: het begin is er in ieder geval! En wie weet kom je straks opeens op het idee van de perfecte annotatie
@inkjee: het begin is er in ieder geval! En wie weet kom je straks opeens op het idee van de perfecte annotatie
Ik wil ook een motto
vrijdag 29 oktober 2010 om 16:34
Ha Inkjee, ik heb ook al een tijdje geen zin meer. Maar je hebt iig een begin van je inleiding, dat is fijn. Een beginnetje is heel belangrijk, zo irritant als je aan de slag wilt, maar niet weet waar je moet beginnen!
Ik ben wel weer even een tijdje goed bezig geweest, maar daarnet ook even een tijdje niet. Er is een lastig aspect waar ik nog even een nachtje over moet slapen, denk ik, want ik kom er nog niet helemaal uit hoe ik het nou precies wil doen. Maar ik ben niet geheel ontevreden, want ik heb wel redelijk wat gedaan vandaag en ik ga vanavond nog wel even wat doen, denk ik. Maar voor nu ben ik er even klaar mee, dus ik ga lekker wat anders doen.
Zie jullie snel weer hier (Imikgirl, ik ga iig ook zondag weer bezig met de scriptie)!
Ik ben wel weer even een tijdje goed bezig geweest, maar daarnet ook even een tijdje niet. Er is een lastig aspect waar ik nog even een nachtje over moet slapen, denk ik, want ik kom er nog niet helemaal uit hoe ik het nou precies wil doen. Maar ik ben niet geheel ontevreden, want ik heb wel redelijk wat gedaan vandaag en ik ga vanavond nog wel even wat doen, denk ik. Maar voor nu ben ik er even klaar mee, dus ik ga lekker wat anders doen.
Zie jullie snel weer hier (Imikgirl, ik ga iig ook zondag weer bezig met de scriptie)!
vrijdag 29 oktober 2010 om 17:02
Hey Kuifeend! Fijn dat je toch nog wel aardig wat hebt kunnen doen vandaag. Soms is het inderdaad beter om over bepaalde dingen nog even een nachtje te slapen. Kan heel verhelderend werken.. (alleen wel irritant als je midden in de nacht wakker wordt met een goed idee en denkt 'dat komt morgen wel' en het dan weer vergeet... )
Ik heb zelf net toch nog even het hoofdstuk waar ik in begonnen was uitgelezen. Nu stop ik er mee voor vandaag. Zondag moet ik werken, dus ik ga morgen nog even bezig met mijn scriptie. Hopelijk ben ik dan niet de enige?!
Ik heb zelf net toch nog even het hoofdstuk waar ik in begonnen was uitgelezen. Nu stop ik er mee voor vandaag. Zondag moet ik werken, dus ik ga morgen nog even bezig met mijn scriptie. Hopelijk ben ik dan niet de enige?!
zaterdag 30 oktober 2010 om 09:11
Voor diegene die vandaag weer aan het werk gaan succes 
Ik heb even een vraag, morgen ga ik aan de slag met hoofdstuk 1 (inleiding etc). Nu hou ik er niet van om dit in de ik-stijl te schrijven, maar ik heb ook een hekel aan 'worden'. (De scriptie mag in het NL geschreven worden).
Hoe hebben jullie dit opgelost? En wat is een beetje de gangbare norm, in de scriptie database kom ik echt van alles tegen qua schrijfstijl, dus dat helpt ook niet.
Ik heb even een vraag, morgen ga ik aan de slag met hoofdstuk 1 (inleiding etc). Nu hou ik er niet van om dit in de ik-stijl te schrijven, maar ik heb ook een hekel aan 'worden'. (De scriptie mag in het NL geschreven worden).
Hoe hebben jullie dit opgelost? En wat is een beetje de gangbare norm, in de scriptie database kom ik echt van alles tegen qua schrijfstijl, dus dat helpt ook niet.
Ik wil ook een motto
zondag 31 oktober 2010 om 17:00
Ben je vandaag nog wat opgeschoten Imikgirl? Ik zou vandaag ook aan de slag, maar er kwam helaas iets tussen.
Ik schrijf papers ed, dus ook de inleiding van de scriptie, nooit in de ik-stijl, want dat vind ik niet mooi. Ik schrijf altijd in de passief, dus idd wel veel met 'worden' in een Nederlands stuk, maar ik probeer het wel een beetje af te wisselen met andere zinsconstructies. Ik denk niet dat er behalve de ik-vorm of de passief nog andere mogelijkheden zijn, eerlijk gezegd.
Ik schrijf papers ed, dus ook de inleiding van de scriptie, nooit in de ik-stijl, want dat vind ik niet mooi. Ik schrijf altijd in de passief, dus idd wel veel met 'worden' in een Nederlands stuk, maar ik probeer het wel een beetje af te wisselen met andere zinsconstructies. Ik denk niet dat er behalve de ik-vorm of de passief nog andere mogelijkheden zijn, eerlijk gezegd.
maandag 1 november 2010 om 12:31
Ja, heb gisteren hoofdstuk 1 afgerond en gemaild, dus nu wachten op de reactie en dan binnenkort bespreking erover met mijn begeleiding.
Er zijn inderdaad weinig smaken meer over als ik geen ik- en worden wil gebruiken, maar uiteindelijk heb ik er maar wat van gemaakt.
Succes iedereen die weer aan de slag gaat!
Er zijn inderdaad weinig smaken meer over als ik geen ik- en worden wil gebruiken, maar uiteindelijk heb ik er maar wat van gemaakt.
Succes iedereen die weer aan de slag gaat!
Ik wil ook een motto